Hoofdcategorieën
Topicacties

Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #7

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Reageer Nieuw Topic
Biertje ???
Reg. datum: 16 januari 2001

Die rijder van mij is altijd al redelijk goed in de qual.....banden levert denk net een paar tiende op, geen 0.5s+. 1 deel van het antwoord heb ik wel voor je, als het goed is staat hans op een 3 stop hard.

Heb jij trouwens een formule voor het bereken van de wear??? ik heb wel een lijstje, maar deze is niet al te precies. formule ruilen voor wear rate van bridgestone ;)

Intel E6600 - Asus P5B-E - 2 GB pc6400 - 2x 320GB Seagate - Nvidia 7900 GT
F1time - C2G3
GPRO.SE - Rookie - G69
F1competition.com - Top Division
f1competitie.nl - D2G16

Car Modeller

Bridgestone std wear 1.000, michelin 2.000. Ik heb ook een heel erg hete race voor de deur 32/30/38 graden maar ga het gewoon proberen op 2 stops met medium banden. Qua fuel weight is het weinig. Het enige wat nog voor een leuke verassing kan gaan verzorgen is de nieuwe regel dat fuel nu gewicht heeft.

Ik merkte dus dat fuel wel degelijk een grote invloed heeft, en als gewicht dus invloed heeft op de wear van banden verwacht ik dat er in heel veel races veel bandjes plof gaan doen... es kijken of ik volgend jaar een supplier kan vinden met run-flat banden, of dat michelin met z'n twheel komt.

http://www.yournewsflash.com [NEWS] ++++ http://leander.mutsaers.us [BLUEPRINTS]

Doet weer iets met vezels...
Reg. datum: 19 mei 2000

OK, met 1.000 moet het wel lukken. Ik had die 1.000 bij nader inzien al ergens gezien :)

@JesterRace: nu is brid z'n onderhandelingspositie kwijt :+

Grrrrrene wijzigde dit bericht 24-09-2007 12:50 (26%)

Imitation is the sincerest form of flattery

Car Modeller

quote:
Grrrrrene schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:49:
OK, met 1.000 moet het wel lukken. Ik had die 1.000 bij nader inzien al ergens gezien :)

@JesterRace: nu is brid z'n onderhandelingspositie kwijt :+
Ja en brid owes me one ;) Nee volgens mij zijn die waardes gewoon over het algemeen wel bekend en dus was de onderhandelings positie niet echt sterk. Maar ik hoop dus dat mijn michelins (2.000) het gaan houde in de hitte 32/30/38 met een 2 stopper.

http://www.yournewsflash.com [NEWS] ++++ http://leander.mutsaers.us [BLUEPRINTS]

Die waarde is in een bugreport 's weggeëdit :P Maar ik had hem nog op tijd gezien, blijkbaar.

Wat betreft je strategie: dat ligt er helemaal aan hoelang die temperaturen aanhouden. Als het na 8 minuten 30C wordt en na een half uur 38, vrees ik het ergste :o Onze race is nog extremer:

Time: Start - 00:39:00
Temp.: 40°C
Rain: 0 mm.

Time: 00:39:00 - 01:13:00
Temp.: 44°C
Rain 0 mm.

Time: 01:13:00 - End
Temp.: 45°C
Rain: 0 mm.

Reg. datum: 16 maart 2004

quote:
Ohja, puntje 2: verkeerde banden. Dat kan ik me ook niet herinneren? Of je moet m'n eerste races bedoelen waarin ik met een DQP van 60 ofzo beter op harde banden had kunnen rijden. Maar als de eerste races meetellen, kun je "out of fuel" ook wel toevoegen. Iets wat trouwens een van mijn mede C3-Tweakers overkwam 1 of 2 races terug. Ik bedoel: ik kan dat ook wel heel flauw een [instert nickname]'tje noemen, maar ja...
Ja lekker, laat mij er lekker buiten >:)

Klinkt overigens wel leuk; een "j1nxy"
Misschien moet die in de OP als synoniem voor "fuel pickup" probleem

Reg. datum: 03 september 2007

@ Grrrrrene :
Ik mag toch hopen dat met een goede DRP de medium michelin het 77 km volhoud, kom op, anders zou het wel een behoorlijk verschil zijn met de harde, die zou dan zo'n 103 km mee gaan zonder problemen?
Als je het met een 3 stopper op medium niet red, red je het met een 2 stop op hard ook niet., die houd het geen factor 2 langer vol (meer fuel aan boord is meer gewicht is meer slijtage toch?) 8)7

Moge de kracht met je zijn...

quote:
j1nx schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:35:
[...]

Ja lekker, laat mij er lekker buiten >:)

Klinkt overigens wel leuk; een "j1nxy"
Misschien moet die in de OP als synoniem voor "fuel pickup" probleem
In dat geval wil ik graag opteren voor "Luchtlopen" als je team erg goed gaat en je gaat promoveren... :+

www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C2G3 * Golf? Het 2008 GoT Open

Reg. datum: 09 augustus 2005

Dit lees ik net op het forum in een paar dagen oud topic:

As they say - no news is good news!

Dit zei Tadas, maar gaat dit wel helemaal op bij hem :+ 8)7

F1Time - Wesley Jonker (CLASS 1)

Zeg, die rating points kloppen ook voor geen meter hè...
Zit eens een beetje te kijken naar de hoeveelheid punten die een aantal mensen hebben... Ikzelf heb 220 pnt. , maar als ik dat vergelijk met anderen (met alle respect natuurlijk voor deze genoemden)

Panther heeft bijvoorbeeld 249 pnt, GeePee 215 pnt.
Naar mijn mening krijg je relatief teveel punten voor een kampioenschap, en als promovendus nr.2 krijg je geen knal aan punten...

Ik ben nu 2 keer als nr. 2 uit het kampioenschap gepromoveerd en dan rijd je toch leuk rond in C2, maar m'n rating in punten is lager dan welke manager die kampioen is geworden in een seizoen C4...

Tja, je weet wat ze zeggen over 2e plekken...

second place is first looser... :7

Next
Reg. datum: 29 december 2001

quote:
roeloffie schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:02:
Tja, je weet wat ze zeggen over 2e plekken...

second place is first looser... :7
Was het niet "Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning." ;)

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City

Reg. datum: 09 augustus 2005

quote:
Marzman schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:07:
[...]

Was het niet "Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning." ;)
Daar ben ik het niet mee eens met dat, maarja dat ben ik :P

Second place, is the first loser. Daar ben ik het wel mee eens en dus ook terecht dat je voor een 2e plaats veel minder punten krijgt. Maar een 2e plaats in C3 moet natuurlijk wel meer opleveren dan een kampioenschap in C4

F1Time - Wesley Jonker (CLASS 1)

f1time C1
Reg. datum: 16 april 2004

De puntentelling klopt echt niet, want zelf ik heb met een tweede plaats in C4 meer punten dan Luuk afgelopen seizoen met een tweede plaats in C3 (ik sta nu op 235).

Ik denk dat dit met name komt doordat ik in C4 altijd in de punten reed (16 vd 17 races) vanwege het lage aantal deelnemers. Er zit nergens een goede compensatie voor het feit dat je in een lagere klasse makkelijker een hogere finish haalt dan in een hogere klasse.

quote:
Marzman schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:07:
[...]
Wilde je nog wat raceuitspraken:

Eddie Irvine: After his first few races, Eddie remarked in an interview, "What a start to my Grand Prix career. I got punched by Senna in my first race, crashed in my second, destroyed four cars in my third and got banned from my fourth. People are going to think I'm some kind of nutter."

Mario Andretti: If everything seems under control, you're just not going fast enough.
If you wait, all that happens is that you get older.

Gilles Villeneuve: I think I've proved that, in equal cars, if I want someone to stay behind me... well, I think he stays behind...

Micheal Schumacher: Never think that success is down to your own performance alone. If you start listening only to yourself you take the first step back towards the bottom. The flowers of victory belong in many vases.

quote:
roeloffie schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:46:
[knip]hele analyse[/knip]

(meer fuel aan boord is meer gewicht is meer slijtage toch?) 8)7
Nee :')

Serieus: het zou me niks verbazen als dat niet zo werkt. Sinds die fuel bug verwijderd is, verbruikt een wagen leeg meer dan vol, want, zo zegt Tadas "een zware auto is langzamer en dus zuiniger" 8)7

Althans: dat was de uitleg van Neil of Ryan ofzo in een of andere bug waarin iemand klaagde dat hij ineens uitviel met te weinig brandstof, terwijl die strategie altijd heeft gewerkt.

Next
Reg. datum: 29 december 2001

quote:
Grrrrrene schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:34:
[...]

Nee :')

Serieus: het zou me niks verbazen als dat niet zo werkt. Sinds die fuel bug verwijderd is, verbruikt een wagen leeg meer dan vol, want, zo zegt Tadas "een zware auto is langzamer en dus zuiniger" 8)7

Althans: dat was de uitleg van Neil of Ryan ofzo in een of andere bug waarin iemand klaagde dat hij ineens uitviel met te weinig brandstof, terwijl die strategie altijd heeft gewerkt.
Hmm, dan werkt mijn tactiek (met volle tank) ook niet betrouwbaar meer.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City

Reg. datum: 16 maart 2004

quote:
Marzman schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:35:
[...]

Hmm, dan werkt mijn tactiek (met volle tank) ook niet betrouwbaar meer.
Dat zou eventueel ook kunnen verklaren waarom mijn fuel berekeningen niet meer kloppen :P Is ff uitzoeken

Vooral met een 3-stopper zul je dat verschil moeten merken, want je rijdt een keer extra met en lege tank rond en sowieso ben je wat sneller, dus je verbruik gaat omhoog :)

Biertje ???

Zal me benieuwen hoe het met de fuel gaat.....heb altijd een redelijke marge, maar misschien deze keer te weinig. Hoop dat ik het ga reden met een marge van 0.05l de lap :)

Vorige race ging het in ieder geval goed.

brid wijzigde dit bericht 24-09-2007 15:02 (11%)

F1time - C2G3
GPRO.SE - Rookie - G69
f1competitie.nl - D2G16

quote:
Grrrrrene schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:56:
Vooral met een 3-stopper zul je dat verschil moeten merken, want je rijdt een keer extra met en lege tank rond en sowieso ben je wat sneller, dus je verbruik gaat omhoog :)
beetje raar, mijn auto rijd zuiniger als als een idioot over de weg scheur, dan dat ik met een volle aanhanger met zo'n 2000 kg lading meesleur. Om met beide de zelfde snelheid te halen en te houden, zal die met aanhanger meer verbruiken.
Mischien dat dat in Canada ander werkt....... |:(

Biertje ???

Roel je geeft het antwoord al..... met de zelfde snelheid.
F1 haalt met een lichtere auto een hogere snelheid.
Even er van uitgaand dat je van 50 optrekt met vol gas tot je volgende rempunt.
Als je zwaar bent lopen je toeren minder snel op en spuit je dus minder keer de max hoeveelheid brandstof in de motor.

brid wijzigde dit bericht 24-09-2007 15:58 (9%)

F1time - C2G3
GPRO.SE - Rookie - G69
f1competitie.nl - D2G16

AA plz
Reg. datum: 04 januari 2005

hmm niet gezien. Maar races beginnen dus zo al. Office closed. Heeft die aap Remus wel Q gedaan?

edit: IRC is leeg ;)

Bluepanther wijzigde dit bericht 24-09-2007 16:23 (11%)

Pokeren en ook nog eens daarmee makkelijker verdienen? ga dan eens naar Bonus4Dummies! -|- F1time.com - B. Oudenampsen C2G3

Reg. datum: 07 september 2006

Kan mijn race iig nog wel zien :)

AA plz
Reg. datum: 04 januari 2005

quote:
MRCL schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:04:
Kan mijn race iig nog wel zien :)
Jah gelukkig geen delay. beetje jammer dat er nu niemand in IRC kanaaltje zit. *hint*

Pokeren en ook nog eens daarmee makkelijker verdienen? ga dan eens naar Bonus4Dummies! -|- F1time.com - B. Oudenampsen C2G3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: