There is no such thing as innocence, only degrees of guilt
Hier draait Kubuntu 8.04 snel en stabiel (Dell Latitude D820). En ik luister nu naar een muziekje, en wireless doet het ook.
Mijn enige probleem is dat NIS te laat opstart: als ik na het aanzetten van mijn laptop KDM zie, en probeer in te loggen, dan wordt mijn wachtwoord niet geaccepteerd, omdat op de achtergrond NIS (ypbind) nog bezig is op te starten..
21,4% van de Tweakers is eigenlijk geen echte Tweaker.
Download hier gratis een kwaliteits-OS!
Wel krijg ik soms fouten van office zelfs, maar totaal geen belangrijke zoals:
Fout bij het verkrijgen van toegang tot een besatnd. Mogelijk is de netwerkverbinding verbroken.
Verder heel erg tevreden
Ook heb ik vncviewer geprobeerd via ssh, omdat vnc op zich erg onveilig is. We (ik en mijn maat) hebben deze pagina gevolgd:
https://help.ubuntu.com/community/VNCOverSSH
Waaruit bleek dat er een command verkeerd was, en dit heb ik dan ook even aangepast. VNC over itnernet gaat trouwens wel erg traag vind ik, met compressie op maximum gaat het nog steeds erg schokkend, maar het is zeker goed te doen.
Techno>Music
Ik heb een HDA ATI Sb (ALC x 833 analog, realtek 883) volgens mijn huidige mandriva installatie (de oude werkende versie)quote:terabyte schreef op woensdag 30 april 2008 @ 19:31:
@Metro2002: als je op z'n minst aangeeft welke geluidskaart je hebt..
Hier draait Kubuntu 8.04 snel en stabiel (Dell Latitude D820). En ik luister nu naar een muziekje, en wireless doet het ook..
Mijn enige probleem is dat NIS te laat opstart: als ik na het aanzetten van mijn laptop KDM zie, en probeer in te loggen, dan wordt mijn wachtwoord niet geaccepteerd, omdat op de achtergrond NIS (ypbind) nog bezig is op te starten..
verder staat er nog dit bij:
Identification
Vendor: ATI Technologies Inc
Description: SB450 HDA Audio
Media class: Audio device
Connection
Bus: PCI
PCI domain: 0
Bus PCI #: 0
PCI device #: 20
PCI function #: 2
Vendor ID: 0x1002
Device ID: 0x437b
Sub vendor ID: 0x1584
Sub device ID: 0x2b15
Driver
Module: snd_hda_intel
Alternative drivers: unknown
Mind explorer
Momenteel heb ik ongeveer 500meg in gebruik, met 2 firefoxen open (totaal ongeveer 10 tabs) en Newsleecher via Wine die volop staat de decoden en extracten. Ik klaag niet.
Enkel Firefox en filmpjes gaan niet goed samen vind ik. Vaak heb je gewoon een grijs vlak waar het filmpje zou moeten komen. Geen idee wat eraan te doen is...
[edit]
Had hierboven al ergens gezegd dat zowel FF3b5 als FF2 geinstalleerd staan, nu blijkt echter dat de FF2-link gewoon FF3 opstart
Fire69 wijzigde dit bericht 30-04-2008 23:00 (11%)
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps
Kijk een keer naar FreeNX anders?quote:L i m a schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:22:
VNC over itnernet gaat trouwens wel erg traag vind ik, met compressie op maximum gaat het nog steeds erg schokkend, maar het is zeker goed te doen.
Weet je zeker dat je Firefox 3 helemaal hebt afgesloten (en het proces ook echt gestopt was) toen je de Firefox 2 link aanklikte? Anders krijg je namelijk gewoon een nieuw venster van de actieve Firefox sessie/versie.quote:Fire69 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:59:
[edit]
Had hierboven al ergens gezegd dat zowel FF3b5 als FF2 geinstalleerd staan, nu blijkt echter dat de FF2-link gewoon FF3 opstart
@vvv: Wat? Dat je het niet zeker weet of dat Firefox nog actief was?
sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 01-05-2008 01:25 (7%)
Error -48621: Signature expired
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Reg. datum: 10 mei 2005
Ik heb ook voor de eerste keer virtualbox geprobeerd ipv vmware, een aangename verrassing. Snel, en seamless mode is een plezier om mee te werken.
Freenx is nog steeds beta, ik zal nog even wachten dus
Voorlopig behelp ik me wel met vnc denk ik...
Ik ben momenteel bezig met het debuggen van de microsoft SDK voor JPEG XR, een nieuwe standaard die zich uitstekend zou lenen voor deze toepassing.
De code is vrijgegeven, maar mircosoft heeft het nog steeds niet volledig opensource gemaakt. Terwijl ze het wel beloofd hebben..het is dus wachten op microsoft, als jpeg xr is goedgekeurd als niewe jpg standaard zal daar wel wat meer vaart achter zitten.
Dit is de link voor de source:
http://www.microsoft.com/whdc/xps/hdphotodpk.mspx
Jpeg XR is wel indrukwekkend, het comprimeert 2 keer zo goed als de standaard jpeg met dezelfde kwaliteit. Ook is het nog eens veel sneller als andere standaarden tijdens het comprimeren. Je moet maar eens uitproberen:
jpeg xr voor paint.net
http://paintdotnet.forumer.com/viewtopic.php?t=4124
voor photoshop:
http://www.microsoft.com/...3dc20b&displaylang=en
De beste encoder is degene die bij de pdk zit, die moet je wel even compilen met visual. De qualiteitsfactor is erg gevoelig, dus er niet van verschieten dat je bij 30 al niet veel meer van je afbeelding overhoud. Jpeg xr is voorzien op erg grote afbeeldingen...
Techno>Music
Tis dat je 8.04 er weer af hebt gegooid, maar het zou wel mogelijk moeten zijn om het probleem te vinden (en mogelijk op te lossen) als je een nieuw topic had geopend hiervoor.quote:Metro2002 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:48:
[...]
Ik heb een HDA ATI Sb (ALC x 833 analog, realtek 883) volgens mijn huidige mandriva installatie (de oude werkende versie)
verder staat er nog dit bij:
Bij zowel mijn dualboot als mijn singleboot (heet dat zo?) machines heb ik de installaties ongedaan gemaakt door van scratch af aan op te bouwen.
Redenen:
* netwerk problemen zowel bedraad als onbedraad. Waar 7.10 stabiel werkte vergat 8.04 van alles en nog wat.
* sommige apps staan meerdere malen in meerdere talen geinstalleerd
En ik kwam nog iets vreemds tegen, dat wellicht ook al in 7.10 aanwezig was.
Op mijn dualboot machines is het geluid van video materiaal onder Ubuntu zachter dan onder windows. Machines/ HW wordt gewoon herkend, want geluid doet het, alle codecs installed. Geluid is niet brak, maar gewoon té zacht. Iemand enig idee waar ik oplossing moet zoeken
[Geluidsprobleem is inmiddels bij Totem na een verse install verdwenen. Je zou bijna zeggen dat upgraden over oude versies niet persé goed is]
sranan wijzigde dit bericht 02-05-2008 10:09 (8%)
aldus Sranan
Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF
I wear the cheese, it does not wear me.
Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!
Ik zet 8.10 ernaast. Ik zal waarschijnlijk vooral in 8.04 werken om te zien of en hoe alles werkt. Mocht ik hem dan verkloten, en geen tijd/zin hebben het te fixen, kan ik snel even naar 7.10 booten. Dan kan ik op een later moment gaan rommelen om 8.04 weer te fixenquote:Coenen schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:04:
Ik blijf ook nog even bij m'n 7.10 versie, ik zie hier ook iets te veel nare ervaring met 8.04.
Net als Firefox 3. Ik vind de verbeteringen echt enorm. Ik blijf het net zolang gebruiken als mogelijk en als het dan stabiel is, gooi ik FX2 eraf.
sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 01-05-2008 14:11 (13%)
Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF
Heb uit pure miserie maar Wine aangezwengeld en Tag&Rename geinstalleerd. Ik heb echt helemaal niks makkelijk, volledig of intuïtief kunnen vinden voor Linux.
Trouwens wel iets heeeel vervelend met Hardy aan de hand, en ben wel wat geschrokken van de mentaliteit van de Ubuntu-developers:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/samba/+bug/206585
In Gutsy kon ik perfect al mijn Windows-shares op mijn W2003 AD-server benaderen.
In Hardy lukt het dus maar met een stuk of 3 van de 10.
Blijkbaar moet je in je smb.conf iets aanpassen waardoor het wel zou lukken, maar wat doen ze met deze 'bug'? Gewoon afsluiten.
Ik weet dus niet waar ergens in de smb.conf je die aanpassing moet zetten, en kan dus niet testen of het werkt. Wat nu, nieuwe bug-report openen?
Reg. datum: 15 mei 2006
C is for Camping, F is for Fragging, L is for Lagging, N is for Newbie, O is for Owning, R is for Respawndelay, S is for Sucking, W is for Whining
Ik heb trouwens meerdere smb.conf's. Ik gok dat het ofwel de /etc/samba/smb.conf of de /usr/share/samba/smb.conf moet zijn.
Welke zou ik nu moeten nemen? Beide files zijn identiek.
Verder is in mijn ogen het bugreport terecht gesloten. Er is geen aanleiding in de discussie waaruit blijkt dat er iets structureel gefixt moet worden. Het is verder geen forum om vragen te beantwoorden, dat kan op dit en nog vele andere fora. Stel je vraag hier of op een ander forum voor Linux/Samba/Ubuntu kennis en het wordt verholpen
Ubuntu - Linux for human beings... als ze Linux aan de gewone mens willen aansmeren, zijn ze niet goed bezig zo
Ik heb het trouwens in /etc/samba aangepast, nu kan ik helemaal niks meer
Ik krijg nu helemaal niks meer te zien, geen enkele pc meer...
Als ik via smbclient probeer te connecteren krijg ik
cli_negprot: SMB signing is mandatory and we have disabled it. protocol negotiation failed Terminated.. <skinner>
[edit]
Hoe herstart ik samba trouwens zonder te rebooten?
/etc/init.d/samba restart werkt niet, want /etc/init.d/samba bestaat niet...
Fire69 wijzigde dit bericht 01-05-2008 22:39 (11%)
Zou het verder niet kunnen dat je een uniek geval hebt? Misschien is het voor anderen wel helemaal niet nodig om iets in de configuratie te wijzigen (met de hand).
sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 01-05-2008 22:44 (69%)
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met Windows (ik had zo'n tool vorig jaar pas voor het eerst nodig), maar ik heb goede ervaringen met EasyTag. Je opent een map met muziek, je selecteert 1 of meer files, en je past de ID3-info aan. Je kan automatisch tags veranderen op basis van de filenames, of andersom. Ook kan je info van freedb halen.quote:Fire69 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:42:
Ik heb net een uurtje of 2 zitten zoeken naar een goeie ID3-tagger.
Heb uit pure miserie maar Wine aangezwengeld en Tag&Rename geinstalleerd. Ik heb echt helemaal niks makkelijk, volledig of intuïtief kunnen vinden voor Linux.
Je kan Samba uit- en aanvinken bij System > Administration > Services.
Voor configuratie van Samba op m'n server gebruik ik SWAT. Da's webbased.
DOT wijzigde dit bericht 01-05-2008 22:53 (10%)
I wear the cheese, it does not wear me.
Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!
Dit topic is gesloten. ![]()