Gathering of Tweakers

Quicksearch
One step beyond!

quote:
hellboy123 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:01:
ik draai 156.57 , volgens mij zijn dit de laatste laptop drivers. Deze draait uitstekend bij mij op XP
Ahh die bedoelde ik :)

Thanks
Ik heb slecht nieuws.... Afgelopen zaterdag mn laptop op energiebesparing aan het downloaden. Nisk mis mee draaide gewoon. Die avond toen ik klaar was met werken zou ik ff lekker ETQW gaan doen. Niks mis, tot na 5 minuten: ARTIFACTS...

Daarna startte hij nog 2x normaal, maar nu is er geen ontkomen meer aan. Mn A6T lijkt nu toch echt dood te zijn. Allemaal streepjes in het beeld, kan niet gamen en alleen Windowws in komen via savemode. Dus nu alles backuppen dan dan verder kijken. Zal nog even een reepje geheugen er uit halen, maar ik ben bang dat ik hem wel weg kan gooien :(

Het Ranja Incident wordt dan toch nog vervelend aangezien ik haast nog eerder gok op oververhitting oid al ben ik neit zeker. Iig geen Gaming laptop weer voor mij. Lekker een normale desktop daarvoor die ik lekker aan kan houden etc zonder er problemen van te hebben en daarnaast een simpel laptopje voor school... Repareren (gaat volgens Nedra zn resultaten) wel 600 euro kosten en dat vindt ik ete veel van het goede om daarna weer het zwarte scherm te krijgen en misschein over een jaar weer problemen te krijgen...

Ik laat het jullie horen.

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

One step beyond!

Argh, kut man. Klinkt een beetje hetzelfde als die van mij. Ga je hem nog opsturen als RMA? Dan vervangen ze hoogst waarschijnlijk het mobo en werkt het weer.
quote:
GENETX schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:56:
Ik heb slecht nieuws.... Afgelopen zaterdag mn laptop op energiebesparing aan het downloaden. Nisk mis mee draaide gewoon. Die avond toen ik klaar was met werken zou ik ff lekker ETQW gaan doen. Niks mis, tot na 5 minuten: ARTIFACTS...

Daarna startte hij nog 2x normaal, maar nu is er geen ontkomen meer aan. Mn A6T lijkt nu toch echt dood te zijn. Allemaal streepjes in het beeld, kan niet gamen en alleen Windowws in komen via savemode. Dus nu alles backuppen dan dan verder kijken. Zal nog even een reepje geheugen er uit halen, maar ik ben bang dat ik hem wel weg kan gooien :(

Het Ranja Incident wordt dan toch nog vervelend aangezien ik haast nog eerder gok op oververhitting oid al ben ik neit zeker. Iig geen Gaming laptop weer voor mij. Lekker een normale desktop daarvoor die ik lekker aan kan houden etc zonder er problemen van te hebben en daarnaast een simpel laptopje voor school... Repareren (gaat volgens Nedra zn resultaten) wel 600 euro kosten en dat vindt ik ete veel van het goede om daarna weer het zwarte scherm te krijgen en misschein over een jaar weer problemen te krijgen...

Oeh succes! Klinkt behoorijk f*cked. Bij mij worden dus de onderkant van de case, het toetsenbord, het moederbord en de HDD vervangen. Volgens mij is het enige wat er mogelijk stuk kan zijn het moederbord. Op de HDD, de case en het moederbord zitten alleen nog een paar vlekjes van mijn vruchtensap incidentje, maar ASUS ziet dat gelijk als reden om de helft van dat ding te vervangen. Misschien kan je bij een pc shop een mobo laten bestellen en door hun laten inbouwen? Het moederbord kost nl. 'maar' 210¤...

(wil het nie inwrijfen, maar ben toch blij da'k dat ding verzekerd heb)

The future is not set

quote:
GENETX schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:56:

Hoelang heb je dan je lapper want er zit gewoon 2 jaar garantie op de GPU (wat gezien de omschrijving het is, was het bij mij ook) gewoon mobo geswapped door Asus.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

quote:
Nedra schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:05:
[...]

Oeh succes! Klinkt behoorijk f*cked. Bij mij worden dus de onderkant van de case, het toetsenbord, het moederbord en de HDD vervangen. Volgens mij is het enige wat er mogelijk stuk kan zijn het moederbord. Op de HDD, de case en het moederbord zitten alleen nog een paar vlekjes van mijn vruchtensap incidentje, maar ASUS ziet dat gelijk als reden om de helft van dat ding te vervangen. Misschien kan je bij een pc shop een mobo laten bestellen en door hun laten inbouwen? Het moederbord kost nl. 'maar' 210¤...

(wil het nie inwrijfen, maar ben toch blij da'k dat ding verzekerd heb)
Precies daarom ga ik het ook niet doen. Garantie heb ik na het ranja incident gewoon niet meer. 600 euro voor deze laptop wordt me teveel om daarna weer vastlopers te hebben, het zwarte scherm probleem en over een jaar net na de garantie natuurlijk weer oververhitting oid. Nee dankje...

Ik kan niet meer normaal in Vista komen (gaat zeuren) dus ik knal er XP vanavond op met rivatuner. Met een beetje geluk kan ik dat kreng lekker downclocken en pipelines uitschakelen oid waardoor hij tenminste weer werkt. Hou ik hem lekker zolang hij het doet als typ laptopje voor school. Games, nachtje downlaoden vertrouw ik geen laptop meer toe. Je hoort wel vaker DTR's die gewoon oververhit raken.

Bij aanschaf dacht ik, mooi van alles wat: Toch wel wat draagbaar, lekker op gamen (niet op zn hoogst) etc etc. Uiteindelijk blijkt voor mij toch wel dat het jusit van alles het net niet is.. Wordt te warm voor op schoot. Houdt het soms toch te kort uit, loopt snel achter in games etc etc.

Uiteraard blijf ik actief hier, maar ik koop iig een desktopje (zeker met de huidige prijzen heb je voor ~750 euro leuk spul (inc monitor) en dan kan ik daar lekker mee gamen, het net leegtrekken en prutsen. Laptops vertrouw ik niet meer..

Punt is dat ik genoeg geld heb op nieuw spul aan te schaffen (zeker met mn stage erbij) en ik dus niet echt een "arme" student ben. Rond januari kijk ik wel weer eens naar een laptopje. Dat wordt of een vrij goedkope (700-800 euro) of een tablet. Die HP TXxxxx tablet lijkt me ook leuk met zn 12.1" en volgens reviews 5 uur accutijd. Lekker in de collegezaal aantekeningen digitaliseren. Iig dan WEL MET verzekering :+

* GENETX maakt een statement: "Laptops houden het vaak niet langer als 2-3 jaar uit, neem dus een verzekering en je bent zeker van je laptopje, hoe dan ook"

Asus heeft dan 2 jaar garantie, ben benieuwd hoeveel het daarna nog lang volhouden, ik vrees echt met de kwaliteit van laptops tegenwoordig... Misschien zelf een beetje ruig geweest, maar mn schanieren zaten wel wat losjes al (linkerkant). Iig nooit weer een laptop als DTR en ook niet mweer met een super graka. Daarbij altijd een verzekering voor mij.

EDIT:
Ik ben blind :+. 210 euro valt me nog mee voor mobo. Zal iig Asus ff mailen om een afspraak te maken dat ze alleen het mobo vervangen (en misschein ff de case een beetje schoonpoetsen) zonder onderzoek. Dan moet het met de verzending erbij op zo'n 300-350 euro komen lijkt me. Opzich nog niet zo raar. Daarvoor wil ik hem nog wel laten repareren om dan ook op school weer lekker te gamen :+

GENETX wijzigde dit bericht 16-10-2007 10:25 (6%)

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

Echt een haat/liefde verhouding met dit ding he! Ik begrijp je echt helemaal wat dat betreft. Ik heb aan de ene kant zoiets van ik koop nooit meer een normale gaming laptop, volgende wordt gewoon een Macbook pro, met die dingen hoor je niet over zulke problemen. Aan de andere kant, qua prijs/specificaties was de A6T een goede aankop maar al die kutproblemen de hele tijd...

Naja, ik heb die van mij weer terug en ik moet het ze toegeven, ze hebben em helemaal geflexed. Ik weet niet precies wat ze allemaal gedaan hebben maar de HDD is (gelukkig) niet vervangen, ook zit m'n TL-60 er nog gewoon in. Ik was na alle verhalen even bang dat ze em echt weer standaard terug zouden leveren. Daarnaast hebben ze de DVD-drive vervangen omdat deze de laptop erg liet trillen(was een andere dan standaard). Niet dat ik er om gevraagd heb, maar vindt et wel terecht voor de prijs die ik betaald heb.
Ook het zwarte probleem lijkt verholpen, natuurlijk nog te vroeg om dat echt te zeggen.

Nou ben ik benieuwd, ze zeiden dat ze het MOBO zouden vervangen, maar dezelfde XP installatie die ik eerst had doet het nogsteeds even goed. Is dat wel mogelijk als ze het hele moederbord vervangen hebben?

One step beyond!

quote:
Nedra schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:16:
Nou ben ik benieuwd, ze zeiden dat ze het MOBO zouden vervangen, maar dezelfde XP installatie die ik eerst had doet het nogsteeds even goed. Is dat wel mogelijk als ze het hele moederbord vervangen hebben?
Ja, dat is mogelijk als het hetzelfde mobo is. Configuratie is dan niet veranderd en dus denkt windows nog dat dezelfde erin zit :)
Aaight nou dan ben ik helemaal blij, hetloopt allemaal als een zonnetje iniedergeval.

Maar anyway, waar gaat jullie voorkeur naar uit? Notebook Hardware Control of Power4Gear?

Voor XP naar RMClock/P4G :) Die zijn wat meer AMD focussed terwijl NHC meer Intel+ATI is.

Zometeen XP er op knallen en dan gaat poging 2 van start (na het openschroeven, RAM eruit etc, uiteraard geen effect). Kan ik lekker met Rivatuner downlocken, pipelines uitschakelen etc etc :). Ik heb het idee dat daar aardig wat mee mogelijk is.

Daarna Asus bellen en goed nadenken: Wil ik de A6T wel laten repareren, of verkoop ik liever de aparte onderdelen... Iig komt er nu een desktop hier waarmee ik fatsoenlijk kan prutsen, dat vertrouw ik een laptop niet meer toe...

Ik vind NHC juist weer fijn, omdat ik daarmee de fanspeed kan regelen. P4G kan dat zover ik weet niet, best jammer.

Nu is ie lekker stil en wordt idle toch niet meer dan 35 a 40 graden. Met sneller draaiende fan scheelt het maar 2 graden.

Enige nadeel van NHC is dat ie nog best veel resources vreet. Opstarten duurt even dus.

Heb ondertussen m'n A6T te koop gezet, eens kijken of ik er nog een leuk bedrag voor kan krijgen. If not dan geen probleem, dan blijft ie gewoon nog 2 jr.

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Deluxe, 2GB PC6400, X1900XT, X-Fi Platinum, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"
Laptop: Asus A6T
Sound: Logitech Z-5500 + Sennheiser HD 555

quote:
B-Buster schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:53:
Heb ondertussen m'n A6T te koop gezet, eens kijken of ik er nog een leuk bedrag voor kan krijgen. If not dan geen probleem, dan blijft ie gewoon nog 2 jr.
Geef je weinig kans om genoeg terug te krijgen voor een echte krachtpatser zoals de A6T is... Hooguit geld voor een simpel laptopje met Core Duo en misschien nog 2GB.. Iig ga ik hem niet van je overkopen :+

Ik verwacht er ook geen hoofdprijs meer voor te vangen. Wil max. 400 bijbetalen. Lukt dat niet dan blijft ie gewoon, want ik ben er nog steeds erg happy mee. Hoeft niet weg, maar als ik op deze manier weer wat anders kan kopen dan is dat ook weer leuk natuurlijk :+

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Deluxe, 2GB PC6400, X1900XT, X-Fi Platinum, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"

Laat weten wat hetopbrengt, ik ben benieuwd of het voor mij ook een mogelijkheid is :P

Wil wel eens weten wat ie nu nog ongeveer waard is ... ik denk zelf aan zo'n 600 euro ofzo.

* F3-Ka - AMD Turion 64 X2 TL-62 @ 2,1 Ghz - 2 GB RAM - HD2600 512MB - 250 GB 5400 RPM * Xbox 360 * Philips HD-LCD 32'' * 500 GB My Book * HTC Touch Dual *

quote:
NeoMe schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:26:
Wil wel eens weten wat ie nu nog ongeveer waard is ... ik denk zelf aan zo'n 600 euro ofzo.
ik ben ook benieuwd, ik ben bang dat 600 euro zelfs nog wel een hoge schatting kan zijn...Laptops worden echt zo gigantisch snel minder waard, is echt belachelijk

Asus A6T: Mobile AMD Turion 64 TL52, 2GB DDR2, GeForce Go 7600 256MB, 100GB HD, Samsung 206bw 20"

Kijk naar een vergelijkbaar systeem, de prijs x 2/3e á de helft ofzo ligt eraan wat de status van je systeem is, vol krassen of z.g.a.n. :)
( mijn heeft altijd binnen gestaan ;) )

* F3-Ka - AMD Turion 64 X2 TL-62 @ 2,1 Ghz - 2 GB RAM - HD2600 512MB - 250 GB 5400 RPM * Xbox 360 * Philips HD-LCD 32'' * 500 GB My Book * HTC Touch Dual *

One step beyond!

Ja laten we nu allemaal tegelijk onze laptops verkopen. Dat zal de prijs vast goed doen :P
quote:
hellboy123 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:44:
[...]

ik ben ook benieuwd, ik ben bang dat 600 euro zelfs nog wel een hoge schatting kan zijn...Laptops worden echt zo gigantisch snel minder waard, is echt belachelijk
600 euro is nog wel te doen hoor denk ik, zeker met 2GB en ong een jaar garantie. Niet een rare prijs hoor voor een A6T met dikke graka, 64-bit CPU, aardige accu (tegenwoordig zijn ze echt minder) en 2GB.

Zelf ondertussen een (slijm*) mailtje gestuurd naar Asus waarin ik laat merken dat ik wel verstand van computers/laptops heb om te vragen of ze er voor mij alleen een nieuw moederbord er in willen zetten en verder geen onderzoek doen (voor 75 euro kan ik ook gewoon zeggen dat er een nieuw mobo in moet omdat de GPU kaduk is :+ ). ben benieuwd wat ze zeggen.

*) Eigenlijk terecht, TS gemaakt en veel mensen deze laptop aangeraden (en ook andere Asus laptops) vanwege goede kwaliteit en service (op Wilfer na dan) en uiteraard de vele mensen die ik hier help met problemen :+

quote:
hellboy123 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:44:
[...]

Mm 600 is veel te weinig. Heb al wel mensen gehad die er 700 voor wilden geven. Maar daarvoor gaat ie niet weg incl verzekering (heb mailtje gestuurd om te kijken of ik deze evt. met een 'leuke' regeling kan overzetten naar nieuwe flaptop, dan kan de prijs uiteraard wel richting 700).

Ik ga er dus gewoon vanuit dat ik hem niet wegdoe. En ach, misschien gaat ie over anderhalf jaar wel zodanig stuk dat ie economisch is afgeschreven en krijg ik een nieuwe uitgekeerd :+

Gewoon voor het eind er behoorlijk wat koffie oid overheen gooien. Ranja kan die nl nog overleven :+ (ik gok zelf dat mijn probleem oververhitting is ipv vervelende nasleep van "ranja-gate" :+)

The future is not set

quote:
B-Buster schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:39:
[...]

Mm 600 is veel te weinig. Heb al wel mensen gehad die er 700 voor wilden geven. Maar daarvoor gaat ie niet weg incl verzekering (heb mailtje gestuurd om te kijken of ik deze evt. met een 'leuke' regeling kan overzetten naar nieuwe flaptop, dan kan de prijs uiteraard wel richting 700).

Ik ga er dus gewoon vanuit dat ik hem niet wegdoe. En ach, misschien gaat ie over anderhalf jaar wel zodanig stuk dat ie economisch is afgeschreven en krijg ik een nieuwe uitgekeerd :+
700? Ik betaalde er 939 voor in de winkel (en dat was in januari).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

700 ja, waarbij je er dan rekening mee moet houden dat deze personen in hun achterhoofd hadden dat er nog 2 jaar all-risk verzekering bij zat ;)

@Genetx: hehe ja dat kan idd. Maarja ik vind het dan ook weer zonde van de laptop om dat bewust te doen. Heb dan liever dat ie gewoon defect raakt op een of andere manier. Ik deug dus niet echt voor oplichten van verzekering denk ik :P

Hallo,

Heb hier een laptop met gefrituurd moederbord.(meer info).
Nu verwees iemand mij naar dit topic omdat er misschien mensen zijn die een nieuwe accu zoeken voor hun A6/Z92 laptop.

Mocht iemand nog een accu nodig hebben, mijne is maar 5 maanden gebruikt (de laptop heeft 3 maanden bij de winkel/asus gelegen). Heb helaas maar kort gebruik mogen maken van dat dure kreng |:(

De Accu is 14,8V / 4800mAh, type: Z92M-Q081M.
Accu is niet vaak intensief gebruikt, meestal werkte ik op netstroom zonder accu in de laptop.
Wel af en toe gebruikt en opgeladen natuurlijk.
De Accu is voor ¤85 over te nemen.

Wat ik wel geleerd heb: als ik nog een nieuwe laptop koop dan ga ik het toetsenbord denk ik maar met plastic intapen of uit een drinkbeker met een rietje drinken want een glas cola over je laptop heen is echt zonde.

Voor de mensen die een defect onderdeel hebben heb ik ook nog een DVD drive, 1x512MB DDR2-SODIMM geheugen en het 15" TFT scherm wat nog goed werkt, HDD en WLAN pci kaartje kan ik zelf nog wel gebruiken. Hopenlijk weten jullie je laptop daarmee nog aan de praat te krijgen want het zijn mooie laptops die van asus.

Omg die kosten zijn nog niet zo raar! Mijn eigen mobo is defect geraakt (GPU) en heb door "ranja-gate" geen garantie meer. Mijn eigen A6T is dan wel ietsjes duurder geweest, maar ik zou zonder te twijvelen mijne wel voor ~400 euro laten fixen. Voor dat geld krijg ik iig geen betere laptop terug samen met moeizame verkoop van onderdelen.

Zelf ga ik dus zo Asus even bellen. Via de mail zeiden ze dat ik bij de RMA afdeling moest zijn (duh). Wilde echter ff de support vragen of ze ook aan dat soort opdrachten doen als klant is koning. Mijn eigen plan:

Ik zeg dat GPU kapot is dus moet het mobo worden vervangen. Hoeven ze geen onderzoek meer te doen en is het puur: loshalen, mobo vervangen en dichtschroeven en weer opsturen. Hoop dat het dan neerkomt op 210 euro voor mobo (Zie post nedra), 60 euro werkkosten en 70 verzending. ¤340 vindt ik heel mooi, daar doe ik het wel voor.

Opzich zijn de prijzen niet raar, heb wel reparaties met neiuwe laptops gezien waar men gewoon durft te vragen wat ze willen zoals 2x de kosten van de laptop! Als ze me normaal helpen zoals deze kosten dan vind ik dat weer prima service van Asus. Aan deze prijzen merk ik echt dat het wel vrij normala is met een beetje winst. Als mijn mobo echt maar 210 euro kost is dat neit raar bedenkende dat we er ook een videokaart op hebben die gezien desktop prijzen ook wel 100 euro in de winkel zou kosten.

Maar 1 dagje laten drogen was veels te kort... Die van mij kwam na 3 dagen tot leven nadat er ranja overheen was gekomen. Zie ook de topicstart :+. Verder zou ik gewoon een verzkering nemen de volgende keer, want laptops zijn bagger tegenwoordig heb ik het idee... Dan ben je iig verzekerd van 3 jaar plezier. Snap overigens niet waarom er gaten onder het toetsenbord zitten, die had ik afgeplakt en de laptop voor 50 euro meer op de markt gezet, dat was het meer dan waard geweest.

* GENETX is aan het dementeren, ik heb je hierheen verwezen.. Tis ook al zo lang geleden....

Edit:
Asus net even gebeld. Onderzoekskosten komen er wel bij, maar dat zat bij hun in 1 met de verzendkosten van 75 euro... Verder kon ik aangeven bij de opmerkingen dat ik alleen mijn moederbord wilde laten vervangen en dat zei dat dan zouden doen. Dus zal nu het formulier invullen en kijken wat het wordt. Ik houd jullie op de hoogte.

GENETX wijzigde dit bericht 19-10-2007 11:56 (23%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws