You should try free software. Not just free like in costless, but free in more ways.
Het grote Ubuntu Topic Deel 7
Pagina: 1 2 3 4 ... 104 105 106 107 108 109 110 111 112 ... 119 120 121 122 last
Nieuw TopicIs het op een gegeven moment niet zo dat programma's niet meer zullen werken als ik niet upgrade naar een nieuwe release? Of praat je dan echt over vele jaren?quote:gwystyl schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:45:
Als je een stabiele versie hebt kan je natuurlijk bij die release blijven. De programma's binnen Feisty worden nu bijvoorbeeld nog wel geupdate, alleen blijf je wel hangen in de 'hoofdversie'. Firefox 2.0.0.x ipv 3.0.x bijvoorbeeld. Je kan dat soort updates vaak ook wel handmatig doen, dus wat let je om bij één release te blijven en die met patches up-to-date te houden?
SENATVS·POPVLVSQVE·ROMANVS·DIVO·TITO·DIVI·VESPASIANI·FILIO·VESPASIANO·AVGVSTO
Drive it like you can afford to fix it.
Error -48621: Signature expired
* sjaakduhuuhl roques!
sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 09-07-2008 01:52 (50%)
Reg. datum: 20 februari 2000
Ook kan ik tijdens een full-screen spel het volume niet regelen met de knoppen op mn toetsenbord. Dit zal wel niet makkelijk te fixen zijn, maar misschien heeft iemand een idee?
[specs]
Klein voorbeeldscriptje van de gentoo wiki voor WoW:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| #!/bin/sh
export WOW_PATH=~/".wine/drive_c/Program Files/World of Warcraft" # Installation path
X :3 -ac -terminate & # Launch on a new X session on display 3
cd "${WOW_PATH}" # Goto WoW dir
sleep 2
DISPLAY=:3 `which wine` Wow.exe -opengl # Launches WoW |
Mijn icon werkt alleen in moderne browsers (Firefox en Opera).
Na wat zoeken heb ik dus gevonden dat je met de pittfdll-plugin de w32codecs kan gebruiken met Gstreamer. Na nog wat meer zoeken heb ik de Medibuntu-repos gevonden, toegevoegd en de w32codecs geinstalleerd.
Echter zegt Totem (Gstreamer) nu nog steeds dat hij een codec nodig heeft.
Gebruiken jullie dit ook, of is er een betere manier om wma9 aan de praat te krijgen? Gewoon mplayer gebruiken waarschijnlijk?
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps
Ik ben zelf tevreden Gentoo-gebruiker, en een van de voordelen daarvan is dat het altijd up-to-date is. Ubuntu doet ook regelmatig tussendoor-updates, maar blijkbaar houden ze de grote updates apart voor de halfjaarlijkse update. Gentoo doet dat continu. Het zou goed zijn als Ubuntu dat ook voor elkaar krijgt!quote:Aventijn schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:42:
Ik vroeg me trouwens of waarom Ubuntu eigenlijk zo vaak een upgrade uitbrengt? Is elk half jaar niet te veel?
Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl
Ik gebruik in plaats van de totem-gstreamer totem-xine. Die heeft meer plugins. Ik heb alle xine plugins geinstalleerd en als het dan nog niet werkt gebruik in VLC.quote:Fire69 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:59:
Gebruiken jullie dit ook, of is er een betere manier om wma9 aan de praat te krijgen? Gewoon mplayer gebruiken waarschijnlijk?
Mijn icon werkt alleen in moderne browsers (Firefox en Opera).
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps
In Debian conflict totem-xine met totem-gstreamer, dus als je totem-xine installeert, dan dondert totem-gstreamer er vanzelf uit. Of dat in Ubuntu ook zo is kun je vast zien in Synaptic (of wat je ook gebruikt).quote:Fire69 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:53:
Kan ik dan gewoon in Synaptic zoeken op Gstreamer en al die packages verwijderen en xine in de plaats installeren? Of laat ik best gewoon alles staan en doe xine erbij?
It isn't the software that's free, it's you.
Het ging nog niet eens om spellen in wine, maar een native linux spel 'Flightgear'. Die kan ook wel in een window, maar spellen horen imo. fullscreen te draaienquote:evert_ schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 01:58:
Ik start een game meestal op in een aparte X om makkelijk te kunnen alt-tabben.
Klein voorbeeldscriptje van de gentoo wiki voor WoW:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8#!/bin/sh export WOW_PATH=~/".wine/drive_c/Program Files/World of Warcraft" # Installation path X :3 -ac -terminate & # Launch on a new X session on display 3 cd "${WOW_PATH}" # Goto WoW dir sleep 2 DISPLAY=:3 `which wine` Wow.exe -opengl # Launches WoW
[specs]
Let's virtualize the world - sinds 22-05-2008 gestopt met roken - Proud FC Den Bosch supporter MET seizoenskaart
Dookie Fundamentalist
Zoek maar eens op google naar 'Ubuntu verbose boot screen' of 'Ubuntu turn usplash off'
Dit topic is niet voor zulke vragen bedoeld eigenlijk..
Woj'n lik an de bek heb'n? Is ok mooi..
splash als bootoptie bij je kernel verwijderen in /boot/grub/menu.lst.quote:backupdevice schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:29:
Misschien een stomme vraag, maar ik zou graag alle informatie willen zien tijdens het opstarten en niet dat logo van Ubuntu. Hoe kan ik dat regelen?
Let's virtualize the world - sinds 22-05-2008 gestopt met roken - Proud FC Den Bosch supporter MET seizoenskaart
hint: 'splash' en 'quiet' weghalen in /boot/grub/menu.lst.
Het kan iig niet bij system -> preferences -> about me.
Palomar wijzigde dit bericht 09-07-2008 21:10 (11%)
[specs]
Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk kwam ik erachter dat hij mijn sata devices gewoon domweg niet zag, niet vanaf de live cd (werkte op sata) en niet vanaf mijn bestaande installatie, die op een pata schijf staat en daarom gewoon werkte. Iets waar ik totaal niet op had gerekend met een moderne linux installatie. Na nog wat verder zoeken kwam ik erachter dat de ICH10 chipset nog niet werd herkend door de standaard hardy kernel, dus ik heb maar gewoon de nieuwste gedownload en zal hem vanavond eens compileren.
En als dat werkt ook nog eens een oplossing verzinnen hoe ik die dan op de nieuwe schijf geinstalleerd krijg, want de oude moet gewoon weer terug in de oude pc...
Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream
Pagina: 1 2 3 4 ... 104 105 106 107 108 109 110 111 112 ... 119 120 121 122 last
Dit topic is gesloten.