Hoofdcategorieën
Topicacties

[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 28 augustus 2007

1080p via XBOX360 gaat alleen via HDMI ;) Dan heb je dus de Elite staan als het goed is...

We're almost there..

Kijk uit malloot een...
Reg. datum: 26 juni 2001

quote:
Snutchz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:57:
1080p via XBOX360 gaat alleen via HDMI ;) Dan heb je dus de Elite staan als het goed is...
Is dat zo? Ik dacht dat het dingetje gewoon 1080p kon weergeven, maar dat alleen heel veel tv's het signaal niet nemen maar dat onder andere Samsung tv's dat dus wel kunnen.

Ik heb niet de elite xbox staan.
Vinden jullie DEZE PLASMA een goede Keuze?
Mijn hoofdbedoeling is enkel tv kijken en DVD misschien af en toe een pc aansluiten
maar nooit geen games.

ik weet de aan en uitschakelaar zitten

LOST...niet de serie.

quote:
spykiller schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:01:
Mijn hoofdbedoeling is enkel tv kijken en DVD misschien af en toe een pc aansluiten
maar nooit geen games.
Voor voornamelijk TV kijken is plasma iig de beste keus... of dat die Samsung moet zijn...tja, in de winkel anders een en ander vergelijken is misschien handig, hoewel de specs niet verkeerd lijken te zijn.

...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op www.welo-massage.nl ...babykleding nodig ? Kijk op www.kwiebeltje.nl

quote:
WiXX schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:15:
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat het dingetje gewoon 1080p kon weergeven, maar dat alleen heel veel tv's het signaal niet nemen maar dat onder andere Samsung tv's dat dus wel kunnen.

Ik heb niet de elite xbox staan.
Dan kun je 1080p wel shaken ;) Dus dan zijn er drie opties:

1. Je houdt de huidige 360 en koopt een HD Ready scherm
2. Oude eruit, Elite er voor terug...
3. Je koopt 'n Full HD scherm en later daarbij nog eens de PS3 :D

Succes!

We're almost there..

quote:
spykiller schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:01:
maar nooit geen games.
De kleuren van een Samsung plasma zijn nog steeds wat fel/onnatuurlijk...

We're almost there..

quote:
Snutchz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:13:
[...]

De kleuren van een Samsung plasma zijn nog steeds wat fel/onnatuurlijk...
Ik zag hem naast een LG en een Panasonic staan.
Van die LG gaan we maar niet praten, maar die Panasonic kon toch niet aan die Samsung tippen aldus mijn persoonlijke voorkeur :9

ik weet de aan en uitschakelaar zitten

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
Snutchz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:57:
Hoe kom je daarbij? 1080p via xbox gaat via hdmi, vga en componenten.

En inderdaad: plasma is voor gaming het mooiste. Ik had ze allebei hier thuis, de 30 inch lcd 2 jaar op gegamed en nu een 50 inch plasma alleen voor t gamen en de plasma wint t grandioos.

Vaak hoor je mensen zeggen dat hun lcd het beste is, maar meestal is de lcd hun eerste hd toestel en als je van een crt bakbeest naar een hd lcd gaat dan is het helemaal geweldig. Veel mensen hebben ook een lcd, omdat tot een jaar of 1-2 de plasma's niet te betalen waren en de meeste mensen dus een lcd kochten.
Maar als je weer wat verder bent en je gaat s kritisch kijken en echt vergelijken, dan blijkt dat plasma gewoon mooier is.

In de felle winkel met alles op blu-ray zie je t verschil niet zo, maar gewoon in je eigen huis komt de plasma helemaal tot zn recht.
Ach, als iedereen maar gelukkig is met zn tv toch? :)

Ferry34 wijzigde dit bericht 20-10-2007 02:46 (59%)

1080p via vga...? Hold the phone sir... we hebben een primeur :lol: Nee, gaat alleen via HDMI. Vandaar dat ook de Elite op de markt is verschenen. Via component/vga is toch gewoon fake :S Daardoor krijg je toch belachelijke beeldkwaliteit? 1080p Behoor je gwn zonder ruis af te kunnen spelen ;)

We're almost there..

Reg. datum: 31 januari 2006

quote:
spinaze34 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:35:
Ik zit te twijfelen tussen de LCD Sharp LC-42X20E (50Hz) (of LC-42XL2E, 100Hz) en de panasonic TH-42PY70 (plasma, maar geen 24p).
Spinaze de PY70 heeft wel 24p ondersteuning staat zelfs op de pagina van Panasonic. De vraag is alleen of het dan intern naar 60hz wordt gezet of dat ie het in 72hz (3:3) weergeeft.

Is dat mogelijk? Intern naar 60Htz?

We're almost there..

Kijk uit malloot een...

quote:
Snutchz schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:19:
1080p via vga...? Hold the phone sir... we hebben een primeur :lol: Nee, gaat alleen via HDMI. Vandaar dat ook de Elite op de markt is verschenen. Via component/vga is toch gewoon fake :S Daardoor krijg je toch belachelijke beeldkwaliteit? 1080p Behoor je gwn zonder ruis af te kunnen spelen ;)
Ik was ook in de veronderstelling dat via component 1080p gewoon te halen was met de xbox en dat alleen heel veel merken het signaal niet pakken met component maar dat er sommige zijn die het wel kunnen. En waarom zou een analoog signaal ineens verschrikkelijke ruis bevatten? Ik denk dat het verschil tussen de Elite en de normale xbox niet eens met het blote oog te zien valt. Als ik op 720p niet eens ruis zie, waarom zou het bij 1080p dan ineens zo erg ruizen dat het opvalt?

Desnoods gooi je er gold plated kabels tussen.

Edit: Zomaar een artikel van internet http://www.engadgethd.com...-via-component-1080p-vga/

Niet alleen de titel bekijken, maar ook wat er onder het artikel staat. Dan bedoel ik dat VGA en component "vergelijkings model"

WiXX wijzigde dit bericht 20-10-2007 14:09 (11%)

quote:
Snutchz schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:19:
Het is gewoon niet waar hoor, wat je zegt.
De xbox360 doet al zeker een jaar 1080p over zowel vga, componenten alsook hdmi.
Eén van de redenen dat de Elite is verschenen is omdat er nog heel veel tv's zijn die alleen 1080p accepteren over hdmi. De Samsungs kunnen als een van de weinigen 1080p aan over zowel vga, componenten en de hdmi.
Kwaliteitsverschil ligt aan de tv zelf. Heb van mensen gelezen dat op de Sony bravia geen enkel verschil was te zien, bij andere tv's is er wel verschil te zien en dat ligt natuurlijk aan de kwaliteit van de ingangen en hoe dit verwerkt wordt.
Ruis heb ik nog nooit gezien op mn hd-ready plasma, dus zal dat op 1080p niet anders zijn.
Belachelijke beeldkwaliteit is zowiezo een boute uitspraak.
Nou is full hd nog een beetje gehyped, want er zijn op dit moment genoeg hd-ready tv's die een mooier beeld hebben dan n full hd. Games op xbox360 en ps3 worden op 720p gerendered, waardoor de xbox er op mijn tv er zo geweldig uitziet. Ik heb een hd-ready 50inch plasma en de beeldkwaliteit is ongelooflijk goed. Ik heb nog geen full hd lcd gezien die hieraan kan tippen.

http://www.xbox.com/en-US...erupdate-completelist.htm
Kijk maar naar de datum hoe lang dit al kan.

Ferry34 wijzigde dit bericht 20-10-2007 15:47 (14%)

Reg. datum: 10 oktober 2000

quote:
Tjeerdomaat schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:12:
[...]

Spinaze de PY70 heeft wel 24p ondersteuning staat zelfs op de pagina van Panasonic. De vraag is alleen of het dan intern naar 60hz wordt gezet of dat ie het in 72hz (3:3) weergeeft.
Boeit dat echt iets? als het op 1 hrz wordt afgespeeld en het ziet er lekker smooth uit zonder stotteren is het toch ook goed?

quote:
Ferry34 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:38:
[...]

Het is gewoon niet waar hoor, wat je zegt.
De xbox360 doet al zeker een jaar 1080p over zowel vga, componenten alsook hdmi.
Eén van de redenen dat de Elite is verschenen is omdat er nog heel veel tv's zijn die alleen 1080p accepteren over hdmi. De Samsungs kunnen als een van de weinigen 1080p aan over zowel vga, componenten en de hdmi.
Kwaliteitsverschil ligt aan de tv zelf. Heb van mensen gelezen dat op de Sony bravia geen enkel verschil was te zien, bij andere tv's is er wel verschil te zien en dat ligt natuurlijk aan de kwaliteit van de ingangen en hoe dit verwerkt wordt.
Ruis heb ik nog nooit gezien op mn hd-ready plasma, dus zal dat op 1080p niet anders zijn.
Belachelijke beeldkwaliteit is zowiezo een boute uitspraak.
Nou is full hd nog een beetje gehyped, want er zijn op dit moment genoeg hd-ready tv's die een mooier beeld hebben dan n full hd. Games op xbox360 en ps3 worden op 720p gerendered, waardoor de xbox er op mijn tv er zo geweldig uitziet. Ik heb een hd-ready 50inch plasma en de beeldkwaliteit is ongelooflijk goed. Ik heb nog geen full hd lcd gezien die hieraan kan tippen.

http://www.xbox.com/en-US...erupdate-completelist.htm
Kijk maar naar de datum hoe lang dit al kan.
D'r bestaan twee games die werkelijk 1080p zijn voor de XBOX360........

En 1080p over VGA is een lachertje... echt :O

We're almost there..

quote:
WiXX schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:05:
[...]

Ik was ook in de veronderstelling dat via component 1080p gewoon te halen was met de xbox en dat alleen heel veel merken het signaal niet pakken met component maar dat er sommige zijn die het wel kunnen. En waarom zou een analoog signaal ineens verschrikkelijke ruis bevatten? Ik denk dat het verschil tussen de Elite en de normale xbox niet eens met het blote oog te zien valt. Als ik op 720p niet eens ruis zie, waarom zou het bij 1080p dan ineens zo erg ruizen dat het opvalt?

Desnoods gooi je er gold plated kabels tussen.

Edit: Zomaar een artikel van internet http://www.engadgethd.com...-via-component-1080p-vga/

Niet alleen de titel bekijken, maar ook wat er onder het artikel staat. Dan bedoel ik dat VGA en component "vergelijkings model"
Geen ruis ruis dan heh ;) Maar analoog brengt altijd ruis met zich mee... HDMI = digitaal (en dus zonder enige ruis)

We're almost there..

Kijk uit malloot een...

quote:
Snutchz schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:21:
[...]

Geen ruis ruis dan heh ;) Maar analoog brengt altijd ruis met zich mee... HDMI = digitaal (en dus zonder enige ruis)
Dat snap ik ook, tis alleen of je de ruis kunt zien met het oog of dat je het moet meten met apparatuur.

Ik was niet van plan om met apparatuur te gaan kijken naar me scherm dus als ik met mijn ogen geen ruis zie, dan is er na mijn idee geen ruis.
Reg. datum: 15 maart 2005

quote:
D'r bestaan twee games die werkelijk 1080p zijn voor de XBOX360........
iig niet volgens de gameverpakkingen, sinds ongeveer de zomer is vrijwel iedere game met 1080p uitgebracht. Sowieso gaat 1080p over ook over component, met de oude versie van de xbox, dit heb ik met mn eigen xbox werken gezien op een Samsung LCD. De sony W2000 pakte deze niet over component, de Samsung (type weet ik niet) dus wel.

Vandaag in mediamarkt rondgeslenterd, Philips 9632 vond ik bij grotere formaten wel mooi (bij kleine formaten is de dikke rand zo overheersend), dus dat is ook weer een optie. (± €1800 op internet)

PY700 vond ik niet mooi, PY70 stond er niet, maar die heeft wel 2x zo hoge contrastratio, dus is mogelijk wel mooier. (±€1600)

Sharp was gewoon goed en mooi, alleen jammer dat t demomateriaal van mediamarkt zo slecht is, zodat ik niet optimale van alle apparaten kon zien.(±€1500)

quote:
spinaze34 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:36:
[/quote]D'r bestaan twee games die werkelijk 1080p zijn voor de XBOX360........
[quote]

iig niet volgens de gameverpakkingen, sinds ongeveer de zomer is vrijwel iedere game met 1080p uitgebracht. Sowieso gaat 1080p over ook over component, met de oude versie van de xbox, dit heb ik met mn eigen xbox werken gezien op een Samsung LCD. De sony W2000 pakte deze niet over component, de Samsung (type weet ik niet) dus wel.

Sharp was gewoon goed en mooi, alleen jammer dat t demomateriaal van mediamarkt zo slecht is, zodat ik niet optimale van alle apparaten kon zien.(±€1600)
Is allemaal geupscaled kerel (fake 1080p dus ;)) en 1080p gebeurt over HDMI. D'r staat zo ontzettend veel gelul op het internet, daar word je gwn misselijk van :r Microsoft kan me wat :Z

Sharp is idd de allerbeste keus als je voor LCD wilt gaan :D
De kleuren zijn mooier, het beeld is scherper en de responsetijd is sneller (4ms)

LC-42XL2E en LC-42X20E komen er binnenkort aan *O*
Of had Media Markt ze al staan?

We're almost there..

Reg. datum: 15 maart 2005

Mediamarkt had de 52" X20E staan, andere type nog niet (MM Cruquius/haarlemmermeer)

grootste verschil tussen de X20E en de XL2E is de 100Hz? Prijs ligt nog wel zo'n 400 a 500 euro uit elkaar, 42 X20E staat nu zelfs al voor 1450 a 1500 te koop

spinaze34 wijzigde dit bericht 20-10-2007 18:16 (49%)

LOST...niet de serie.

--knip-- fout topic |:(

LOST wijzigde dit bericht 20-10-2007 18:44 (127%)

...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op www.welo-massage.nl ...babykleding nodig ? Kijk op www.kwiebeltje.nl

quote:
spinaze34 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:51:
Mediamarkt had de 52" X20E staan, andere type nog niet (MM Cruquius/haarlemmermeer)

grootste verschil tussen de X20E en de XL2E is de 100Hz? Prijs ligt nog wel zo'n 400 a 500 euro uit elkaar, 42 X20E staat nu zelfs al voor 1450 a 1500 te koop
Is dat zo..? Dan ga ik mij die zeer binnenkort maar eens aanschaffen :D

Echt een topscherm!

We're almost there..

quote:
Snutchz schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:46:
[...]

Is allemaal geupscaled kerel (fake 1080p dus ;)) en 1080p gebeurt over HDMI. D'r staat zo ontzettend veel gelul op het internet, daar word je gwn misselijk van :r
Alleen die laatste zin van je klopt. (waarschijnlijk zijn al die tv's die 1080p aangeven in t beeld wanneer ze zijn aangesloten op xbox360 met componenten of vga stuk):x
De games zijn geupscaled ja(zoals ik al had gezegd), ook op hdmi en net als bij ps3.
Je doet net alsof microsoft de boel bedondert omdat er geupscaled wordt, maar t is niet hun schuld dat de games op 720p worden berekend, net als bij de ps3 volgens mij. Wanneer je de hd-dvd speler aansluit heb je wel helemaal 1080p. Maar de consument wilde nu 1080p ondersteuning. Maar of je nu n Elite neemt of n premium, t is beide 1080p. Bovendien heeft de premium tegenwoordig ook hdmi hoor.

Ferry34 wijzigde dit bericht 21-10-2007 11:27 (26%)

De PS3 kent inmiddels 24 titels die draaien op Native 1080p ;)
Mijn Pioneer PDP-427XA gaf ook altijd 1080p aan wanneer ik Blu-Ray afspeelde..... zegt dus helemaal niets :9

Snutchz wijzigde dit bericht 21-10-2007 09:57 (47%)

We're almost there..

ik weet dat iedereen die overweeg een nieuwe tv te kopen met dit idee kampt maar ik ga het tog nog een keer zeggen
ik wil een nieuwe tv voor Games(ps3), computer(series enzo)
ik heb mijn keuze beperkt naar 2 modellen
Sharp LC-42XL2E
Panasonic TH-42PY70 (Plasma)
nu hoor ik overal lcd = voor games en zo maar plasma is beter kleuren maar ik zit met dat inbranden.
waneer brand een nieuwe generatie plasma in is dat na een uur het zelfde beeld dan is het nog wel te doen liever 2 uur natuurlijk. of is het al na 15min, ik denk op dit moment dat mijn keuze puur daar op neer komt bijde tv's zijn echt fantastisch mooi en voor mij goede prijze

heeft iemand advies voor mij, ik en overal al geweest en de ene zegt dit en de ander zegt dat. maar als je zoekt naar het inbranden krijg je nergens goed andwoord op.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: