Last.fm - TomRunia.nl - iPod Classic 80 Gb - Nintendo Wii - Boycot Microsoft, probeer eens Ubuntu!
Misschien is LottaNZB iets voor je? Dit is een GUI voor Hellanzb.quote:monnick schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:01:
Zijn er mensen hier die mij een tip kunnen geven voor een fijne nieuwsgrabber (met NZB) onder Ubuntu. Ik heb een beetje gezocht en gepeild en ik kwam uit bij HellaNZB (geen GUI, niet fijn) of PAN (krijg ik niet aan de praat?). Dus vroeg me af of jullie nog andere tips hebben.
Dit programma is niet beschikbaar in de repositories, maar er is een ubuntu package te vinden op de site.
Die bug komt idd van Firefox, van SQLite geloof ik. Ik heb er trouwens vreemdgenoeg geen last meer van lijkt het. Een paar dagen terug heeft Ubuntu een paar updates geinstalleerd en daarna loopt ie gewoon beter.quote:jep schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:33:
Ik heb ook van alles. Mijn laptop heeft opeens ernstig geheugen tekort door Firefox (schijnt een IO Bug te zijn ofzo). Wallpapers instellen van plaatjes in Firefox werkt niet, mijn panel crashed soms en door een lange tail in een terminal flipte mijn hele X zonet.
Met de vorige versie had ik nooit problemen. Hopelijk updaten ze snel e.e.a.
Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT
Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair
Ben niet zo'n fan van Wine. Ga nu SabNZB installeren, maar eerst even Python een update geven.quote:Hero Of Time schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 19:15:
Je kan NewsLeecher en Alt.Binz in Wine gebruiken.
Bedankt voor de (goede) tips!
Last.fm - TomRunia.nl - iPod Classic 80 Gb - Nintendo Wii - Boycot Microsoft, probeer eens Ubuntu!
Gebruik dit programma al een tijdje met tevredenheid op m'n Mac, dus ga 't ook 'ns proberen op m'n laptop met Ubuntu 8.04. SABnzbd zit inderdaad niet in de officiële Ubuntu repo, maar wel in een niet-officiële, lees meer hier.quote:tweak_dude schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:50:
SABnzbd heeft een nette webinterface. Zit alleen niet in de Ubuntu repositories.
Most people don't realize
That two large pieces of coral,
Painted brown, and attached to his skull
With common wood screws can make a child look like a deer
Nu heb ik nog een kleine ambetantigheid, mijn zus haar numblock werkt niet
anyway thanks voor de tip ivm die bug!
Edit:
Excel met wine geeft problemen als ik bv een formule wil slepen over meerdere cellen, hij crasht voortdurend dan
L i m a wijzigde dit bericht 03-05-2008 15:58 (23%)
Techno>Music
Kan je niet gewoon dit doen :quote:DarkLoki schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:48:
[...]
Emerald heb ik er niet opstaan, het was gewoon een bijna onaangepaste gusty instalatie. Nu ik er trouwens over nadenk heb ik per ongeluk op behouden geklikt toen hij vroeg of ik overbodige pakketten wou verwijderen, ik wou er maar één van behouden maar dat kon dus niet. Zou het daar aan kunnen liggen? En kan ik anders nog een keer die controle naar overbodige pakketen doen?
code:
1
| sudo apt-get autoremove |
Dan zou ubuntu normaal alle pakketten moeten verwijderen
Aan de log te zien blijven we hangen bij
code:
1
| wlan0: authentication with Ap <mac adres> timed out |
Hij ziet m'n AP (en die van de buren etc.) wel, ook met sudo iwlist wlan0 scanning ziet 'ie alle access points maar connecten: ho maar.
Als ik de beveiliging van m'n AP uit zet (dus volkomen open): hetzelfde resultaat.
Met m'n AP op zich is niks mis, m'n laptop (XP) heeft geen probleem met connecten (zie ook deze post
De draadloze netwerkkaart in m'n pc is een Linksys nogiets van een paar jaar oud, die het onder XP altijd probleemloos gedaan heeft.
Qua driver gebruik ik de "Third Party Driver" die Ubuntu standaard installeert: Broadcom B43.
In het beheerdingetje van m'n AP zie ik m'n Ubuntu-installatie ook niet verschijnen in de DHCP client list.
Iemand enig idee op deze zonnige zaterdag?
quote:Hero Of Time schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:33:
Linksys gebruikt toch RaLink en geen Broadcom?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| *-network:0
description: Network controller
product: BCM4306 802.11b/g Wireless LAN Controller
vendor: Broadcom Corporation
physical id: 3
bus info: pci@0000:03:03.0
version: 03
width: 32 bits
clock: 33MHz
capabilities: bus_master
configuration: driver=b43-pci-bridge latency=64 module=ssb |
Daarnaast zou 'ie met de verkeerde driver toch ook alle AP's niet moeten kunnen zien?
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/182716quote:E.r.w.i.n schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:04:
Net de laatste versie van Ubuntu geinstalleerd, allemaal mooi en leuk, alleen krijg ik m'n draadloze netwerkje niet aan de praat.
Aan de log te zien blijven we hangen bij
code:
1 wlan0: authentication with Ap <mac adres> timed out
Hij ziet m'n AP (en die van de buren etc.) wel, ook met sudo iwlist wlan0 scanning ziet 'ie alle access points maar connecten: ho maar.
Als ik de beveiliging van m'n AP uit zet (dus volkomen open): hetzelfde resultaat.
Met m'n AP op zich is niks mis, m'n laptop (XP) heeft geen probleem met connecten (zie ook deze post).
De draadloze netwerkkaart in m'n pc is een Linksys nogiets van een paar jaar oud, die het onder XP altijd probleemloos gedaan heeft.
Qua driver gebruik ik de "Third Party Driver" die Ubuntu standaard installeert: Broadcom B43.
In het beheerdingetje van m'n AP zie ik m'n Ubuntu-installatie ook niet verschijnen in de DHCP client list.
Iemand enig idee op deze zonnige zaterdag?
Betreffende bug gevonden; is dus een bekend probleem, heb het niet helemaal doorgelezen, maar je zal toch met ndiswrapper aan de slag moeten denk ik..
Woj'n lik an de bek heb'n? Is ok mooi..
Nu als ik IRC op een link klik opent mijn webbrowser (FF) wel maar wordt alleen mijn startpagina geladen, de link waar ik op klik blijft ongeopend. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
firefox %s
?
Lijkt mij dat die %s de url meegeeft.
Reg. datum: 10 maart 2003
What gives?
De dpi setting van firefox aanpassen helpt trouwens niet, de fonts blijven rare groottes hebben in firefox, en ook in Opera.
DevilsProphet wijzigde dit bericht 04-05-2008 21:09 (13%)
Jammer zeg, dan ga ik m'n XP cd maar weer opzoeken. Niet echt zin meer om er nog meer tijd aan te besteden eigenlijk. Erg jammer, want Ubuntu ziet er wel flitsend uit en volgens mij werkt het verder ook okee.quote:MaximusTG schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 19:43:
[...]
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/182716
Betreffende bug gevonden; is dus een bekend probleem, heb het niet helemaal doorgelezen, maar je zal toch met ndiswrapper aan de slag moeten denk ik..
Reg. datum: 04 februari 2004
Het begon allemaal toen ik wou upgraden naar Hardy. Ik netjes via de GUI een upgrade gedaan, op de helft van de upgrade begon hij opeens tegen te sputteren en besloot Feisty om alles maar proberen terug te rollen. Zo gezegd, zo niet gedaan.. Ik bleef toch zitten met enkele dingen die Hardy waren. Ik zat dus opgescheept met Ubuntu 8.01
Deze geinstalleerd, weer even "heerlijk" gestoeid met ndiswrapper voor mijn wifi, wat niet zo lang geduurd heeft. Zo ver zo goed, een weekje ongeveer geen problemen gehad tot vanavond. Eerst begon mijn X hickup's te krijgen.. Hij at ongeveer 50% cpu bij een simpel spelletje of bij het browsen of weet ik veel. Ik gegoogled, en toen werd me aangeraden ergens in mijn xorg.conf een optie toe te voegen: Option "UseEvents" "on" ( bij mijn device drivers ).. Gelukkig verhielp dit het probleem enigszinds, ik blij en leuk verder gaan..
Blijkt opeens 5 minuten later geen enkele mp3 meer af te spelen, op geen enkele mediaplayer. Weer een tijdje zitten te googlen, Tot ik ergens las dat in je System->Preferences->Sound, Music & Movies sound playback gewoon op alsa zetten wel eens kon helpen.. Ik dit gedaan, en ja hoor, gelukkig werkte alles weer..
Maar alles bij alles vind ik dit toch wel gestoei wat ik best wel vervelend vond.. Tuurlijk is het een gratis OS en "mag ik niet klagen", maar toch heb ik het idee dat Hardy misschien wel een beetje gerushed is ( net zoals iemand paar pages terug ), aangezien bij Gutsy ik eigenlijk geen problemen tegengekomen ben..
Just my 2 cents
Tja, ik ben best bereid om 'es wat nieuws te proberen en zo nu en dan zet ik dan ook een willekeurige Linux distro op m'n desktop en helaas loop ik dan toch telkens weer tegen dezelfde problemen aan: geneuzel met hardware (en ik heb echt geen exotische hardwarequote:MaximusTG schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:31:
Zo moeilijk is het instellen van ndiswrapper ook weer niet hoor. Staan genoeg howto's op ubuntuforums.org denk ik.. Zou zonde zijn als dit je ervan weerhoudt met Ubuntu aan de slag te gaan.
Ik wil best wel, maar het is te veel gedoe. In terminal te gaan lopen klooien om drivers te blacklisten en modules via een workaround scriptje te laden, nee: daar heb ik geen zin meer in.
Ja, dat is GNU/Linux en dat wist je voordat je eraan begon. Dat is trouwens ook gelijk het mooie aan GNU/Linux. Alles is aan de praat te krijgen, je moet er alleen soms wat zelf voor doen. Daarom noem ik het ook nooit gratis. Het is vrij, als in vrijheid. Maar echt gratis is het niet, omdat er soms wat uren in gaat zitten.quote:E.r.w.i.n schreef op zondag 04 mei 2008 @ 23:47:
[...]
Ik wil best wel, maar het is te veel gedoe. In terminal te gaan lopen klooien om drivers te blacklisten en modules via een workaround scriptje te laden, nee: daar heb ik geen zin meer in.
Twee paar vrienden van mij hebben geluk dat ze mij kennen. Daardoor is hun Ubuntu wél gratis.
Wat mij wel opvalt is dat men de nieuwe release van Ubuntu vergelijkt met een nieuwe release van Windows. Men verwacht er veel teveel van. Tussen de releases van Windows zit altijd minimaal 2-3 jaar. Tussen Ubuntu releases maar 6 maanden, vergeet dat niet.
Error -48621: Signature expired
Ben het niet helemaal met je eens. Ik vind het onbegrijpelijk dat er bijv. geen goede support is voor Wifi. Ik heb zelf een RT2500 gebaseerde kaart, en dat is een ramp. En die chipset is nu niet echt een exotische, ik denk zelfs dat het een van de meest verkochte is.quote:sjaakduhuuhl schreef op maandag 05 mei 2008 @ 07:26:
[...]
Ja, dat is GNU/Linux en dat wist je voordat je eraan begon. Dat is trouwens ook gelijk het mooie aan GNU/Linux. Alles is aan de praat te krijgen, je moet er alleen soms wat zelf voor doen. Daarom noem ik het ook nooit gratis. Het is vrij, als in vrijheid. Maar echt gratis is het niet, omdat er soms wat uren in gaat zitten.
Twee paar vrienden van mij hebben geluk dat ze mij kennen. Daardoor is hun Ubuntu wél gratis.Ik vind het leuk om te zien hoe normale users Ubuntu ervaren en ze ermee te helpen, dus doe ik dat voor nop. Het gaat bijzonder goed, trouwens (wel Gutsy, nog. Ik wacht even met upgraden tot dat stabiel is)!
Wat mij wel opvalt is dat men de nieuwe release van Ubuntu vergelijkt met een nieuwe release van Windows. Men verwacht er veel teveel van. Tussen de releases van Windows zit altijd minimaal 2-3 jaar. Tussen Ubuntu releases maar 6 maanden, vergeet dat niet.
Let's virtualize the world - sinds 22-05-2008 gestopt met roken - Proud FC Den Bosch supporter MET seizoenskaart
Ik begrijp je probleem nietquote:monnick schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:01:
. Ik heb een beetje gezocht en gepeild en ik kwam uit bij HellaNZB (geen GUI, niet fijn)
hellanzb -D --> zorgt ervoor dat hellanzb als daemon draait.
hellanzb pause --> pauzeert hellanzb.
hellanzb shutdown --> stopt hellanzb.
hellanzb continue --> zorgt dat hellanzb weer verder gaat met downloaden.
hellanzb status --> laat zien waar hellanzb mee bezig is.
I got tired of people complaining that it was too hard to use UNIX because the editor was too complicated.
Dit topic is gesloten. ![]()