Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 06 augustus 2001

quote:
Zondagskindje schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:54:
[...]

Dat kan je bij internetbankieren toch automagisch instellen? :?
Ach ja, die functie gebruik ik alleen om geld naar mijn spaarrekening te doen. Bedankt, ga het gelijk instellen voor de vrienden van Eweka.

Nieuwsbrief kwam ook al binnen (ja, laat ik de mail eens checken zucht), rest nog het SSL vraagje...

Newscacher: men kon toch geen geld krijgen van Paypall ? Bullshit !! Ik heb mijn eerst betaalde abo aktief en een bevestiging dat ze (Newscacher dus) mijn betaling hebben ontvangen !! Heb er voor alle zekerheid maar even een uitdraai van gemaakt.

Dit versterkt dus alweer de indruk dat e.e.a financieel niet helemaal pluis is bij NC

Als je nou oplet, dan kun je lezen dat zijn eigen paypal account uit Suriname geen mogelijkheid heeft om paypal betalingen te ontvangen.

Nu maakt die gebruik van een paypal account van iemand anders.

Mijn account werkt inmiddels weer (1.5 dag ongeveer). Herstel procedure gevolgd en voila.
Heb zelf op 17 april een newscacher-account aangeschaft. Ik heb een abo genomen voor een half jaar en na 5 dagen kwam er een systeemcrash. Ik moet zeggen dat ik er aan heb getwijfeld of het ooit weer zou gaan werken maar gisteren (dinsdag 29 april) zijn bij een groot deel van mensen die een abonnement hadden de accounts hersteld :) .
Ik kan dus een hoop negatieve zaken verzinnen die zij de afgelopen dagen fout hebben gedaan en ik ben het met sommige zaken nog steeds niet eens die zijn gebeurd (forum wissen omdat er te negatief wordt gesproken) maar uiteindelijk werkt alles bij mij nu wel. Ik heb, achteraf, twee uur niet kunnen downloaden omdat een proefabonnement gewoon werkte maar het gevoel dat je belazerd denkt te worden maakte iedereen erg kwaad.
Ik heb niet via Paypal betaald (iDEAL), maar ook voor die gebruikers komt er nu een einde aan de onzekerheid aangezien deze account schijnbaar vandaag of morgen op dezelfde manier worden hersteld als de mensen die op een andere manier hebben betaald (staat op hun forum te lezen).
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de bedoelingen van dit bedrijf omdat ik ze verder niet ken maar denk zeker dat zij nu het voordeel van de twijfel verdienen.
Ik zal ze in dit stadium nog niet aanraden maar over een maand misschien wel want de prijzen zijn laag en de snelheid is top (2700 kb/s strak met UPC EXTREME continue (met SSL)).

Hi Enrico,
Ik ben blij dat je geholpen bent. Ik vind het ook goed dat er een positief bericht komt als er iets weer werkt. Er zijn echter nog een heleboel mensen, waaronder ik zelf, die nog steeds geen geld (en dat zal er ook wel niet meer komen) maar die ook niet kunnen downloaden. Ik snap nog steeds niet waarom ze de mensen die betaald hebben niet gewoon toegang kunnen geven tot de newsserver?
Er zijn hoogstwaarschijnlijk een hoop mensen die een test account hebben en dus gratis kunnen downloaden maar een aantal mensen die betaald hebben kunnen ze geen toegang geven????
Ik hoop dat ik vandaag of morgen weer verder kan maar ik vrees dat het nog wel even gaat duren!!

quote:
vr6-only schreef op woensdag 30 april 2008 @ 03:30:Mijn account werkt inmiddels weer (1.5 dag ongeveer). Herstel procedure gevolgd en voila.
Hoezo herstelprocedure, hoe werkt dat??
Ik krijg een automatisch mailantwoord met de cryptische tekst "Support Systeem gebruiken aub!"
Ga ik daarheen dan verlangt het systeem dat ik inlog en vervolgens herkent het systeem me niet. :?

Isaak Asimov wijzigde dit bericht 30-04-2008 15:54 (12%)

quote:
misterquantos schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:45:
Hi Enrico,
Ik ben blij dat je geholpen bent. Ik vind het ook goed dat er een positief bericht komt als er iets weer werkt. Er zijn echter nog een heleboel mensen, waaronder ik zelf, die nog steeds geen geld (en dat zal er ook wel niet meer komen) maar die ook niet kunnen downloaden. Ik snap nog steeds niet waarom ze de mensen die betaald hebben niet gewoon toegang kunnen geven tot de newsserver?
Er zijn hoogstwaarschijnlijk een hoop mensen die een test account hebben en dus gratis kunnen downloaden maar een aantal mensen die betaald hebben kunnen ze geen toegang geven????
Ik hoop dat ik vandaag of morgen weer verder kan maar ik vrees dat het nog wel even gaat duren!!
Dat is ook de reden waarom ik nog een beetje huiverig ben, niet alle problemen zijn opgelost. Momenteel (woensdag 30 april 16.30 uur) kan niemand via newscacher.com downloaden i.v.m. werk aan het platform (??!). Duurt al een paar uur dus maar hopen dat het goed komt. Ik heb zelf dus ook in de positie gezeten dat ik betaald heb voor een abo alleen ik had nu het voordeel dat ik niet met Paypal had betaald. De klanten die met paypal hebben betaald hebben voor zover ik weet het abo nog niet weten te herstellen. Geld terug geven ze niet (heeft een moderator min of meer gezegd door te beweren dat dit nergens vermeld staat). Men maakt wel keer op keer de belofte dat het goedkomt en zoals ik al zei, bij een hoop klanten is het abo hersteld. Succes in ieder geval.
Ik zal wel melden wanneer het downloaden weer werkt.

quote:
Isaak Asimov schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:51:
[...]
Hoezo herstelprocedure, hoe werkt dat??
Ik krijg een automatisch mailantwoord met de cryptische tekst "Support Systeem gebruiken aub!"
Ga ik daarheen dan verlangt het systeem dat ik inlog en vervolgens herkent het systeem me niet. :?
Op de site staat beschreven dat je jezelf opnieuw moet aanmelden voor een username/password omdat zij alle gegevens kwijt zijn. Wanneer je dus dezelfde naam gebruikt bij het opnieuw aanmelden dan kan je d.m.v. een nummer op je betalingsbewijs de boel herstellen. Werkt (nog) niet voor mensen die met Paypal hebben betaald.

Werkt wel als je met paypal betaald hebt aan lanouve.nl , heb je aan ....newscacher.com betaald dan werkt dit niet .

Ik had dus aan beiden betaald , mijn abbo betaald aan lanouve werkt ondertussen . Van dat andere zou ik mij geld terug krijgen (zeggen ze toch)

Ondertussen ligt WEERAL alles plat (hopelijk deze keer niet te lang) wegens "werkzaamheden"

quote:
strangerke schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:03:
Werkt wel als je met paypal betaald hebt aan lanouve.nl , heb je aan ....newscacher.com betaald dan werkt dit niet .

Ik had dus aan beiden betaald , mijn abbo betaald aan lanouve werkt ondertussen . Van dat andere zou ik mij geld terug krijgen (zeggen ze toch)

Ondertussen ligt WEERAL alles plat (hopelijk deze keer niet te lang) wegens "werkzaamheden"
Inderdaad, knap waardeloos al die downtime, de downtime van na de crash is - gelukkig - wel gecompenseerd, maar ik vraag me af of ze dit deze keer ook weer zullen doen, laat staan of het uberhaupt weer gaat werken.

Verder werkt de site ook nog maar half, het is nog niet mogelijk je server password aan te passen en verdwijnen berichten van het forum op wonderbaarlijke wijze. Erg jammer.

Leftblank - GoT CSS? - GoT TF2 - Eerstejaars TI, TU Delft

quote:
enricovos schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:45:
[...]

Op de site staat beschreven dat je jezelf opnieuw moet aanmelden voor een username/password omdat zij alle gegevens kwijt zijn. Wanneer je dus dezelfde naam gebruikt bij het opnieuw aanmelden dan kan je d.m.v. een nummer op je betalingsbewijs de boel herstellen. Werkt (nog) niet voor mensen die met Paypal hebben betaald.
Heb mij dus opnieuw ingeschreven en een 'Ticket' aangemaakt met daarin het verzoek om herstel van het account met vermelding van het transactienummer aan La Nouve, is dit voldoende :?

quote:
Is het aan te raden SSL te gebruiken (met in achterhoofd Brein e.d.)? Of heeft dat weinig nut?
Heeft geen nut tegen Brein ofzo. Is meer voor UPC/Chello klanten die op deze manier wel hun volle snelheid halen, meer niet :)

Gegroet!

Waarom heb ik het gevoel dat de mensen welke een Paypal betaling aan Newscacher hebben gedaan zich samen eens zouden gaan beraden over mogelijk juridische stappen ? Ondanks dat men bij nc blijkbaar het boetekleed heeft aangetrokken door te melden dat e.e.a. grotendeels eigen schuld is dat aangaande Paypal een heleboel mis is gegaan.

Op rechtstreekse vragen van mijn kant wordt niet ingegaan terwijl op mijn uitdrukkelijke verzoek om niet met naam, toenaam en betalingsgegevens publiekelijk samen met anderen op het nc forum te worden gezet het nodige ongepaste commentaar volgt. Die lijst(en) publiceren vormen gewoonweg inbreuk op de privacy.

Voor degene die e.e.a. wil nalezen: mijn nick op het nc forum is ook strokealpha.

Alweer liggen de servers van nc plat z.g. voor onderhoud. Raar dat tijdens mijn gehele internetperiode (vanaf ongeveer 1998) zoiets nog nooit heb meegemaakt.

Mocht het echt fout gaan met newscacher zou ik alle potentiele "slachtoffers" willen vragen dit hier te melden (als de moderator zich daarin kan vinden tenminste)

quote:
Isaak Asimov schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:43:
[...]

Heb mij dus opnieuw ingeschreven en een 'Ticket' aangemaakt met daarin het verzoek om herstel van het account met vermelding van het transactienummer aan La Nouve, is dit voldoende :?
Volgens mij moet je gewoon de instructies opvolgen;
quote:
We hebben ook voor jou een activeringsmethode ingebouwd zodat je je oude Paypal betaalde abonnement weer kunt activeren :

Zoek in Paypal op wat je transaktie nummer is wat Paypal je heeft toegewezen. Niet het nummer met een _ (underscore!) erin.

Vervolgens bestel je het pakket zoals je dat destijds afgerekend hebt en bij het afrekenen geef je het transaktie nummer exact zo op als het aangegeven staat bij Paypal. (Letters zijn hoofdletters!)

Vervolgens worden er enkele checks uitgevoerd en wanneer alles klopt wordt je account weer geactiveerd.

PSN ID: DCFreak

Zojuist heeft de Administrator van newscacher.com het volgende gepost op hun forum:

----------------------------------------------------------
Site Admin
Posts: 157 Update vindt pas plaats om 12:00 .. Deze vertraging is mede te wijten aan XS News BV (http://www.xsnews.nl) waar wij diensten van afnemen ...

Maar goed laten we hopen op een spoedige afloop ...

---------------------------------------------------

Kan iemand op dit forum een dergelijk bericht bevestigen?
Downloaden via Newscacher.com liggen namelijk al weer plat sinds woensdag ochtend. ;(

enricovos wijzigde dit bericht 01-05-2008 09:21 (8%)

Ik kan dat wel bevestigen: als een klant zijn rekeningen niet (op tijd) betaald, volgen er maatregelen. Misschien niet na de eerste keer, maar wel na de derde keer.

Das niet zo mooi. Dan ben ik bang dat ik en vele met mij straks gewoon hun geld kwijt zijn (ik heb voor 1 jaar betaald). Ik zit er vanaf half maart en geen problemen gehad tot gisteren.
Maar als ik de gang van zaken van de afgelopen weken zo lees en hier en daar de info aangaande de oprichter van newscacher dan krijg ook ik nu het gevoel dat dat zaakje niet deugd. Laten we maar afwachten en hopen op een goede afloop. En ja dat xsnews de deur dichtgooit als er niet (op tijd) betaald wordt is niet meer dan logisch.

MEGATRON wijzigde dit bericht 01-05-2008 11:32 (11%)

E6750@3600 | GigaByte GA-G33-DS3R | 2048mb Crucial Ballistix 5300@7200 4-4-4-12 2,2V | Radeon HD2600 512MB | Audigy2 ZS | 160gig WD + 160gig Samsung | Tagan 480watt | Samsung SH-203B dvd-writer | Compaq 17" crt

Voeg voor de gein msn@mywebserver.nl eens aan je MSN toen.
Krijg je Tom @ Paramaribo te zien (en een foto van een niet zo'n aantrekkelijke vent) :+
quote:
Michiel Muhlenbaumer schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 11:08:
Ik kan dat wel bevestigen: als een klant zijn rekeningen niet (op tijd) betaald, volgen er maatregelen. Misschien niet na de eerste keer, maar wel na de derde keer.
Weet jij zeker dat het niet betalen van rekeningen echt de oorzaak is of is dat wat jij zelf denkt?
Forum van newscacher wordt gesecureerd vandaar dat ik op dit forum om info vraag.
Nog andere die kunnen bevestigen wat de werkelijke oorzaak is? Lijkt mij dat XSNEWS niet blij zullen zijn wanneer hun goede naam hierin betrokken raakt. Iemand van XSnews die hierover een uitspraak wil doen (anoniem eventueel)? Bedankt Alvast

quote:
enricovos schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 09:17:
Zojuist heeft de Administrator van newscacher.com het volgende gepost op hun forum:

----------------------------------------------------------
Site Admin
Posts: 157 Update vindt pas plaats om 12:00 .. Deze vertraging is mede te wijten aan XS News BV (http://www.xsnews.nl) waar wij diensten van afnemen ...

Maar goed laten we hopen op een spoedige afloop ...

---------------------------------------------------

Kan iemand op dit forum een dergelijk bericht bevestigen?
Downloaden via Newscacher.com liggen namelijk al weer plat sinds woensdag ochtend. ;(
sorrie mensen voor de rommel die wij er op dit moment van hebben.
dit is deels de schuld van de hosting provider waar wij gebruik van maken...
deze waren vergeten een backupserver te koppelen aan onze server.
op het moment dat dit ontdekt werd en geprobeerd werd dit te herstellen is de schijf gecrashed :( :'(

op dit moment word er hard gewerkt om alles weer in orde te krijgen en alles weer werkend voor jullie te krijgen. gisteravond was er tijdelijk weer downloaden mogelijk maar is om onbekende redenen er toch weer uitgesprongen.... er word nu dus onderhoud gepleegd om dit weer voor elkaar te krijgen. vandaar dat het down is.

als iemand contact zoekt en vragen heeft kan dit via het forum.
wij hopen dat alles zo goed mogelijk hersteld word en we er samen uitkomen met een passende oplossing voor de hinder.

mvg downloadfree, forumadmin newscacher.com

patrickluktniet wijzigde dit bericht 01-05-2008 13:07 (3%)

quote:
enricovos schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:01:
[...]

Weet jij zeker dat het niet betalen van rekeningen echt de oorzaak is of is dat wat jij zelf denkt?
Forum van newscacher wordt gesecureerd vandaar dat ik op dit forum om info vraag.
Nog andere die kunnen bevestigen wat de werkelijke oorzaak is? Lijkt mij dat XSNEWS niet blij zullen zijn wanneer hun goede naam hierin betrokken raakt. Iemand van XSnews die hierover een uitspraak wil doen (anoniem eventueel)? Bedankt Alvast
Heb je mijn icon + ondertitel gezien ? :)

hahahaha, net echt!!!

weer een gecrashte schijf....??

klaasvs31 wijzigde dit bericht 01-05-2008 13:09 (45%)

hier durf ik niets over te zeggen michiel, daar ga ik niet over.
maar het zou kunnen want ik weet daar niks van :P

quote:
klaasvs31 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:07:
hahahaha, net echt!!!

weer een gecrashte schijf....??
nee, dat is waar alle problemen mee begonnen zijn waar over gesproken word.
dat er nu niet gedownload kan worden staat los daarvan.

quote:
Als je wat beter ABN zou schrijven kom je een stuk professioneler over.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws