Gathering of Tweakers

Quicksearch
Is maar dual core :) Quad core is nu in :P

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Help me Mr. B. Help me!!
Reg. datum: 30 december 2000

quote:
jeroen-v schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:06:
Ouch.. de penryn prijzen staan al in de pricewatch (hoewel het nog wel een aantal maandjes duurt). Ik hoop dat de phenom hier nog wel mee kan concurreren.. 3.26ghz. Core 2 duo voor 230 euro :o
Waarom heeft die trouwens een 133Mhz bus?

Intel E6600@3.2Ghz| MSI 975X PPE| 2x Western Digital 640GB| Mushkin 4096MB DDR2| MSI 8800GTS OC 512mb| Creative X-Fi Xtreme Music| Samsung SH-S203B | Samsung SyncMaster 226BW| Windows Vista Home Premium 64-bit NL

dual ownage

quote:
Bull schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:06:
[...]

Waarom heeft die trouwens een 133Mhz bus?
1333 MHz.

:: Specs (updated)

quote:
Astennu schreef op zondag 30 september 2007 @ 09:27:
Als je dan nog een X2 gaat kopen zou ik wel die black box nemen want die worden namelijk hand picked. De beste gaan in de black box lijn de rest normale 5000+. Dus meer kans op een hoge oc. Maar de nieuwe stepping 5000+ non blackbox schijnen ook al 3.4-3.5 te halen maar dan moet je wel extra voltjes geven.

Mijn 5600+ komt op stock volts niet echt verder dan 3050 MHz.
Die van mijn lijkt ook zoiets te doen zit nu op 3080Mhz stock vcore, hele nacht stress prime gedraait op twee core's.

Wat is je temp dan ongeveer? Die van mijn loopt op tot 54 graden.
Ik heb geen idee :D is al lang geleden dat ik dat getest heb :) ik draai nu 2800 MHz met 1.3v gewoon wat zuiniger dan stock. Hij is snel zat op die clocks. Ik ben meer op performance per watt aan het tweaken :) de HD2900 XT heb ik ook al 60 Watt zuiniger gemaakt en amper clockspeed in hoeven leveren.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
Astennu schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:22:
Ik heb geen idee :D is al lang geleden dat ik dat getest heb :) ik draai nu 2800 MHz met 1.3v gewoon wat zuiniger dan stock. Hij is snel zat op die clocks. Ik ben meer op performance per watt aan het tweaken :) de HD2900 XT heb ik ook al 60 Watt zuiniger gemaakt en amper clockspeed in hoeven leveren.
Ja dat kan ook, maar mijn pc waar de 5600+ inzit staat niet altijd aan. Ik gebruik mijn laptop daarvoor ( staat bijna 24/7 aan) die is een stuk zuiniger dan mijn pc. +-50 watt in totaal met scherm aan, als die ook nog uit staat dan gaat dat er nog vanaf, Weet niet hoeveel dat is maar kan goed nog eens 5-10watt schelen, daar kan mijn pc nooit tegenop.
quote:
jeroen-v schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:06:
Ouch.. de penryn prijzen staan al in de pricewatch (hoewel het nog wel een aantal maandjes duurt). Ik hoop dat de phenom hier nog wel mee kan concurreren.. 3.26ghz. Core 2 duo voor 230 euro :o
Mja, als ik zo de prijzen van die penryn's bekijk vraag ik me serieus af wat AMD daar tegenover wil gaan zetten. De Phenom X2 lijken we pas in maart/april te gaan zien... :/
quote:
Astennu schreef op zondag 30 september 2007 @ 09:27:
Als je dan nog een X2 gaat kopen zou ik wel die black box nemen want die worden namelijk hand picked. De beste gaan in de black box lijn de rest normale 5000+. Dus meer kans op een hoge oc. Maar de nieuwe stepping 5000+ non blackbox schijnen ook al 3.4-3.5 te halen maar dan moet je wel extra voltjes geven.

Mijn 5600+ komt op stock volts niet echt verder dan 3050 MHz.
wrong! nvm

SilentNL wijzigde dit bericht 30-09-2007 22:48 (21%)

Specs: C2D Q9450 @ 3.2 Ghz - Asus P5E - Geforce 8800 GT 512mb - 4x 1gb Crucial Ballistix PC8500 - CM Realpower 450W - Raid0 2x Samsung Spinpoint 400gb

quote:
mad_max234 schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:34:
[...]

Ja dat kan ook, maar mijn pc waar de 5600+ inzit staat niet altijd aan. Ik gebruik mijn laptop daarvoor ( staat bijna 24/7 aan) die is een stuk zuiniger dan mijn pc. +-50 watt in totaal met scherm aan, als die ook nog uit staat dan gaat dat er nog vanaf, Weet niet hoeveel dat is maar kan goed nog eens 5-10watt schelen, daar kan mijn pc nooit tegenop.
Bij mijn 15.4 inch gebruikte het scherm iets van 20-30 watt. He een powermeter tussen de adapter en het stopcontact gehangen. Dat was me oude A64 3000+ Mobile. En die gebruikte in low power stand iets van 30 watt.

Intel was trouwens bang dat Barcelona ook een Mobile chip was. Ze waren vooral bang voor de dual core versie van de K10. Maar AMD heeft helemaal geen K10 M op de planning. Eigenlijk heel erg dom omdat er volgens mij meer laptops verkocht worden dan desktops. Want de Laptop markt is gigantisch aan het groeien en een op de 20 laptops is misschien een AMD als niet een op de 40 de rest is allemaal intel. Dus ze missen een gigantische kans. AMD verwaarloost de laptop kant al langer. Ik denk dat ze daar ook maar eens wat moeite voor moeten doen.

Zelfde geld voor ATi eerst deden ze daar best veel voor de laatste tijd niet meer. nVidia deed eerst niets in die markt maar nu hebben ze het grootste deel van die markt te pakken.

quote:
Eigenlijk heel erg dom omdat er volgens mij meer laptops verkocht worden dan desktops.
Nog niet, dat zal pas in 2009 of 2010 gebeuren.
quote:
Want de Laptop markt is gigantisch aan het groeien en een op de 20 laptops is misschien een AMD als niet een op de 40 de rest is allemaal intel.
Het is meer een op de zes (17% in Q2 2007).
quote:
Intel was trouwens bang dat Barcelona ook een Mobile chip was.
Bang is een groot woord, maar ze gingen er wel vanuit ja, omdat het gewoon de logische zet was. De K8 steekt al redelijk zwak af tegenover de 65nm C2D in notebooks, laat staan tegen de 45nm-versie. AMD heeft zichzelf hiermee veroordeeld tot weer een ronde prijsvechten, terwijl ze die hogere marges juist hard nodig hebben.

Professioneel Hyves-weigeraar

Wou je zeggen dat een op de 6 notebooks die verkocht wordt toch nog een AMD cpu heeft ? want alles wat ik de winkels uit zie gaan heeft een grote Intel stikker er op zitten.

Maar goed AMD moet veel agressiever worden in alle segmenten want Intel komt ook met Video kaarten dus daar zullen ze ook hun best moeten blijven doen. En nVidia is zo i zo voorlopig nog de King qua Video kaarten.

En ze moeten hun eigen chipsets ook meer promoten. De 690G doet het nu erg goed maar de CFX 3200 heeft het nooit echt goed gedaan terwijl het wel een super chipset is. Lekker energie zuinig en super snel.

Ben benieuwd wat we aan platforms gaan zien van AMD in 08.

code == kunst

eehm....laptops..volgens mij is amd bezig met een speciale laptop processor, en niet een server processor die verlaptopt is, zeg maar. codenaam: griffin

(half) dyslectisch + semi-n00b

quote:
achtbaanfreak schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:46:
eehm....laptops..volgens mij is amd bezig met een speciale laptop processor, en niet een server processor die verlaptopt is, zeg maar. codenaam: griffin
dat is volgens mij gewoon de code naam van de bacelona, voor de turion lijn :)
-=5600+ X2 / HD4870 =-

quote:
Dutch2007 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:07:
[...]

dat is volgens mij gewoon de code naam van de bacelona, voor de turion lijn :)
Nope, not true. Griffin is K 8 familie
Voor AMD geldt op nb gebied eigenlijk zelfde als op desktop gebied, asp te laag. AMD verkoopt enorm veel mobile sempron cpu's en heeft daarnaast ook een TurionX2 lineup. Echter die Turion verkoop is AMD regelijk goed aan het verknallen omdat ze hun TK en MK dual core CPU's erg agressief prijzen. Truuk is dat veel retailers deze adverteren als Turion dual core, terwijl het geen Turion is (minder cache). AMD is wel enorm veel marktaandeel aan het pakken op de notebook markt het laatste jaar, dit doordat ze veel grote OEM's (toshiba / dell) erbij hebben gekregen, enkel kiezen die alleen voor AMD omdat het low-end alternatief lager ligt dan dat van Intel qua prijs. De overname van ATI door AMD heeft er ook voor gezorgd dat ATI voor discreet notebook graphics (waar ze ENORM sterk in waren) nu enkel afhankelijk is van het AMD notebook market share. Dit is dus erg klein tov Intel en hierdoor zal het de positie op deze markt dan ook aan nVidia verliezen. Meeste vendors gaan voor AMD = ATI graphics, Intel = nVIdia graphics.

Ja dat is ook stom. Je ziet wel wat Intel's met ATi GFX maar niet super veel. Is dat doordat merken geen Intel + AMD in hun laptop willen of omdat AMD dat niet wil ?

AMD moet echt meer moeite gaan doen in de laptop markt. Er zijn amper laptops met een HD2600 XT te vinden. Alleen HP heeft er een maar dat is er een met een Intel cpu. Je ziet wel heel veel 8600M GT's en de HD2600 XT zou sneller zijn dan die kaart maar als ze niet te koop zijn.... Inmiddels heeft nVidia al de 8700M GT die weer sneller is dan de HD2600 XT. En is ook al in meer laptops terug te vinden.

Phenom FX to launch at 2.8GHz+
quote:
November is the big month

A few independent sources have confirmed that AMD is working hard to launch a 2.8 if not even a 3.0+ GHz Phenom FX Quad core in 2007.

As we reported earlier, Rev B2F is the production one and AMD can finally get the clocks at higher speeds than the modest 2.5 GHz, so this will finally give Intel a good reason to reconsider its roadmaps.

It will be fun to compare a 3.0 GHz Phenom FX versus a FSB1333 Yorkfield quad core at the same clock, since we think that the score will be really tight and that 3.2 GHz FSB 1600 Yorkfield actually has a very good chance against a 3.0GHz Phenom.

Dat word nog spannend, dan zijn die 3.33Ghz penryn wel echt nodig voor Intel om maar +-10% sneller te kunnen zijn dan hun concurrent. Dat vind ik toch echt een top prestatie voor AMD. :Y)
ATi CrossFire
Reg. datum: 17 november 2001

http://www.amdzone.com/mo...file=article&sid=8477

AMD is cutting prices on several of their high end Athlon 64 X2 parts next Monday. Here are the parts that are being cut with details below.

X2 5000+ Newegg current price $109.99
X2 5200+ Newegg current price $119.99
X2 5600+ Newegg current price $139.99
X2 6000+ Newegg current price $169.99
X2 6400+ Newegg current price $239

I would expect pricing drops to start happening early as we near the weekend.

As we begin a new quarter and prepare for the busiest time of the year, selected AMD dual-core desktop processors will have a reduction in suggested prices effective next Monday, October 8.

Zou erg leuk zijn natuurlijk omdat dan de prijs voor een AMD CPU wel erg aantrekkelijk is, of het ook klopt :?

Apoca wijzigde dit bericht 02-10-2007 19:10 (43%)

[ Asus X38 Maximus Formula SE ][ Intel Q6600 G0 @ 3600MHz ][ Dual Jetway ATi HD 4850 512MB ][ G.Skill "HZ" 4096MB DDR2-800 4-4-4-12 ][ Dual Dell UltraSharp 2007WFP ][ Triple WD 320GB S-ATA II 16MB ][ Antec TruePower Quattro 1kW ]

quote:
mad_max234 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:48:
Dat word nog spannend, dan zijn die 3.33Ghz penryn wel echt nodig voor Intel om maar +-10% sneller te kunnen zijn dan hun concurrent. Dat vind ik toch echt een top prestatie voor AMD. :Y)
Alleen kan Intel die penryns waarschijnlijk nog wel een heel stuk hoger duwen dan 3.33. Intel kan op dit moment rustig achterover leunen en reageren op waar AMD mee komt. Of AMD moet ineens launchen op 3ghz+ snelheden en binnen een paar maanden richting de 4 ghz gaan. Maar ik geloof al even niet meer in sprookjes. :P
quote:
Naluh! schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:44:
[...]

Alleen kan Intel die penryns waarschijnlijk nog wel een heel stuk hoger duwen dan 3.33. Intel kan op dit moment rustig achterover leunen en reageren op waar AMD mee komt. Of AMD moet ineens launchen op 3ghz+ snelheden en binnen een paar maanden richting de 4 ghz gaan. Maar ik geloof al even niet meer in sprookjes. :P
Denk toch dat er nog wel meer in zit, ik denk dat amd de 65nm proces aardig onder de knie begint te krijgen. En 4Ghz is wel beetje overdreven een 3.0GHz (QX9650) zit ook al op 130w tdp dus zoveel gaat intel er ook niet bij krijgen.

Schijnbaar geloof je wel intel zijn sprookjes. :P

mad_max234 wijzigde dit bericht 02-10-2007 19:57 (3%)

quote:
mad_max234 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:51:
[...]

Denk toch dat er nog wel meer in zit, ik denk dat amd de 65nm proces aardig onder de knie begint te krijgen. En 4Ghz is wel beetje overdreven en 3.0GHz (QX9650) zit ook al op 130w tdp dus zoveel gaat intel er ook niet bij krijgen.
Er zal zeker nog wel meer inzitten maar no way dat AMD op 65 nm hoger zal gaan klokken dan Intel op 45 nm.

Maar als AMD idd op 3 ghz kan launchen (en dat die modellen dan ook daadwerkelijk LEVERBAAR!!! zijn (in grote volumes)) lijkt het erop dat ze iig weer iets hebben om iig enigzins wat tegengas te geven tegen het Intel geweld.
hamer&zikkel

vraag me af wat er zal gebeuren als amd deze proc's als ze ze zouden bakken op pakweg 45 of 32 nm

Ik ben echt wel van mening dat amd's k10 architectuur samen met hun sse5 instructie set superieur is aan een intels core 2 quad cores beide strijders krijgen gewoon totaal verschillende wapens om mee te vechten...

New playground: AMD brisbane X2 4000+; 4GB RAM; ATI HD3850(@730Mhz;1800Mhz), MSI 790x

Wat er zou gebeuren als amd 45nm zou bakken.

Dan krijg je een shanghai. :P Die het op moet nemen tegen de Nehalem en de C2D is al lang verleden tijd.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws