Gathering of Tweakers

Quicksearch
hamer&zikkel

quote:
Astennu schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:23:
Is niet te zeggen of het al de B1 of B2 zal zijn. Gezien de clockspeeds zou je denken B1. Kom je simpel achter door er een over te clocken. Gaat i makkelijk verder zal het waarschijnlijk toch de B2 zijn. Want dat was de stepping die 3.0 Mogelijk maakt. Dus kun je met een kleine voltage verhoging de 2800-3000 halen weet je genoeg :) Ik wil het wel testen echter moeten ze wel te koop zijn.....
dank _/-\o_ we hebben pioneers zoals jij meer nodig...

New playground: AMD brisbane X2 4000+; 4GB RAM; ATI HD3850(@730Mhz;1800Mhz), MSI 790x

Kan je gewoon herkennen aan de code op de cpu (noteren en ff googlen). Van zodra Phenom te koop is kan je best enkele shops mailen/bellen en vragen of ze die code even voor je willen neerpennen :)

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

quote:
Hekking schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:53:
De geruchten gingen dat AMD de vraag amper aan kon en de server chips als warme broodjes gaan.
Mss heeft dit tot gevolg dat B1 stepping al aardig op is gegaan aan server chips en dat verklaart ook dat Phenom wederom uitegsteld is naar december.
Tja het is de vraag wat er nu geproduceerd wordt. En hoe lang die B2 eventueel al in productie is. Ik heb geen idee wat de doorlooptijd is. Dus als een chip uit de fabriek van AMD komt tot i op de pakkage zit en het verkoop kanaal in gaat.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Fudzilla heeft het toch over een 2.8 GHz dit jaar en 3.0 Begin volgend jaar:
quote:
2.2 to 2.8GHz

AMD will launch a number of Quad core Phenom processors this year and the top two will work at 2.8GHz. The 2.6GHz and slower clocked CPUs will be released in socket AM2+ only. These CPUs will be sampled and available by late 2007.

The 3GHz CPU will be delayed until 2008, but the sweet spot for both Intel and AMD is the 2.4GHz CPU, and this is where the money and volume sales will come from. This will probably ignite a new price war.

Obviously, in addition to 2.8GHz FX and 2.6GHz CPUs, the Phenom X4 will launch at 2.2 and 2.4GHz.
quote:
Only one FX this year

AMD has decided to launch the Phenom FX at 2.8 GHz this year but it wants to focus at socket AM2+ more. The decision is quite logical, as far more people will buy AM2+ versions than the expensive FX systems.

The main difference is the socket as the Phenom FX uses server 1207+ socket while the Phenom X4 uses socket AM2+. AMD will launch 2.2GHz Phenom X4, 2.4 and 2.6GHz as the fastest one with faster iterations to follow in 2008.

The Phenom FX will hit 2.8GHz this year and will go higher early next year.
quote:
The king of the hill

AMD's fastest Phenom FX should be branded as Phenom FX80 and all future FX8x names should be reserved for the quad core Barcelona / Budapest based parts.

The Phenom FX is the show off part that should fight the Penryn 3.0GHz but the way it looks now Intel's quad core stands a better chance due to its clock and SSE4. 3.0GHz versus 3GHz would be more interesting fight but this won't happen until Q1 and at the same time Intel plans to introduce QX9770 with 3.2GHz clock and FSB 1600 and this one will again give AMD to run for its money.

Both Intel and AMD knows that this is now where the money is in 2.4 or slower parts and this is where the sweet spot is and they will probably start a new price war in this particular segment.

Even if Intel wins the high end it won’t be safe in 2.4 vs. 2.4GHz fight as this one might be a tough one.
Hopelijk klopt het want ze hebben het hard nodig. Moet alleen even kijken hoe het straks gaat werken met dat AM2 en AM2+. Want ik wil wel meteen een AM2+ cpu en misschien ook meteen een RD780 mobo jammer dan van de SB600. Die heb ik nu ook voldoet op zich wel alleen max 4 sata. Maar er zullen wel mobo's komen die een extra sata chip hebben.

Astennu wijzigde dit bericht 18-10-2007 09:51 (42%)

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
RD790, RD780 and RX780 got the name

AMD’s RD790 will be known as AMD 790FX and this is something we told you before but we still haven’t said that RD780 the one will less PCIe slots will be AMD 790X. This is the brand that AMD plans to use for this one.

The last but not the least is RX780 and AMD plans to brand it quite surprisingly as AMD 770 even AMD 780 would be much more appropriate.

Some of these boards are ready and are hitting the market when we speak and you can already buy at least Gigabyte AMD 790FX.
quote:
M3A32-MVP Deluxe is the name

We managed to get hold of a picture of Asus M3A32-MVP Deluxe motherboard based at AMD 790FX. The board comes with four PCIe graphic slots, two PCI slots, four memory slots and a heat pipe chipset cooling.

It supports AM2+ and AM2 CPUs and at least one IDE and six SATA ports. The PS2 port for a mice but the bluish PS2 for keyboard is still there. The board has 5.1 analogue audio port, a SPDIF port and optical digital port that hopefully supports Dolby digital Live.

The board also comes with six USB 2.0, Esata and Firewire and last but not the least a Gigabyte LAN port. The board should be ready in two to three weeks and is not the only AMD 7x0 to come from Asus.
http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/October/General%20News/m3a32-mvpdeluxes.jpg

Veel wisten we al alleen nu nog een moederbordje er bij. Ik wil em niet want het is een Asus en heb daar zo veel gedonder mee gehad in het verleden. Ik wacht op een MSI ( liever DFi maar zijn vaak later ) of ik koop een gigabyte ( die heb ik nog nooit gehad. Ook maar eens proberen ). Abit is trouwens ook nog wel een optie.

Vergeet Abit, die hebben zelf geen 690 borden :X Die richten zich nu meer op OEMs dan de retail markt. MSI en Gigabyte zijn op dit moment één van de betere.

Hacku wijzigde dit bericht 18-10-2007 11:22 (20%)

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Astennu schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:53:
[...]

[...]

[afbeelding]

Veel wisten we al alleen nu nog een moederbordje er bij. Ik wil em niet want het is een Asus en heb daar zo veel gedonder mee gehad in het verleden. Ik wacht op een MSI ( liever DFi maar zijn vaak later ) of ik koop een gigabyte ( die heb ik nog nooit gehad. Ook maar eens proberen ). Abit is trouwens ook nog wel een optie.
Hele slechte layout die ASUS. Die PCI sloten :X

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Zalig he, als je videokaart een dual slot koeler heeft :+

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Hacku schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:43:
Zalig he, als je videokaart een dual slot koeler heeft :+
Inderdaad, en stel ook nog CF, dan heb je helemaal geen PCI sloten meer vrij. Ik vraag me af op welke maandagochtend deze layout bedacht is :X

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

lang leve de RV670 met singel slot in dit geval :) De langzaamste versie zou maar 80 watt gebruiken en geen extra PCI-E stekker.

quote:
FnF schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:54:
[...]

Inderdaad, en stel ook nog SLi, dan heb je helemaal geen PCI sloten meer vrij. Ik vraag me af op welke maandagochtend deze layout bedacht is :X
SLI op een AMD bord? :+ En het MSI K9A2 Platinum bord heeft de zelfde layout. Kan ook niet veel anders als je triple gpu wilt ondersteunen. ;)
quote:
Astennu schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:54:
lang leve de RV670 met singel slot in dit geval :) De langzaamste versie zou maar 80 watt gebruiken en geen extra PCI-E stekker.
Had de snelste versie geen dual slot koeler ? ;)

Ohja, slecht nieuws wat 45nm betreft:
quote:
MARK OSBORNE at Fabtech listened to a conference call from semiconductor kit supplier ASML and infers from it that AMD may not be able to start building 45 nanometre chips until 2009.

He bases that on comments from an ASML exec who said that it's likely NAND will be the first to move to the 45 nano geometry.

Then follows DRAM, and ASML thinks that logic will be 12 to 18 months behind - meaning, he speculates, that AMD would be well behind Intel.

There's more and it's here.
Dus de 65nm Phenom zal het in 2008 tegen de 45nm Penryn en later nog eens tegen Nehalem moeten opnemen :D

Hacku wijzigde dit bericht 18-10-2007 12:26 (6%)

Als dit waar is is het zo goed als game over voor AMD . Want Intel heeft dan al eerder 32nm voordat AMD 45 gaat gebruiken en dan kan AMD er echt niet meer tegenop met 65nm.

De eerste RV670 lineup was als volgt:
-HD2950 XT = 130 watt dual slot
-HD2950 Pro = 100-110 watt Singel slot
-HD2950 GT = 80 Watt Singel slot / passive ?

Mja die benaming gaat misschien heel anders worden als in HD3830 - HD3850 - HD3870.

De benaming wordt inderdaad anders maar dat zal niks aan de koeling veranderen :)

quote:
Hacku schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:22:
[...]

Had de snelste versie geen dual slot koeler ? ;)

Ohja, slecht nieuws wat 45nm betreft:

[...]

Dus de 65nm Phenom zal het in 2008 tegen de 45nm Penryn en later nog eens tegen Nehalem moeten opnemen :D
Denk dat het wel mee valt met de penryn, zoals je hier heb kunnen lezen is de penryn niet de heilige graal waar sommige bang voor waren. Maar de Nehalem gaat waarschijnlijk wel een probleem worden, zelfs als de shanghai in zijn huidige vorm op tijd op de markt gaat komen. Ik hoop dat AMD toch meer van plan is met de shanghai dan dat er nu bekent.

En de Nehalem gaat niet zo snel zijn als er geen snelle AMD tegenover staat, intel gaat dan echt niet de max uit de Nehalem persen en misschien stelt ze hem wel uit om nog even wat te verdienen aan de penryn. Intel kennende. :)
Penryn is zeker niet heilig, maar Intel heeft er wel een sterke troef mee in handen. 45nm => goedkoop produceren. Daarnaast kunnen ze elk snel model van AMD overtreffen als ze willen, ze kunnen Penryn makkelijk tot 4GHz duwen (als je niet naar het TDP kijkt ;)).

quote:
mad_max234 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:45:
Ik hoop dat AMD toch meer van plan is met de shanghai dan dat er nu bekent.
Dit soort teksten lees ik al sinds de introductie van de C2D en tot nu toe is AMD er niet in geslaagd om ook maar één keer positief te verassen. De achterstand wordt groter en groter.
quote:
En de Nehalem gaat niet zo snel zijn als er geen snelle AMD tegenover staat, intel gaat dan echt niet de max uit de Nehalem persen en misschien stelt ze hem wel uit om nog even wat te verdienen aan de penryn. Intel kennende. :)
Ze gaan lekker afwachten idd, maar dat kunnen ze nu ook al min of meer.
quote:
Hacku schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:54:
Penryn is zeker niet heilig, maar Intel heeft er wel een sterke troef mee in handen. 45nm => goedkoop produceren. Daarnaast kunnen ze elk snel model van AMD overtreffen als ze willen, ze kunnen Penryn makkelijk tot 4GHz duwen (als je niet naar het TDP kijkt ;)).
Die TDP is nu het probleem voor die 3.2 moesten ze al een uitzondering maken. Mja Nehalem is het echte probleem van AMD. Ze mogen wel opschieten met die bulldozer core.

quote:
Hacku schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:54:
Ja maar daar heb je niks aan als je cpu 200+ watt verbruikt. We hebben het nu over wat er te koop gaat zijn, en nee penryn gaat niet veel meer dan 10-20% sneller zijn dan AMD Phenom, zelfs een 3,6Ghz is niet zoveel sneller dan een 3.0Ghz Phemon, is maar 20% meer in kloksnelheid. (dus nog geen 20% echte prestatie)

Nu weet ik niet meer welke nu klok voor klok sneller is, maar ik denk zelf dat ze ongeveer even snel zijn klok voor klok.

Maar één nadeel heeft AMD zeker, de productie kosten en daar gaat intel het dik mee winnen. (en dan gaat intel 1499 dollar vragen aan hun klanten. :+ )
Kloksnelheid zegt niks over de prestaties, het is misschien maar 20% extra maar wel 600MHz erbij.

Hacku wijzigde dit bericht 18-10-2007 14:53 (3%)

quote:
Hacku schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:53:
Kloksnelheid zegt niks over de prestaties, het is misschien maar 20% extra maar wel 600MHz erbij.
De prestatie is altijd minder dan de kloksnelheid die je erbij doet, en kloksnelheid zegt wel degelijk iets over de prestatie in de zelfde lijn cpu's. Maar er spelen meer zaken mee natuurlijk dus het zal altijd lager uitvallen. Dus een 3,6Ghz is nooit 20% sneller zijn tegenover de zelfde cpu op 3.0GHz, eerder 15% schat ik.

Edit/

600Mhz is toch niks meer tegenwoordig, 600MHz is maar 20%. 300MHz erbij is net merkbaar, nou dan gaat die 20% ook niet zoveel uitmaken. Is niet echt de moeite als je al een 3GHz heb, maar voor de enthousiasteling misschien wel de moeite. Bekijk het zo als een 3.0GHz het niet meer gaat trekken dan zal een 3.6GHz niet zoveel bij dragen. Net als toen een 400MHz pentium 2 het niet ging trekken dat een 480MHz pentium 2 niet veel uitmaakt. het blijft 20% en dat is gewoon niet zoveel extra. Ik vind de snelheid(prestatie) die we erbij krijgen gewoon niet indrukwekkend we hebben nu al een 3GHz quadcore en er komt een zielige prestatie winst bij, was in de tijd van pentium 4 nog beter kwam er percentueel nog meer bij. (heb het over prestatie en niet over de kloksnelheid)

Nee ik vind dat de penryn een beetje tegen valt, het is een goede cpu maar voegt niet zo heel veel toe aan de huidige quads qua prestatie. En nu val de TDP ook erg tegen had er meer van verwacht, dat is denk ik het probleem, heb weer eens teveel naar de intel PR machine geluisterd en teveel mee laten slepen door mooie geruchten. Maar kan er ook helemaal naast zitten, maar dit is de indruk die ik nu heb van de penryn, weer een hype.

mad_max234 wijzigde dit bericht 18-10-2007 16:03 (63%)

Klopt al schaalt de K10 wel erg mooi met clockspeeds maar dan zat je idd aan 15-20%

quote:
Maar kan er ook helemaal naast zitten, maar dit is de indruk die ik nu heb van de penryn, weer een hype.
Net als de Conroe, maar toch wordt het (nogsteeds) massaal verkocht. Een 6000+ doet prima mee met een E6700, en er zit echt geen wereld van verschil in. Maar ja, toch kiezen mensen massaal voor een Intel "want die is beter". Ik blijf gewoon AMD draaien, en PCs die ik voor andere mensen in elkaar zet komt ook gewoon een AMD in.

MSI bordje is iets langzamer dan zijn voorganger, hoop dat het aan MSI ligt en niet aan de chipset.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws