quote:
DirkW schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:31:
Heerlijk. Ik heb net een nieuw systeem met een P43 mobo en een ICH10 chipset. Hierop wilde ik een nette clean install doen, maar wanneer ik de live cd probeerde te starten belande ik telkens in busybox. Vreemd, want mijn oude installatie werkte wel gewoon.
Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk kwam ik erachter dat hij mijn sata devices gewoon domweg niet zag, niet vanaf de live cd (werkte op sata) en niet vanaf mijn bestaande installatie, die op een pata schijf staat en daarom gewoon werkte. Iets waar ik totaal niet op had gerekend met een moderne linux installatie. Na nog wat verder zoeken kwam ik erachter dat de ICH10 chipset nog niet werd herkend door de standaard hardy kernel, dus ik heb maar gewoon de nieuwste gedownload en zal hem vanavond eens compileren.
En als dat werkt ook nog eens een oplossing verzinnen hoe ik die dan op de nieuwe schijf geinstalleerd krijg, want de oude moet gewoon weer terug in de oude pc...
Zo, het is gelukt, mijn sata apperatuur werkt! Alleen pakt hij nu niet meer automatisch de drivers voor mijn (draadloze) netwerkkaart en geluidskaart

Maar dat is zorg voor later, dat wat eerst niet werkte werkt nu wel en dat is belangrijker, dingen die eerst wel en nu niet meer (goed) werken zijn makkelijker weer aan de praat te krijgen.
En nu nog de boel installeren op de nieuwe schijf, de oude zat gisteravond al vol op het moment dat ik de nieuwe kernel wilde installeren

Sowieso opvallend: de nieuwe kernel is 500 MB, waar de oude maar 60 MB is, terwijl ik toch het config bestand van de oude kernel gebruikt heb, welke met een paar errors wel laadde...