Hoofdcategorieën
Topicacties

[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 17

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Athlon X2 5600+

quote:
Hardware Junk schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:57:
[...]

Daarom heb ik voor de M2N-Plus Vista gekozen. Actief is passé en zijn grote broer geniet een hele heatpipe constructie om zijn warmte kwijt te kunnen. Ik hoor hier vaker problemen mee, dus durft 't niet aan. Voor de simpele uitvoering gekozen. Dit moederbord ook vanwege solid caps. Het is en blijft een mening, maar ik vond dit bord niet duur. Hopen dat ik er nog vol van ben, als hij geleverd is.

Wel een minpuntje is dat deze reeks moederborden voor de BE serie geflashed moet worden.
Ik had dat bord ook nog liggen, ik schuif meestal mijn oude main hardware door naar mijn HTPC. Maar daar moet mijn pc echt stil zijn dus moet er meestal wat mods gedaan worden om alles lekker stil te krijgen.

Is dat M2N-plus bordje een variant van de M2N-E en zo, ken dat bordje niet. Want op mijn M2N-E zit ook een leuke heatpipe. (gelukkig niet zo een lompe rond de cpu socket 8)7 )

mad_max234 wijzigde dit bericht 28-09-2007 19:06 (5%)

AMD... ach
Reg. datum: 02 januari 2004

quote:
mad_max234 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:05:
[...]

Ik had dat bord ook nog liggen, ik schuif meestal mijn oude main hardware door naar mijn HTPC. Maar daar moet mijn pc echt stil zijn dus moet er meestal wat mods gedaan worden om alles lekker stil te krijgen.

Is dat M2N-plus bordje een variant van de M2N-E en zo, ken dat bordje niet. Want op mijn M2N-E zit ook een leuke heatpipe. (gelukkig niet zo een lompe rond de cpu socket 8)7 )
Op de afbeelding (M2N-e SLI) staat anders geen heatpipe, maar een groot alu kleurig passief koelblok. De Vista verie heeft enkel betere condensatoren.
Reg. datum: 04 april 2000

Ving vandaag leuk verhaal (toevallig van ex-intel medewerker) op dat mogelijk is. Intel zou via allerlei constructies al jaren geleden in AMD geinvesteerd hebben. Dit is helemaal zo gek nog niet, want als AMD omvalt heeft Intel een ERG groot probleem. Met 100% van de markt ben je monopolist en dan krijg je allerlei overheden en instanties achter je aan. Kortom of het waar is of niet, het mag duidelijk zijn dat Intel er totaal niet bij gebaad is dat AMD omvalt.

Athlon X2 5600+

quote:
Hardware Junk schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:44:
[...]

Op de afbeelding (M2N-e SLI) staat anders geen heatpipe, maar een groot alu kleurig passief koelblok. De Vista verie heeft enkel betere condensatoren.
Ik heb een M2N-E en een A8N-SLI en geen M2N-E SLI, je haalt ze door elkaar. :)
Athlon X2 5600+

quote:
The Source schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:23:
Ving vandaag leuk verhaal (toevallig van ex-intel medewerker) op dat mogelijk is. Intel zou via allerlei constructies al jaren geleden in AMD geinvesteerd hebben. Dit is helemaal zo gek nog niet, want als AMD omvalt heeft Intel een ERG groot probleem. Met 100% van de markt ben je monopolist en dan krijg je allerlei overheden en instanties achter je aan. Kortom of het waar is of niet, het mag duidelijk zijn dat Intel er totaal niet bij gebaad is dat AMD omvalt.
Als je netjes aan de regels houd is er niks aan de hand als je monopolist word van een markt. Kan ze toch niks aan doen dat de concurrent het niet meer aan kon en/of fouten maakt.

Zijn zat monopolisten in sommige sectoren.

En was dit geen broodje aap verhaal, dacht het al eerder gehoord te hebben.

Edit/
Oops :+

mad_max234 wijzigde dit bericht 28-09-2007 20:50 (8%)

-= HD4870 X2 =-

quote:
The Source schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:23:
Mja ondertussen houden ze AMD dus pressies zo groot als hun willen. Smerig zaakje allemaal. Ik zou het echt geweldig vinden als er wat meer concurrentie zou zijn. Dus beide ongeveer 50/50 zouden hebben.

Astennu wijzigde dit bericht 28-09-2007 20:52 (96%)

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Reg. datum: 02 januari 2001

Weer even wat citeer werk van Anandtech voor de geïnteresseerden :+

1:
"now on to Toronto. I was there visiting AMD to talk about you know what...... I have a feeling Phenom may end up being a little more competitive than expected, especially because Penryn won't hit the mainstream until next year. Once ......"

2:
"We honestly don't expect Phenom/Penryn to really change the picture much from the overclocker's perspective either. While we're hearing rumors that Phenom will clock higher than K8, Penryn will be on a ...."

Reg. datum: 02 januari 2001

Hier trouwens nog twee draadjes met gebruikers ervaringen en "benchmarks" betreffende barcelona. Ze zijn beide al wat langer bezig.

Stepping B1:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=158051

Stepping BA:
http://www.planet3dnow.de/vbulletin/showthread.php?t=320205

Beth
Reg. datum: 26 januari 2002

AMD prijslijst is aangepast maar nog geen Athlon X2 BE-2400 te bespeuren, deze zou normaal in augustus gelanceerd moeten zijn. Hier en daar heb ik hem echter al zien opduiken.
quote:
EaS schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:22:
Weer even wat citeer werk van Anandtech voor de geïnteresseerden :+

1:
"now on to Toronto. I was there visiting AMD to talk about you know what...... I have a feeling Phenom may end up being a little more competitive than expected, especially because Penryn won't hit the mainstream until next year. Once ......"

2:
"We honestly don't expect Phenom/Penryn to really change the picture much from the overclocker's perspective either. While we're hearing rumors that Phenom will clock higher than K8, Penryn will be on a ...."
Dat mag wel, nu de dual core Phenom pas in 2008 komt moeten ze wel hoge kloksnelheden klaar hebben. In april 2008 een dual core Phenom op 2,0GHz introduceren zo zou fout zijn :X

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

AMD... ach
Reg. datum: 02 januari 2004

quote:
Hacku schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 01:08:
AMD prijslijst is aangepast maar nog geen Athlon X2 BE-2400 te bespeuren, deze zou normaal in augustus gelanceerd moeten zijn. Hier en daar heb ik hem echter al zien opduiken.
[...]
Gewoon besteld voor 90 euro hoor :| Zou binnen 10 dagen geleverd worden volgens mijn geheugen, al geniet die ook een upgrade bij aankomst van een BE-2400. Vind het niet nieuwswaardig gezien het een uitbreiding betreft, dus verwacht ook geen hommeles betreft leverantie.
quote:
Astennu schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:51:
Mja ondertussen houden ze AMD dus pressies zo groot als hun willen. Smerig zaakje allemaal.
Het feit dat AMD het afgelopen jaar in alle openbaarheid drie leningen van 1,5 tot 2,5 miljard dollar heeft kunnen krijgen zou toch wel een indicatie moeten zijn dat ze voor hun overleven niet afhankelijk zijn van Intel om ze af en toe iets toe te stoppen onder te tafel. Bovendien zijn er veel makkelijkere manieren voor Intel om AMD wat ademruimte te geven (als ze dat zouden willen), bijvoorbeeld door de kloksnelheid wat minder snel omhoog te brengen of prijzen wat hoger te houden. Dat zou ze nog geld opleveren ook, in plaats van dat het extra kost. Je gaat toch geen prijzenoorlog voeren en die dan aan twee kanten betalen? 8)7

Geruchten over investeringen zullen ongetwijfeld een kern van waarheid hebben, maar het als je met zo'n 10 miljard dollar op de beurs speelt (zoals Intel doet) is het nu eenmaal moeilijk om de aandelen van al je concurrenten te ontwijken zonder je rendement te beperken.

Wouter Tinus wijzigde dit bericht 29-09-2007 08:39 (3%)

Professioneel Hyves-weigeraar

Athlon X2 5600+

Ik heb nog maar een laatste upgrade gedaan op mijn huidige platform.

Athlon 3600+ vervangen door een 5600+
En een Raptor 74 toegevoegd.

Zou straks eens kijken hoe ver hij wilt klokken.
Reg. datum: 12 juni 2003

quote:
mad_max234 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:55:
Ik heb nog maar een laatste upgrade gedaan op mijn huidige platform.

Athlon 3600+ vervangen door een 5600+
En een Raptor 74 toegevoegd.

Had je dan niet beter op de phenom's kunnen wachten? :?
I'm British you muppet.
Reg. datum: 28 juni 2006

quote:
mad_max234 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:55:
Niet, denk ik.

๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Longcat is loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong

code == kunst
Reg. datum: 14 oktober 2006

quote:
Nou, ik denk dat die toch wel tot 2.8 of 3GHz te krijgen is.

(half) dyslectisch + semi-n00b

Athlon X2 5600+

quote:
Naluh! schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:16:
[...]

Had je dan niet beter op de phenom's kunnen wachten? :?
Nee, ik schuif dit mobo+cpu+geheugen door naar mijn HTPC zodra de phenom goed verkrijgbaar is.
Ik was eerst van plan om opdit mobo een Phenom te draaien maar daar zie ik toch maar vanaf en word een heel nieuw systeem (nou ja mobo+cpu+geheugen dan rest blijft gewoon)
quote:
Wat een intelligentie weer, ook zo goed onderbouwd. :+
quote:
achtbaanfreak schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:25:
[...]

Nou, ik denk dat die toch wel tot 2.8 of 3GHz te krijgen is.
Hij loopt standaard al op 2.8Ghz. :)

mad_max234 wijzigde dit bericht 29-09-2007 15:29 (33%)

You got n00bsticked.
Reg. datum: 12 februari 2005

De man is een overklokjunk, wat wil je nou? :+

Rosetta@Home, 'cause we are worth it!

I'm British you muppet.
Reg. datum: 28 juni 2006

quote:
mad_max234 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:26:
[...]

Wat een intelligentie weer, ook zo goed onderbouwd. :+
Ik wil het ook best onderbouwen, maar ik dacht dat je zelf al wist dat het een uitgerekt ontwerp is waar bijna niets meer uit te persen is ;) Maar misschien kun je er nog een 6400+ van maken...

๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Longcat is loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong

Athlon X2 5600+

quote:
leonpwner1 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:31:
[...]

Ik wil het ook best onderbouwen, maar ik dacht dat je zelf al wist dat het een uitgerekt ontwerp is waar bijna niets meer uit te persen is ;) Maar misschien kun je er nog een 6400+ van maken...
Ja als je het zo bedoeld ja hij gaat niet zoveel MHz erbij krijgen als mijn 3600+ nee, maar de klok komt wel stuk hoger te liggen waarschijnlijk 3200-3300Mhz, vind ik anders een hele mooi OC voor een K9. ;)
code == kunst

quote:
mad_max234 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:26:
....

Hij loopt standaard al op 2.8Ghz. :)
Zat ff met de 5000+ en 5200+ in mijn hoofd denk ik :P Maar 3 GHz moet hij toch wel halen.

Reg. datum: 12 juni 2003

quote:
achtbaanfreak schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:55:
[...]

Zat ff met de 5000+ en 5200+ in mijn hoofd denk ik :P Maar 3 GHz moet hij toch wel halen.
Ooooh! De 5000+ met die ongelooflijk 1337 geunlockte multiplier!!! w00t!!!

Ja, dat is sarcastisch bedoeld :')
Beth
Reg. datum: 26 januari 2002

De gewone 5000+ doet natuurlijk ook nog de ronde ;)

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

code == kunst

Ja, je kan toch gewoon ff de verkeerde clockspeed bij een processor hebben? En ik vind die black box 5000+ ook een beetje opgeblazen ja, maar jou reactie vind ik ook wat overdreven, want het heeft niks te maken met hetgene wat ik zei, of zie ik het fout? Maar de x2 5000+ black box edition blijkt behoorlijk te kunnen overklokken (iniedergeval dit exemplaar) http://www.nordichardware.com/news,6870.html

via een de [url] tages gaat er iets mis met het maken van een link, dus heb ik maar even de hele url erin gezet.

achtbaanfreak wijzigde dit bericht 29-09-2007 22:01 (37%)

-= HD4870 X2 =-

Als je dan nog een X2 gaat kopen zou ik wel die black box nemen want die worden namelijk hand picked. De beste gaan in de black box lijn de rest normale 5000+. Dus meer kans op een hoge oc. Maar de nieuwe stepping 5000+ non blackbox schijnen ook al 3.4-3.5 te halen maar dan moet je wel extra voltjes geven.

Mijn 5600+ komt op stock volts niet echt verder dan 3050 MHz.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Reg. datum: 19 juni 2003

Ouch.. de penryn prijzen staan al in de pricewatch (hoewel het nog wel een aantal maandjes duurt). Ik hoop dat de phenom hier nog wel mee kan concurreren.. 3.26ghz. Core 2 duo voor 230 euro :o

jeroen-v wijzigde dit bericht 30-09-2007 13:06 (0%)
Reden: typo

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: