True by all means. Maar voor het configureer werk en dergelijke, heerlijk in vim. /*zoekterm*quote:DirkW schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:09:
[...]
En dan zie je direct waarom veel gebruikers niets met vi hebben. Als ze al wat met scripting doen is de highlighting van gedit voldoende en ook nano voldoet prima. En voor dingen als brieven schrijven gebruik ik toch liever een programma als openoffice. De mogelijkheden van vi(m) zijn voor mij gewoon overkill. Het kost teveel tijd om te leren en ik krijg er te weinig voor terug, want ik gebruik het te weinig.
:visual -> s/ene/andere/ge
dd om hele regels weg te meppen (of d(getal) enter)
etc
Eenmaal aangeleerd en het werkt supervlotjes, daarnaast zie je een heel hoop terug komen als je aan het devven bent. Regular expressions ed ala sed & awk stijl.
Dan nog steeds ben ik met je eens, ik ga er geen verslagen in maken, gebruik ik ook OpenOffice voor. En nee, ik schaam me niet dat ik daar geen LaTeX voor gebruik
Software dient als gereedschap om een doel te verwezenlijken. Daarbij komt dan nog de persoonlijke mening over de bruikbaarheid ... al met al, jantje gebruikt een waterpomptang om moer los te draaien, pietje een dopsleutel
Mijn WebLog