Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.
[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last
Nieuw TopicBerichten: 50
Reg. datum: 15 maart 2005
Reg. datum: 15 maart 2005
Probleem is dat ik ze nog niet in de winkels ben tegengekomen, MediaMarkt kom ik slechts af en toe, BCC heeft ze niet. Zijn namelijk nogal nieuwe types volgens mij
Definitely gaan voor de Sharp LC-42X20Equote:spinaze34 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:35:
Ik zit te twijfelen tussen de LCD Sharp LC-42X20E (50Hz) (of LC-42XL2E, 100Hz) en de panasonic TH-42PY70 (plasma, maar geen 24p).
De nieuwe Philips (9632/9732) tv's vind ik (persoonlijk) niet mooi van uiterlijk, dus die vallen af. Sony te duur, Samsung niets boeiends.
Wat ik er vooral mee wil doen is xboxen en bluray + dvd kijken over PS3. Formaat is 40 of 42", niet anders (kijkafstand = 3 m). Budget 1800 eu max. Iemand suggesties?
We're almost there..
Reg. datum: 20 november 2006
Reg. datum: 20 november 2006
echt helemaal GEEN last van op mijn Panasonic TH42PV70...quote:Ik zou dan zeker niet voor de Panasonic gaan. Bij fel verlichte egale oppervlakken zie je zeer duidelijk flikkering, zelfs al is het 100Hz.
Twixie heeft nog een oud model staan... 
We're almost there..
Reg. datum: 11 september 2003
Reg. datum: 11 september 2003
Welke keus zou de betere zijn: Toshiba 42Z3030D of Panasonic TH42PY70?
ga de tv gebruiken voor DIgitale TV en XBOX360.
kwa prijs zijn ze gelijk ongeveer.
ga de tv gebruiken voor DIgitale TV en XBOX360.
kwa prijs zijn ze gelijk ongeveer.
Waar komt trouwens het verhaal vandaan dat LCD beter geschikt zou zijn voor gaming dan plasma? Enige goede reden die ik daarvoor kan bedenken is dat je geen kans hebt op inbranden van bepaalde delen van beeld die stilstaan. Verder lijkt plasma vanwege zijn superieure responstijd meer geschikt, aangezien veel games toch vrij snelle beelden bevatten. Dat de resolutie van LCD vaak hoger is, maakt alleen uit als je dicht genoeg op het scherm zit, maar dat is met console gaming vaak juist niet het geval.
Kartelrandjes, harde textures, ongewenste vegen, reaktietijd tussen controller handelingen en aktie op het schermquote:Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:04:
Waar komt trouwens het verhaal vandaan dat LCD beter geschikt zou zijn voor gaming dan plasma? Enige goede reden die ik daarvoor kan bedenken is dat je geen kans hebt op inbranden van bepaalde delen van beeld die stilstaan. Verder lijkt plasma vanwege zijn superieure responstijd meer geschikt, aangezien veel games toch vrij snelle beelden bevatten. Dat de resolutie van LCD vaak hoger is, maakt alleen uit als je dicht genoeg op het scherm zit, maar dat is met console gaming vaak juist niet het geval.
We're almost there..
Je pleit hier dus ook voor plasma, of hoe moet ik het zien, heb mijn glazen bol namelijk thuis laten liggenquote:Snutchz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:22:
Kartelrandjes, harde textures, ongewenste vegen, reaktietijd tussen controller handelingen en aktie op het schermNuff said...
Nee nee.. ik pleit voor LCD als het op gamen aankomt 
We're almost there..
Reg. datum: 19 januari 2005
Reg. datum: 19 januari 2005
Grappig. Aangezien in vrijwel alle dingen die je noemt plasma techiek in het voordeel is.
Gigabyte P35 DS4 || Intel Core 2 Duo e8200 || GEIL/OCZ PC6400 4GB || ATI Radeon 4850 || 2x Samsung T166 500GB RAID 0 || Dell 2709W + Panasonic TH-37PV45
Kun je het dan toelichten?quote:Snutchz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:09:
Nee nee.. ik pleit voor LCD als het op gamen aankomt
Kartelrandjes komen er alleen als je een slechte scaler hebt, danwel een lage resolutie. Scalers zijn volgens mij niet anders bij een plasma, dus dan is het de resolutie. Die is weliswaar vaak (ietsjes) lager, maar dat verschil zie je alleen als je echt heel dichtbij zit.
Harde textures: LCD heeft meestal juist een wat "harder" beeld omdat de lichtopbrengst groter is en het kleurenpallet kleiner.
Ongewenste vegen: Dat is een gevolg van een slechte reactietijd. Naast de zwartwaarden juist het punt waar plasma op uitblinkt.
Reaktietijd tussen controller handelingen en aktie op het scherm: Wat heeft dat met plasma of lcd techniek te maken? Wat is er inherent aan het gebruik van een plasma dat er vertraging zou zitten in je beelden?
Reg. datum: 01 oktober 2005
Reg. datum: 01 oktober 2005
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij staat er een knipoog achter Snutchz' opmerking...
Klopt, maar we waren al dik aan het knipogen, dus dan is de knipoog op een gegeven moment moeilijk nog te interpreteren, maar wellicht heb je gelijk dat hij de knipoog ironisch bedoeld. Ik merk het wel weer aan zijn reactiequote:LeechGuy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:12:
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij staat er een knipoog achter Snutchz' opmerking...
De nieuwe LCD schermen hebben vrijwel geen last meer van ghosting (3-4ms). Die vervelende vegen worden juist veroorzaakt door het fosfor wanneer lichte verticale lijnen bewegen (voornamelijk blauw+geel=groen) Niet iedereen neemt ze waar lijkt het wel... Plasma is niet voor niets op het laatst nog vervangen op de WCG 2007.. Ik merkte het heel erg bij Burnout Revenge (360) en Ninja Gaiden Sigma (PS3) waarbij iedere milisec. telt 
Plus dat ik geen beeldgeflikker in mij game wil hebben, maar mooi egaal strakke vlakken
Ook worden sommige kleuren behoorlijk vaal/grauw., wat de sfeer niet ten goede komt.
Ook zie je de textures veel de goed, zodat je kunt zien hoe een game is opgebouwd. Tevens lopen lijnen veel hoekiger.
Vergelijk het met een aquarel (LCD) en een schilderij uit het Pointilisme tijdperk (Plasma)
Plus dat ik geen beeldgeflikker in mij game wil hebben, maar mooi egaal strakke vlakken
Ook worden sommige kleuren behoorlijk vaal/grauw., wat de sfeer niet ten goede komt.
Ook zie je de textures veel de goed, zodat je kunt zien hoe een game is opgebouwd. Tevens lopen lijnen veel hoekiger.
Vergelijk het met een aquarel (LCD) en een schilderij uit het Pointilisme tijdperk (Plasma)
We're almost there..
Het zal inderdaad wel alleen voor games gelden, maar met DVD's en TV vind ik nog altijd plasma de winnaar. De allernieuwste LCD's zien er al weer een stuk beter uit, maar voor zover ik heb kunnen vaststellen alleen op HD. Bij iets minder materiaal ziet het er alsnog niet uit. Maar dan nog vind ik die Aurea te duur, en als je er een Panasonic TH-42PY700 naast zet weet ik zo net nog niet of die Aurea het wint. Wat prijs betreft zeker niet. De Pana kost minder dan de helft...quote:Snutchz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:13:
Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!
Reg. datum: 20 oktober 2005
Niet goed opgelet in de fysica les. Blauw + Geel = Groen geldt enkel voor subtractieve kleursamenstelling, zoals met het mengen van verf. Bij additieve kleursamenstelling (i.e. licht combineren) zoals bij TVs is Groen een van de drie basiskleuren en kun je dus zeker niet verkrijgen door Blauw + Geel. Geel is Rood + Groen. Dus Blauw + Geel = Witquote:Snutchz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:13:
blauw+geel=groen
Bewijs: fotoke rechtsboven op http://en.wikipedia.org/wiki/Additive_color .
quote:brtk schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:59:
[...]
echt helemaal GEEN last van op mijn Panasonic TH42PV70...
Het zou ook kunnen zijn dat het iets is dat alleen in de beginperiode opvalt. Gisteren viel het me namelijk op dat ik tijdens een film met ineens een nagenoeg volledig wit oppervlak, de flikkering NIET meer zag.quote:
Jawel hoor.... want gele en blauw vegen kom je ook tegen in een plasma
Geel bij geheel witte lijnen en blauw in zwarte gedeeltes. Die juist opvallen als je snel met je ogen er overheen gaat 
Deze gele en blauwe ellende samen vormen groen! Eigenwijze Twixie
We're almost there..
Nee uiteraard klopt daar geen hol van... 
We're almost there..
Rood en magenta ben ik trouwens nog niet tegengekomen 
Snutchz wijzigde dit bericht 19-10-2007 17:51 (8%)
We're almost there..
Hallo mensen, ik vroeg me af of een van jullie mij kon helpen.
Ik ben laatst in een winkel gaan kijken voor plasma of lcd tv's en dan vooral degene die fullhd zijn en dan kom zit je al meteen te kijken naar schermen gelijk of groter dan 37 inch.
Ik wil graag een FullHD omdat ik het eigenlijk alleen maar gebruik voor me xbox 360, nu betekent het wel dat de tv dus 1080p over component moet kunnen weergeven en nu weet ik dat niet alle tv's dat doen. Samsung blijkt het wel te kunnen.
Nu heb ik ook eens goed zitten kijken en het viel me op dat plasma (hier was het een Panasonic 42 inch Vierra) echt veel betere kleuren heeft en vooral veel scherper is vanaf dichtbij dan een lcd scherm. Nu zit ik nogal redelijk dichtbij het scherm, maar dat vind ik alleen maar prima, want als ik game kruip ik altijd zowat in me scherm.
Nu is mijn vraag dus, zijn er plasma's tv's die FullHD zijn en 1080p over component accepteren en maximale groote hebben van 42 inch? Zoja welke zijn dat en zijn dat tv's die een beetje goed zijn?
Ik ben laatst in een winkel gaan kijken voor plasma of lcd tv's en dan vooral degene die fullhd zijn en dan kom zit je al meteen te kijken naar schermen gelijk of groter dan 37 inch.
Ik wil graag een FullHD omdat ik het eigenlijk alleen maar gebruik voor me xbox 360, nu betekent het wel dat de tv dus 1080p over component moet kunnen weergeven en nu weet ik dat niet alle tv's dat doen. Samsung blijkt het wel te kunnen.
Nu heb ik ook eens goed zitten kijken en het viel me op dat plasma (hier was het een Panasonic 42 inch Vierra) echt veel betere kleuren heeft en vooral veel scherper is vanaf dichtbij dan een lcd scherm. Nu zit ik nogal redelijk dichtbij het scherm, maar dat vind ik alleen maar prima, want als ik game kruip ik altijd zowat in me scherm.
Nu is mijn vraag dus, zijn er plasma's tv's die FullHD zijn en 1080p over component accepteren en maximale groote hebben van 42 inch? Zoja welke zijn dat en zijn dat tv's die een beetje goed zijn?
Als er iemand eigenwijs is, ben jij het wel. Als jij de wetten van de fysica wil herschrijven, doe je het maar... Maar als je te lui bent om effen op die wikipedia link te gaan kijken, zul je ook wel te lui zijn om de Snutchz Fysica te schrijvenquote:Snutchz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:47:
Twixie wijzigde dit bericht 19-10-2007 18:38 (18%)
Je hebt mijn verdere berichtjes niet gelezen luie Twixie... 
We're almost there..
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last
Dit topic is gesloten.