Gathering of Tweakers

Quicksearch
AMD zal ook lage prijzen moeten hanteren. Zal best pijn doen met zo'n grote core.

Hacku wijzigde dit bericht 08-10-2007 00:39 (3%)

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Nou, dat zal denk ik genoeg zijn om tussen de Q9450 ¤ 277,- en de Q9550 ¤ 459,- (prijswatch en kan nog wat veranderen) inkomen. Dat geeft ze alweer iets meer adem dan wat ze nu hebben, en schat dat de Phenom 3Ghz iets sneller zal zijn dan de Q9550 dus die moet er eigenlijk nog wel bij komen bij de launch.

Maar heb nog steeds vertrouwen in AMD, en dat ze een concurrerende cpu op de markt gaan zetten.
ATi CrossFire
Reg. datum: 17 november 2001

Ik denk dat AMD de prijzen erg scherp zal zetten ten opzichte van de 45nm quad van Intel. AMD heeft in mijn ogen altijd een goede prijs kwaliteitsverhouding gehad. Maar ja er moet natuurlijk wel winst gemaakt gaan worden met deze core he.

[ Asus X38 Maximus Formula SE ][ Intel Q6600 G0 @ 3600MHz ][ Dual Jetway ATi HD 4850 512MB ][ G.Skill "HZ" 4096MB DDR2-800 4-4-4-12 ][ Dual Dell UltraSharp 2007WFP ][ Triple WD 320GB S-ATA II 16MB ][ Antec TruePower Quattro 1kW ]

quote:
Hacku schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 00:39:
AMD zal ook lage prijzen moeten hanteren. Zal best pijn doen met zo'n grote core.
Het grote probleem lijkt mij ook dat Intel met zijn 45 nm producten goedkoper gaat produceren en AMD tov de oude Athlons juist duurder gaat produceren.

Ik ben dan ook nog steeds vrij negatief over de kansen van AMD om zelfstandig voort te bestaan. Intel lijkt vastbesloten om AMD klein te houden en dat lijkt ze aardig te gaan lukken.
Ja daar ben ik ook bang voor, zelfde verhaal 90nm athlons vs 65nm intel. Alleen is het nu nog een stukje erger met die grote quad core, er moeten ook snel wat goedkope dual cores komen met en zonder L3 cache drukt de prijs ook weer een beetje.
Tja je moet wat. AMD loopt gewoon achter niets aan te doen. Maar dat is altijd wel een beetje geweest in het opzicht van productie process. Alleen intel verkoopt zijn cpu's tegenwoordig ook goedkoop en dat is wel een nadeel voor AMD.

Laat die RV670 - 790FX en Phenom X4 2.8 of 3.0 GHz maar snel komen. Dan krijgt AMD van mij weer wat geld binnen :)

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
Astennu schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:39:
Tja je moet wat. AMD loopt gewoon achter niets aan te doen. Maar dat is altijd wel een beetje geweest in het opzicht van productie process. Alleen intel verkoopt zijn cpu's tegenwoordig ook goedkoop en dat is wel een nadeel voor AMD.

Laat die RV670 - 790FX en Phenom X4 2.8 of 3.0 GHz maar snel komen. Dan krijgt AMD van mij weer wat geld binnen :)
Ik schok ook even van de C2D E8xxx prijzen, de Phenom X2 moeten in ieder geval erg goedkoop worden om met intel te kunnen concurreren.

Ik vraag me ook al of er wel zoveel plaats is voor al die verschillende modellen AMD Phenom x2 cpu's onder in de lader. Want daar komen ze terecht tussen de E8xxx cpu's.
Tja het probleem is dat de Phenom X2 er nog lang niet is. Die komt pas volgend jaar ergens.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
Astennu schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:07:
Tja het probleem is dat de Phenom X2 er nog lang niet is. Die komt pas volgend jaar ergens.
Ja die staan voor 1H 2008 en de shanghai voor 2H 2008. Zou leuk zijn als de Phenom x2 ineens een 45nm cpu blijkt te zijn en dat ze daarom zolang duurt. :+ Kunnen ze wat testen voordat ze de shanghai gaan maken, en zijn ze lekker goedkoop. Maar ja dat is niet het geval maar zou wel leuk zijn. :P
ATi CrossFire

Dat AMD een full lanch wil doen van de GPU tot CPU en ook nog een mobo is natuurlijk mooi. Maar wanneer zien we daar nu eigenlijk iets van?

Ik bedoel van de nieuwe Intel X38 chipset zie je al steeds meer reviews en ze zijn zelfs al te krijgen, ook zag je een maand eerder al hier en daar berichten opduiken hoe en wat er precies op de bordjes zat van de verschillende merken. Van de 790FX hoor je echt niks ( Computex en showcases van AMD tel ik dan niet mee ), soms lees je wel eens iets van iemand die een test exemplaar heeft, maar daar komt 0,0 nieuwswaarde vanuit :?

Ook de CPU, der zijn een paar mensen die wat aan het rotzooien zijn met de Barcelona maar een harde release datum dan wel prijzen die vast staan voor de AM2+ socket zijn nergens te vinden. Intel daar in tegen heeft de roadmap wel erg public gemaakt qua prijs en datums. Of dat nu extra is gedaan, dan wel per ongeluk laat ik ff in het binnen.

Tuurlijk AMD heeft flink wat tegenslagen gehad met de quad en de 790FX. En de chipset voor de moederborden zou nu reeds zijn weg hebben gevonden naar de fabrikanten, maar ja dat was het dan weer qua nieuws. Is de NDA van AMD gewoon zo goed? Of is der gewoon geen nieuws, en komt straks ineens als een duiveltje uit een doosje een moederbord en een CPU op de markt waarvan je nog niet echt goed kunt zeggen hoe deze in de markt zal staan :?

[ Asus X38 Maximus Formula SE ][ Intel Q6600 G0 @ 3600MHz ][ Dual Jetway ATi HD 4850 512MB ][ G.Skill "HZ" 4096MB DDR2-800 4-4-4-12 ][ Dual Dell UltraSharp 2007WFP ][ Triple WD 320GB S-ATA II 16MB ][ Antec TruePower Quattro 1kW ]

Moederborden staan allemaal klaar, alleen mogen die nog niet verkocht worden omdat de 790FX chipset nog niet geïntroduceerd is. nVidia kan moederborden met de nieuwe nForce wel introduceren, waarschijnlijk zullen zij dat binnenkort ook doen.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

ATi CrossFire

Zoiets is gewoon mega jammer, wat ik der van gelezen heb zou de 790FX een zeer goede chipset moeten zijn. Die erg weinig stroom zou verbruiken, en heel erg goede temps zouden hebben. En buiten dat zijn de AMD chipset moederborden altijd erg betaalbaar.

Het niet nu op de markt laten komen van een dergelijk moederbord kost je toch alleen maar marktaandeel, zeker nu Intel hun P35 / X38 op de markt heeft weggezet en Nvidia ook onderweg is om komende maand met hun chipset de markt te gaan bewerken.

Apoca wijzigde dit bericht 08-10-2007 12:14 (200%)

quote:
Apoca schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:59:

Het niet nu op de markt laten komen van een dergelijk moederbord kost je toch alleen maar marktaandeel, zeker nu Intel hun P35 / X38 op de markt heeft weggezet en Nvidia ook onderweg is om komende maand met hun chipset de markt te gaan bewerken.
Ja ik zou ook graag zien dat ze de mobo vast uitbrengen kost ze zo alleen maar meer geld op deze manier, en dan maar geen full launch.

mad_max234 wijzigde dit bericht 08-10-2007 12:40 (4%)

ATi CrossFire

Precies, ik verwacht persoonlijk erg veel van de DFI UT RD790-M2R. Als die zou uitkomen zou ik die gelijk halen met een Brisbane en dan wachten op een mooie quad.

Tja het probleem is dat Intel binnenkort Penryn lanceert. AMD komt er waarschijnlijk achter aan en zal dus in de schaduw zitten van Intel. Intel komt zo open naar buiten omdat mensen dan weten wanneer ze wat kunnen krijgen en willen denk ik op die manier klanten trekken en behouden. En volgens mij helpt het.

Want mensen denken dan ook F*CK barcelona ik koop die penryn wel ik weet wat i kan wanneer die komt en wat i gaat kosten. Al dat uitstellen en geen duidelijkheid kost AMD veel klanten.

ATi CrossFire

Uitstel kan vaak te verklaren zijn, maar het niet communiceren naar buiten toe over hoezo en wat en wanneer men dan wel iets kan verwachten is gewoon niet goed op orde bij AMD.

Apoca wijzigde dit bericht 08-10-2007 13:16 (13%)

MSI heeft zijn 790FX mobo al op de site staan:

http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/October/General%20News/k9a2-platinum-2d.jpg
quote:
AMD 790FX chipset for Phenom AM2+

The quad-core/dual Core AMD platform is about to come of age, and MSI have release their flagship to carry this product through to the users hearts. It uses the AMD 790FX chipset, which has native support for AMD’s new generation Socket AM2+ with dual channel DDR2 800/1066. It is also able to support features such as the new Quad Core Phenom processors which come with HyperTransport 3.0.

MSI includes some of their proprietary technology such as Dual CoreCell with software control, Dual CoreCenter, Quad VGA CrossFire (Yes that’s four GPU’s working in tandem), HD 7.1 channel Sound and the strange heatsink called the Circu-Pipe solution.

Image

Trying to forecast new technology before it begins is a tricky business, but the so called “Quad VGA Crossfire” on this motherboard is really not a huge leap of faith. Graphics cards in tandem is stepping up to three cards (called Tri-Fire) in the coming season, and with the added advantage of being able to support four cards (at some future date) this K9A2 Platinum edition gives you a little security in terms of future proofing your options when you consider investing in a flagship product.

The interesting, yet strange heatpipe called Circu-Pipe, as seen on other models from MSI will hopefully keep the 5 phase PWM cool enough. There is no mention of TDP and heat curves, so it’s a little tricky to know at this early stage.

The short spec list is below and for further info check out the MSI website.

* AMD 790FX chipset based
* Supports AMD Socket AM2+/AM2 Phenom, Athlon and Sempron processors
* 2 PCI-E x16 slots for full x16 speed CrossFire support
* 2 extra PCI-E x16 slot design for Quad VGA with x8 x8 x8 x8 speed.
* 4 dual channel DIMMs DDRII 533/667/800/1066 up to 8GB
* 10/100/1000 LAN port
* 7.1 channel surround Audio
* Supports 6 SATAII, SATA 1~6 supports RAID 0/1/0+1,5
* Extra SATA hardware RAID with SAS ready port
* 2 PCI-E x16, 2PCI-E x8, 1 PCI-E x1, 2 PCI slots
* 10x USB 2.0, 2x IEEE1394
* Dual CoreCell technology with D.O.T. Express
* Copper Pipeline Heatsink design
Hopelijk werkt op dit mobo SATA raid + SATA brander wel goed want op mijn DFi CFX3200 Infinity AM2 werkte dat dus niet. En moest ik IDE blijven gebruiken.

ATi CrossFire

Erg jammer dat MSI kiest voor een moltex aansluiting op het moederbord. Maar ik neem aan dat dit gedaan is i.v.m. de power naar de PCI-E slots omdat je deze zelf zou kunnen voorzien via de bios van meer stroom.

Tevens is de PCI-E layout waardeloos in mijn ogen, hoe kun je hier ooit fatsoenlijk een HD2900XT setup in CF op draaien zonder dat de zaak te warm gaat worden :? Quadfire is leuk, maar ik denk dat niemand dit ooit zal gaan gebruiken voor 24/7 thuisgebruik.

Ik lees trouwens wel berichten dat mensen met een SB600 chip geen gebruik kunnen maken van een blu-ray brander omdat deze niet herkend zou worden. Nu gaat het daarbij wel om een CFX3200-M2/G moederbord waar ik dat van heb gelezen maar ja ik zeg het maar even. Kan natuurlijk ook aan het moederbord liggen en niet aan de SB600 chip.

Apoca wijzigde dit bericht 08-10-2007 13:55 (64%)

Ik heb ook wat problemen gehad met sata branders om mijn DFi plank dus kan het mobo zijn hoeft niet. Maar zal wel te fixen zijn met een bios update lijkt mij ? Maar wou je nu al meteen een blue ray brander kopen ?

En die molex is gewoon stom ze hadden beter die 8p power connector kunnen pakken. DFi had die al op de CFX3200 Lanpatry voor AMD en ICFX3200 Intel zitten.

En over Quad crossfire misschien is het niet echt nuttig maar dat is CF en SLi ook niet echt. Het is leuk voor de die hard overclockers. Misschien is het wel leuk als het ook echt goed werkt. Dan kun je bv eerst beginnen met 2x HD2600 XT en er later nog twee bij zetten als ze lekker goedkoop zijn. Tuurlijk zou je dan beter een keer een snelle kaart kunnen kopen maar mensen die van upgraden houden zullen dit wel leuk vinden :) Hoeven ze niets weg te doen kunnen ze alles behouden :)

Wanneer komt die SB700 eigenlijk ? die kwam toch ook tegelijk met die 790FX uit ? of is dat pas bij de RD8xx ?

Had trouwens ook wel verwacht dat er iets meer PCI-E lanes zouden zijn of zouden ze een hele nifty OC functie op de PCI-E bus hebben zitten ? want daar heb ik ook wat over gehoord.

Astennu wijzigde dit bericht 08-10-2007 14:09 (81%)

quote:
Apoca schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:22:
Erg jammer dat MSI kiest voor een moltex aansluiting op het moederbord. Maar ik neem aan dat dit gedaan is i.v.m. de power naar de PCI-E slots omdat je deze zelf zou kunnen voorzien via de bios van meer stroom.
Ik weet niet of de MSI dat ook kan, maar de Sapphire kan dat zeker. En je heb pas extra stroom nodig als je mobo het niet meer kan leveren.
quote:
Ik lees trouwens wel berichten dat mensen met een SB600 chip geen gebruik kunnen maken van een blu-ray brander omdat deze niet herkend zou worden. Nu gaat het daarbij wel om een CFX3200-M2/G moederbord waar ik dat van heb gelezen maar ja ik zeg het maar even. Kan natuurlijk ook aan het moederbord liggen en niet aan de SB600 chip.
het is sowieso jammer dat ze de SB600 nog steeds niet hebben vervangen, al zie ik hier dat ze een extra chip gebruiken om toch wat meer Sata aansluiting te hebben. En wellicht kan de Blu ray daar wel op draaien als het nog niet opgelost is door AMD

mad_max234 wijzigde dit bericht 08-10-2007 14:10 (3%)

ATi CrossFire

quote:
Astennu schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:04:
Maar wou je nu al meteen een blue ray brander kopen ?

En die molex is gewoon stom ze hadden beter die 8p power connector kunnen pakken. DFi had die al op de CFX3200 Lanpatry voor AMD en ICFX3200 Intel zitten.
Nee ben je gek wat moet ik met een Blu-Ray brander, zo een ding kost een fortuin :+ En ik zou der geen toepassing voor hebben. Maar ik las het, en dacht dat het wel het vermelden waard was.

En ja de 8p power connector dat was echt wel beter geweest.
quote:
mad_max234 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:09:
[...]
Ik weet niet of de MSI dat ook kan, maar de Sapphire kan dat zeker. En je heb pas extra stroom nodig als je mobo het niet meer kan leveren.
Dat was toch juist een functie van de 790FX chipset dacht ik gelezen te hebben?

Apoca wijzigde dit bericht 08-10-2007 14:18 (22%)

-=5600+ X2 / HD4870 =-

Als je dan bijvoorbeeld een 1900 XT er in prikt ben je zeker nog wel die extra 6 pins nodig van je
voeding ? Zou opzich wel fijn zijn als die er uit kon. DVD drives en hdd's via de sata voeden lijkt me ook wel wat trouwens 8)

Hekking wijzigde dit bericht 08-10-2007 18:39 (35%)

quote:
Apoca schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:10:
[...]

Dat was toch juist een functie van de 790FX chipset dacht ik gelezen te hebben?
Dat is dan mooi, wist het niet zeker of het een functie was van het mobo. :)

Even iets anders, ik zat net even beter te kijken naar dat MSI bord. zie ik dit staan

Extra SATA hardware RAID with SAS ready port

Zou dat betekenen dat je er een SAS schijf aan kan hangen? want dan weet ik wel welk mobo ik ga halen als de rest dat niet heeft. :)
Mr Majestic

quote:
Astennu schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:57:
Tja het probleem is dat Intel binnenkort Penryn lanceert. AMD komt er waarschijnlijk achter aan en zal dus in de schaduw zitten van Intel. Intel komt zo open naar buiten omdat mensen dan weten wanneer ze wat kunnen krijgen en willen denk ik op die manier klanten trekken en behouden. En volgens mij helpt het.

Want mensen denken dan ook F*CK barcelona ik koop die penryn wel ik weet wat i kan wanneer die komt en wat i gaat kosten. Al dat uitstellen en geen duidelijkheid kost AMD veel klanten.
Helaas moet ik het met je eens zijn. Draag AMD een warm hart toe en denk dat een sterk AMD voor de consumenten veel beter is.

Echter, ik heb sinds zomer 2006 mijn upgrade al uitgesteld voor de Phenom en nu is het nog steeds afwachten:
- Op welke clock komt de Phenom X4 uit
- Kan hij qua prijs en prestaties concurren met Intel
- Wanneer komt ie uit / is leverbaar
- Hoe goed / compleet is de AMD chipset
- Wat kost de Phenom & Chipset
- Hoe stabiel is dit meganieuwe platform

Als ik dat afzet tegen het feit dat de X38 al ongeveer te koop is en dat dit een een voortboorduring is op een platform dat zich al ruimschoots bewezen heeft en het feit dat de prijzen van de C2D zeer scherp zijn dan lijkt mijn keus steeds duidelijker te worden. :X

Ik vind het jammer voor AMD maar helaas wacht ik ws de volgende ronde af....
Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Astennu schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:57:

Als het goed is wordt de Phenom gelijktijdig met de RV670/R680 en de 790 chipsets uitgebracht in November.
Vandaag gaan de prijzen van AMD CPU's (5000+ en hoger) onder het mes, waarbij er nogal wat van de prijs af gaat :)

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws