mijn vraag was al gesteld....
Falcon2107 wijzigde dit bericht 01-10-2007 12:33 (7%)
BF2 STATS
E8500 + MSI P7N, 9800GX2, 4 GB 1066, 1 TB HDD, CM 850W,Creative SB XF-I
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » [TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last
[Nieuw Topic]Falcon2107 wijzigde dit bericht 01-10-2007 12:33 (7%)
BF2 STATS
E8500 + MSI P7N, 9800GX2, 4 GB 1066, 1 TB HDD, CM 850W,Creative SB XF-I
Veel hangt af van de content. Met stilstaande beelden heb je idd haarscherp beeld op een LCD, daarom ook dat ze voor computers gebruikt worden. Het is maar door voornamelijk gamers dat er steeds grotere vraag kwam naar LCD-monitors met lagere responstijden.quote:fritsjof schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:26:
Ik vroeg me veel dingen af, en ben nu wel op het pad van de plasma denk ik, als ik het goed begrijp (ik beweer niks stellig) is het zo dat een LCD er dichtbij (korte kijkafstand) mooier/scherper uitziet (vandaar dat er LCD monitoren bestaan) en ziet plasma er op grotere afstand (TV-kijk afstand) beter uit, en dat is wat ik wil gaan doen op het scherm: TV/films kijken. PC er op aansluiten is ook leuk, maar dat zou dan toch ook voor films zijn, wie gaat er zitten textverwerken op een 37"?
Twixie wijzigde dit bericht 01-10-2007 12:43 (5%)
"There are no friends, just enemies who haven't revealed themselves"
Alleen kan ik hier niet echt iets mee....quote:Dank u wel voor uw e-mail. Helaas hebben wij geen dode pixel garantie. Echter als u contact met ons opneemt zodra het toestel is geleverd en er blijken toch een aantal pixels defect te zijn op vervelende plaatsen op het scherm dan gaan wij kijken wat wij op dat moment voor u kunnen betekenen
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Als je iets verder lees dan vind je het volgendequote:fritsjof schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:13:
Hmm, kom toch een nadeel van plasma tegen: inbranden.
Zie hier een GoT Mod die zijn ervaringen deelt: advies van experts nodig - 100 hz merkbaar verschil?
Daar had ik nog niemand over gehoord, vreemd?
en daarnaquote:HlpDsK
Het gaat om een 2 jaar oude Pioneer 42" plasma. Toen de duurste.
En ga dan eens effe googlen en dan kom je juist tegen dat deze pioneers er dus echt veel last van hebben.quote:[b]Twixie[b]
Tja, Pioneer is idd berucht omwille van zijn inbranden. Dit wordt bij deze blijkbaar nog eens bevestigd.
Gokje wagen. Daarnaast mag je als koper/consument aannemen dat je een degelijk product hebt aangeschaft zonder 'dode' pixels. Indien blijkt dat jouw toestel - na aflevering/installatie - toch 'dode' pixels heeft dan hoef je dat zeker niet te accepteren. Ongeacht welke afspraken jouw dealer met z'n leverancier heeft. Je koopt het product namelijk bij hem/haar in de winkel... Kortom, weet wat je rechten zijn als consument!quote:Lord_T schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:42:Iemand enige ervaring of komen dode pixels zo weinig voor dat ik gewoon de gok moet wagen?
quote:fritsjof schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:13:
Zie hier een GoT Mod die zijn ervaringen deelt: advies van experts nodig - 100 hz merkbaar verschil?
Wat is dat toch? Ik lees het gelinkte topic omdat ik geen nadelen van plasma tov LCD kan vinden en ga dus op onderzoek uit, vind een mod (die hier altijd behoorlijk aanzien hebben) die een nadeel van plasma noemt, ik noem dit nadeel op van plasma in dit topic, wat volgens een MOD hier op GoT ook daadwerlelijk een nadeel is, IK suggereer niet dat het zo is en scheer zeker niks over één kam, ik vraag alleen waarom ik nog niemand in dit topic heb gehoord over inbranden bij plasma's terwijl een mod in een topic over plasma TV's het er over heeft.quote:stimpyrulez schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:06:
[...]
Als je iets verder lees dan vind je het volgende
[...]
en daarna
[...]
Dus ik zou maar eerst eens wat meer uitzoeken en lezen, voor je alle plasma's over 1 kam wil scheren!
Misschien omdat het misschien het meest bekende en meest genoemde nadeel van plasma isquote:fritsjof schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:13:
Pinin wijzigde dit bericht 01-10-2007 22:26 (40%)
Dat is inderdaad een nadeel ja. Het is overigens wel minder geworden het is nu meer image retention geloof ik.quote:fritsjof schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:13:
ksi wijzigde dit bericht 01-10-2007 22:31 (22%)
We're almost there..
Volgens mij is het al stukken beter dan geweest.quote:Snutchz schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:27:
...
Wat ik iedereen dan ook eigenlijk aan zou willen raden: wacht met kopen! Wacht nog een jaar of drie tot deze techniek echt is geperfectioneerd. Probeer de laatste platte beeldbuis van Philips te scoren bijv.![]()
....
In sommige high-contrast scenes met snelle bewegingen lijk ik wat kleur-imperfecties te zien rond de bewegende objecten. Voorlopig vind ik het zeker niet echt storend, en zoals ik zei ziet mijn vrouw het niet eens (en des te beter, dus ik ga zeker geen extra moeite doen om het haar te 'bewijzen'quote:Snutchz schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:27:
Vertel eens wat meer over die phosphor trails Twixie als je wilt.
fritsjof wijzigde dit bericht 02-10-2007 12:52 (4%)
Neem aan dat dat 200 uur moet zijn. Maar volgens mij staat er wel in de handleiding dat je het contrast en de helderheid de eerste 200 uur niet op maximaal moet zetten, vanwege het risico op inbranden. Zo´n DVD is dan makkelijk om te gebruiken die eerste 200 uur door te komen. Weet je zeker dat hij gelijkmatig "inbrand" (want dta is wat er gewoon gebeurt, het fosfor brandt op alle plekken evensnel op).quote:fritsjof schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:31:
Ik las in het Panasonic topic dat men een DVD met kleuren gebruikt om de eerste 2000 uur de plasma goed 'in te kijken', doet iedereen dit en zo ja raadt de fabrikant dit aan en zo ja waarom leveren ze niet een soortgelijke DVD bij zo'n scherm? Als ik 't goed begrijp doet men dit om inbranden te voorkomen.
Op 2,7 meter kun je met een gerust hart de 42 inch van Panasonic nemen. Dan ziet zelfs (analoog) SD materiaal er nog goed uit. Ik zit op de zelfde afstand en heb het vorige model van Panasonic (42PV60) en ben daar iedere dag nog zeer tevreden over.quote:fritsjof schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:31:
Ik zie dat de 42PV70 rond de 70 euro duurder is dan zijn 37" broertje, dit is wel erg verleidelijk, ware het niet dat ik slechts 2.7 meter van het scherm afzit en me 42" dan wel erg groot vind.
Vervelend dat 'ie dan zo goedkoop is, relatief...![]()
Waarom heb jij de 37" genomen en niet de 42", Twixie?
Ik las in het Panasonic topic dat men een DVD met kleuren gebruikt om de eerste 2000 uur de plasma goed 'in te kijken', doet iedereen dit en zo ja raadt de fabrikant dit aan en zo ja waarom leveren ze niet een soortgelijke DVD bij zo'n scherm? Als ik 't goed begrijp doet men dit om inbranden te voorkomen.
Geen probleem, ik zit op 2,50 van een 42PV70.quote:fritsjof schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:31:
Ik zie dat de 42PV70 rond de 70 euro duurder is dan zijn 37" broertje, dit is wel erg verleidelijk, ware het niet dat ik slechts 2.7 meter van het scherm afzit en me 42" dan wel erg groot vind.
Ja, die stand heet bij Panasonic Juist en rekt de 4:3-beelden met name aan de zijkanten wat uit om deze beeldvullend te maken. Het ziet er in mijn ogen zeer acceptabel uit en werkt beter dan ik had verwacht. Maar het blijft een onnatuurlijke weergave. Gelukkig zijn er steeds meer TV-uitzendingen in 16:9-formaat.quote:Pinin schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:24:
*nog even een vraag: als de aangeboden uitzending 4:3 is wat doet de plasma panasonic 37PV70 daarmee? is er iets als smartzoom?
Kan ik zo'n scherm ook op een kleiner formaat zetten tijdens het journaal dan?quote:Philflow schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:44:
[...]
Geen probleem, ik zit op 2,50 van een 42PV70.
Ik moet wel zeggen voor het journaal bijv. is het groot. Voor voetbal en films is het perfect.
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » [TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona