Hoofdcategorieën
Topicacties

[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 oktober 2000

quote:
Snutchz schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:53:
Maar een plasma scherm gaat soms wel 10 jaar mee hoor. Alleen worden de kleurtjes steeds valer..
Ik denk dat je de helderheid van de plasmacellen bedoeld met kleuren heeft het niks te maken, de halveringstijd zoals panasonic het opgeeft is 60.000 uur, laten we veilig gaan zitten en zetten het op 50000 uur, dan gaan we uit van een situatie waarbij 6.5 uur per dag tv wordt gekeken of gegamed dus van 17.30 tot 00.00 we 50000 delen door 6.5 uur komen we op 7692 dagen, dat delen we dan door door 365 en we hebben het dan in jaren op 21

Ik denk dat er al eerder wat anders in de tv kapot gaat dan de halveringstijd van de plasmacellen zijn bereikt. O-) en zo niet nou dan heb je best een goede tv gekocht van 21 jaar voor een tv is tegenwoordig toch wel bijzonder ik zou niet eens willen

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
Snutchz schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:43:
[...]

Bij Gears of War had ik er ook geen last van ;) Wel bij:

The Darkness/Burnout Revenge/Condemned (360) Resistance:Fall of Man (PS3) Resident Evil 4 en Super Paper Mario (Wii)

Ben blij dat ik 'm kwijt ben :D
Als het dus per spel scheelt dan ligt het dus aan je xdoos of aan de spellen en niet aan de tv of heeft jouw plasma een soort magische chip aan boord die herkent wel spel je speelt?

Reg. datum: 28 augustus 2007

Nee, maar in Gears of War zitten bijna geen witte vlakken enzo ;)

We're almost there..

Mr Majestic
Reg. datum: 09 juli 1999

Wat ik anders hoor dat Plasma beter is in games in de zin dat het minder ghosting heeft.

Denk maar niet dat het beeld duidelijk is wanneer het beeld van links naar rechts beweegt hoor ;) Zoals op een TFT scherm bedoel ik dan... Ik heb onlangs de PS3 aangesloten op de nieuwe Bravia (W3000) en die was even snel als een Pioneer plasma.... volgens mij maakt het geen drol meer uit.

Zeker niet bij de nieuwe Sharp met zijn 4ms ;)

We're almost there..

Plasma heeft wel meer diepte!

We're almost there..

Hoepel op!

quote:
Snutchz schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:09:
Nee, maar in Gears of War zitten bijna geen witte vlakken enzo ;)
Juist ja... het verhaal wordt echt steeds geloofwaardiger.

Nee ik sta hier gezellig een potje te liegen kerel :S Kom op zeg ;)

We're almost there..

Hoepel op!

quote:
Snutchz schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:42:
Nee ik sta hier gezellig een potje te liegen kerel :S Kom op zeg ;)
Nee, ik geloof ook niet dat je liegt, maar je verhaal is wel heel erg warrig.

Je hebt een pioneer plasma gehad, die een vertraging heeft tussen binnenkomen beelden en weergeven beelden. De vertraging treed alleen op als je je xbox360 aansluit en alleen bij bepaalde spellen die een bepaald kleurpatroon hebben. Dat is toch een wazig verhaal? De vertraging kan toch alleen voortkomen uit de beeldbewerking die plaatsvind voordat de beelden worden weergegeven en dat gebeurt digitaal. Waarom zou dat trager gaan bij bepaalde kleuren, elke kleur gebruikt net zoveel bits en als de beeldverwerking te traag is, dan is dat de hele tijd zo, dus het beeld moet steeds verder gaan achterlopen of hij moet ineens met een hapering vooruit springen. Ik denk dus dat de verklaring eerder is dat je xbox moeite heeft met de besturing bij bepaalde spellen en dat het los staat van je plasma.

Maar goed, ik kan gewoon iets over het hoofd zien, dus misschien kun je me een logische verklaring geven?

De vertraging was bij iedere game hetzelfde ;) Ongeacht wat voor een console er ook op aangesloten zat... De groene lijnen (die bijv. zichtbaar waren als verticale lijnen bewogen, ik noem een muurrand bijv.) zaten vrijwel in iedere game. Bij de hierboven genoemde games waren ze het meest zichtbaar.

That's it. Ik heb zelfs mijn 360 meegenomen en aangesloten op het showmodel in de zaak waar ik hem gekocht had. Dat scherm kampte met hetzelfde probleem.. Ligt gwn aan het Pioneer scherm dus. De nieuwe G8 serie heeft precies hetzelfde (wat ik ondervond toen ik mijn PS3 er op aan mocht sluiten) In een andere zaak overigens.

Hoe het precies met Panasonic zit, weet ik eigenlijk niet. Kan ook zijn dat bij veel mensen die groene ongein niet eens opvalt. De vieze vlekken in de coating was velen bijv. ook niet opgevallen, tot op het moment dat ik hen er van bewust maakte.

Ik wil volgende week graag de nieuwe Samsung Plasma checken :D Benieuwd wat dat oplevert.

We're almost there..

Hoepel op!

quote:
Snutchz schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:20:
De vertraging was bij iedere game hetzelfde ;) Ongeacht wat voor een console er ook op aangesloten zat...
Ok, had verkeerd gelezen, dacht dat het 'geen last bij GoW' over de vertraging ging, maar dat ging over fosfortrails. Weer wat onduidelijkheid uit de wereld :)

Maar ik denk dat het inderdaad iets is wat alleen bij pioneer optreedt. Die moeten maar eens snellere beeldverwerkingschips gaan gebruiken dan :)

Had je dan trouwens ook geen last van niet-synchroon geluid als je hem op de home cinema had aangesloten?

Yup ;) Had ik ook last van...

Snutchz wijzigde dit bericht 21-10-2007 20:32 (65%)

We're almost there..

R.I.P. Lieve snuf

Nou van vertraging heb ik toch echt geen last. Bij geen van mijn game consoles. :)
En ik ben nog al een freak op dat soort dingen, ook met pc's kleinste dingen erger ik me aan als ik vertraging waar neem maar daar heb ik dus echt geen last van.

Over de forfor trailers daar in tegen...
90% valt het niet op dus dat moeten mensen toch echt zelf checken. Mensen die hier hebben zitten gamen hebben het nog nooit gemeld toen ik vroeg of ze iets opviel. Waren wel erg onder indruk allemaal van kwaliteit.

Maar over de fosfor trails ik heb er alleen last van als ik echt er op let, maar als ik gewoon aan het gamen ben, dus ook GoW enz heb ik er weinig last van.

Specs, X360, PS3

En jij hebt een Panasonic staan?

We're almost there..

quote:
Snutchz schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:57:
En jij hebt een Panasonic staan?
Ben ik ook wel benieuwd naar :)

Reg. datum: 12 december 2004

Na het lezen van Deel 1 en Deel 2 van dit topic nijg ik richting een panasonic plasma. Ik vraag me alleen af of ik gebruik ga maken van een break-in dvd. Hebben jullie, hiervan gebruik gemaakt?

Reg. datum: 20 oktober 2005

quote:
NPV8 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:45:
Na het lezen van Deel 1 en Deel 2 van dit topic nijg ik richting een panasonic plasma. Ik vraag me alleen af of ik gebruik ga maken van een break-in dvd. Hebben jullie, hiervan gebruik gemaakt?
Neen, al had ik hem wel gedownload. Zolang je je contrast niet belachelijk hoog zet, is er m.i. weinig kans op inbranden, of je moet hem echt 10u aan stuk met een constant wit logo laten staan of zo.

Ik ben ook een nieuwe TV aan het uitzoeken :)
Ik twijfel alleen tussen HD-ready en FullHD. FullHD is wel klaar voor de toekomst maar ik hoor ook dat gewone digitale TV & DVD's er op een HD-ready scherm er beter uit ziet dan op een FullHD scherm. Wat is jullie ervaring hiermee?

Als het een FullHD scherm gaat worden, is het deze Samsung LE37M86B

Als het een HD-ready scherm gaat worden is het deze Samsung LE37R82B

Wat adviseren jullie :?

In jouw geval HD Ready ;)

We're almost there..

quote:
En waarom? is Full-HD niet beter als ik kijk naar de toekomst :?

quote:
Flappie schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:55:
Als het een FullHD scherm gaat worden, is het deze Samsung LE37M86B
Als het een HD-ready scherm gaat worden is het deze Samsung LE37R82B
Flappie, als je dit topic doorleest blijkt dat veruit de meeste voorstanders zijn voor Plasma en dan met name die van Panasonic. Wat zijn jou beweegredenen om voor een Samsung LCD te gaan?

Reg. datum: 04 januari 2005

Waarom heeft dit topic geen hoofdpagina met allerlei belangrijke weetjes?Schilt je al namelijk al veel zoekwerk. Wat paar van de topic afstruinen kost zo al paar dagen lees plezier.

Ik wil namelijk ook een Platte tv aanschaffen. Een LCD of plasma weet ik eigenlijk niet.
Ik vind het wel handig als het scherm ongeveer 42 inch is. Kwa stroom verbruik zeker geen 300 watt, maar liefst even zo weinig mogelijk Zo tegen de 200 watt is echt maximaal. Daarnaast heb ik een playstation 3 en een nintendo wii die ik er graag erop aan wil sluiten.
Ik zit eigenlijk de hele tijd met me ogen op de LCD FULLHD tv te kijken, maar klopt het dat die het meeste onzuinig zijn. Wat me wel opvalt is dat een Full HD toch naar mijn mening beter oogt.

Kan iemand me wat adviezen geven. Verder wil ik heel erg lang met de tv doen.

Robin4 wijzigde dit bericht 22-10-2007 21:53 (10%)

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Reg. datum: 23 juni 2003

Na 3 jaar (Hitachi) komt er eindelijk weer eens een 32 inch Plasma op de markt.
852*480 SD resolutie. Maar reken maar dat dat superscherp eruit ziet op een 32 inch plasma hoor. Fabrikant is LG.

http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/10/lg-32pc5rv.jpg

http://www.newswire.co.kr/read_sub.php?id=290725

davidgilmour wijzigde dit bericht 22-10-2007 21:57 (3%)

Robin4, heb je dit topic al doorgelezen?

quote:
NPV8 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:36:
[...]

Flappie, als je dit topic doorleest blijkt dat veruit de meeste voorstanders zijn voor Plasma en dan met name die van Panasonic. Wat zijn jou beweegredenen om voor een Samsung LCD te gaan?
Mja Samsung geeft gewoon een mooi beeld? Daarom dus :)
Maar is het nu zo dat een normale uitzending (kijk met een digitale Samsung ontvanger) er slechter uitziet op een FullHD scherm dan op een HD-ready scherm? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: