Hoofdcategorieën
Topicacties

XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... 76 77 78 79 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
GlasvezelVleute schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:42:
[...]

Ik ben de vriend die bezig is met een bewoners initiatief voor Vleuterweide op glasvezel, vandaag is onze website officieel gestart. Jullie kunnen hem vinden op http://www.vleuterweideopglasvezel.nl/.

We zijn op zoek naar enthousiastelingen die ook wonen of gaan wonen in Vleuterweide en die misschien willen helpen aan dit initiatief. Je kunt contact opnemen via onze site!
Voor degene die in vleuterweide wonen, de inschrijving is geopend! :P

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/

Reg. datum: 31 oktober 2007

Net service desk gebeld over set top box. Duurt nog 4 tot 8 weken voor levering van de box dus nog even geduld. :'(

Reg. datum: 17 december 2002

quote:
Nick39 schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:50:
[...]

Het ligt er nog niet en je wilt nu al wachten tot de kinderziektes er uit zijn.. als iedereen afwacht met die instelling krijgt niemand het want dan gaat de uitrol niet door.
Ik ben een zeer kritisch mens,de verbinding met internet heeft er nog nooit uitgelegen,een uptime van 100% op 1 vooruit aangekondigde onderbreking na voor onderhoud.
Constante snelheid,mailservers hebben er nog nooit uitgelegen.
Mijn zoon zegt ( heb ik geen verstand van),extreem lage ping naar de gameservers.
Telefonie is goed,duidelijk,geen echo's of andere ellende.
Gratis en goed bereikbare helpdesk.
Geen rare nota's,telefonie gesprekskosten zijn real time te bekijken.
De prijs is zo'n beetje de laagste,waar wil je nog meer op gaan wachten ?
Ik hoop overigens niet dat alle afwachters dit gaan melden want heel veel voegt het niet toe.
Zoals anderen al zeggen,heb je interesse geef je dan op,het verplicht je tot niets maar je helpt er wel mee dat het echt van de grond komt.
Ik wil wel, maar ze zijn hier in de omgeving niet. Nijmegen wel volgens mij, maar die paar 100 meter doortrekken onder/over de waal kan ik zelf lastig doen :P

Specs: P4-2.4C@3.3Ghz, Abit IC7-G, 2x512MB Corsair PC3500 Plat. Heatspr. , Hercules 9500 Pro, Audigy 2 Platinum Ex, 2x Maxtor 120GB 8MB cache LB SATA, Pioneer DVD-106s, Antec Case PLUS1080AMG + Antec Truepower 430 Watt, CPU Watercooled.

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
pieter1967 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:58:
Net service desk gebeld over set top box. Duurt nog 4 tot 8 weken voor levering van de box dus nog even geduld. :'(
Dat is niet correct:
binnen nu en 4-6 weken gaan wij stapsgewijs klanten uitrollen. Heb je mazzel dan zit je in de eerste batch en heb je hem over een aantal dagen, heb je pech dan ben je iets later aan de beurt. Dit doen we om de impact van de uitrol op het netwerk in de gaten te houden (gecontroleerde rollout).

Add: dit stond toch ook in je brief??

denan wijzigde dit bericht 08-04-2008 16:20 (3%)

Heb helemaal geen brief ontvangen aan de telefoon zeiden ze wel dat ik de eerste was die me had aangemeld.

quote:
pieter1967 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:55:
Heb helemaal geen brief ontvangen aan de telefoon zeiden ze wel dat ik de eerste was die me had aangemeld.
Zaterdag? de brief waarin stond dat je digitale televisie vanaf nu kon bestellen?

quote:
denan schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:03:
[...]

Zaterdag? de brief waarin stond dat je digitale televisie vanaf nu kon bestellen?
Heb zaterdag maandag en dinsdag geen brief ontvangen .Helaas heb me wel via xms aangemeld en gekontroleerd door even te bellen of het door was gekomen dit was goed doorgekomen bij de services desk waren ze verbaasd ze zeiden dat ik de eerste was .Dit kan inderdaad kloppen heb de site iedere half uur in de gaten gehouden dat je je kon aanmelden dus hoop dat het goed komt

quote:
pieter1967 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:35:
[...]

Heb zaterdag maandag en dinsdag geen brief ontvangen .Helaas heb me wel via xms aangemeld en gekontroleerd door even te bellen of het door was gekomen dit was goed doorgekomen bij de services desk waren ze verbaasd ze zeiden dat ik de eerste was .Dit kan inderdaad kloppen heb de site iedere half uur in de gaten gehouden dat je je kon aanmelden dus hoop dat het goed komt
Sorry net thuis geweest en inderdaad een brief gekregen

Er is zo te zien wel veel animo voor glasvezel. Ik hoop dat er genoeg aanmeldingen komen in vleuterweide, kan ik eindelijk van dat planet zooitje af. Net zoals het storende signaal van Casema.

Ben benieuwd hoe de kwaliteit eventueel zal zijn.

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/

quote:
Pheno79 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:46:
[...]

Ik wil wel, maar ze zijn hier in de omgeving niet. Nijmegen wel volgens mij, maar die paar 100 meter doortrekken onder/over de waal kan ik zelf lastig doen :P
Ik vrees dat zelf een stukkie glasvezel aan een paar bakstenen laten zinken inderdaad niet gaat werken ;)

ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.

Reg. datum: 08 april 2008

Ik heb vandaag ook een brif gekregen.
Maar omdat ik in de pilotgroep zit heb ik al een jaar digitale televisie van XMS.
Ik zal de brief dus negeren.

Reg. datum: 16 februari 2001

Zou ik wel doen, anders heb je straks twee Amino's en ben je 89 euro armer :-) Ik ben nog wel steeds benieuwd wat ze met ons pilotters gaan doen als de uitrol compleet is.

Zouden wij hem mogen houden? Krijgen we korting? Of betalen we het volle pond? Ik ben heel benieuwd. En zeker benieuwd of er ook een pilot HDTV komt :-)

Reg. datum: 06 april 2008

quote:
denan schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:44:
[...]

Nope, alles staat nog steeds wide open. Er zijn genoeg mensen die dit werkend hebben dus ik vermoed een config foutje.
Helaas.. Ik werd vandaag door XMS/jullie teruggebeld nav mijn call hierover en er worden idd poorten geblocked om gebruikers te beschermen. De file-share poorten dus... Schijnt niets aan te doen te zijn.. jammer dat het ook naar buiten toe is, en niet alleen naar binnen.

Tnx voor je reactie iig.

Jeroen

quote:
drizzt schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:55:
[...]

Helaas.. Ik werd vandaag door XMS/jullie teruggebeld nav mijn call hierover en er worden idd poorten geblocked om gebruikers te beschermen. De file-share poorten dus... Schijnt niets aan te doen te zijn.. jammer dat het ook naar buiten toe is, en niet alleen naar binnen.

Tnx voor je reactie iig.

Jeroen
Klopt, ik zag hem langskomen intern en heb antwoord gegeven. In principe is het geen portblocking maar om gebruikers te beschermen zetten wij de acces voor windows disksharing dicht. bij de eerste uitrol bleek namelijk dat 40% zijn harddisk sharede met het hele XMS netwerk (niet echt secure).

Kies je andere poorten voor die share dan werkt het wel gewoon. Ik was er even niet van uitgegaan dat een samba share de windows fileshare poorten gebruikte. (my bad)
Reg. datum: 26 januari 2000

quote:
denan schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:13:
[...]
bij de eerste uitrol bleek namelijk dat 40% zijn harddisk sharede met het hele XMS netwerk (niet echt secure).
Dat deden wij vroeger met onze studentenflat ook altijd. Ideeal! Ik heb mijn halve MP3 verzameling nog uit die tijd en heb heel wat onbekende groepen op die manier leren kennen :)

Het is een hele tijd geleden dat ik dit topic gelezen heb en er zijn teveel pagina's bij gekomen om allemaal te lezen. Ik heb er wel een aantal gelezen en een paar dingen vielen me op:
- Einde abonnementsperiode. Bij was het recent dan ook zo ver dat ik al een half jaar lang XMS gebruik (alleen internet). Ik las ergens dat je meerdere mails zou krijgen en een brief. Die brief klopt, maar die mails heb ook ik nooit ontvangen. De nieuwsbrief krijg ik wel via mail.
- Router. Voor de mensen die niet veel geld uit willen geven kan ik nog steeds mijn Asus RX3041 routertje van nog geen 22 euro aanraden. Hij voldoet tot nu toe voor mijn gebruik prima. Ondersteunt 1 VPN tunnel (wel iets om op te letten als je met meer dan 1 persoon gelijktijdig wilt thuiswerken) en met Azureus haal ik regelmatig downloadsnelheden van 2,6 MB/s (upload staat gecapped op 1 MB/s in Azureus, dus ik weet niet hoe ver die kan). Wat ik wel merk is dat als ik op volle speed torrents aan het downloaden ben en ik gelijktijdig een filmpje via mijn Xbox wil kijken (het enige apparaat wat ook gebruik maakt van het switch gedeelte van de router), ik haperingen krijg. Dat kan overigens ook nog liggen aan het feit dat beiden van dezelfde harde schijf in mijn server gebruikt maakten.
Of ie ook nog snelheden tot 50 Mbit/s aankan zal nog moeten blijken natuurlijk.
- Vast IP adres. Tot nu toe in mijn halve jaar XMS nog 0 wijzigingen van mijn dynamische IP adres gehad (ik heb een eigen domein, dus het is voor mij wel erg relevant als die wijzigt). Ik vrees alleen voor de 50 Mbit/s upgrade. Dat zou weleens een moment kunnen zijn waarop ik mijn IP adres kan verliezen.

martdj wijzigde dit bericht 09-04-2008 15:34 (10%)

quote:
martdj schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:32:
[...]

- Vast IP adres. Tot nu toe in mijn halve jaar XMS nog 0 wijzigingen van mijn dynamische IP adres gehad (ik heb een eigen domein, dus het is voor mij wel erg relevant als die wijzigt). Ik vrees alleen voor de 50 Mbit/s upgrade. Dat zou weleens een moment kunnen zijn waarop ik mijn IP adres kan verliezen.
Hmmm ik heb hier nog wel ergens toegang tot de provisioningtools... tijd om een resync te geven op je adres? ;)

denan wijzigde dit bericht 09-04-2008 17:12 (58%)

Reg. datum: 22 maart 2008

Vandaag op Tweakers.net:

Belgacom gaat op 14 april van start met hdtv
Door Pieter Molenaar woensdag 9 april 2008 11:52

Belgacom TV start op 14 april met tv-uitzendingen en video-on-demand in hd-formaat. Voor klanten zonder internetabonnement biedt het bedrijf vanaf dezelfde datum sd-internettelevisie aan.

Het hd-aanbod van Belgacom TV bestaat uit on-demand video en een zevental televisiezenders, te weten Discovery, Disney Cinemagic, Exqi, HD1, History, Melody Zen en Luxe TV. Het on-demand-aanbod beslaat documentaires, concerten, en films van onder meer Warner Bros en Disney, zoals Beowulf, I Am Legend en The Matrix. Het Belgische bedrijf zegt het hd-aanbod in de komende weken verder uit te breiden met nieuwe zenders en films, en als klap op de vuurpijl is er in augustus de hd-uitzending van de Olympische Spelen in China.

nieuws: Belgacom gaat op 14 april van start met hdtv

Als XMS dit ook kan regelen ga ik deze zomer nog een HD TV aanschaffen..... ;)

Overigens ben ik een zeer tevreden XMS gebruiker hoor, internet, analoge tv, telefoon, helpdesk, etc. doen het perfect. Maar zoiets zou de kers op de taart zijn. :)

ik heb wat vraagjes over xms (internet)

1. ik woon in soest en volgens het kaartje lig ik net in het gebied (of net niet is niet 100% duidelijk) ik heb aangevraagd via de site of ik aangesloten kan worden, iemand een idee hoelang dit duurt voordat ik dat weet.
2. als ik internet neem bij xms wil ik graag een server hosten thuis (doe ik nu ook al) bij orange zitten de smtp poorten dicht dus moet ik alles omzeilen via rollernet en dat soort onzin, hoe werkt dit bij xms?

E6600, 8800 GTS 320mb, G.Skill F2-6400PHU2-2GB, Asus P5N-E SLI

Reg. datum: 22 maart 2008

Een beller is sneller!

Alles staat open, nou ja bijna alles.

quote:
mats schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:26:
ik heb wat vraagjes over xms (internet)

1. ik woon in soest en volgens het kaartje lig ik net in het gebied (of net niet is niet 100% duidelijk) ik heb aangevraagd via de site of ik aangesloten kan worden, iemand een idee hoelang dit duurt voordat ik dat weet.
2. als ik internet neem bij xms wil ik graag een server hosten thuis (doe ik nu ook al) bij orange zitten de smtp poorten dicht dus moet ik alles omzeilen via rollernet en dat soort onzin, hoe werkt dit bij xms?
1. even bellen of mailen dan weet je het vandaag.
2. de smtp poorten zitten niet dicht.

ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.

Reg. datum: 06 april 2008

quote:
denan schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:13:
[...]

Klopt, ik zag hem langskomen intern en heb antwoord gegeven. In principe is het geen portblocking maar om gebruikers te beschermen zetten wij de acces voor windows disksharing dicht. bij de eerste uitrol bleek namelijk dat 40% zijn harddisk sharede met het hele XMS netwerk (niet echt secure).

Kies je andere poorten voor die share dan werkt het wel gewoon. Ik was er even niet van uitgegaan dat een samba share de windows fileshare poorten gebruikte. (my bad)
Snap dat het geblokkeerd wordt, jammer dat het niet op verzoek per aansluiting open gezet kan worden. Ik snap alleen niet goed waarom -uitgaand- verkeer (dus ook van het XMS netwerk af) ook dicht staat. Beschermen van je gebruikers doe je door inkomend dicht te zetten. Dank voor je reacties iig. Wellicht kan je intern voor me in de ideeenbus stoppen om verkeer van binnen naar buiten wel toe te laten voor windows file sharing?

Jeroen

Helaas nog steeds geen set top box ontvangen zou wel weer bij de laatste zending zitten (6 weken) .

Reg. datum: 01 april 2008

quote:
pieter1967 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:00:
Helaas nog steeds geen set top box ontvangen zou wel weer bij de laatste zending zitten (6 weken) .
Ik had me op 2 april aangemeld, dagen voor we die brief hadden ontvangen.
Waarschijnlijk maakt het dus niet uit of je één van de eerste bent met aanmelden of veel mensen hadden zich al aangemeld voor ze de brief hadden ontvangen.

Met mijn geluk zullen wij ook wel bij de laatste zending zitten maar we hebben zoveel jaren moeten wachten dat ik die paar weken ook nog wel geduld heb.

Heb er niet zoveel verstand van maar komt er ook nog een mogelijkheid om op meerdere tv's tegelijk digitale tv te onvangen?

things do not change, people c
Reg. datum: 18 oktober 2000

Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort verhuizen naar nieuw op te leveren huurwoningen van Dudokwonen!
Prachtig trouwens de uploadsnelheid!

Jammer genoeg zit ik nog tot november 2008 aan mijn j aarcontract 20 Mbit ADSL (telfort) abo vast.
Ook geen slecht product voor 20 euro per maand. Alleen jammer dat mijn pingtijden in games zo hoog zijn en dit schijnt met glasvezel een stuk beter te zijn. Ook kom ik qua download nooit hoger dan 1 MBP/s terwijl het modem toch op 13 mbit intraint, 100mbit ethernet, dus hoger zou makkelijk moeten kunnen!

Ik speel een vrij oude Firstperson shooter game (Quake2 TDM en duel) en haal op dit moment pingtijden van 50-60 in Zweden, Finland & Polen door de slechte routering. Op de meeste nederlandse gameservers haal ik pingtijden van 25-30 terwijl Zeden met glasvezel in Nederland een ping van 20-25 halen en op hun eigen Zweedse server een ping van maar 5ms!

Hoe zijn de glasvezel-ervaringen van online gamers met de pingtijden, volgens mij is dit vooral belangrijk in snelle games (bijvoorbeeld first-person shooters etc)!

Dus in november ook maar XMS glasvezel aanvragen, hopelijk blijft die actiie van eerste 6 maanden gratis voorlopig nog actief! Toch nog maar even geduld hebben want opzeggen bij vorige ISP terwijl contract nog loopt vind ik zonde!

discipel

Reg. datum: 03 oktober 2002

quote:
krn176 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:59:Ik speel een vrij oude Firstperson shooter game (Quake2 TDM en duel) en haal op dit moment pingtijden van 50-60 in Zweden, Finland & Polen door de slechte routering. Op de meeste nederlandse gameservers haal ik pingtijden van 25-30 terwijl Zeden met glasvezel in Nederland een ping van 20-25 halen en op hun eigen Zweedse server een ping van maar 5ms!

Hoe zijn de glasvezel-ervaringen van online gamers met de pingtijden, volgens mij is dit vooral belangrijk in snelle games (bijvoorbeeld first-person shooters etc)!
Nou, da's vrij makkelijk.. Zo'n beetje hetzelfde als die Zweden dus.. ;)

Het is alsof je altijd op LAN zit te gamen.. Niet zo vreemd met een ping van slechts 1ms naar de AMS-IX..
quote:
Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=1 ms TTL=54

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 1ms, Maximum = 1ms, Gemiddelde = 1ms
8)

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... 76 77 78 79 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: