Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Ubuntu Topic Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 101 102 103 104 105 106 107 108 109 ... 119 120 121 122 last

Nieuw Topic
Arwen / Kayne

quote:
monnick schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:20:
[...]

Inderdaad erg leuk die bug wat dual-screens betreft. -O-

Die moest ik eergisteren helaas ook ontdekken toen ik mijn TV (s-video) op m'n PC wilde aansluiten. Het werkt nu wel, maar niet gekloonde beeldschermen maar 1 links, 1 rechts. Dat is echt zo enorm onhandig als je een filmpje wilt aanzetten op de tv. Dan moet je de TV gaan draaien en gaan muizen op de TV (waar je niks op kan lezen). 8)7
Heb je een linkje of zo met jouw oplossing? Ik gok dat ik op 1920x1080 wel kan zien waar de muis zit. :P
quote:
D'oh, had ik maar even zelf gegoogled! :$ :P

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

White Rabbit

quote:
Fire69 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:50:
[...]

Heb je een linkje of zo met jouw oplossing? Ik gok dat ik op 1920x1080 wel kan zien waar de muis zit. :P
Ik heb het, na lang tevergeefs kloten in xorg.conf, aan de praat gekregen met ATi Catalyst Control Center uit de repo's. :)

Last.fm - TomRunia.nl - iPod Classic 80 Gb - Xbox 360 Pro

Arwen / Kayne

Hm, maakt geen verschil bij mij. Als de 2de monitor is aangesloten, blijft hij na het inloggen hangen op een lege desktop...
Als ik boot met mijn laptop dichtgeklapt, werkt hij wel op het 2de scherm. Goed genoeg voor XBMC, maar toch niet handig...

[edit]
xdvdshrink net geprobeerd... Eerste indruk... :/ Tweede indruk... :(

Je kan zelfs geen 2 audiostreams rippen! :?

Ga maar proberen de originele dvdshrink in Wine aan de praat te krijgen. :)

[edit2]
Heb je nog iets speciaals nodig om dvd's te lezen in Linux, om de css eraf te halen of zo?
Google geeft me niet veel info hierover. XBMC (heeft veel eigen libs) leest mijn dvd perfect, maar Totem en alle rippers die ik test doen het niet?

Fire69 wijzigde dit bericht 01-07-2008 14:20 (50%)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6

cheese man
Reg. datum: 30 oktober 2002

Totem-gstreamer heeft sowieso geen DVD-menu support. Ik gebruik altijd VLC voor DVD's. Je kan ook Totem-xine proberen. Voor CSS-decryptie voer je dit uit:
sudo /usr/share/doc/libdvdread3/install-css.sh

Wat DVD-rippen betreft: misschien dat K9copy wat is, of Dvd95.

DOT wijzigde dit bericht 01-07-2008 15:02 (0%)
Reden: wel met sudo uitvoeren...

I wear the cheese, it does not wear me.

Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!

Arwen / Kayne

Die install-css.sh had ik indertussen gevonden, toch bedankt :)
Moest trouwens rebooten voordat die het goed deed.
Ik probeer trouwens geen dvd's te kijken met totem of zo, dat doe ik wel via XBMC. Totem was gewoon als test. :)

Ben nu K9copy aan het testen, ziet er goed uit, dat is blijkbaar de enige die gewoon naar een iso kan rippen.
Daarna gebruik ik dan wel Wine met dvdshrink om te doen wat ik moet doen :)

Fire69 wijzigde dit bericht 01-07-2008 15:40 (15%)

cheese man

Het probleem van DVD Shrink is dat het geen volledige re-encode doet, maar een transcode. Dat zorgt ervoor dattie lekker snel klaar is, maar ook dat de beeldkwaliteit nogal zuigt. Een transcoder is eigenlijk bedoeld om on-the-fly beelden om te zetten voor bijvoorbeeld TV of streaming.

Reg. datum: 20 februari 2000

quote:
Fire69 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:13:
Ik gebruik Ubuntu nu een maand of 3 full-time, maar mij geeft het toch ook geen stabiel gevoel hoor.
Soms heb je video-problemen, dan zijn het audio-problemen, dan weer gesukkel met de standby en zo.
Het blijft full-time op mijn laptop staan, omdat ik wel van wat experimenteren hou, maar zoals het nu werkt, zou ik het geen enkele non-it'er aanraden.
Precies mijn gedachten. Zoals in een paar posts eerder van mij beschreven zie je dat ik eerst problemen had dat mn bookmarks in firefox ineens weg waren. Ik dacht dat het was opgelost door mn firefox-profile dan maar te verwijderen. Dus weer van voren af aan nieuw profiel aan laten maken. Maar net waren wéér al mn bookmarks weg. Dus ik weer mn profile-dir verwijderen, maar daarna startte firefox helemaal niet meer op. Ook niet als ik mn oude profile weer terugzette. Dus ik dacht dan maar even rebooten. Druk ik op het rode 'shutdown'-knopje in het menu, verdwijnt ineens het hele panel incl. alle knoppen :S Dus toen maar ctrl+alt+f1 gedaan en als 'sudo reboot' ingetikt.
Computer gaat rebooten en wil weer opnieuw ubuntu opstarten, echter blijft het laadbalkje wel heel lang in beeld staan. Dus ik kijk in alle consoles en bij ctrl+alt+F8 staat dat er iets fout gaat met /etc/udev oid. Maw. volgens mij is gewoon het hele OS nu fucked up zonder oorzaak........ Ik heb nl. al bewust zo weinig mogelijk scripts en consoledingen aangepast, om de boel zoveel mogelijk standaard te houden. Juist zoveel mogelijk via de GUI geregeld en alleen software via de officiele repo's gedraaid. En dan krijg je dit als dank.

Enige wat misschien relevant is, is dat ik Ubuntu vanuit windows heb geinstalleerd in c:\program files en het XP-bootmenuutje zorgt er dan voor dat ie als een soort virtuele schijf start (gewoon officiele Ubuntu-methode).

Maargoed, op deze manier zakt mn vertrouwen in Ubuntu/Linux wel weer naar 0. Het is gewoon niet stabiel voor desktopgebruik, hier is geen discussie over.
Probeer het binnenkort nog wel eens op de compleet officiele, standaardmanier door vanaf cd te installeren op een eigen partitie. Blijf linux stiekem toch wel leuk vinden ;)
cheese man

quote:
Palomar schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:33:
Het is gewoon niet stabiel voor desktopgebruik, hier is geen discussie over.
Inderdaad, ik heb nog nooit gehoord dat iemand Linux stabiel vond werken op de desktop... :P
quote:
Probeer het binnenkort nog wel eens op de compleet officiele, standaardmanier door vanaf cd te installeren op een eigen partitie.
Kan inderdaad zijn dat daar een aantal problemen uit voortkomen. Ik heb al meer mensen horen klagen over Wubi-problemen. Vooral ook in combinatie met grafische drivers en stand-by.
quote:
Blijf linux stiekem toch wel leuk vinden ;)
Toch wel bijzonder met jouw geluk. :P

Reg. datum: 04 november 2000

quote:
Palomar schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:33:
Het is gewoon niet stabiel voor desktopgebruik, hier is geen discussie over.
Ja, dag, dan is geen enkel OS stabiel voor desktopgebruik. Kom maar eens mijn Windowsinstallatie bekijken op het werk; het huilen staat je nader dan het lachen en daar is niets bijzonders mee gebeurd verder. :P

Er zijn een paar hele vervelende bugs (en er zijn ook een paar van die vervelende bugs opgelost zoals die van Firefox3): hard drives van laptops die gesloopt worden (niet de schuld van Ubuntu maar de kernel geloof ik), hibernate en suspend die niet goed werken (idem), instellingen van monitor(en) (veroorzaakt door een transitie naar XrandR die nog niet helemaal voltooid is), niet-afsluitende PC's (bij intussen ALLE pc's/laptops verdorie) door smb-mounts/daemons die hangen, en misschien nog wel een paar, en daar moeten ze goed mee uitkijken. Ik herinner mij ook nog die keer dat een aantal Geforce4-kaarten (mx-serie) en nog wat andere kaarten van nvidia niet meer door de binary driver werden ondersteund waardoor na een update X niet meer startte. Dat was de "schuld" van nvidia die dat zo even doorvoerde zonder dat dat nodig was. Dit soort dingen moeten ze echt tackelen. Verder werkt het os wmb echt heerlijk. De problemen met wireless internet worden een belangrijk punt voor de komende uitgave, daar kijk ik wel naar uit (hoewel op beide laptops bij mij thuis het geheel vrij goed werkt).

Cyphax wijzigde dit bericht 01-07-2008 18:12 (6%)

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

cheese man

Ik heb nog nooit gehad dat ik niet kon afsluiten. Wel heb ik dat het opstarten pas verder gaat als ik een toets indruk. Blijkbaar zit de kernel ergens op te wachten, want er gebeurt vrij weinig op dat moment qua startup-scripts. Wat me verbaast is dat suspend (to ram) zowel bij m'n laptop als bij m'n pc goed werkt (beide Nvidia). Hibernate (to disk) werkt echter zoals verwacht niet.

Wat ze natuurlijk nooit hadden moeten doen in een LTS release, is overstappen op PulseAudio, en die halfbakken X verbeteringen doorvoeren. Ook dat onstabiele GVFS hadden ze nog wel even mogen doorbakken. M'n videospelers lopen telkens ergens halverwege vast als ik een video wil kijken vanaf de server via SFTP.

Palomar en Fire69 hebben dan ook gelijk dat dit niet echt een stabiele ervaring is. Dit is imho ook Ubuntu's slechtste release ooit. Een beetje vergelijkbaar met Breezy (en Vista :P).

quote:
DOT schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:55:
[...]

Toch wel bijzonder met jouw geluk. :P
Achja, je bent een tweaker of niet he... dit is ook niet de eerste keer dat ik Linux gebruik ofzo.. Heb de afgelopen 7-8 jaar ong, alle bekende distro's wel es geprobeerd voor kort of langere tijd. Ook al genoeg met de console gewerkt om mezelf een enigszins ervaren linux-gebruiker te noemen. Maar kan het gewoon niet uitstaan dat alles helemaal fout gaat terwijl ik het gewoon als 'gebruiker' gebruik (beetje internetten, muziek, downloaden) :X :P ZOnder dat ik ook nog maar iets gehackt of aangepast heb aan config-filetjes enzo... Dan kun je toch niet spreken van een stabiel systeem? En ik zeg dit niet zomaar na 1 slechte ervaring, want ik heb bij verschillende distro's veel vaker gehad dat er 'opeens' iets niet meer werkt zonder aantoonbare oorzaak.
[/frustratie]

quote:
Cyphax schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:06:
[...]
Ik herinner mij ook nog die keer dat een aantal Geforce4-kaarten (mx-serie) en nog wat andere kaarten van nvidia niet meer door de binary driver werden ondersteund waardoor na een update X niet meer startte. Dat was de "schuld" van nvidia die dat zo even doorvoerde zonder dat dat nodig was. Dit soort dingen moeten ze echt tackelen.
Die heb ik idd ook gehad... sta je ineens in de console en mag je het zelf uitzoeken.. gelukkig kon ik de oplossing opzoeken op mn windows-pc die altijd wel stabiel draait >:)

Maar verder klinkt het nu allemaal wel heel negatief. Ik vond deze versie van Ubuntu los van die bugs echt heel fijn werken. Vooral met die desktop effects voelde het allemaal zeer smooth aan. Het is echt een volwaardig OS aan het worden :) En zoals altijd telt 1 negatieve ervaring 100 keer zwaarder dan een positieve ervaring, vandaar dat ik hier nogal kwaad om werd :P Maar probeer het gewoon nog een keer met een nieuwe installatie ;)
The anti-sheep

quote:
DOT schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:16:
Wat ze natuurlijk nooit hadden moeten doen in een LTS release, is overstappen op PulseAudio,
Het is een prima beslissing voor een release die nog een aantal jaren vooruit moet. Dat ze bij Canonical besluiten een halfbakken config mee te leveren is een ander verhaal. :+
quote:
Palomar en Fire69 hebben dan ook gelijk dat dit niet echt een stabiele ervaring is. Dit is imho ook Ubuntu's slechtste release ooit. Een beetje vergelijkbaar met Breezy (en Vista :P).
Canonical doet met deze release inderdaad behoorlijk z'n best om de term LTS te verkrachten. :')

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

Reg. datum: 02 april 2002

quote:
Jungian schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:09:
[...]

Het is een prima beslissing voor een release die nog een aantal jaren vooruit moet. Dat ze bij Canonical besluiten een halfbakken config mee te leveren is een ander verhaal. :+

[...]

Canonical doet met deze release inderdaad behoorlijk z'n best om de term LTS te verkrachten. :')
Sinds wanneer zegt Long Term Support iets over stabiliteit? Het zegt dat er langere support voor is, dus de term LTS verkrachten ze niet...

Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5

The anti-sheep

quote:
robbert schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:12:
Sinds wanneer zegt Long Term Support iets over stabiliteit? Het zegt dat er langere support voor is, dus de term LTS verkrachten ze niet...
Een LTS is vooral gericht op het bedrijfsleven en zou een bastion van stabiliteit moeten zijn. LTS staat niet voor "we hebben nu een paar jaar langer de tijd om alles vlekkeloos draaiend te krijgen". :P

Jungian wijzigde dit bericht 01-07-2008 19:20 (5%)
Reden: flame = weg :)

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

cheese man

Nouja, een LTS release is voor grote uitrollen bedoeld: bedrijven/scholen/... Maar ik zou in een bedrijf toch liever Gutsy op m'n desktops knallen dan Hardy. Misschien lost 8.04.1 wel wat dingetjes op trouwens. Ik hoop alleen niet dat we in hetzelfde patroon als Windows gaan vervallen: dat bedrijven maar beter kunnen wachten op de eerste service pack.
Wat Jungian zegt dus. ;)

DOT wijzigde dit bericht 01-07-2008 19:20 (5%)

Ik heb voor mijn moeder Ubuntu op haar Laptop gezet. Ze doet alleen internetten en een spelletje, en ze vind het geweldig. Ikzelf heb het ook een jaartje gebruikt, werkte perfect, maar Wine wilde toch mijn spelletjes niet met genoeg FPS draaien waardoor ik maar weer terug moest.

Ach, zo heeft elk OS dus zijn nadeel. Bij Windows krijg ik steeds vaag gedoe en dat hij ineens herstart, dat heeft ubuntu niet. :P

quote:
deadinspace schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:31:
Met een compose key kun je aangeven wanneer je een speciaal teken wil maken. Je drukt dan op de compose key, en de twee tekens die je daarna tikt worden omgezet naar een speciaal teken. Je hebt dan ook geen deadkeys meer nodig, zodat elk teken normaalgesproken gewoon dat teken is en niets meer.
Hier geeft een default installatie toch een perfect normaal gedrag van accent-toetsen hoor (dus geen compose key, zoals jij zegt). Heb je SCIM geinstalleerd? Want ik herinner me dat ik wanneer ik dat verwijderde (dacht dat het onnodige ballast was), het gedrag ervaarde dat jij beschrijft.
Arwen / Kayne

quote:
DOT schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:28:
Het probleem van DVD Shrink is dat het geen volledige re-encode doet, maar een transcode. Dat zorgt ervoor dattie lekker snel klaar is, maar ook dat de beeldkwaliteit nogal zuigt. Een transcoder is eigenlijk bedoeld om on-the-fly beelden om te zetten voor bijvoorbeeld TV of streaming.
Ik gebruik het ook niet om te transcoden, maar om de main movie uit de dvd te trekken met de talen en subs die ik wil ;)
quote:
Cyphax schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:06:
[...]

Ja, dag, dan is geen enkel OS stabiel voor desktopgebruik. Kom maar eens mijn Windowsinstallatie bekijken op het werk; het huilen staat je nader dan het lachen en daar is niets bijzonders mee gebeurd verder. :P

Er zijn een paar hele vervelende bugs (en er zijn ook een paar van die vervelende bugs opgelost zoals die van Firefox3): hard drives van laptops die gesloopt worden (niet de schuld van Ubuntu maar de kernel geloof ik), hibernate en suspend die niet goed werken (idem), instellingen van monitor(en) (veroorzaakt door een transitie naar XrandR die nog niet helemaal voltooid is), niet-afsluitende PC's (bij intussen ALLE pc's/laptops verdorie) door smb-mounts/daemons die hangen, en misschien nog wel een paar, en daar moeten ze goed mee uitkijken. Ik herinner mij ook nog die keer dat een aantal Geforce4-kaarten (mx-serie) en nog wat andere kaarten van nvidia niet meer door de binary driver werden ondersteund waardoor na een update X niet meer startte. Dat was de "schuld" van nvidia die dat zo even doorvoerde zonder dat dat nodig was. Dit soort dingen moeten ze echt tackelen. Verder werkt het os wmb echt heerlijk. De problemen met wireless internet worden een belangrijk punt voor de komende uitgave, daar kijk ik wel naar uit (hoewel op beide laptops bij mij thuis het geheel vrij goed werkt).
De dingen die jij hier allemaal opnoemt zijn volgens mij allemaal vrij cruciaal, en zouden dus moeten opgelost worden voor een definitieve release.
Kom maar naar mijn pc's kijken (weet niet wat ze op je werk flikken hoor), die draaien al +3 jaar zonder reinstall zonder problemen. :)
quote:
Palomar schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:25:
[...]

Maar probeer het gewoon nog een keer met een nieuwe installatie ;)
Dit zal ongeveer mijn 7de install zijn nu, ik vind het wel genoeg voor even.... :/

Fire69 wijzigde dit bericht 01-07-2008 20:21 (1%)
Reden: Beetje genuanceerd, was wat te pro-windows :P

Arwen / Kayne

Even een nieuwe post, want een success in Linux mag toch ook wel eens benadrukt worden :P

Ik had van mijn baas een Vodafone Mobile Connect pcmcia-kaart gekregen om op de baan te gebruiken (hij is nog steeds in de veronderstelling dat ik een officiële image van't werk op mijn laptop heb 8)7 :+ ).
In de veronderstelling dat het een hel ging zijn om dat ding aan de praat te krijgen, begon ik te googlen.
En kijk nu, nog geen 10min later post ik hier via een 3G-verbinding! :D

_o_

Reg. datum: 02 april 2002

quote:
Fire69 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:20:
Dit zal ongeveer mijn 7de install zijn nu, ik vind het wel genoeg voor even.... :/
Als je überhaupt een reinstall moet doen ben je toch echt verkeerd bezig. Ik draai al 4 jaar dezelfde Ubuntu install, heb telkens de development versies gedraaid en ik heb nog nooit moeten herinstalleren. Zelfde geld overigens voor mijn server met Debian Testing (die install heeft zelfs al op 4 verschillende machines gedraaid).

robbert wijzigde dit bericht 02-07-2008 10:06 (16%)

Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5

White Rabbit

Dan was ik als complete linux noob toch wel verkeerd bezig. Ubuntu 8.04 is mijn eerste echte linux OS dat ik elke dag gebruik. En daarvoor wilde ik natuurlijk wel een goede install.

Nou ik kan je vertellen dat ik Ubuntu minstens 10x opnieuw geinstalleerd heb (in 3 dagen :p ). De ene keer waren de partities niet goed verdeeld, daarna was er iets met de videokaart, daarna het geluid, daarna verkrachte ik een config file waardoor Ubuntu niet bootte, en ga zo nog maar even door. :)

Inmiddels werkt mijn dualboot (met Windows XP, dat ik nooit gebruik) prima. Ben echt helemaal over, Linux is geweldig.

Ik erger me echter aan 1 ding, en dat is het gamen onder Linux. Ik vind het gewoon echt vreemd dat er geen goed werkend oplossing is voor het gamen. Ik heb Wine en Cedega uitgebreid geprobeerd maar ik krijg gewoon _geen_ game werkend. Zelfs geen Steam / Half-Life 2 / CS:S. :(

Last.fm - TomRunia.nl - iPod Classic 80 Gb - Xbox 360 Pro

Linux!
Reg. datum: 01 september 2001

quote:
monnick schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:58:
Dan was ik als complete linux noob toch wel verkeerd bezig. Ubuntu 8.04 is mijn eerste echte linux OS dat ik elke dag gebruik. En daarvoor wilde ik natuurlijk wel een goede install.

Nou ik kan je vertellen dat ik Ubuntu minstens 10x opnieuw geinstalleerd heb (in 3 dagen :p ). De ene keer waren de partities niet goed verdeeld, daarna was er iets met de videokaart, daarna het geluid, daarna verkrachte ik een config file waardoor Ubuntu niet bootte, en ga zo nog maar even door. :)

[...]
Vind ik wel meevallen, hoor. Ik heb het in het begin ook regelmatig even helemaal opnieuw geïnstalleerd. Zo hoort dat, daar leer je van. Windows stond er de eerste keer ook niet in 1 keer op :)

Error -48621: Signature expired

Reg. datum: 29 november 2004

quote:
monnick schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:58:
Ik erger me echter aan 1 ding, en dat is het gamen onder Linux. Ik vind het gewoon echt vreemd dat er geen goed werkend oplossing is voor het gamen. Ik heb Wine en Cedega uitgebreid geprobeerd maar ik krijg gewoon _geen_ game werkend. Zelfs geen Steam / Half-Life 2 / CS:S. :(
Heb je al naar de handleidingen in http://appdb.winehq.org/ gekeken? Daarmee kreeg ik het meeste wel werkend. Overigens wel vaak gekraakte, illegale versies, kopieerbeveiligingen willen nog wel eens roet in het eten gooien. Al zijn er andersom ook spellen waarbij je no-cd hacks juist niet moet gebruiken, omdat het juist dan niet meer werkt.
Verder is het handig om in geval van problemen zoveel mogelijk vanuit de console te werken, dan krijg je veel meer foutmeldingen waar je dan weer op kan googlen.

DirkW wijzigde dit bericht 02-07-2008 11:24 (27%)

Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream

Reg. datum: 04 november 2000

quote:
Fire69 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:20:
De dingen die jij hier allemaal opnoemt zijn volgens mij allemaal vrij cruciaal, en zouden dus moeten opgelost worden voor een definitieve release.
Ik vind ze ook allemaal vrij cruciaal, maar ze zijn niet allemaal gelijk bij een nieuwe release ontstaan. Het komt nog weleens voor (en dat zou eigenlijk niet moeten, maar is gevolg van de hoeveelheid verschillende teams die onafhankelijk dingen updaten, waardoor je afhankelijk bent van testen en communicatie tussen die teams) dat een update dingen sloopt. Is bij Ubuntu zo, maar is bij Windows ook al eens een paar keer gebeurd. Is best lastig om helemaal te voorkomen, maar ze kunnen daar het best zoveel mogelijk rekening mee houden en intussen heeft X daardoor bijv. een failsafe mode. Één van de problemen die ik noemde (van nvidia's driverupdate) zou daardoor geloof ik al niet meer voor moeten kunnen komen.
quote:
Palomar schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:25:
[...]

Die heb ik idd ook gehad... sta je ineens in de console en mag je het zelf uitzoeken.. gelukkig kon ik de oplossing opzoeken op mn windows-pc die altijd wel stabiel draait >:)

Maar verder klinkt het nu allemaal wel heel negatief. Ik vond deze versie van Ubuntu los van die bugs echt heel fijn werken. Vooral met die desktop effects voelde het allemaal zeer smooth aan. Het is echt een volwaardig OS aan het worden :) En zoals altijd telt 1 negatieve ervaring 100 keer zwaarder dan een positieve ervaring, vandaar dat ik hier nogal kwaad om werd :P Maar probeer het gewoon nog een keer met een nieuwe installatie ;)
Da's gewoon een kwestie van nuance aanbrengen, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat, als er iets kapot gaat, je in eerste instantie denkt "aarrgg stelletje prutsers, wat doe je?!". Ubuntu is gewoon simpelweg verre van perfect. Ik vind het een schitterend OS, maar er zijn nog genoeg puntjes die beter kunnen. En om heel eerlijk te zijn vind ik dat helemaal best. Geeft me bij elke uitgave weer iets om naar uit te kijken. Een perfect OS zou maar saai zijn.

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

Pagina: 1 2 3 4 ... 101 102 103 104 105 106 107 108 109 ... 119 120 121 122 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: