Reg. datum: 20 februari 2000
Reg. datum: 20 februari 2000
Ik kreeg wel verschillende games werkend (gta:sa, flatout, insane, live for speed), maar de performance is wel duidelijk minder dan onder windows. Verder deden een heleboel andere spellen het ook gewoon niet. Al is Wine wel ideaal, want een heleboel handige tooltjes die ik onder windows gebruik werken daarmee ook perfect onder Linux.
Het blijft gewoon echt een techneuten-OS, hoe mooi en gebruiksvriendelijk het er op het eerste gezicht ook utiziet.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel moeite je wilt/kunt doen om een probleem op te lossen. Als xorg ineens niet meer opstart vanwege een verkeerde resolutie dan zou je het config-bestand handmatig kunnen aanpassen in de console. Maar voor veel mensen is dat echt abacadabra hoor.. Er gaat nog veel te vaak iets mis waarbij alleen werken in de console uitkomst biedt. Maar dat kan ook weer voor extra problemen zorgen als je iets niet helemaal goed intikt. Of als je een manual volgt om dingen te customizen aan het OS. Over het algemeen moet je dan config-files of in de console met sudo dingen gaan wijzigen. Eén foutje of een stap in de howto die niet exact overeen komt met jouw config en de boel kan al in de soep lopen.quote:robbert schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:04:
[...]
Als je überhaupt een reinstall moet doen ben je toch echt verkeerd bezig. Ik draai al 4 jaar dezelfde Ubuntu install, heb telkens de development versies gedraaid en ik heb nog nooit moeten herinstalleren. Zelfde geld overigens voor mijn server met Debian Testing (die install heeft zelfs al op 4 verschillende machines gedraaid).
Het blijft gewoon echt een techneuten-OS, hoe mooi en gebruiksvriendelijk het er op het eerste gezicht ook utiziet.
[specs]