Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik zelf heb een 42pv70 en ik speel er eigenlijk alleen maar games op en dan ook lang 3 uur lang Forza achter elkaar. En dan is er wel iets van image retention maar geen inbranding want het is echt na 10 min weg. :) Oftewel Temporary Image Retention.

Snutchz zal wel weer heel wat anders komen vertellen, dus heb je er vast nog neits aan. :P
Ik ben iig erg blij dat ik voor plasma ben gegaan voor gamen, heb pas nog op de Loewe lcd van mijn pa gespeeld en nou ik wist het wel. :)

Temporary Image Retention kan trouwens ook op lcd voor komen. Komt zelfs voor bij CRT tv's.

Albinoraptor wijzigde dit bericht 21-10-2007 12:39 (12%)

Specs, X360, PS3

quote:
Albinoraptor schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:38:
Ik zelf heb een 42pv70 en ik speel er eigenlijk alleen maar games op en dan ook lang 3 uur lang Forza achter elkaar. En dan is er wel iets van image retention maar geen inbranding want het is echt na 10 min weg. :) Oftewel Temporary Image Retention.

Snutchz zal wel weer heel wat anders komen vertellen, dus heb je er vast nog neits aan. :P
Ik ben iig erg blij dat ik voor plasma ben gegaan voor gamen, heb pas nog op de Loewe lcd van mijn pa gespeeld en nou ik wist het wel. :)

Temporary Image Retention kan trouwens ook op lcd voor komen. Komt zelfs voor bij CRT tv's.
thanx voor je snelle antwoord, ik speel nu op een crt en heb nog nooit inbranding gehad.
wat ik allen niet snap = Image retention, ofwel lichte inbranding, ik ga dan automatisch denken het is niet als een mensen huid of zo als het beschadigt "repareert" het scherm zich niet meer.
is plasma dan zo dat hij eigenlijk alleen maar "kapotter" gaat iedere minuut dat hij aan staat ?

Reg. datum: 28 augustus 2007

Ja ;)

We're almost there..

Maar een plasma scherm gaat soms wel 10 jaar mee hoor. Alleen worden de kleurtjes steeds valer..

We're almost there..

quote:
uhmm zo te lezen een voorstander van lcd :)
op dit moment ben ik er nog niet uit of lcd of plasma, kan jij vertellen waarom jij lcd "fanboy" ben ?

quote:
Snutchz schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:53:
Maar een plasma scherm gaat soms wel 10 jaar mee hoor. Alleen worden de kleurtjes steeds valer..
dus bij plasma worden de kleuren steeds valer.. en gaan ze steeds meer richting lcd kleuren met de tijd ?

Kijk, games met een Unreal Engine, zien er nog wel goed uit... maar als je naar games kijkt met een wat cartoony uiterlijk, dan breekt dat je op. Dat ligt aan het aantal puntjes in zo'n HD plasma scherm. Ga je voor Plasma en wil je er veel op gamen » ga voor Full HD (Dan zal het ongetwijfeld prachtig zijn) Maar je zit nog steeds met die vertraging tussen controller en scherm :(

We're almost there..

quote:
Snutchz schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:57:
Kijk, games met een Unreal Engine, zien er nog wel goed uit... maar als je naar games kijkt met een wat cartoony uiterlijk, dan breekt dat je op. Dat ligt aan het aantal puntjes in zo'n HD plasma scherm. Ga je voor Plasma en wil je er veel op gamen » ga voor Full HD (Dan zal het ongetwijfeld prachtig zijn) Maar je zit nog steeds met die vertraging tussen controller en scherm :(
PY70 = fullHD dus dat zit wel goed.
hoe bedoel je vertraging tussen controller en scherm... LCD heeft tragere resonce tijd(ook als is de sharp 4ms 100hz) en de plasma 0ms ;) of bedoel je wat anders?

quote:
Lordsauron schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:55:
[...]

dus bij plasma worden de kleuren steeds valer.. en gaan ze steeds meer richting lcd kleuren met de tijd ?
De kleuren van een LCD zijn sowieso scherper/harder (en dus ook onnatuurlijker) wat voor games een uitkomst is ;)

De kleuren blijven behouden. Het is alleen de lamp in de LCD die dan vervangen zou kunnen worden.
Alhoewel, tegen die tijd zijn waarschijnlijk dat soort lampen niet eens meer te krijgen :9

We're almost there..

quote:
Lordsauron schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:00:
[...]

PY70 = fullHD dus dat zit wel goed.
hoe bedoel je vertraging tussen controller en scherm... LCD heeft tragere resonce tijd(ook als is de sharp 4ms 100hz) en de plasma 0ms ;) of bedoel je wat anders?
Ik bedoel dat wanneer je bijv. je pookje naar links stuurt er een aantal ms tussen zitten voordat je mannetje ook naar links gaat... bij games waar je heel snel en direct moet reageren, levert dat dus irritaties op ;)

We're almost there..

quote:
Snutchz schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:04:
[...]

Ik bedoel dat wanneer je bijv. je pookje naar links stuurt er een aantal ms tussen zitten voordat je mannetje ook naar links gaat... bij games waar je heel snel en direct moet reageren, levert dat dus irritaties op ;)
heb je het nou over lcd of plasma? want ik ben het ff kwijd ;)
volgens mij zou plasma geen vertraging moeten hebben en lcd juist wel als is dat ook verwaarloos baar(Gamen op mijn computer met 8ms scherm heb ik ook geen last maar ok;))

Het heeft dus niets met beeldverversing te maken ;) Maar met de snelheid van informatieoverdracht.
Plasma is dan wat games betreft in het nadeel.

Snutchz wijzigde dit bericht 21-10-2007 13:09 (19%)

We're almost there..

quote:
Snutchz schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:08:
Het heeft dus niets met beeldverversing te maken ;) Maar met de snelheid van informatieoverdracht.
aaahhh now i get it ;)

De reden waarom ik mijn Pioneer plasma heb weggedaan is omdat ten eerste de resolutie veels te laag was, er vieze vlekken in de coating zaten, mij irriteerde aan groene vegen en omdat dat kreng zo ontzettend veel warmte afgaf. Ik heb al mijn gamespul op een nogal goed geisoleerde zolder staan.... vandaar :9 LCD is voor mij de beste oplossing.

Ik zou als ik jou was gwn voor plasma gaan. Want daar kun je het meeste op aan sluiten met goed beeld als resultaat.

We're almost there..

quote:
Snutchz schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:08:
Waar haal je die informatie vandaan? Want dan moet dat iets zijn wat inherent is aan de plasmatechniek, maar die vertraging zit niet in het scherm zelf, want plasma kan snel genoeg schakelen. Het beeld moet eerst geschaald worden, maar dat gebeurt evenzeer bij LCD. Dus dan zou dat dus ook daar moeten optreden. Kun je misschien uitleggen waarom er bij plasma een grotere vertraging zit tussen binnenkomst signaal en weergave dan bij LCD?

quote:
Oscar Mopperkont schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:25:
[...]

Waar haal je die informatie vandaan? Want dan moet dat iets zijn wat inherent is aan de plasmatechniek, maar die vertraging zit niet in het scherm zelf, want plasma kan snel genoeg schakelen. Het beeld moet eerst geschaald worden, maar dat gebeurt evenzeer bij LCD. Dus dan zou dat dus ook daar moeten optreden. Kun je misschien uitleggen waarom er bij plasma een grotere vertraging zit tussen binnenkomst signaal en weergave dan bij LCD?
:X ik wou het ook vraagen maar wou niet smart ass klinken ;) (omdat ik al vast wel stomme vragen stel)

Lordsauron wijzigde dit bericht 21-10-2007 13:31 (3%)

Geen idee hoe dat precies zit... ik heb het iig zelf kunnen ervaren ;) ook al is het heel minimaal en misschien zelfs wel verwerpelijk. Blaim it on Pioneer ;)

Misschien dat Panasonic het niet heeft..?

We're almost there..

Reg. datum: 20 oktober 2005

quote:
Snutchz schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:53:
De kleuren worden helemaal niet valer. De helderheid van de cellen vermindert gewoon, dus alles gaan gewoon wat minder fel schijnen. Als je echter van in 't begin de helderheid niet helemaal openstaan hebt, kun je dus na al die jaren nog altijd hetzelfde beeld als in dag 1 krijgen door dan gewoon de helderheid en contrast op te schroeven.
Dit geldt overigens evenzeer voor CRT tv's en geen haan die daar toen naar kraaide.

ik neem dinsdag mijn ps3 mee naar de mm en dan kan ik daar uit gebreid bijde toestellen nog even testen. dus de vertraging kan ik dan zelf ervaren/ of niet ;)

Hoe lang hoop jij nog met je Pana te kunnen doen Twixie..?

We're almost there..

quote:
Snutchz schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:30:
Geen idee hoe dat precies zit... ik heb het iig zelf kunnen ervaren ;) ook al is het heel minimaal en misschien zelfs wel verwerpelijk. Blaim it on Pioneer ;)

Misschien dat Panasonic het niet heeft..?
Dan is het denk ik iets van Pioneer, want ik kan me niet voorstellen dat het inherent is aan de plasmatechniek.

quote:
Oscar Mopperkont schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:48:
[...]

Dan is het denk ik iets van Pioneer, want ik kan me niet voorstellen dat het inherent is aan de plasmatechniek.
tog raar. ik hoor overal dat pioneer ownd in plasmas ze zijn best hier en daar, maar onderhand hoor ik steeds meer problemen mee komen, inbranden, vertraging.. ligt het nou aan mij of klinkt dit als puure marketing van pioneer's kant?

Ik denk echt dat je gewoon n brak scherm had Schnutz, want van vertraging is geen sprake.
Ook de forsfortrails heb ik echt nog nooit gezien en ik heb echt geprobeerd ze op te roepen door heel snel rond te draaien in Gears of War en ik werd misselijk, maar er was niets te zien.

Maar men moet gewoon die xbox meenemen naar de winkel en daar verschillende uitproberen, heb ik ook gedaan en de plasma icm xbox360 was verreweg het mooist. Ik wilde eigenlijk de full hd lcd van Samsung kopen, maar deze Panasonic was vele malen mooier!
Aansluiting met pc 1:1 beeld is met lcd wel beter.

Over de vraag op inbranden. Ik game zo'n 3 uur per dag en heb geen inbrandprobleem. Panasonic heeft dit probleem zowiezo niet.
Full hd plasma heb ik nog niet getest helaas, weet niet hoe dat eruit ziet met de xbox360.
Zelf testen dus en kopen wat jij zelf het mooiste vindt!

quote:
Lordsauron schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:57:
[...]

tog raar. ik hoor overal dat pioneer ownd in plasmas ze zijn best hier en daar, maar onderhand hoor ik steeds meer problemen mee komen, inbranden, vertraging.. ligt het nou aan mij of klinkt dit als puure marketing van pioneer's kant?
We hebben het nu alleen over vertraging, waar 1 persoon met 1 model last van had. Dus weet niet of het voor alle pioneers geldt. Maar wellicht wordt het beeld daar wel heel erg bewerkt ofzo, geen idee hoe dat zit. Verder heeft pioneer echt wel mooie schermen, maar wel erg prijzig.

quote:
Ferry34 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:06:
Ik denk echt dat je gewoon n brak scherm had Schnutz, want van vertraging is geen sprake.
Ook de forsfortrails heb ik echt nog nooit gezien en ik heb echt geprobeerd ze op te roepen door heel snel rond te draaien in Gears of War en ik werd misselijk, maar er was niets te zien.
Bij Gears of War had ik er ook geen last van ;) Wel bij:

The Darkness/Burnout Revenge/Condemned (360) Resistance:Fall of Man (PS3) Resident Evil 4 en Super Paper Mario (Wii)

Ben blij dat ik 'm kwijt ben :D

We're almost there..

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws