Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 20 oktober 2005

quote:
makreel schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:21:
Het ellendige is nu dat ik een demo opstelling zag van een full hd 1080 samsung met een blue ray speler met een x-men film: het zag er fantastisch uit.
Heb je dezelfde demo ook op een HD-Ready gezien ? Het zal er daarop immers ook fantastisch uitzien, dus zo ellendig is dat helemaal niet.

quote:
fritsjof schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:57:
-Je kunt altijd wel wachten
-De schermen zijn relatief goedkoop nu (goedkope US$)
-Je wilt er eigenlijk gewoon eentje hebben
-Je gaat toch de komende tijd niet veel HD content bekijken, zeker niet wat TV-aanbod betreft
Klopt. helemaal mee eens.

En de prijzen zijn nu in +/- half jaar tijd flink gezakt. (42PV70 is dacht ik van +/- 1600 naar 1000 euri. pricewatch: Panasonic TH-42PV70 (42") en dan grafiekje!)
Je kan blijven wachten tot de nieuwe generatie schermen (begin volgend jaar), maar dan heb je weer kans dat die schermen weer kinderziektes bevatten, die pas het jaar erop verholpen zijn.

Tuurlijk, de nieuwe generatie zal vast wel weer beter zijn, maar dat blijft altijd zo.

En een scherm voor 1000 euri zou ik persoonlijk eerder vervangen dan een duurdere van _+/- 2500 a 3000 euri.

Reg. datum: 24 december 2004

Die lage dollar had ik nog niet bedacht, bedankt.
De dollar stijgt wel weer als de FED gedwongen door inflatie de rente omhoog moet gooien.
Eigenlijk is het daarom nu het moment om tot aanschaf over te gaan.

Reg. datum: 28 augustus 2007

quote:
Twixie schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:57:
[...]

In sommige high-contrast scenes met snelle bewegingen lijk ik wat kleur-imperfecties te zien rond de bewegende objecten. Voorlopig vind ik het zeker niet echt storend, en zoals ik zei ziet mijn vrouw het niet eens (en des te beter, dus ik ga zeker geen extra moeite doen om het haar te 'bewijzen' ;)).
Heb echter wel nog geen zwart-wit scenes bekeken met grote bewegingen, want in zwart wit valt het natuurlijk wel harder op als er ineens wat kleur verschijnt (cfr dat fameuze Gears Of War filmpje).
Nou precies! dat is dus constant met de Pioneer 427XA het geval (meestal groene vegen) en bij donkere vlakken (blauw) en lichte juist weer geel :(

Zou ik voor Blu-Ray anders de 100Htz optie moeten instellen? Lijkt mij niet toch?!
Kijk, ik ben over het algemeen 'n gamer in hart en nieren. En ik heb het idee dat dit scherm gwn niet goed aansluit bij de XBOX360 en PS3. Wieo-wie zou mij het ultieme scherm voor deze consoles aan kunnen raden?!? I would be so happy :D

We're almost there..

X38 powered!

Als je het scherm primair koopt voor een xbox of ps3 zou ik kijken naar een Full HD LCD.

Ik heb zelf ook een Xbox icm met een pioneer 5080, maar gamen is bij mij slecht sporadisch. Ik gebruik de TV primair voor films (niet eens TV, alleen DVD of HD).

64 bit junkie.

quote:
Snutchz schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:22:
[...]

Nou precies! dat is dus constant met de Pioneer 427XA het geval (meestal groene vegen) en bij donkere vlakken (blauw) en lichte juist weer geel :(

Zou ik voor Blu-Ray anders de 100Htz optie moeten instellen? Lijkt mij niet toch?!
Kijk, ik ben over het algemeen 'n gamer in hart en nieren. En ik heb het idee dat dit scherm gwn niet goed aansluit bij de XBOX360 en PS3. Wieo-wie zou mij het ultieme scherm voor deze consoles aan kunnen raden?!? I would be so happy :D
Denk zelf dat als je veel games speelt, beter voor een LCD kan gaan. Geeft beter beeld (wat ik tenminste gelezen heb).
Heb wel in panasonic topic gelezen dat iemand een 50PV70 had gekocht voor zijn xbox360. (en hij was wel zeer tevreden)

Misschien net zo als die persoon, effe vragen bij de winkel of je je xbox mag testen op het scherm. (had hij namelijk ook gedaan)
Dan kom je namelijk niet voor verrassingen te staan als ie bij je thuis staat ;)

Got to love the fleptop!

quote:
stimpyrulez schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:49:
[...]

Denk zelf dat als je veel games speelt, beter voor een LCD kan gaan. Geeft beter beeld (wat ik tenminste gelezen heb).
Heb wel in panasonic topic gelezen dat iemand een 50PV70 had gekocht voor zijn xbox360. (en hij was wel zeer tevreden)

Misschien net zo als die persoon, effe vragen bij de winkel of je je xbox mag testen op het scherm. (had hij namelijk ook gedaan)
Dan kom je namelijk niet voor verrassingen te staan als ie bij je thuis staat ;)
Die conclusie heb ik inmiddels ook wel overgenomen: LCD heeft de meeste voordelen voor de gamer, plasma heeft de meeste voordelen voor TV/films.

Ik vraag me overigens iets heel anders af: om m'n pc aan te sluiten op een plasma wil ik een DVI->HDMI kabel aanschaffen, ik zag merkloze van 5 m. is dit niet te lang? Is er een max lengte? Het is digitaal dus zou niet uit moeten maken, maar ik denk toch eens vragen voordat ik zo'n kabel bestel.

"There are no friends, just enemies who haven't revealed themselves"

Reg. datum: 20 oktober 2005

quote:
fritsjof schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:50:
[...]
Ik vraag me overigens iets heel anders af: om m'n pc aan te sluiten op een plasma wil ik een DVI->HDMI kabel aanschaffen, ik zag merkloze van 5 m. is dit niet te lang? Is er een max lengte? Het is digitaal dus zou niet uit moeten maken, maar ik denk toch eens vragen voordat ik zo'n kabel bestel.
Ik heb een goedkope 5m HDMI kabel en die werkt ok. Veel langer en je zal toch problemen beginnen krijgen, denk ik. En het is niet omdat het digitaal is dat het niet zou mogen uitmaken. Om te beginnen zit er geen error-detectie of -correctie in een HDMI signaal, dus fouten op het signaal zijn wel degelijk mogelijk. Enig voordeel: digitale fouten zijn direct veel beter zichtbaar.

Reg. datum: 24 november 2004

quote:
makreel schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:21:
De keuze tussen lcd en plasma was bij mij op plasma uitgekomen, omdat zo'n beetje alle lcd's in de winkel die niet een hd demo filmpje draaien crappy beeld vertonen.
Het enige nadeel van een plasma is dan nog het stroomverbruik.
Het ellendige is nu dat ik een demo opstelling zag van een full hd 1080 samsung met een blue ray speler met een x-men film: het zag er fantastisch uit.
Het komt er dus op neer dat op korte sd termijn een plasma beter lijkt en op lange hd termijn een lcd.
Kan iemand alstublieft nog een argument verzinnen om nu een plasma te kopen?
Jouw argument over het stroomvebruik is zóóóóó'n nineties statement !
Huidige plasma's en LCD's doen niks voor elkaar onder op dat gebied. Mijn 42 inch Panny gebruikt MAX 260 Watt, gemiddeld zal dat lager zijn want max is bij volledig wit beeld. Een LCD van de zelfde grootte zal een watt of 200-220 verbruiken, maar dat is wel CONTINUE !

Reg. datum: 24 december 2004

Dat is goed nieuws, hoeveel verbruikt zo'n plasma dan gemiddeld?

Mijn eigen vraag wordt hier beantwoord:

http://www.g4techtv.ca/ca...wnotes/0283.shtml?regular

Samsung 42 inch plasma:
DVD Battlestar Galactica (2 hr): 0.49 kilowatt hours
CNN (overnight): 4.3 kilowatt hours

Samsung 40 inch LCD
DVD Battlestar Galactica (2 hr): 0.49 kilowatt hours
CNN (overnight): 3.41 kilowatt hours

Bij veel zwart dus een gelijk verbruik,
maar normaal de plasma iets meer,
echter lang niet zoveel als ik dacht.

'k kan steeds minder redenen verzinnen om een lcd te kopen.

makreel wijzigde dit bericht 03-10-2007 16:45 (80%)

Philflow wijzigde dit (47%)

In What Hifi van november worden de volgende LCD's en plasma's getest:
Hitachi P42T01U
JVC LT-42DA8BJ
Panasonic 42PX70
Panasonic 42PZ70
Pioneer PDP-428XD
Samsung LE40M86/ LE40M87
Sanyo CE42FD81
Sharp LC-42XDIE
Sony KDL-40W3000
Toshiba 42X3030

Pioneer komt uit de bus als winnaar, beide Panasonics en de Sony krijgen ook 5 sterren. De rest minder.

Ik ben er in elk geval uit! m'n Pioneer ga de deur uit! daar voor terug neem ik de nieuwste Full HD LCD van Samsung voor 100% gamen!

Films kijken doe ik dan wel op m'n PSP :9

Alhoewel Blu-Ray + Full HD Bravia ook wel goed gaat denk ik :P Hmmm.... welke zal het moeten worden dan? Sony of Samsung? Shit shit shit..... altijd weer die keuzes :(

We're almost there..

Reg. datum: 04 januari 2004

Nog even een vraag over het energie verbruik.

Die waardes zullen kloppen, maar waarom is een plasma zo'n straalkachel als je je handen er boven houd, en een lcd nauwelijks? (edit: zelfde maat en filmpje)

Dat houd in dat er erg laag rendement is, er kan dus nog veel verbeterd worden aan plasma zijn energieverbruik. (ga ik niet op wachten ;) )

Pinin wijzigde dit bericht 03-10-2007 17:34 (4%)

Reg. datum: 17 januari 2003

quote:
Snutchz schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:23:
Ik ben er in elk geval uit! m'n Pioneer ga de deur uit! daar voor terug neem ik de nieuwste Full HD LCD van Samsung voor 100% gamen!

Films kijken doe ik dan wel op m'n PSP :9

Alhoewel Blu-Ray + Full HD Bravia ook wel goed gaat denk ik :P Hmmm.... welke zal het moeten worden dan? Sony of Samsung? Shit shit shit..... altijd weer die keuzes :(
Doe mij je Pioneer dan meer voor weinig ;)

quote:
Snutchz schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:22:
[...]Kijk, ik ben over het algemeen 'n gamer in hart en nieren. En ik heb het idee dat dit scherm gwn niet goed aansluit bij de XBOX360 en PS3. Wieo-wie zou mij het ultieme scherm voor deze consoles aan kunnen raden?!? I would be so happy :D
Ik heb een PS3 en een Wii aangesloten op een 46" LOEWE Full-HD LCD. Het ziet er werkelijk fantastisch mooi uit. Geen enkel probleem met backlight, ghosting of wat dan ook. Mijns inziens een aanrader dus!

quote:
simsim schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:43:
[...]
Doe mij je Pioneer dan meer voor weinig ;)
Pas maar op is waarschijnlijk zo'n brandgevaarlijke ;)

quote:
Pinin schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:34:
Die waardes zullen kloppen, maar waarom is een plasma zo'n straalkachel als je je handen er boven houd, en een lcd nauwelijks? (edit: zelfde maat en filmpje)
dat weet ik niet, maar ik heb het verbruik weleens opgezocht:

Panasonic 42PV70 gemiddeld verbruik: 241 watt
Philips 42 inch LCD: 240 watt

Mooh?

quote:
Domino schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:46:
Als je het scherm primair koopt voor een xbox of ps3 zou ik kijken naar een Full HD LCD.
Ik weet het niet hoor. Er zijn maar enkele games die ook daadwerkelijk 1080p gerenderd zijn. En dat zijn geen AAA titles. GoW etc worden gewoon geupscaled.

Full HD is tenminste redelijk future proof ;)
Ik speelde vandaag dus 'Heavenly Sword' (PS3) op de Pioneer.... mijn god wat zag het er lelijk uit. Framerate deugde niet, graphics waren hoekig/blokkerig, kleuren waren vaal en het zag er zo PC'isch jaren '90 uit. Zum kotzen gewoon.

Die Loewe is mij veels te duur 8)7 Ik ga denk ik maar voor die nieuwe Samsung ;)

We're almost there..

Ik zit te twijfelen tussen LCD/Plasma. Ik denk dat PLasma beter is, vond ik in de winkel ook al veel mooier. Is dit ook mooi bij DVD/Satelliet TV?
En ik heb even zitten kijken, wat zijn belangirjke waardes? Heb nu beperkt tot 3 merken, Hitachi, LG en Panasonic. De een heeft als reso 1024x768, de ander 1366x768. De een 1200cd/m², de ander 1500. Waar moet ik vooral op letten? Resolutie, helderheid?

AMD 3500+ / X1600XT / 4x512mb / A8N-E-FM / 2x 160GB WD

De enige plasma met echt strak beeld die ik ooit gezien heb was 'n model van Philips... ;)
Maar die kostte dan ook ¤4.999

We're almost there..

quote:
Snutchz schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:25:
De enige plasma met echt strak beeld die ik ooit gezien heb was 'n model van Philips... ;)
Heb eigenlijk nooit ergens gelezen dat philips goed plasma's maakt. (maar zou zeker heel goed kunnen, aangezien ik hem niet gezien heb ;) )

Maar heb wel veel gelezen over de nieuwe pioneers (voor ongeveer zelfde bedrag, veel geld dus!! ) en die moeten wel super mooi beeld geven, maar ja, daar heb ik ook alleen over gelezen.

quote:
Snutchz schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:25:
en daarom heb je een Pioneer gekocht ???

quote:
maarud schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:20:
En ik heb even zitten kijken, wat zijn belangirjke waardes? Heb nu beperkt tot 3 merken, Hitachi, LG en Panasonic. De een heeft als reso 1024x768, de ander 1366x768. De een 1200cd/m², de ander 1500. Waar moet ik vooral op letten? Resolutie, helderheid?
Specificaties zijn niet belangrijk. Fabrikanten kunnen ermee doen wat ze willen.

Ook resolutie zegt weinig over beeldkwaliteit.

Philflow wijzigde dit bericht 04-10-2007 08:50 (5%)

quote:
Philflow schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 08:48:
[...]

en daarom heb je een Pioneer gekocht ???
Die was toendertijd 'n stuk goedkoper en vele malen beter gereviewed... achteraf heb ik dus met beide ogen kunnen zien dat Pioneer gwn ronduit kut is :(

We're almost there..

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws