Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 11 september 2003

Newsreader17 gaat traag bij Eweka, steeds een kleine vertraging waardoor ik effectief maar met 2 lijntjes tegelijk download terwijl er 8 open staan... :(.

Reg. datum: 30 augustus 2006

Hoi,

Ik zit op mijn stage en we hebben hier een vrij snelle internet verbinding. Planet internet hier en heb net een speedtest gedaan en kwam uit op
553.9 KByte/sec
(=4431 kbps)

Het vreemde is dat ik nog geeen 150 kb per seconde haal. Ik zit op een Mac mini maar ik neem aan dat dit niets uit msg maken.

Het vreemde is dat als ik download van een website ofzo gewoon de vollde snelheid behaal

Iemand enig idee waarom het zo sloom gaat.??

blijft baggeren

ik zou het eens vragen aan de netwerkbeheerders daar, het zou niet meer dan logisch zijn als ze bepaald verkeer een hogere prioriteit geven waardoor usenet verkeer gewoon langzamer wordt

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

quote:
Fr1ek schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:20:
Tweaknews biedt nu experimenteel SSL.
We zouden graag wat testers aan het werk willen zien, om te kijken hoe de performance op de server is en uiteraard hoe snel het downloadt :)

Connecties kunnen worden gemaakt op news.tweaknews.nl poort 563.

Meldingen over hoe het verloopt zijn welkom :)
Ik heb 'm net toegevoegd voor m'n knijpende Chello verbinding.

Over poort 119: 350 kB/s
Over poort 563: 950 kB/s

_/-\o_

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Reg. datum: 27 augustus 2004

quote:
MrData schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:21:
[...]

Ik heb 'm net toegevoegd voor m'n knijpende Chello verbinding.

Over poort 119: 350 kB/s
Over poort 563: 950 kB/s

_/-\o_
Ik heb al een tijdje het gevoel dat UPC (chello) mijn verbinding knijpt. Over poort 563 lijkt alles nu weer op volle snelheid.

The future is not set

quote:
Cabo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:13:
[...]

Ik heb al een tijdje het gevoel dat UPC (chello) mijn verbinding knijpt. Over poort 563 lijkt alles nu weer op volle snelheid.
Bij mij gaat het de laatste tijd over SSL naar giganews ook maar met 600 KB/s tot 1 MB/s (zonder ssl een hele 200 KB/s). UPC is sowieso irritant bezig,

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Waarom stappen jullie niet over op een andere ISP?
Alle schijn tegen

quote:
tweakernick schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:25:
omdat de snelheden van Chello voor de prijs niet overal beschikbaar zijn. ik moet het hier doen met een adsl van 4MBit, en chello doet altijd de volle 6 MBit behalve dan 's avonds over poort 119

quote:
tweakernick schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:25:
Ik ben (deels) tevreden met mijn upc verbinding. Het is dat knijpen wat ik niet leuk vind. Maar de snelheid is wel altijd goed. Kijk icm usenet dan weer niet, maar de snelheid is wel altijd top.

Cabo wijzigde dit bericht 23-11-2007 09:42 (10%)

blijft baggeren

quote:
Cabo schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:40:
[...]

Ik ben (deels) tevreden met mijn upc verbinding. Het is dat knijpen wat ik niet leuk vind. Maar de snelheid is wel altijd goed. Kijk icm usenet dan weer niet, maar de snelheid is wel altijd top.
de snelheid is altijd goed ? netzoals bij alle andere providers en daarbij dan ook nog eens zonder het knijpen. ongelooflijk dat mensen nog voor upc kiezen. de enige reden waarom je dit zou nemen is omdat je geen snelle adsl lijn kan krijgen maar voor de rest is er geen enkele reden om die bagger provider met hun administratieve teringbende en hun tergende tyfus traffic shaping te steunen door een overpriced abonnement bij ze te nemen. zo lang er mensen vallen voor hun misleidende reclame en de totale bullshit die ze uitkramen geloven gaan ze gewoon vrolijk door. te walgelijk voor woorden gewoon.

Officiële Telfort forum

quote:
LinuZZ schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:30:
[...]

omdat de snelheden van Chello voor de prijs niet overal beschikbaar zijn. ik moet het hier doen met een adsl van 4MBit, en chello doet altijd de volle 6 MBit behalve dan 's avonds over poort 119
Is er bij jou geen ADSL2+ beschikbaar?
quote:
Cabo schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:40:
[...]

Ik blijf erbij dat je volledig tevreden moet zijn met je ISP, daar betaal je immers voor.

tweakernick wijzigde dit bericht 23-11-2007 10:03 (30%)

quote:
Fr1ek schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:20:
Tweaknews biedt nu experimenteel SSL.
We zouden graag wat testers aan het werk willen zien, om te kijken hoe de performance op de server is en uiteraard hoe snel het downloadt :)

Connecties kunnen worden gemaakt op news.tweaknews.nl poort 563.

Meldingen over hoe het verloopt zijn welkom :)
Net even getest bij mij thuis en hij geeft de melding connection refused. Nu moet ik wel zeggen dat ik een tele2 tweaknews abbo heb dus dat zal het probleem wel zijn dan. Als het voor tele2 ook open staat wil ik het wel even testen.

quote:
thedude0 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:52:
[...]

de snelheid is altijd goed ? netzoals bij alle andere providers en daarbij dan ook nog eens zonder het knijpen. ongelooflijk dat mensen nog voor upc kiezen. de enige reden waarom je dit zou nemen is omdat je geen snelle adsl lijn kan krijgen maar voor de rest is er geen enkele reden om die bagger provider met hun administratieve teringbende en hun tergende tyfus traffic shaping te steunen door een overpriced abonnement bij ze te nemen. zo lang er mensen vallen voor hun misleidende reclame en de totale bullshit die ze uitkramen geloven gaan ze gewoon vrolijk door. te walgelijk voor woorden gewoon.
Blijkbaar slechte ervaring met upc. Ik zit al bijna 4 jaar bij upc en zou niet willen veranderen van provider. Nu dat usenet het ook weer goed doet, vind ik het allemaal prima.

quote:
Sn00pN00b schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:03:
[...]

Net even getest bij mij thuis en hij geeft de melding connection refused. Nu moet ik wel zeggen dat ik een tele2 tweaknews abbo heb dus dat zal het probleem wel zijn dan. Als het voor tele2 ook open staat wil ik het wel even testen.
Ik zal dit vanavond ook eens testen, ik zit ook bij Tele2 en heb een tweaknews abbo. Ik blijf altijd steken op 1.53 MB. Misschien gaat het sneller via een andere port.

Reg. datum: 09 september 2003

Overigens 1 nadeel van SSL, indien UPC ziet dat men massaal overstapt naar SSL NNTP gaat men gewoon de NNTP SSL poort knijpen.

Tenminste, dat is wat wij (Eweka) verwachten.

Alle schijn tegen

quote:
Punica- schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:29:
Overigens 1 nadeel van SSL, indien UPC ziet dat men massaal overstapt naar SSL NNTP gaat men gewoon de NNTP SSL poort knijpen.

Tenminste, dat is wat wij (Eweka) verwachten.
is het niet mogelijk om usenet over poort 80 aan te bieden, zoals Hitnews ook doet?

lijkt met niet dat ze dat gaan knijpen ;)
quote:
Sn00pN00b schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:03:
[...]

Helaas bij werk het ook niet, krijg ook dezelfde foutmelding.

blijft baggeren

hier kan ik wel verbinding maken met tweaknews via ssl, maar zonder tele2.

Officiële Telfort forum

quote:
LinuZZ schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:27:
[...]

is het niet mogelijk om usenet over poort 80 aan te bieden, zoals Hitnews ook doet?

Port werkt hier ook (upc). 8)

mach 2 with my hair onfire

quote:
Neo schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:02:
Ik krijg geen verbinding op poort 563, maar ik denk dat dat aan Klbibdo ligt. Ik zal Hellanzb even configureren
klibido ondersteunt alleen maar 119.

Om SSL te gebruiken moet je stunnel gebruiken, die maakt een verbinding met je newsserver op port 563 en luistert op port 119.

Je connect dan met klibido op localhost port 119 ;-)

Hier even mijn config.

Installeer stunnel4 via synaptic of adept

in /etc/stunnel -> edit stunnel.conf -> nano stunnel.conf

client = yes
foreground = yes
debug = 7

[nntp]
accept = localhost:119
connect = yournewshost.com:563

====

In klibido gebruik de volgende server settings

server localhost
port 119

start stunnel4

sudo stunnel4 stunnel.conf

root is nodig om stunnel4 te starten op port 119
Reg. datum: 09 september 2003

quote:
LinuZZ schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:27:
[...]

Dat heeft geen nut, UPC knijpt nu niet op poort, maar op traffic protocol, dus Usenet.

Ga je SSL doen, zullen ze het andersom doen.

schit-te-rend!

weet iemand trouwens ongeveer wat de retentie van nova.planet.nl is?

|Asrock 4CoreDual-SATA2|Intel Core 2 Duo E6750|2 GB DDR2|Ati X1950 pro| 40 gb 7200|80 gb 7200| Iiyama 17'|NEC 3500|sb live 5.1| Panasonic FZ5

Reg. datum: 26 november 2002

quote:
Punica- schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:50:
[...]

Dat heeft geen nut, UPC knijpt nu niet op poort, maar op traffic protocol, dus Usenet.

Ga je SSL doen, zullen ze het andersom doen.
Dus dan gaan ze alles wat SSL doet shapen? Dan zouden mensen die bijvoorbeeld via SSL mail ophalen, via SSL website's bezoeken, etc er ook last van krijgen?
En, (weet ik niet zeker) mensen die via een versleuteld (IPSec bijv) VPN werken die hebben 's avonds ineens een traag VPN.

Nou boeit het natuurlijk niet dat je SSL website niet merkbaar trager binnenkomt, maar dan kun je net zo goed alles gaan knijpen om 'de downloaders' tegen te gaan.
Kortom, volgens mij is SSL een erg slimme oplossing om shaping tegen te gaan.

Reg. datum: 02 juli 2003

quote:
Badtothebone schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:26:
[...]

klibido ondersteunt alleen maar 119.

Om SSL te gebruiken moet je stunnel gebruiken, die maakt een verbinding met je newsserver op port 563 en luistert op port 119.

Je connect dan met klibido op localhost port 119 ;-)

Hier even mijn config.

Installeer stunnel4 via synaptic of adept

in /etc/stunnel -> edit stunnel.conf -> nano stunnel.conf

client = yes
foreground = yes
debug = 7

[nntp]
accept = localhost:119
connect = yournewshost.com:563

====

In klibido gebruik de volgende server settings

server localhost
port 119

start stunnel4

sudo stunnel4 stunnel.conf

root is nodig om stunnel4 te starten op port 119
hey heel erg bedankt. Werkt nu prima!

quote:
greatgonzo schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:07:
weet iemand trouwens ongeveer wat de retentie van nova.planet.nl is?
zo'n 5 dagen ongeveer.. verschilt een beetje.. maar meestal als iets ouder is kan ik het niet meer binnenhalen.

Alle payservers op een rijtje..UsenetVergelijker.nl

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws