Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps
Het grote Ubuntu Topic Deel 7
Pagina: 1 2 3 4 ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... 119 120 121 122 last
Nieuw TopicAkkoordquote:Fire69 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:54:
[...]
Hoezo, uniek geval, ik gaf toch de link naar de bugtracker hierboven? Ik heb dat niet gesubmit, dus ben ik ook niet alleen.
Ja, als je geen samba daemon hebt draaien, hoef je hem ook niet te herstarten of de status ervan te bekijken, natuurlijkquote:Zat net even in de samba man te kijken, ik test even 'smbstatus', krijg ik de melding dat samba niet geinstalleerd is?
Dat is dan enkel de server veronderstel ik? Hem het er maar bij geinstalleerd, hoewel ik denk dat het geen verschil zal maken.
code:
1
2
3
| The program 'smbstatus' is currently not installed. You can install it by typing: sudo apt-get install samba bash: smbstatus: command not found |
is een generieke melding van Ubuntu/bash dat je krijgt voor een programma dat niet geïnstalleerd is. Doe maar eens "kwin4" (tenzij je die game wel geïnstalleerd hebt), dan krijg je die melding ook.
Error -48621: Signature expired
Je onderschat me denk ikquote:sjaakduhuuhl schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:01:
[...]
Akkoord
[...]
Ja, als je geen samba daemon hebt draaien, hoef je hem ook niet te herstarten of de status ervan te bekijken, natuurlijkDe melding
code:
1 2 3 The program 'smbstatus' is currently not installed. You can install it by typing: sudo apt-get install samba bash: smbstatus: command not found
is een generieke melding van Ubuntu/bash dat je krijgt voor een programma dat niet geïnstalleerd is. Doe maar eens "kwin4" (tenzij je die game wel geïnstalleerd hebt), dan krijg je die melding ook.
Ik weet heel goed wat apt-get doet hoor
Ik had gewoon gedacht dat client en server 1 packet waren, maar blijkbaar zit de client (slecht
Als ik die 2 settings gebruikt vanuit de bugtracker, werkt het nog slechter.
Gebruik ik enkel de 'client signing = no' vind hij geen andere computers.
Gebruik ik enkel de 'client use spnego = no', dan krijg ik de melding dat smb:// niet geopend kan worden omdat er geen applicatie mee geassocieerd is!
Moet ik dit eigenlijk ook niet beter in een nieuw topic doen?
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Reg. datum: 25 maart 2007
Is het ook mogelijk om dit uit te zetten/eruit te slopen? Mijn CPU van mijn laptop (C2D T7200) piept namelijk verschrikkelijk irritant vanwege het constant veranderen van power state. Onder 7.10 had ik hier geen last van, nu onder 8.04 dus weer wel.quote:dynticks support for amd64, bringing the same power savings already available on 32-bit systems to 64-bit laptops and desktops
Reg. datum: 14 april 2007
Over het algemeen is het stabieler en voor m'n gevoel sneller, maar vervelende dingen die opeens opkwamen na de upgrade van 7.04 naar 7.10 blijken nog steeds niet lekker geregeld te zijn (resolutie en refreshrate, mouse-buttons (gewone Logitech-muis met een scrollwheel), etc.). Het meest frustrerende was het wel herkennen maar niet functioneren van m'n USB-printer (Canon Pixma MP160, maar het schijnt niet aan de printer te liggen getuige Google).
Dit was met 7.10 ook het geval, het leek aanvankelijk op gedoe met apparmor, maar de 'oplossing' lag in het toekennen van rechten aan /dev/lp0 en /dev/usb/lp0 (666/777).
De foutmelding die ik kreeg (de parallele poort kon niet uitgelezen worden, toegang geweigerd) kan wat verwarrend werken bij beginnende gebruikers die een USB-printer hebben...
Moet nog twee issues oplossen: Ik wil dat Firefox gemaximaliseerd opstart en dat ik Windows Live Mail (sorry
Heb hoe dan dan ook bij zoveel mogelijk familie en kennissen Ubuntu erop gegooid en ze zijn er blij mee...ik dus ook...
Dan zou ik als ik jou was een applet toevoegen of een script schrijven oid die de cpu throttle handmatig zet. Ik kan in mijn Xfce panel een applet toevoegen waarmee ik de govenor van de cpu kan aanpassen tussen verschillende standen. De meest gebruikte zullen power save en performance zijn. On demand, wat jij hebt, verandert de snelheid constant.quote:hapSnap schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:24:
In de changelog van Ubuntu 8.04 zie ik het volgende staan:
[...]
Is het ook mogelijk om dit uit te zetten/eruit te slopen? Mijn CPU van mijn laptop (C2D T7200) piept namelijk verschrikkelijk irritant vanwege het constant veranderen van power state. Onder 7.10 had ik hier geen last van, nu onder 8.04 dus weer wel.
Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair
Reg. datum: 25 maart 2007
Bedankt voor je reactie, echter, dit lost mijn probleem niet op. In Windows loste ik dit probleem op door, dmv een progje, de CPU een HLT commando te sturen wanneer deze idle is, om zo te zorgen dat de CPU geen gebruik maakt van powerstates lager dan C1.quote:Hero Of Time schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:33:
[...]
Dan zou ik als ik jou was een applet toevoegen of een script schrijven oid die de cpu throttle handmatig zet. Ik kan in mijn Xfce panel een applet toevoegen waarmee ik de govenor van de cpu kan aanpassen tussen verschillende standen. De meest gebruikte zullen power save en performance zijn. On demand, wat jij hebt, verandert de snelheid constant.
cat info geeft:
code:
1
2
3
4
5
6
| processor id: 0 acpi id: 1 bus mastering control: no power management: yes throttling control: no limit interface: no |
en cat power geeft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| active state: C0
max_cstate: C8
bus master activity: 00000000
maximum allowed latency: 8000 usec
states:
C1: type[C1] promotion[--] demotion[--] latency[001] usage[00000305] duration[00000000000000000000]
C2: type[C2] promotion[--] demotion[--] latency[001] usage[00010002] duration[00000000000047321702]
C3: type[C3] promotion[--] demotion[--] latency[001] usage[00820546] duration[00000000008627378026] |
Hier vallen mij een aantal zaken op. Zo staat er dat bus mastering control niet aanwezig is, de huidige state is C0, maar de usage van C3 is veruit het hoogste.
Tnx voor deze lijst van mogelijkhedenquote:Jorick schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:18:
[...]
Veel van jou punten ben ik al eens tegen aan gelopen en heb de volgende suggesties:
[...]
Toch nog wel 1 probleem wat ik noemde, me CPU (of GPU?) is soms stil en soms echt niet (terwijl me laptop absoluut niet heet is).
Hoe kan ik erachter komen op het de CPU of de GPU is? (ik denk trouwens de GPU) en als ik dit weet, en het is de GPU hoe kan ik dit dan oplossen? Heb ook al nieuwste ATI drivers geinstalleerd (official) en ook met het uitzetten van compiz wordt het er niet minder op
Op dit moment:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| coretemp-isa-0000 Adapter: ISA adapter Core 0: +75.0°C (crit = +100.0°C) coretemp-isa-0001 Adapter: ISA adapter Core 1: +73.0°C (crit = +100.0°C) |
Maar hij maakt wel redelijk wat geluid, conclusie dat het de GPU is? Of zegt dit nog niks?
(ps. hardy heron)
FLeSH wijzigde dit bericht 02-05-2008 09:44 (10%)
Die temps en met name de omschrijving doen mij denken aan je CPU. Heb je een laptop? Die heeft namelijk standaard (iig bij mij) dat de koeler niet veel draait en als hij boven een bepaade temperatuur komt, gaat hij flink aan het werk. Bij mij is de grens 60 graden. Hij is daarom ook bijna nooit boven de 70.quote:FLeSH schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:43:
Toch nog wel 1 probleem wat ik noemde, me CPU (of GPU?) is soms stil en soms echt niet (terwijl me laptop absoluut niet heet is).
Hoe kan ik erachter komen op het de CPU of de GPU is? (ik denk trouwens de GPU) en als ik dit weet, en het is de GPU hoe kan ik dit dan oplossen? Heb ook al nieuwste ATI drivers geinstalleerd (official) en ook met het uitzetten van compiz wordt het er niet minder op
Op dit moment:
code:
1 2 3 4 5 6 7 coretemp-isa-0000 Adapter: ISA adapter Core 0: +75.0°C (crit = +100.0°C) coretemp-isa-0001 Adapter: ISA adapter Core 1: +73.0°C (crit = +100.0°C)
Maar hij maakt wel redelijk wat geluid, conclusie dat het de GPU is? Of zegt dit nog niks?
(ps. hardy heron)
Oh, voor je RAR probleem, ik heb gewoon WinRAR in Wine draaien, gaat prima
De live-omgeving start op zonder extra settings nodig te hebben
Maar als ik op install klik gebeurt er niks
Installer maar via bootmenu gestart.
Wil ie gaan partitioneren. Dus windows (XP x64) partitie kleiner en het vrijgekomen deel bruikbaar maken voor kubuntu. Begint ie mee.... tot: "Er is een fout opgetreden tijdens het wegschrijven naar de opslagapparaten. Het wijzigen van de partitiegrootte is afgebroken."
HD volledig gebruiken lijkt goed te gaan.
Edit: niet dus, kijk nu tegen muis aan en zwart beeld, na de installatie. (k)ubuntu werkt dus nog altijd niet zonder extra instellingen hier
En zie ook dat nog niet alles vertaald is
Raven wijzigde dit bericht 02-05-2008 13:55 (67%)
After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...
Dat klinkt wel redelijk logisch, ik heb net even gnome-applet lm-sensors geinstalleerd en zie dat hij constrant net boven de 70 is (beide processoren, en inderdaad een laptop). Hij is echter wel gescaled naar 50%, dus dat vind ik een beetje apart.quote:Hero Of Time schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:38:
[...]
Die temps en met name de omschrijving doen mij denken aan je CPU. Heb je een laptop? Die heeft namelijk standaard (iig bij mij) dat de koeler niet veel draait en als hij boven een bepaade temperatuur komt, gaat hij flink aan het werk. Bij mij is de grens 60 graden. Hij is daarom ook bijna nooit boven de 70.
Oh, voor je RAR probleem, ik heb gewoon WinRAR in Wine draaien, gaat prima
Update: ze waren net onder de 70, maar merkte niks aan me fan. Verder schootten ze meteen naar 74graden oid toen ik firefox opstarten.
Weet jij toevallig ergens waar je die temp. in zou kunnen stellen wanneer hij aangaat, of dat hij NOG verder terugscaled (want dit is nu het minimale)?
En winrar ga ik ook maar is doen dan
FLeSH wijzigde dit bericht 02-05-2008 11:52 (6%)
Gisterenavond nog Virtualbox geinstalleerd en met een iso gemount WinXP Pro geinstalleerd.
Nog nooit zo snel een XP geinstalleerd, op 15min was het klaar
Seamless mode is echt wel cool!
Nu kan ik tenminste mijn Lightroom terug gebruiken
Ik heb eigenlijk maar 3 windows-programma's nodig, Newsleecher, Tag&Rename en Lightroom.
De rest doe ik wel in Ubuntu.
Hoop alleen dat ik dat samba probleem kan oplossen
Ik heb geen idee of je de temp kan instellen dat hij aan moet gaan. Ik geloof dat dat hardwarematig is. Omdat hij bij jou bij de 70 graden aan gaat, en bij mij bij de 60. Je kan de govenor changer ook bij je applet gooien, samen met de kloksnelheid. Zie je op welke snelheid de CPU draait. Ik zie ook welke govenor er gebruikt wordt en deze kan ik aanpassen. Standaard is het on demand, dat betekend dat als er een core meer dan 50% gebruikt wordt deze met zijn snelheid omhoog gaat. Dit verandert nogal vaak als de cpu meer en minder doet. Dan heb je ook nog conservative, dat gaat later de cpu omhoog gooien dan on demand, pas als er echt geen cpu meer over is. Power Save en Performance spreken voor zichquote:FLeSH schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:48:
[...]
Dat klinkt wel redelijk logisch, ik heb net even gnome-applet lm-sensors geinstalleerd en zie dat hij constrant net boven de 70 is (beide processoren, en inderdaad een laptop). Hij is echter wel gescaled naar 50%, dus dat vind ik een beetje apart.
Update: ze waren net onder de 70, maar merkte niks aan me fan. Verder schootten ze meteen naar 74graden oid toen ik firefox opstarten.
Weet jij toevallig ergens waar je die temp. in zou kunnen stellen wanneer hij aangaat, of dat hij NOG verder terugscaled (want dit is nu het minimale)?
En winrar ga ik ook maar is doen dan
Na een dist-upgrade voor Hardy werkte de tv-kaart niet meer (Hauppauge 150, initialiseren gaat goed bij opstarten, maar bij gebruiken een foutmelding op dmesg 'ivtv0: DMA TIMEOUT 00000001 0'). Daarnaast sputterde HAL wat tegen bij het installeren.
Ik heb het toen maar even zo gelaten, en op een gegeven moment een schone installatie gedaan, mede omdat het systeem in de loop van de jaren wat rommeliger was geworden met pakkettenbeheer. Ooit was het begonnen als een Debian Sarge (ofzoiets), geswitcht van Gnome naar KDE, recentelijk bij de dist-upgrade geupgrade naar KDE4 maar toen snel weer terug naar Gnome
Maar in de geheel schone installatie met 2.6.24 kernel kreeg ik nog steeds geen beeld in Mythtv. Ik andere kernels geprobeerd, kernels van oude releases, ivtv module handmatig erin gezet enz... noppes 't werkte allemaal niet.
Zojuist kreeg ik een helder moment, zet de server een keer helemaal uit in plaats van een herstart... en ja hoor... alles werkt
Reg. datum: 28 april 2005
Haar resolutie van haar scherm was niet hoog genoeg in te stellen...geen probleem, na wat zoeken heb ik het volgende gedaan:
http://jamie.homelinux.or...reen-resolution-problems/
Daarna wertke het dus perfect...maar sinds kort kan mijn zus ineens haar window decoration niet meer zien...
Ik geen probleem dacht ik, even compiz-decorate --restart doen in de terminal...
Ik open een terminal maar die blijft volledig wit...
Ik snap er helemaal niks van...
Ook een terminal openen als admin geeft hetzelfde resultaat.
Dus dan heb ik gewoon via ccsm het eens af en aan gezet...nog steeds geen resultaat.
Daarna emerald decorator gedownload, geisntallerd en geconfigureerd, maar nog steeds niks.
Heb nu weer alles op standaard gezte bij compiz...maar nog steeds geen windows decorator.
Kan er iemand me helpen?
Techno>Music
Okeej, kubuntu 8.04 werkt.quote:Raven schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:44:
Hmm, net Kubuntu 8.04 gebrand om in VMWare te testen.
De live-omgeving start op zonder extra settings nodig te hebben![]()
Maar als ik op install klik gebeurt er niks
Installer maar via bootmenu gestart.
Wil ie gaan partitioneren. Dus windows (XP x64) partitie kleiner en het vrijgekomen deel bruikbaar maken voor kubuntu. Begint ie mee.... tot: "Er is een fout opgetreden tijdens het wegschrijven naar de opslagapparaten. Het wijzigen van de partitiegrootte is afgebroken."
HD volledig gebruiken lijkt goed te gaan.
Edit: niet dus, kijk nu tegen muis aan en zwart beeld, na de installatie. (k)ubuntu werkt dus nog altijd niet zonder extra instellingen hierEn de (virtuele) HD is niet meer bootable...
En zie ook dat nog niet alles vertaald is
En again, die installknop in de live-omgeving doet niet
De cd wordt trouwens wel mooi herkent als ik 'm erin doe:
Recent aangesloten apparaten:
Kubuntu-KDE4 8.04 amd64
Raven wijzigde dit bericht 02-05-2008 14:38 (5%)
After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...
Witte terminal en geen window decoration: da's een bekend probleem en ik heb het zelf ook een paar keer meegemaakt. Gelukkig niet zo moeilijk op te lossen: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/jockey/+bug/154596quote:L i m a schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:33:
Ik zit met een probleem om men zus haar computer...
Haar resolutie van haar scherm was niet hoog genoeg in te stellen...geen probleem, na wat zoeken heb ik het volgende gedaan:
http://jamie.homelinux.or...reen-resolution-problems/
Daarna wertke het dus perfect...maar sinds kort kan mijn zus ineens haar window decoration niet meer zien...
Ik geen probleem dacht ik, even compiz-decorate --restart doen in de terminal...
Ik open een terminal maar die blijft volledig wit...
Ik snap er helemaal niks van...
Ook een terminal openen als admin geeft hetzelfde resultaat.
Dus dan heb ik gewoon via ccsm het eens af en aan gezet...nog steeds geen resultaat.
Daarna emerald decorator gedownload, geisntallerd en geconfigureerd, maar nog steeds niks.
Heb nu weer alles op standaard gezte bij compiz...maar nog steeds geen windows decorator.
Kan er iemand me helpen?
Kortom: xorg.conf aanpassen, X herstarten en je probleem zou opgelost moeten zijn.quote:The Option "AddARGBGLXVisuals" "True" line added to either the device only or screen only section seems to work for me. I only changed the xorg.conf file to test this after applying today's (31 Mar) updates. Nvidia-glx (GeForce 2 MX 32MB).
Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT
Want hoe kan ik anders als beheerder dat bestand aanpassen?
Via ctrl+alt+F1 kan ik een terminal krijgen, maar dat bestand niet aanpassen...
heb je ene idee?
Techno>Music
Ja sure, alt-f2 en dan sudo gedit /etc/X11/xorg.conf maar dat moet in die terminal ook gewoon werken.quote:L i m a schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:35:
En hoe kan ik dat dan aanpassen als ik geen terminal krijg?
Want hoe kan ik anders als beheerder dat bestand aanpassen?
Via ctrl+alt+F1 kan ik een terminal krijgen, maar dat bestand niet aanpassen...
heb je ene idee?
Er staat me iets van bij dat je in die witte terminal wel gewoon kan typen, dat kan je ook nog proberen. Oh en als je Compiz killt en terugswitcht naar Metacity is alles ook weer in orde, heb je alleen de effecten helemaal uitgeschakeld.
Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT
Yup, ik herken het probleem. Bij was het omdat emerald geïnstalleerd was.quote:DarkLoki schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:25:
Helemaal niet bij met 8.04. Was eerst altijd tevreden over Ubuntu maar na de upgrade is het één grote bende geworden. Iets simpels als een ander venster activeren werkt ineens voor geen meter meer, als ik van een ander terug naar firefox wil blijft het oude venster er gewoon overheen staan. Je moet een paar keer heen en weer gaan voordat het werkt. Als ik op de tijd klik om de kalender te bekijken lopen beide balken vast en kan ik alleen nog wat doen met het venster wat ik open heb. Ik heb altijd met tevredenheid aMSN gebruikt maar nu knipperd de balk nooit meer als iemand wat gezegd heeft en vergeet ik steeds om te reageren omdat vroeger altijd onbewust reageerde op die knipperende balk. Snap niet dat ze dit uitbrengen als het zo slecht werkt, kan niet meer normaal de computer gebruiken nuHebben meer mensen problemen zoals de mijne?
Eenmaal verwijderd geen problemen meer. Een andere oplossing weet ik niet. Correctie, ik heb er niet echt naar gezocht.
Heb je emerald geïnstalleerd staan ?
software wijzigde dit bericht 02-05-2008 16:26 (3%)
Met de vorige versie had ik nooit problemen. Hopelijk updaten ze snel e.e.a.
Flexibel servercapaciteit huren op enterprise virtualisatie cluster
Reg. datum: 09 september 2006
BUH
Reg. datum: 28 april 2005
Emerald heb ik er niet opstaan, het was gewoon een bijna onaangepaste gusty instalatie. Nu ik er trouwens over nadenk heb ik per ongeluk op behouden geklikt toen hij vroeg of ik overbodige pakketten wou verwijderen, ik wou er maar één van behouden maar dat kon dus niet. Zou het daar aan kunnen liggen? En kan ik anders nog een keer die controle naar overbodige pakketen doen?quote:software schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:25:
[...]
Yup, ik herken het probleem. Bij was het omdat emerald geïnstalleerd was.
Eenmaal verwijderd geen problemen meer. Een andere oplossing weet ik niet. Correctie, ik heb er niet echt naar gezocht.
Heb je emerald geïnstalleerd staan ?
Pagina: 1 2 3 4 ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... 119 120 121 122 last
Dit topic is gesloten.