Reg. datum: 04 juli 2004
[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last
Nieuw TopicBerichten: 240
Reg. datum: 05 oktober 2007
Reg. datum: 05 oktober 2007
Mijn oog is inmiddels gevallen op de LG 50PC51 Plasma, 50". Heeft iemand ervaring met dit scherm of vergelijkbare LG's? De prijs valt reuze mee, vandaar dat ik me afvraag of er ergens op bezuinigd is. Heb 'm nog nergens in een winkel gezien dus moeilijk oordelen.
Reg. datum: 28 mei 2006
Reg. datum: 28 mei 2006
Ik weet toevallig dat de Philips 37PFL9732D/10 een responsetijd heeft van 3 ms. Maar zoals je al zei... de techniek gaat erg hard. Ik krijg hem deze week binnenquote:Snutchz schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:05:
Ikzelf vind die van Sharp het meest geschikt vanwege het feit dat deze een responsetijd heeft van maar liefst 4 ms. Dat moet momenteel toch wel de meest snelle LCD zijn niet? Plus dat deze een 100 Htz, mode bezit. Het gaat om Type LC-42 XL2E
Maar uit verdere reacties heb ik al gelezen dat je deze tv onzin vind want hij is full hd icm 37"
Wellicht wat offtopic, maar dat kan je natuurlijk op lossen door de TV default op de HDMI uitgang te laten starten.quote:mh1956 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:48:
[...]
Bovendien, maar dat is wellicht wat minder belangrijk, schakelt de TV bij SCART automatisch naar de decoder (als die aan staat tenminste of als je deze aanzet), en bij HDMI moet je telkens de HDMI-ingang handmatig selecteren.
Reg. datum: 15 augustus 2007
Reg. datum: 15 augustus 2007
Ik heb de Sharp LC-46 XL1E gehad en ik ben dus geswitched naar Panasonic Plasma 50PV70. En de plasma doet het toch echt veel beter.quote:Snutchz schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:59:
Zit nog ietwat te dubben tussen de Sharp LC-42 XL2E en zijn voorganger (LC-42 XD1E. De verschillen tussen de specs zijn eigenlijk verwerpelijk (contrast van 1200 naar 2000) responsetijd van 6ms naar 4ms (wat voor het oog helemaal niet waarneembaar schijnt te zijn). Maar de nieuwe uitvoering heeft wel 'n
100 Htz. mode.
Heb ik hier wat aan wat betreft het kijken naar Blu-Ray op 1080p ? TV kijken doe ik er niet op en games lopen op 60 Htz/frames dus daar zal ik het niet voor hoeven te doen.
Het prijsverschil tussen deze twee is ¤400 Lijkt me wat overdreven voor een functie die toch niet zal worden gebruikt
Wie heeft er antwoord op mijn vraag?!
De Sharp deed het wel goed met een HD-bron, maar SD was onnatuurlijk. De Panasonic geeft allebei perfect weer.
Ik zit ook op 3 meter en me 50 inch is dan ook nog niet te groot. Ik zit geregeld van 1.5 meter te kijken om nog meer het bioscoop gevoel te krijgen. Met een SD en HD bron kan dat prima.quote:Snutchz schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:01:
Veels te groot! Ik zit met mijn 3 meter afstand al te twijfelen of ik niet beter voor 37" kan gaan
Reg. datum: 20 november 2006
ik heb vandaag de TH42PV70 besteld 
iemand enige ervaring met die BurnIn DVDs voor plasma televisies ?
die kan je hier
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=583089
downloaden..
is dat echt nodig ?
die kan je hier
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=583089
downloaden..
is dat echt nodig ?
brtk wijzigde dit bericht 08-10-2007 15:29 (71%)
Het zorgt ervoor dat het paneel gelijkmatig 'inbrandt' waardoor inbranden en andere onrechtmatigheden minder makkelijk kunnen optreden. Vergelijk het met het voorzichtig inrijden van je versnellingsbak.quote:brtk schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:26:
is dat echt nodig ?
Volgens de kenners schijnt het wel beter te zijn voor de duurzaamheid van het apparaat. Ze zijn een in ieder geval duur genoeg voor om het te proberen. Sowieso de eerste tijd op 40% van het contrast kijken.
Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!
Reg. datum: 20 oktober 2005
Hangt ervan af. Als je het niet erg vindt om de eerste 200u de settings wat voorzichtiger te zetten, dan is het niet nodig. Belangrijkste is ook dat je erop let geen uren hetzelfde logo op dezelfde plek te laten staan, idem met games.quote:[b][message=28861679,noline]
is dat echt nodig ?
Zelf heb ik dus de moeite niet gedaan. Om te beginnen ziet het beeld er al zeer fraai uit zelfs met alles op 50% en om nu tientallen uren een TV te laten spelen met gekleurde vlakken is toch ook een beetje zonde.
Reg. datum: 21 augustus 2007
Reg. datum: 21 augustus 2007
K ben van plan om de Pioneer 4280XD aan te schaffen.
K ga em vooral gebruiken voor dvd's, tv en ook veel voor op te gamen met mijn xbox 360. Het is toch juist beter om een plasma aan te schaffen als je veel gamed, door de snelle reponstijd bijv. ?!
Weet iemand ook of de externe hd-dvd speler voor de xbox 360 normale dvd's ook upscaled? En heeft iemand er misschien ervaring mee.
K ga em vooral gebruiken voor dvd's, tv en ook veel voor op te gamen met mijn xbox 360. Het is toch juist beter om een plasma aan te schaffen als je veel gamed, door de snelle reponstijd bijv. ?!
Weet iemand ook of de externe hd-dvd speler voor de xbox 360 normale dvd's ook upscaled? En heeft iemand er misschien ervaring mee.
Waarom wil iedereen toch dat een extern apparaat upscaled? Die plasma kan maar on één resolutie iets weergeven en schaalt de boel dus zelf altijd en de aanwezige scaler is meestal van goede kwaliteit. Nu vraag ik mij af of een extern apparaat in de resolutie van de plasma zal upscalen, want anders gaat de plasma zelf ook nog eens keertje scalen en heb je twee bewerkingen op één signaal en daar schiet je in de regel niet zoveel mee op.quote:Piv0 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:59:
Je doet je familienaam wel eer aan, vind ikquote:Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:02:
[...]
Waarom wil iedereen toch dat een extern apparaat upscaled? Die plasma kan maar on één resolutie iets weergeven en schaalt de boel dus zelf altijd en de aanwezige scaler is meestal van goede kwaliteit. Nu vraag ik mij af of een extern apparaat in de resolutie van de plasma zal upscalen, want anders gaat de plasma zelf ook nog eens keertje scalen en heb je twee bewerkingen op één signaal en daar schiet je in de regel niet zoveel mee op.
Dat zou het ideaal zijn, maar gaat bijna uitsluitend met FullHD TVs omdat dat de enige TVs (buiten misschien een zeldzame uitzondering) zijn die een signaal accepteren dat ze 1:1 mappen op de fysische resolutie van het scherm. Maar zoals ik daarnet zei: als je 'te ver' upscalet en dan de TV laat downscalen haal je ook al een significante winst (op voorwaarde dat de scaler heel goed is).quote:Nu vraag ik mij af of een extern apparaat in de resolutie van de plasma zal upscalen, want anders gaat de plasma zelf ook nog eens keertje scalen en heb je twee bewerkingen op één signaal en daar schiet je in de regel niet zoveel mee op.
Ja die persoon met de 50PV70 ben ik. Ik lees meer en meer berichten van mensen die zeggen dat gamen op een lcd beter is en dat is dus helemaal niet waar!quote:stimpyrulez schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:49:
[...]
Denk zelf dat als je veel games speelt, beter voor een LCD kan gaan. Geeft beter beeld (wat ik tenminste gelezen heb).
Heb wel in panasonic topic gelezen dat iemand een 50PV70 had gekocht voor zijn xbox360. (en hij was wel zeer tevreden)
Misschien net zo als die persoon, effe vragen bij de winkel of je je xbox mag testen op het scherm. (had hij namelijk ook gedaan)
Dan kom je namelijk niet voor verrassingen te staan als ie bij je thuis staat
Integendeel: gamen is juist op een plasma veel mooier. Dit komt door de betere details in zwartweergave en kleuren en ook door het ontbreken van ghosting aangezien een plasma geen trage refreshing van het beeld heeft. Ik gebruik deze plasma voor 90% om op te gamen en het is echt ongelooflijk mooi!
Ikzelf heb uitvoerig zitten testen en vergelijken met mn xbox360 in de winkel en ik vond de hd-ready plasma veel mooier dan de full hd lcd van Samsung. Ja ik had de xbox360 op 1080p staan icm de Samsung. (wat ook schijnt te helpen is dat de games op dit moment allemaal worden gerendered op 720p, waardoor deze op een hd-ready toestel vaak mooier uitkomen).
Dus zowel met gaming alsook met films en tv vind ik een plasma veel mooier.
De fosfortrails heb ik nooit kunnen ontdekken en ik heb er echt naar gezocht.
Met de ps3 heb ik niet getest dus weet ik dat niet.
Een lcd heeft wèl een voordeel wanneer deze wordt aangesloten op een pc. (dus als je gaat gamen met je pc, dan is lcd wel beter). Dit is op een lcd scherper met letters, komt waarschijnlijk doordat de plasmacellen niet vierkant zijn maar rechthoekig. Ik heb t niet getest op n full hd plasma, weet dus niet hoe dat eruit ziet.
Ik had vroeger een lcd van 30 inch, maar ik ben nu helemaal fan geworden van plasma.
Het gaat er mij niet om om mn gelijk te halen, maar ik wil gewoon niet dat mensen naar de winkel gaan en dan niet naar de plasma's kijken omdat er op internet iets geschreven wordt.
Neem gewoon je spullen mee naar de winkel en ga naar de tv's kijken terwijl je content afspeelt waar je thuis ook naar gaat kijken en beslis daarna zelf wat je het mooiste vind!
Dit heb ikzelf ook gedaan en toen zag ik bijvoorbeeld ook dat een hd-ready vaak een mooier beeld gaf dan een full hd. Ik had het zelf nooit gelooft als ik het niet met mn eigen ogen had gezien!
Ook alleen maar naar specs kijken heeft helemaal geen zin, want het gaat toch om de beeldkwaliteit!?
Wanneer n tv met een contrast van 3000 n mooier beeld geeft dan eentje met 6000, dan is de keuze toch snel gemaakt?
Dus zèlf naar de winkel en de toestellen vergelijken! En genieten hè?!
Reg. datum: 09 oktober 2007
Hallo,
Ik heb in dit topic verschillende malen gehoord dat je het beste een plasma dmv een dvd kan laten inbranden ofzo.
Maar hoe moet ik dat zien, scherm de eerste 200 uur niet gebruiken en alleen de dvd aan of hoe doet men zo iets...
En waarom doet de fabrikant het niet?? te veel kosten?? te veel tijd??
Weet iemand eigenlijk hoe het komt dat de kans op inbranden na +/- 200 uur minder wordt?
En misschien heb ik er overheen gelezen..... maare voor zover ik begrijp is een LCD pas bij een 1366 x 768 HD ready en een plasma bij 1024 x 768. klopt dat of krijg je met een plasma met 1024 x 768 problemen als je volgend jaar wel al met HD uitzendingen starten?
gr.
Ik heb in dit topic verschillende malen gehoord dat je het beste een plasma dmv een dvd kan laten inbranden ofzo.
Maar hoe moet ik dat zien, scherm de eerste 200 uur niet gebruiken en alleen de dvd aan of hoe doet men zo iets...
Weet iemand eigenlijk hoe het komt dat de kans op inbranden na +/- 200 uur minder wordt?
En misschien heb ik er overheen gelezen..... maare voor zover ik begrijp is een LCD pas bij een 1366 x 768 HD ready en een plasma bij 1024 x 768. klopt dat of krijg je met een plasma met 1024 x 768 problemen als je volgend jaar wel al met HD uitzendingen starten?
gr.
deimos-phobos wijzigde dit bericht 11-10-2007 16:49 (24%)
Ik zal eerst die vraag beantwoorden. Dat maakt de rest van je vragen gemakkelijker om op te replyen.quote:deimos-phobos schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:19:
Het licht van een plasma en oude beeldbuis TV komt van fosfor (rood, groen en blauw) dat oplicht. Dat fosfor kan echter niet eeuwig blijven oplichten. Vanaf dat je de TV voor het eerst aanzet, beginnen die fosfors te verouderen wat eigenlijk wil zeggen dat ze geleidelijk aan minder fel gaan 'branden'. Uiteraard gebeurt dat maar zeer traag en zelfs na duizenden uren geven ze nog steeds voldoende licht om een zeer mooi TV-beeld te krijgen. Het geleidelijk aan uitdoven gebeurt echter het snelst tijdens de beginperiode. Als in die beginperiode nu sommige fosforpixels beduidend meer moeten branden dan andere (bvb omdat ze deel uitmaken van een constant wit logo) dan gaan ze dus 'ouder' zijn dan andere pixels en dus ietsje minder fel worden. Als je dan een gelijkmatig oppervlak in het beeld hebt, zal het opvallen dat die pixels een fractie minder fel zijn, wat direct hard zal opvallen.
Het is dus in de beginperiode van je TV dat je er het meest moet op letten van alle pixels evenveel licht/beeld te laten genereren. Dus niet dagen lang hetzelfde logo in beeld laten staan, maar ook bvb niet dagen aan een stuk DVDs kijken met onder en boven een zwarte balk.
De meeste TVs vandaag zijn relatief ongevoelig aan burn-in, en je moet dus echt al dagen of weken aan een stuk eenzelfde stukje beeld laten tonen vooraleer het permanent zal inbranden.
Met die DVD ga je uiteraard je TV *niet* inbrandenquote:Ik heb in dit topic verschillende malen gehoord dat je het beste een plasma dmv een dvd kan laten inbranden ofzo.
Eerst de TV 200u die DVD laten afspelen is toch wel een beetje extreem. Als je hem pas hebt, wil je er uiteraard direct van kunnen genieten. Door vooral gevarieerd beeldmateriaal te bekijken (liefst op gematigd contrast), ga je evenmin risico hebben op burn-in. Wil je echter onmiddellijk beginnen met een Pacman marathon, dan zou ik wél aanraden van toch eerst de break-in te doen
Je kan het een beetje vergelijken met een auto. Normaal wordt de eerste paar 1000km ook afgeraden van hoog in de toeren te gaan en wat voorzichtiger te rijden. Die DVD zou je kunnen vergelijken met je auto op de rollen zetten en hem gedurende enkele uren die paar 1000km te laten afleggen
Ivm resolutie schrijft HD-Ready enkel voor dat de TV minstens 720 lijnen moet hebben. Er is dus geen verschil tussen LCD of Plasma. Een LCD die bvb 720x720 zou zijn (moest die bestaan) mag evenzeer HD-Ready genoemd worden.quote:En misschien heb ik er overheen gelezen..... maare voor zover ik begrijp is een LCD pas bij een 1366 x 768 HD ready en een plasma bij 1024 x 768. klopt dat of krijg je met een plasma met 1024 x 768 problemen als je volgend jaar wel al met HD uitzendingen starten?
BTW, dit is slechts een van de verschillende vereisten (moet bvb ook HDMI hebben, enz...).
Mijn ouders hebben een budget van 1000 Euro. De TV moet +-94cm groot zijn en maximaal 1 meter.
Kijkafstand is ongeveer 3,5 meter, we kijken gewoon kabel tv (in toekomst misschien anders) en gewone DVD's.
Als ik hier het topic zo doorlees krijg ik het idee dat op het moment de Panasonic Plasma TV het beste is en dat lcd toch minder is (voor ons gebruik).
Klopt dit? En welk model zouden we het beste kunnen kopen?
Kijkafstand is ongeveer 3,5 meter, we kijken gewoon kabel tv (in toekomst misschien anders) en gewone DVD's.
Als ik hier het topic zo doorlees krijg ik het idee dat op het moment de Panasonic Plasma TV het beste is en dat lcd toch minder is (voor ons gebruik).
E4300 max @ 3.24 Ghz. 24/7 @ 2.6 Ghz
Als je keus op een plasma is gevallen dan is er geen keus voor jou aangezien je 94cm wilt de 37pv70quote:Spurlie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:28:
Mijn ouders hebben een budget van 1000 Euro. De TV moet +-94cm groot zijn en maximaal 1 meter.
Onze keus is nog niet definitief gevallen op plasma, maar na het lezen van alle berichten hier krijg ik wel sterk de indruk dat plasma voor ons de beste keus zou zijn. Klopt dit?
Verder heb ik nog een paar vragen:
1. Hoe zit het met het stroomverbruik? Verbruikt een plasma tv erg veel meer stroom dan een lcd of 'gewone' tv? Een verkoper heeft gezegd dat het verschil tussen plasma en lcd tegenwoordig ongeveer een spaarlamp zou zijn.
2. Ik zie dat de meeste tv's (folder panasonic) 60Hz zijn (?). Eerder in dit topic las ik ook iets over 100Hz. Moeten we hier nog op letten of is 60Hz ruim voldoende (ivm flikkerend beeld)?
3. Hoe zit het nu precies met het inbranden van een plasma scherm? Kan je hier nog last van hebben bij normaal tv gebruik (tv en dvd, geen games)? Ook vraag ik mij af of het bv. 'irritant' is om voetbal te kijken op een plasma scherm, dus of je een soort streep achter de bal blijft zien.
4. Is de 37pv70 ook leverbaar in andere kleuren dan zwart (bv zilver)? Thuis hebben we namelijk een zilveren TV meubel en een zwarte zal hier niet mooi op staan.
5. Ook heb ik een verkoper horen zeggen dat plasma binnenkort niet meer geleverd zou worden (wat mij sterk lijkt). Wat is hier van waar?
Zo dat was het wel zo'n beetje
Ik hoop dat jullie duidelijkheid kunnen geven, want van de verkopers in de winkels wordt je ook niks wijzer...
1. Hoe zit het met het stroomverbruik? Verbruikt een plasma tv erg veel meer stroom dan een lcd of 'gewone' tv? Een verkoper heeft gezegd dat het verschil tussen plasma en lcd tegenwoordig ongeveer een spaarlamp zou zijn.
2. Ik zie dat de meeste tv's (folder panasonic) 60Hz zijn (?). Eerder in dit topic las ik ook iets over 100Hz. Moeten we hier nog op letten of is 60Hz ruim voldoende (ivm flikkerend beeld)?
3. Hoe zit het nu precies met het inbranden van een plasma scherm? Kan je hier nog last van hebben bij normaal tv gebruik (tv en dvd, geen games)? Ook vraag ik mij af of het bv. 'irritant' is om voetbal te kijken op een plasma scherm, dus of je een soort streep achter de bal blijft zien.
4. Is de 37pv70 ook leverbaar in andere kleuren dan zwart (bv zilver)? Thuis hebben we namelijk een zilveren TV meubel en een zwarte zal hier niet mooi op staan.
5. Ook heb ik een verkoper horen zeggen dat plasma binnenkort niet meer geleverd zou worden (wat mij sterk lijkt). Wat is hier van waar?
Zo dat was het wel zo'n beetje
Ik hoop dat jullie duidelijkheid kunnen geven, want van de verkopers in de winkels wordt je ook niks wijzer...
E4300 max @ 3.24 Ghz. 24/7 @ 2.6 Ghz
Dat kun je toch gewoon opzoeken? Het stroomverbruik is niet meer zo schrikbarend hoog als voorheen bij de nieuwe generatie, maar nog wel ietsje hoger. Check het gewoon even bij elk model waar je in geinteresseerd bent. Bij kieskeurig is dat zo op te zoeken.quote:Spurlie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:37:
Onze keus is nog niet definitief gevallen op plasma, maar na het lezen van alle berichten hier krijg ik wel sterk de indruk dat plasma voor ons de beste keus zou zijn. Klopt dit?
Die herzen maken niet zo gek veel meer uit op dit soort schermen. Bij een CRT is het belangrijk omdat elk pukkeltje door een kanon aan de andere kant van de buis op het masker wordt 'getekend'. Een LCD of Plasma is aan/uit voor alle pixels tegelijk. Het effect van 60Hz is niet te vergelijken met een CRT. Kijk gewoon even in de winkel, dan zie je het met je eigen ogen wat mooier is, en óf je überhaupt verschil kunt zien.quote:2. Ik zie dat de meeste tv's (folder panasonic) 60Hz zijn (?). Eerder in dit topic las ik ook iets over 100Hz. Moeten we hier nog op letten of is 60Hz ruim voldoende (ivm flikkerend beeld)?
Volgens mij kun je daar ongeveer 10cm hierboven van alles over lezen.quote:3. Hoe zit het nu precies met het inbranden van een plasma scherm? Kan je hier nog last van hebben bij normaal tv gebruik (tv en dvd, geen games)? Ook vraag ik mij af of het bv. 'irritant' is om voetbal te kijken op een plasma scherm, dus of je een soort streep achter de bal blijft zien.
Wat is binnenkort? Gezien de vaart waarmee die dingen de winkel uitvliegen denk ik niet dat het anytime soon zal gebeuren. Er zal best een keer een LCD komen die alle plasma's overbodig maakt. Voorlopig is dat tijdstip nog niet aangebroken. Maar ik denk dat die meneer op zo'n training is geweest bij Philips. Die vertellen dit soort onzin nu al 3 jaar, en voorlopig wordt er nog steeds geld gestoken in de ontwikkeling van die dingen. Helaas zijn die verkopers niet altijd even slim en laten ze zich omlullen door de mannen uit Eindhoven/Amsterdam. Mijn broer (werkte toen bij Modern) geloofde ook dat mensen liever een CDi zouden kopen omdat een PC veel te ingewikkeld was...quote:5. Ook heb ik een verkoper horen zeggen dat plasma binnenkort niet meer geleverd zou worden (wat mij sterk lijkt). Wat is hier van waar?
Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!
Beter is nog om je externe scaler meteen te laten upscalen naar het native formaat van de tv.quote:Twixie schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:32:
[...]
Je doet je familienaam wel eer aan, vind ik. De aanwezige scalers in de meeste TVs zijn eerder van middelmatige kwaliteit. Doordat upscalen veel moeilijker is dan downscalen, haal je wel degelijk winst door eerst te upscalen (naar bvb 1080p) en dan de TV te laten downscalen. Ik heb bvb een Pana PV70 en het verschil tussen een DVD gewoon in PAL naar de TV sturen (via ofwel DVD-speler of PS3) en diezelfde DVD in 1080p via de PS3 naar de TV sturen is ontzettend groot.
Dat voorkomt weer 1 keer downscalen
@ twixie, tnx
hele duidelijke uitleg.
Ik was vanmiddag ff in een winkel waar ze de Philips 42PFP5332 hadden hangen. Ik was eigenlijk verbaast over kwaliteit. Hij had 3 toestellen hangen over een digitale lijn maar het beeld was erg sneeuwerig en schokkerig. (de pana TH-42PV7F had er overigens ook last van). Volgens de beste man kregen ze er een erg slecht signaal binnen en moest het nog van ver komen ook. Ik kan me best voor stellen dat het beeld bij de een beter is al bij de ander maar ik vond dit toch wel opvallend. Zo heb je eigelijk nog geen idee hoe het beeld er uitziet.
De verkoper gaf ook aan dat als je bijv. voetbal op een LCD gaat kijken is het beeld superstrak als het spel stil ligt, maar zodra de camera over het veld "raast" het gras niet echt gras meer is maar meer een soort van laken een plasma zou hier geen last van hebben. heeft er hier iemand ervaring mee?
gr
Ik was vanmiddag ff in een winkel waar ze de Philips 42PFP5332 hadden hangen. Ik was eigenlijk verbaast over kwaliteit. Hij had 3 toestellen hangen over een digitale lijn maar het beeld was erg sneeuwerig en schokkerig. (de pana TH-42PV7F had er overigens ook last van). Volgens de beste man kregen ze er een erg slecht signaal binnen en moest het nog van ver komen ook. Ik kan me best voor stellen dat het beeld bij de een beter is al bij de ander maar ik vond dit toch wel opvallend. Zo heb je eigelijk nog geen idee hoe het beeld er uitziet.
De verkoper gaf ook aan dat als je bijv. voetbal op een LCD gaat kijken is het beeld superstrak als het spel stil ligt, maar zodra de camera over het veld "raast" het gras niet echt gras meer is maar meer een soort van laken een plasma zou hier geen last van hebben. heeft er hier iemand ervaring mee?
gr
ik heb de TH42PV70 binnen ! Wat een geweldig beeld ! Echt supertevreden 
Ik heb sinds januari een 42" plasma en hij bevalt uitstekend. De afgelopen maanden heb ik bij anderen eens kunnen kijken hoe hun LCD presteerde. Ik heb ze van diverse grootte gezien, 32", 37" en 42" (De laatste 2 full-HD).
Ik ben tot de volgende conclusie gekomen: Wat ben ik blij dat ik een plasma heb genomen! Ik schrik er elke keer van hoe flets het beeld is, hoe lelijk een slechte bron (digitale TV) het beeld weergeeft. Ik heb wat 720p en 1080p films (via xbox360 component) kunnen vergelijken en dat is echt een wereld van verschil. En scherpte, tja. Volgens de theorie zou LCD scherper zijn, nou ik heb echt het tegendeel kunnen waarnemen met eigen ogen. Dezelfde films afgespeeld op zowel plasma als LCD en ik durf gewoon te ontkennen dat LCD scherper is.
In mijn ogen presteert de plasma dus eigenlijk op alle fronten beter. Althans, het kijkt veel prettiger.
Ik ben tot de volgende conclusie gekomen: Wat ben ik blij dat ik een plasma heb genomen! Ik schrik er elke keer van hoe flets het beeld is, hoe lelijk een slechte bron (digitale TV) het beeld weergeeft. Ik heb wat 720p en 1080p films (via xbox360 component) kunnen vergelijken en dat is echt een wereld van verschil. En scherpte, tja. Volgens de theorie zou LCD scherper zijn, nou ik heb echt het tegendeel kunnen waarnemen met eigen ogen. Dezelfde films afgespeeld op zowel plasma als LCD en ik durf gewoon te ontkennen dat LCD scherper is.
In mijn ogen presteert de plasma dus eigenlijk op alle fronten beter. Althans, het kijkt veel prettiger.
-=Silent OC PC=- -=E2140 @ 3424Mhz=- -=Panasonic TZ3=-
Probleem echter is dat enkel FullHD TVs 1:1 pixel mapping toelaten. Bvb de 42PV70 heeft een resolutie van 1024x768, maar kan die resolutie helemaal niet binnennemen zonder overscan. Dus hoe je het draait of keert zit je altijd met de scaling van de TV zelf ook.quote:DarkChylde schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:05:
[...]
Beter is nog om je externe scaler meteen te laten upscalen naar het native formaat van de tv.
Dat voorkomt weer 1 keer downscalen
Reg. datum: 16 januari 2006
Reg. datum: 16 januari 2006
Mensen, ik heb nu een LG Lc51 32 inch via DVI naar HDMI aangesloten op me pc, kan gewoon de max resolutie halen, maar het enige probleem is dat de televisie alleen maar contrast en helderheid kan instellen en geen kleur.... is dit normaal?
Reg. datum: 11 september 2003
Reg. datum: 11 september 2003
Hallo
Zoals velen
ben ik zoekende naar een mooie grote tv. Nu dénk ik dat het een plasma gaat worden, maar goed, alle opties zijn nog open.
Mijn eerste statement is eigenlijk "ik wil een FULL HD Plasma van 42" " Na wat dingen gezien te hebben vandaag in de MM ben ik gaan twijfelen.
er izjn een aantal acceptabele schermen die ik heb gezien:
Panasonic TH-50PV7 (à 1299 euro)
Panasonic TH-42PY70 (à 1899 euro) dit is mn eerste keus 'vooraf'
Philips 42 PFL 7662 (à 1589 euro)
Philips 42 PF 9641 (à 1449 euro)
Sharp LC 42XD 1 (à 1439 euro)
De verkoper bij de MM had het over dat een 1080P scherm slechter zou zijn voor games en films dan een "hd ready" scherm. een heel verhaal over rekenen en contrast en zwartwaardes enzo. Vond het een beetje bla-bla, maar goed.
Dit zijn de betaalbare leuke schermen die ik heb gezien. Ik zit zo'n 3 meter van het scherm en ik kijk Digitaal TV, redelijk wat films en speel veel games op mn XBOX360.
Wat zou een verstandige keus zijn?
Zoals velen
Mijn eerste statement is eigenlijk "ik wil een FULL HD Plasma van 42" " Na wat dingen gezien te hebben vandaag in de MM ben ik gaan twijfelen.
er izjn een aantal acceptabele schermen die ik heb gezien:
Panasonic TH-50PV7 (à 1299 euro)
Panasonic TH-42PY70 (à 1899 euro) dit is mn eerste keus 'vooraf'
Philips 42 PFL 7662 (à 1589 euro)
Philips 42 PF 9641 (à 1449 euro)
Sharp LC 42XD 1 (à 1439 euro)
De verkoper bij de MM had het over dat een 1080P scherm slechter zou zijn voor games en films dan een "hd ready" scherm. een heel verhaal over rekenen en contrast en zwartwaardes enzo. Vond het een beetje bla-bla, maar goed.
Dit zijn de betaalbare leuke schermen die ik heb gezien. Ik zit zo'n 3 meter van het scherm en ik kijk Digitaal TV, redelijk wat films en speel veel games op mn XBOX360.
Wat zou een verstandige keus zijn?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last
Dit topic is gesloten.