Hoofdcategorieën
Topicacties

Newsservers met binaries [deel 7]

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 26 februari 2001

quote:
jwhengeveld2 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:13:
Weer een nieuw bericht van Tom, Toch een doorstart?
--------------

Even voor alle duidelijkheid er is nog geen sprake van direct stopzetten van de gehele dienstverlening, ondanks dat XS News BV het kontrakt eenzijdig heeft beeindigd.

Waar het ontstane probleem op neerkomt is het volgende :

We zijn een startende aanbieder van usenet diensten, en XS News BV heeft ons een kontrakt aangeboden waarmee we in eerste instantie prima uit de voeten zouden kunnen.

Echter na enkele dagen bleek de communicatie met 'Michiel' niet erg lekker te lopen, althans dat was mijn conclusie. Een dergelijk probleem kan natuurlijk ook veroorzaakt worden door mijzelf omdat ik wellicht niet duidelijk genoeg ben geweest. Dus ik beschuldig niemand, ik geef alleen maar aan wat er misging.

Omdat wij onze betaalsystemen nog niet volledig op orde hadden waren we vooral in het begin vaak afhankelijk van de Payment Service Providers en daarmee dus onze inkomsten om zodoende XS News BV op tijd te betalen, dit ging redelijk vaak goed mis.

Dankzij de hulp van XS News BV en dus het uitstellen van de betaaltermijnen hebben we wel elke maand alles kunnen betalen. Hier is absoluut geen twijfel over mogelijk, alle openstaande fakturen zijn binnen een, naar mijn mening, redelijke termijn alsnog voldaan.

Wat is het probleem op dit moment :

We hebben inmiddels alle voorgaande fakturen betaald, maar omdat 1 mei een dag is waarom banken niet geopend zijn, moesten we dus wachten tot morgenochtend tot we weer aangesloten zouden worden.

En dit was voor mij niet acceptabel, en mede door de crash, niet haalbaar om dan weer aan onze volgende betalingstermijn te voldoen.

Toen ik dit echter mededeelde aan XS News BV werd er vanalles gesuggereerd, en was discussie eigenlijk vrijwel onmogelijk. Men beticht mij wel van afspraken niet nakomen, terwijl ze weliswaar naar dreigingen van afsluiten, wel de hele zaak afgesloten hebben, maar van hun kant komen ze afspraken ook niet na.

En dan wordt het een en ander maar afgedaan met de mededeling 'ja dat is toch niet van belang, je kunt toch werken'. Nou dat is een typische houding van mensen die weten dat ze zelf ook niet correct handelen, en dan maar hun probleem wegschuiven door allerlei andere zaken erbij te gaan halen, die totaal niet ter zake doen.

Al met al is het dus heel simpel : Wij kwamen onze betalingstermijn niet na zoals XS News BV dat graag wilde, en zei zijn dan heel erg makkelijk en sluiten de boel gewoon af. En discussies moet je niet met ze aangaan want daar schiet je helemaal niets mee op, en ze ontkennen toch alles.

Tot nu toe zijn alle kosten dus betaald maar door het onderstaande bericht van Michiel is een verdere samenwerking dus onmogelijk :

Quote:
Wegens de aanhoudende betalingsproblemen en het continu niet nakomen van afspraken (*) heeft ons ertoe doen besluiten om de samenwerking te beëindigen en het contract te ontbinden.

Ook de verontwaardiging over het feit dat wij tot afsluiting hebben besloten gistermiddag (30 april) en vervolgens het feit dat publiekelijk kenbaar wordt gemaakt dat XS News schuldig is aan het afsluiten van je dienst, ondermijnt het gevoel dat beide partijen nog een verdere samenwerking kunnen bereiken.

De contractontbinding houdt concreet in dat de dienst achter reader.newscacher.com en upload.newscacher.com niet meer online komen en dat toegang tot de API en het control panel niet meer mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Michiel Muhlenbaumer
XS News

* Afspraken mbt betalingstermijn worden hiermee bedoeld. Althans dat neem ik aan want andere afspraken we zover ik weet niet.

Betekent dit nu dat we ermee gaan stoppen ? Nee we gaan niet stoppen, zo zit ik ook helemaal niet in elkaar.

We zijn zoekende naar een oplossing, want XS News BV is natuurlijk niet de enigste speler is deze markt en zodoende waren we al een tijdje op zoek naar andere aanbieders en wordt er ook al gewerkt aan een eigen usenet platform, waarover ik nu nog even niet teveel informatie wil geven zodat mensen niet een verkeerde indruk krijgen.

Overigens XS News BV was hiervan op de hoogte.

Nu het kontrakt door XS News BV is ontbonden, geeft het ons de mogelijkheid om snel verder te kijken voor een passende oplossing.

We hebben inmiddels kontakt met een drietal bedrijven waarvan 1 er al heeft aangegeven graag met ons in zee te willen gaan, echter omdat we even de andere aanbieders willen afwachten doe ik liever nog geen uitspraken over mogelijke nieuwe partners.

Het is wellicht vervelend maar geef me even de tijd om zaken op orde te brengen zodat we mogelijkerwijs snel verder kunnen met ons aanbod.

Nogmaals : Er zijn meer partijen zoals XS News BV die dergelijek diensten aanbieden en zodoende is er vooralsnog geen reden tot paniek.

Mocht iemand meer willen weten of het aanbod van XS News BV of de onderlinge communicatie met dit bedrijf, zodat je zelf een mening kunt vormen dan ben ik graag bereid een en ander te bespreken.

Maar nogmaals geef me even de tijd om zaken op orde te stellen.
volgens mij schendt je hiermee een aantal wetten en regels, hoe vaak komt het woordje xsnews hier niet in voor?
en dan ook nog eens namen noemen.
kerel, je bent erg slecht bezig, om op deze manier om interne communicatie zo open en bloot op het forum te zetten, iets wat ik wel verwacht had, gezien je andere postings.
als ik jouw was zou ik eens ff een radiostilte inlassen totdat je weer gaat draaien.
want je doet met dit soort postings newscacher alleen maar meer schade aan.

Niet die Jism

Wat nog grappiger is.... Is pietjepuks eerste post over hoegoed newscacher wel niet is.
quote:
NewsCacher.com vind ik persoonlijk WEL een AANRADER en ik zal ook uitleggen waarom :
2 postings later... weet hij zichzelf lekker te verraden over wie hij is
quote:
Ik ben de eigenaar van NewsCacher.com; dat jullie het even weten.
:D

Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+

Als klant (lees:abonnee) van NC heb je niets te maken met de problemen van NC met XS. Juridisch gezien hebben de abonnee en NC een overeenkomst gesloten en heeft de abonnee dus geen overeenkomst met XS. Op dit moment, hoe je het ook wendt of keert levert NC wanprestatie tegenover de betalende abonnee: Er wordt immers niet geleverd !

Als Tom een beetje vent was geweest dan had ie de abonnees NU schadeloos gesteld en was daarna met een schone lei begonnen (of niet)

Reg. datum: 28 april 2008

Newscacher, het is wel duidelijk. We zijn ons geld kwijt. Alles wat je ooit nog kan downloaden bij deze man is meegenomen. Nu heb ik zo'n 7 dagen proef abo genomen bij XS news. Is gratis maar ze vragen wel het hemd van je lijf. Adres, banknr. Weet iemand hoe het er verder aan toegaat bij deze mensen. Moet je aangeven dat je na proef periode een pay abo wil nemen, of gaat dit automatisch? Ik vind het net een jungle dit payserver gedoe. Ze beloven je allemaal de hemel, maar ondertussen lig je zo in je kist. Uiteraard bij wijze van spreken :). Welke pay server kan ik het beste nemen? Het hoeft niet de goedkoopste te zijn maar een redelijk geprijsde waar ik met mijn Adsl 2 11 1/2 Mb goed mee uit de voeten kan. Want bij alle ellende vind ik dat Usenet gedoe eigenlijk wel geinig.

Niet die Jism

quote:
Als jij een proefaccount aangaat ben je na je tijd verder ook niet verplicht om iets af te nemen. Je bankrekeningnummer is alleen ter controle, wordt verder ook niets mee gedaan op incasso's na als jij een abbo afsluit. Ik hang ongeveer 2 jaar bij Xsnews en heb nooit echt noemenswaardige problemen gehad. In fact, je kan zelf een maand gratis krijgen als je iemand bij hun aanmeld. De snelheid is goed, de retentie wijkt wat af (100+ dagen ipv 120) maar dat is ook niet zogek aangezien er steeds meer gepost wordt op usenet dagelijks.

Zelfde als een HDD hebben van 10MB, waarbij elke dag 500KB gepost wordt. Theoretisch hou je dan 20 dagen retentie. Als er dan op een dag 1MB gepost wordt ipv gebruikelijke 500KB dan hou je ineens veel 'minder' dagen retentie over. Zo is nu dus het geval bij Xsnews en het varieert elke maand wel een beetje naarmate er gepost wordt op usenet. De killers zijn overigens enorme postings verdeeld over verschillende groepen telkens. Kost een Usenetprovider bakken aan ruimte.

Maar verder de support is ook prima. Reageren optijd, snel, zit ook een bonusprogramma aan gebonden als klant :)

Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+

Reg. datum: 29 juli 2007

quote:
Nu heb ik zo'n 7 dagen proef abo genomen bij XS news
Om te beginnen is de abonnement met gratis proefperiode 5 dagen en niet 7. ;)
quote:
Is gratis maar ze vragen wel het hemd van je lijf. Adres, banknr. Weet iemand hoe het er verder aan toegaat bij deze mensen. Moet je aangeven dat je na proef periode een pay abo wil nemen, of gaat dit automatisch?
Die gegevens zijn nodig zodat als je beslist om een betaalde variant te nemen, XS News de incasso kan uitvoeren en omdat je vanuit je MyXSNews je proef om kunt zetten in een betaald abonnement.
quote:
Weet iemand hoe het er verder aan toegaat bij deze mensen. Moet je aangeven dat je na proef periode een pay abo wil nemen, of gaat dit automatisch?
Je kan in MyXSNews je proef omzetten naar betaald of opzeggen. Maar als je niks doet wordt het automatisch verlengt naar een betaald abonnement.

Reg. datum: 15 oktober 2003

Ik gebruik smsusenet welleens om te fillen. Goede ervaringen mee. Volgens mij gebruikt SMSUseNet ook XSNews als leverancier.
GSI Zuigt

Hier ook XSnews.

Hoef er helemaal niet aan te denken. Gewoon NZB importeren en het werkt.
Het bedrag wordt maandelijks via automatisch incasso van de rekening afgeschreven en ik krijg 2 weken van te voren een bericht dat het gebeurt en of ik verder wil of niet!

M.a.w. geen abonnement van maanden, maar gewoon maandelijks opzegbaar.

En ja, ik zit ook nog bij Eweka.....voor me slome Telfort lijn (vergeleken met 100 Mbit glas)
Sommige tweakers denken dat je alles aan elkaar liegt. Puur omdat je op andere forum bij een andere provider topic iets post |:(

vr6-only wijzigde dit bericht 02-05-2008 02:15 (19%)

Reg. datum: 25 juli 2006

Newscacher Tom is een kerel die de wetten, laksheid en omgangsvormen uit Suriname denkt te kunnen toepassen in het Nederlands bedrijfsleven. Ik hoop dat ze deze kerel aanklagen wegens smaad en oplichting. Niemand is er bij gebaat als dit soort cowboys vrij zaakjes kunnen starten en zowel leverancier als klant duperen. Dus Tom en consorten, doe het internet en jezelf een plezier en log off...

Eronius wijzigde dit bericht 02-05-2008 03:08 (6%)

Reg. datum: 28 februari 2004

quote:
jwhengeveld2 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:58:
Momenteel hitnews.eu proefacountje aan t proberen, werkt perfect, een waardige opvolger, bedankt!
Altijd hitnews gebruikt gehad, perfecte server , nooit geen problemen mee gehad

Heel wat beter dan newscacher (was) , want daar waren niets anders dan problemen :( :(

Reg. datum: 24 november 2006

Verzoek:

Het leek zo mooi allemaal.
Geweldige beloftes.
Ja het ging nog niet even soepel allemaal maar hij was gloednieuw en dat waren opstartproblemen.
Al snel werdt duidelijk dat het niet enkel opstartproblemen betrof maar dat het ook een kwestie was van als ik maar ik maar verkoop dan zal het me een zorg zijn of de mensen tevreden zijn.
Klachten gingen via tickets of via het forum.
het forum werd geregeld door knuppeltjes van 15 die daarvoor een gratis account kregen en zich Jezus mochten wanen .
het schofferen en de tiran uithangen werd door de uitbater niet als kwalijk gedrag gezien.

typerend in dit geval is het volgende incident.

meerdere uploaders van dit forum konden al geruime tijd niet gebruik maken van de aan hun beloofde account.
na keer op keer aan de suggesties en opdrachten van de moderators en de uitbater te hebben voldaan werdt wanhopig in nog steeds zeer beschaaft ABN gevraagd wat ze nog meer moesten doen om in hemelsnaam de boel werkende te krijgen.
de mod in kwestie reageerde hier op door te zeggen dat de desbetreffende uploader zich moest gedragen en niet zo'n grote mond moest hebben en bij deze een waarschuwing kreeg en de volgende keer een ban aan zijn broek zou krijgen.
het "leuke" aan deze kwestie was dat exact het zelde zich later nog een keer voordeet onder bijna exact de zelfde omstandigheden.
Ik heb uiteraard de desbetreffende mod gewaarschuwd dat hij beter op "zijn"woorden moest letten en dat de enige die onfatsoenlijk was hij was.

Ik sprak de heer Tom Dings (uitbater viel dat ff tegen) aan op msn over het gedrag van zijn mods en de voorgaande problemen.

zijn reactie was ongeïnteresseerd
ja was misschien niet zo'n goede keuze deze mod.
nadat ik vermelde dat het geen positive reclame voor zijn forum was en dat mensen deze dingen langer zouden onthouden als positieve reclame was zijn reactie letterlijk

Quote:

FUCKIT

Ik ben de goedkoopste de mensen kopen toch bij mij!
waarom zou ik me druk maken.

Na ik weet niet hoeveel downtime met allerlei kutsmoezen waar het aan zou liggen.
talloze kwesties en ik weet niet hoe vaak en veel mensen die mij aanspraken over problemen met deze payserver.
en na honderden spam-mails (mailtjes die je wil hebben krijg je niet)
Is het dan zover.
door betalingsachterstand bij het bedrijf waar hij zijn service koopt is het dus afgelopen.
Hij had nog andere plannen met ons gelukkig heb ik vroegtijdig doorgehad dat het een oplichter was en heb enkel om jullie toch de mogelijkheid voor een gratis payserver de sponsorrelatie in stand gehouden.

Ik ga verder met het zoeken naar een sponsor zo dat jullie zo snel mogelijk weer van een free account kunnen genieten.
Voor de rest kan ik alleen zeggen dat het me spijt dat het zo gelopen is.

Mr Majestic
Reg. datum: 09 juli 1999

Inmiddels heeft ie ook al een PDF met naam en toenaam etc. op het forum gegooid met een ingebrekestelling van XSnews......

http://www.newscacher.com...k=t&sd=a&start=50

Gozer is niet slim bezig, incl. adres handtekening etc....

:X

Al zou hij een punt hebben dan nog kan ie het beter achter de schermen afhandelen.

Moet zeggen dat de site en forum van newscacher er goed uitzien. Jammer dat de eigenaar er zo'n janboel van maakt. Het had idd best wat kunnen worden......

Help!!!! wijzigde dit bericht 02-05-2008 09:33 (48%)

Next
Reg. datum: 29 december 2001

quote:
Wie ben jij dan in deze soap dat je een verontschuldiging plaatst?

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City

Niet die Jism

Gaat toch nergens over ....

Take the loss... Ruim je keet op, en hou er verder over op. Dit gaat wel erg ver... Beetje een war starten richting Xsnews :D

Reg. datum: 27 maart 2004

@Pietjepuk alias Tom,

Ik weet niet wat jij in het verleden allemaal hebt uitgespookt, maar dat je nu ergens onder een Yuka daar in Paramaribo moet vertoeven had mij genoeg moeten zeggen.
Maar ik zeg je 1 ding!!!! Ga vandaag je dingen nog nog regelen met al je klanten, anders kan je beter je heil gaan zoeken ergens in de bossen van Colombia.

Ga je niet orde op zaken stellen, dan beloof ik je 1 ding, morgen komt er aangifte, en denk dat Desi en anders Ronnie je graag opsiezen aan de hoogst kokosnoot boom daar.

Kijken of je het beter kan uithouden in een kamertje met vier muren daar waar je nu zit, of hier in Nl.
Zou er maar voor zorgen dat je een dikke PRIT stift in je kous stopt, zodat je dadelijk een TV scherm op de muur kan gaan tekenen.

Ga bolletjes slikken ipv de zooi hier optelichten.

Ik neem aan dat ..... dit ook had gezien van TOM http://jult.net/jult.htm (zoek op dings)

unifm wijzigde dit bericht 02-05-2008 09:47 (5%)

Reg. datum: 05 oktober 2000

quote:
unifm schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:34:
Ga je niet orde op zaken stellen, dan beloof ik je 1 ding, morgen komt er aangifte, en denk dat Desi en anders Ronnie je graag opsiezen aan de hoogst kokosnoot boom daar.
Ik begrijp je frustatie, maar dit lijk me nou niet de manier.
Ik heb maar weer 1 maand eweka genomen, dan heeft tom ruimschoots de tijd om alles weer op de rit te krijgen.

E6750@3600 | GigaByte GA-G33-DS3R | 2048mb Crucial Ballistix 5300@7200 4-4-4-12 2,2V | Radeon HD2600 512MB | Audigy2 ZS | 160gig WD + 160gig Samsung | Tagan 480watt | Samsung SH-203B dvd-writer | Compaq 17" crt

Reg. datum: 15 oktober 2003

Mijn god, dit kun je toch niet serieus nemen http://www.newscacher.com/xs_news.pdf.
Hij probeert een juridisch sterke brief neer te zetten, maar deze zit vol fouten. Lol.
mach 2 with my hair onfire
Reg. datum: 02 maart 2002

Nou, ik heb 6 a 7 jaar een account bij Giganews , dan maar iets meer betalen voor een goeie dienstverlening. Nooit problemen mee gehad , altijd top snelheid.

Ik zie dus dat goedkoop echt duurkoop is als ik zo de laaste 40+ reacties mag geloven. Ik hoop dat jullie je geld terug krijgen maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren.
quote:
vr6-only schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 02:12:
Hier ook XSnews.

Hoef er helemaal niet aan te denken. Gewoon NZB importeren en het werkt.
Het bedrag wordt maandelijks via automatisch incasso van de rekening afgeschreven en ik krijg 2 weken van te voren een bericht dat het gebeurt en of ik verder wil of niet!

M.a.w. geen abonnement van maanden, maar gewoon maandelijks opzegbaar.

En ja, ik zit ook nog bij Eweka.....voor me slome Telfort lijn (vergeleken met 100 Mbit glas)
Sommige tweakers denken dat je alles aan elkaar liegt. Puur omdat je op andere forum bij een andere provider topic iets post |:(
Net zoals Tweaknews dus; netjes van te voren een rekening voor de opkomende maand, zodat je weet dat 't geld binnen 2-3 werkdagen afgeschreven kan worden (7,95 voor 20Mbit)

http://weblog.sjowhan.nl/http://specs.tweak.to/5253

Niet die Jism

quote:
U brengt hier ter sprake dat ondergetekende zich niet houdt aan gemaakte afspraken met u of uw bedrijf, en dit is absoluut niet waar. Ondergetekende heeft, tot op de dag van vandaag, aan elke afspraak of toezegging voldaan. Het enigste waar wij nog over spraken was het tijdstip waarop een volgende betaling zou geschieden, terwijl u elke keer opnieuw in gebreke bleef met met betrekking tot de door u zelf gemaakte afspraken.
Hij haalt een hele hoop aan maar juistgeen dat volgens mij contractueel met Xsnews het meest belangrijkste is schijnt die uit het oog te verliezen. Dat is nou de hele redenen waarom z'n services ontknoopt zijn op het Xsnews netwerk. Als Xsnews coulant geweest was door de betalingen te verlengen dan is dat 3x uit goede bedoelingen geweest, maar als je maar in gebreke blijft elke keer dan moet je niet vreemd opkijken wanneer ze je afsluiten. Hulde aan Xsnews, voor het netjes afhandelen en er niet zo bovenop zitten als dat Pietjepuk74 / Tom hierover doet.

Een PDF op je eigen Fora kletteren in de hoop dat je gebruikertjes op je fora je allemaal geloven is natuurlijk het meest domste wat je kan doen. Als ik Xsnews was zou ik die beste man eens een kort geding aanspannen wegens smaad ;)

@MEGATRON

Geloof je nu echt dat deze gast de boel weer op orde gaat krijgen! Geloof nu niet dat meneer daar rustig een Colaatje aan het drinken is, denk wel dat ie met coke bezig is maar dan in poedervorm.

ZO iemand moet je geen tijd meer geven, dat heeft die genoeg gehad. En ik kan niet bevestigen dat de verhalen die over hem gaan echte waarheid is, maar om je even o[p gang te helpen: http://jult.net/jult.htm zoek daar (ctrl+f) op DING.

Reg. datum: 05 oktober 2000

@unifm

Ik had de hoop dat meneer Ding zou proberen alles weer op de rit te krijgen, maar na alle berichtgevingen omtrend dit heerschap ben ik bang dat ik naar mijn geld kan fluiten. Ipv een paar tientjes goedkoper ben ik nu dus ¤ 60,- duurder uit dit jaar voor mijn nieuwsgroepenaccount.
De hele gang van zaken en berichtgevingen van meneer Ding omtrend de problematiek getuigd niet echt van een zakelijk inzicht.

E6750@3600 | GigaByte GA-G33-DS3R | 2048mb Crucial Ballistix 5300@7200 4-4-4-12 2,2V | Radeon HD2600 512MB | Audigy2 ZS | 160gig WD + 160gig Samsung | Tagan 480watt | Samsung SH-203B dvd-writer | Compaq 17" crt

@megatron

Same hier, ook ik ben mijn geld waarschijnlijk kwijt en zo ken ik er nog een paar.
Daarom probeer ik ook te zeggen, ga niet te lang wachtten met een aangifte! Al gaat het maar om 5 euro, dit soort types mogen van mij van een brug springen en anders vallen.

Hij verwezenlijkt het TYPE: snuifende oplichter, geloof me. In alle opzichten, fouten maken en vervolgens komen met allerlij beloftes, dat is het type waar je voor moet waken, zo'n draaideur geval.

Nou ik hoop dat jullie net zoals ik aangifte gaan doen. En dan falliet? Nou een BV zal die niet hebben, dus zal het persoonlijk falliet zijn, dan maar hopen dat ie daar snel genoeg van heeft;. bah

bjck wijzigde dit bericht 05-05-2008 10:56 (1%)
Reden: even wat uitlatingen weg gehaald

Reg. datum: 02 november 2004

jammer, bijna 70 euro down the drain....

Reg. datum: 16 augustus 2007

quote:
Marzman schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:32:
[...]

Wie ben jij dan in deze soap dat je een verontschuldiging plaatst?
dit bericht wat geplaats is, is een mailing die gedaan is door extreme-net naar zijn/haar leden.
zelf heb ik deze ook ontvangen en is dus een letterlijke copy die geplaatst is.

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: