Gathering of Tweakers

Quicksearch
Als ik bij die link het commando uitvoer krijg ik dit:
193 Load_Cycle_Count 0x0032 001 001 000 Old_age Always - 793654

Staat mijn Cycle count dan al op 793654?! Hij neemt ook met 10 toe per minuut

Bij mij staat er :
193 Load_Cycle_Count 0x0032 026 026 000 Old_age Always - 149488

Verder nam hij bij mij ook zo snel toe inderdaad, meteen ff dat ding gefixxed en nu is hij al niet meer gestegen in 10 minuten. (na reboot natuurlijk)

Ik heb de schrijver van dat bericht ook even een messages gestuurd om te vragen hoeveel dat getal zegt, dus als ik een antwoord heb laat ik het wel even weten. Weet ook niet hoe serieus dit 'probleem' genomen moet worden hoor, maar wilde het toch even meededelen.
Ik heb de fix ook toegepast, neemt nu ook niet meer toe. Schrok wel ff, omdat hij zegt dat de meeste harde schijven gespecificeerd zijn op 600.000 cycles voordat ze doodgaan...

Ik heb mijn hardeschijf even opgezet (specificaties), en die heeft:
Load/Unload Cycles >600,000

Lijkt er dus wel op dat die 600.000 bij jou ruimschoots is overschreden. Hoe oud is die HDD? Probleem doet zich namelijk volgens mij pas voor sinds hardy (iig dat dacht ik te lezen in het topic), dus zoveel extra cycles kan hij niet al gemaakt hebben.
Ongeveer 8 maanden oud, Lenovo T60p, en draait denk ik gemiddeld 6 uur per dag

Bericht van de schrijver van het topic:
quote:
The number you show is not as important as how fast it is growing. Most laptop hard drives are rated for that number to get to 600,000 cycles which is the rated lifespan for allot of laptop hard drives. If your count goes above 600,000 it doesn't mean it will just die at that point it just means it would be beyond the manufacturers rated lifespan for this type of activity. Kinda like if you get 200,000 miles on your car, it might not die but it probably isn't good. So when you do that test wait 15 minutes ( do whatever you want with your PC during that 15 minutes ) and then test it again and figure out how much that number increased. armed with that increase figure you can do some simple math ( I did mine with the calculator application ) and multiply the 15 minute increase figure by 96 to get a daily increase figure and see how many days of operation it would be before your drives count would go past 600,000 and decide for yourself if that is acceptable to you. Like I stated in my post mine was going to be beyond its rated lifespan in only 7-8 months of use and it kinda made me really mad that I saw no warnings about this on the forums and would have never known about this otherwise.

I hope this info and my thread has helped you out, and if you don't understand anything I have said please feel free to PM me again as I don't mind helping people who need it and are nice.

Good luck with this dude.

NiceDude
Is dit de juiste plek om even mijn twijfels/frustraties over 8.04 te delen?

Nou, misschien helpt als iemand die met Linux aan de slag wil gaan en zit te twijfelen tussen Ubuntu 8.04 en een andere distributie -> andere distributie.

Met voorgaande versies kon ik aardig uit de voeten ondanks mijn talent om met mijn hoofd tegen elke aanwezige bug aan te lopen maar dit maal wordt het echt te dol:
- Wireless netwerk werkte alleen na een geheel nieuwe installatie maar dan wel zeer instabiel en zeer traag
- TV kaart zou moeten werken in oude versies, nu niet meer (PCTV/pro)
- gvfs-fuse-daemon-bug eet mijn hele home directory op zodat de schijf op 100% zit.

TV-kaart kan dus naar de prullenbak, wireless netwerk is onbruikbaar en een harde schijf die op 100% zit is ook niet echt een klein probleem. Allemaal tijdrovend en jammer. Voor 8.04 lijkt toch te gelden "vroeger was alles beter".

arnem_ wijzigde dit bericht 18-05-2008 14:35 (14%)

Heeft geleeft.
Reg. datum: 28 november 2005

Bij mij is het andersom, Wireless werkt een stuk beter dan in <8.04, TVKaart (PCTV/Pro, ook!) werkt gewoon dus misschien ligt het wel aan de gebruiker ?
quote:
sky- schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:54:
Bij mij is het andersom, Wireless werkt een stuk beter dan in <8.04, TVKaart (PCTV/Pro, ook!) werkt gewoon dus misschien ligt het wel aan de gebruiker ?
Ongetwijfeld............

Maar dan zou ik toch erg graag willen weten hoe je de (Pinnacle)PCTV/pro aan de praat hebt gekregen!

quote:
FLeSH schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:16:
Voor alle laptop gebruikers is het misschien handig om even naar het volgende topic te kijken:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=795327
Ik vind dit uberhandig ..... en nogal serieus, kan het niet in de TS worden opgenomen ?

aldus Sranan

quote:
arnem_ schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:59:
[...]
Ongetwijfeld............

Maar dan zou ik toch erg graag willen weten hoe je de (Pinnacle)PCTV/pro aan de praat hebt gekregen!
Jij krijgt het waarschijnlijk niet voor elkaar, door de huidige drivers van AMD.
Klopt het dat je een ATI kaart hebt, dan gaat het voorlopig nog niet lukken.

Met een Nvidia heb ik hem hier in huis wel werkend gezien.
sudo apt-get zapping xawtv

Reg. datum: 04 november 2004

quote:
sranan schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:49:
[...]

Ik vind dit uberhandig ..... en nogal serieus, kan het niet in de TS worden opgenomen ?
Was ook blij dit te lezen. Gelijk gecheckt en lijk er gelukkig geen last van te hebben. Toch maar even een cronjob gemaakt die het elk uur weg schrijft naar een file. Over paar dagen maar is kijken of ik er echt geen last van heb.

Ik heb gisteren de nieuwe Flash Player 10 Beta geinstalleerd.
Man, wat een verademing, eindelijk youtube filmpjes zien zonder dat firefox crasht en een mindere load op je systeem
Installatie is niet moelijk : http://tombuntu.com/index...player-10-beta-in-ubuntu/

software wijzigde dit bericht 18-05-2008 19:46 (6%)

Wow, de mijne heeft ook al behoorlijk wat cycles. Is nu gelukkig gefixt.

Gelukkig kan ik daarna smartmontools verwijderen. Exim4 als dependency vind ik niet echt geweldig. :( Hmm, die kan je ook los verwijderen, gelukkig. :)
code:
1
2
jaapjan@frodo:~$ sudo smartctl -a /dev/sda | grep Load_Cycle_Count
193 Load_Cycle_Count        0x0032   001   001   000    Old_age   Always       -       321084

Jaap-Jan wijzigde dit bericht 18-05-2008 20:29 (6%)

| Last.fm | Geef voor de Cystic Fibrosis Stichting! | "Nobody ever listens to me, I might as well be a Leonard Cohen record."

quote:
Jaap-Jan schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:27:
Wow, de mijne heeft ook al behoorlijk wat cycles. Is nu gelukkig gefixt.

Gelukkig kan ik daarna smartmontools verwijderen. Exim4 als dependency vind ik niet echt geweldig. :( Hmm, die kan je ook los verwijderen, gelukkig. :)
code:
1
2
jaapjan@frodo:~$ sudo smartctl -a /dev/sda | grep Load_Cycle_Count
193 Load_Cycle_Count        0x0032   001   001   000    Old_age   Always       -       321084

gelukkig kwam ik hier een aantal maanden geleden al achter, daags nadat ik mijn nieuwe laptop had gekocht (binnen 3 dagen had hij al 3500 cycles gemaakt...). meteen maar even 'gehdparmed' toen, nu 4 maanden later zit hij op 6500..

Die ongein met de harde schijven heeft mij geloof ik al 2 schijven gekost in 2 verschillende notebooks. Een 30GB IBM-schijfje en een 40GB schijf van weer een ander merk. Ik las maanden geleden al iets over dat Ubuntu schijven zou slopen maar ik heb er toen niet naar gezocht. Intussen heb ik 2 Travelstars van 120GB (met bijna 50 euro per stuk zeer betaalbaar, zouden hele goede schijven moeten zijn) die hopelijk hier geen last van hebben. Da's een aardige upgrade voor die apparaten. Ik kom er derhalve dus wel overheen.
Nou nog dat gezeik met niet meer afsluiten eens een keer permanent op zien te lossen. Gutsy had er last van en Hardy niet minder. Ik moet steevast m'n laptops 'hard' uitzetten.

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

cheese man
Reg. datum: 30 oktober 2002

Ik heb flink wat geluk gehad in m'n Linux-leven zo te zien. Ik heb altijd Nvidia gehad, nooit problemen gehad met m'n Wireless, en ook bij dit nieuwe harddisk debacle heb ik de boot gelukkig gemist. En ik heb nog wel 3 Western Digitals in m'n fileserver zitten! :D

Het enige rampenverhaal dat ik kan vertellen is met LVM. Het is een geweldig concept, maar wee je gebeente als één van je PV's uitvalt, dan ben je alles kwijt! Dat is mij dus 2 keer overkomen. Nu heb ik geleerd, en m'n paarden gewed op software raid. :P

I wear the cheese, it does not wear me.

Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!

quote:
DOT schreef op maandag 19 mei 2008 @ 01:21:En ik heb nog wel 3 Western Digitals in m'n fileserver zitten! :D
Je fileserver is geen laptop. :P

Van de week de ShipIt cd van 8.10 binnengekregen (met nog meer stickers erbij _/-\o_ ) van de week maar ff installeren denk ik O-)

Blog: Thom Puiman .nl

Google addict
Reg. datum: 03 november 2001

quote:
Juicyhil schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:55:
Van de week de ShipIt cd van 8.10 binnengekregen (met nog meer stickers erbij _/-\o_ ) van de week maar ff installeren denk ik O-)
Das wel een hele vroege alpha release van ibex intrepid :+

Nikon D60 || 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX || Sony Vaio FE11M || Nokia E51 || Sony Bravia 40W4000 || Playstation 3

quote:
Miki schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:02:
[...]

Das wel een hele vroege alpha release van ibex intrepid :+
En ze hebben de naam ook nog gewijzigd van Intrepid Ibex naar Ibex Intrepid?? Ze zitten niet stil bij Canonical! :+

De CD lag ook bij mij in de bus, hoesje is mooi geworden zo in het wit.

Cyphax wijzigde dit bericht 19-05-2008 10:16 (11%)

quote:
Cyphax schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:33:
(...)

Nou nog dat gezeik met niet meer afsluiten eens een keer permanent op zien te lossen. Gutsy had er last van en Hardy niet minder. Ik moet steevast m'n laptops 'hard' uitzetten.
Weet je al hoe dat komt? Bij mij komt het doordat ik SMB automatisch mount in /etc/fstab. En die worden te laat in het proces weer geunmount. Uiteindelijk gaat de laptop wel uit, bij mij, het duurt gewoon langer.

| Last.fm | Geef voor de Cystic Fibrosis Stichting! | "Nobody ever listens to me, I might as well be a Leonard Cohen record."

quote:
Jaap-Jan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:16:
[...]
Weet je al hoe dat komt? Bij mij komt het doordat ik SMB automatisch mount in /etc/fstab. En die worden te laat in het proces weer geunmount. Uiteindelijk gaat de laptop wel uit, bij mij, het duurt gewoon langer.
Het ligt ook aan SMB/CIFS, maar als ik ze handmatig umount doet ie dit ook, en daar heb ik dus niks aan zo. Bij mij gaat uiteindelijk de laptop dus niet uit.

Ik bedoelde eigenlijk 8.04 8)7
Maar goed...

Blog: Thom Puiman .nl

Skilehrer

quote:
arnem_ schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:33:
Is dit de juiste plek om even mijn twijfels/frustraties over 8.04 te delen?

Nou, misschien helpt als iemand die met Linux aan de slag wil gaan en zit te twijfelen tussen Ubuntu 8.04 en een andere distributie -> andere distributie.
Geen idee, maar ik ervaar hardy als slome trage stroop.

Wat werkt er beter?
De ssh key manager komt nu lief met een popje om de key te unlocken.
Compiz out of the box. Werkt nog vlot ook.

Alles met spelen van video is baggertraag, komt dit door compiz of iets anders.
Google Earth is niet vooruit te branden
Direct rendering staat keurig op Yes.

Flash doet geen audio zonder de instabiele libflashsupport erbij... Ik wordt zo echt een fan van pulseaudio.. En dan legt ubuntu irc de schuld bij adobe, ipv het domweg niet volwassen en geaccepteerd zijn van pulseaudio.

Firefox 3b5 trashed als een idioot de harde schijf door een bug in een van de url history componenten.
Probleem en oplossing zijn al tijden bekend, maar wordt de fix losgelaten? Niet echt.

Ik kan niet anders dan sunjava gebruiken, ik draai applets die niet in gcjwebplugin enzo draaien.
in FF3b5 wordt java compleet instabiel op het moment dat er meerdere tabs met (identieke) applets draaien.

Terugmigreren naar FF2 is slecht ondersteund. Plugins registreren meestal niet op ff2, alleen ff3. Ook dit is al voor de release van hardy in de bugtrackers gezet, oplossing bekend, fix released: nope.

FF2 en FF3 draaien op dezelfde profile.... nou dat is geen succes... ze trappen en schoppen elkaar compleet verrot.

FF3 is een beta, waardoor addon support matig is. De enige firebug die werkt is 1.2Alpha, die buggy-as-hell is. Geeft dus ook een matige gebruikerservaring.

Systeem lijkt ook veel meer moeite te hebben dan voorheen als er een achtergrond taakje loopt (sabnzbd+) Dit was juist iets waar linux sterk in was ooit... gooi er tegen wat je wil, maar het blijft responsief... niet meer met Hardy.

Deze ervaringen deel ik met een Xp2400+/1GB Desktop, 2Ghz/2GB Core duo laptop en de subnote sony laptop van een collega... Krijg niet de indruk dat het een geisoleerd probleem s met mijn systeem.

Is er iemand die dit bekend voorkomt, of ben ik de enige?

Een gedeelte van de problemen kan ik door redelijk knappe linux kennis oplossen, maar ik had juist ubuntu gepakt om geen gekloot te hebben.

Canon Eos 30 Eye Control
Tamron 28-75/2.8
Fuji Velvia 50, Kodak T-Max 3200

Alles wat je wil weten over Lenzen en Cameras!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws