Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 9

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
NeoMe schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:29:
Krijg spontaan ideën om zijn A6T gratis te laten upgraden door Asus :)
1,6Ghz > 2,2 Ghz ofzo
Go 7600 > Go 8800 GTX ofzo
Wat kan ik het beste kapot maken ?

Snap btw nooit waarom mensen zovaak een kapotte laptop hebben. Ik zit er elke dag op, thuis, school, etc...nooit niks kapot aan, geen krassen/deuken/scheuren etc...hardware 100%.

Service is wel makkelijk voor als er een keer iets is...maar ik heb nooit nooit problemen gehad ook niet met mobiel of andere apparatuur :)
Dat krijg je toch nooit. Je krijgt dezelfde laptop mits leverbaar. Anders een andere die gelijk is. Als dat niet meer mogleijk is een model dat minimaal evensnel is. Een 2.2 C2D en 8800 ga je dus nooit krijgen. Denk dat als je je Asus nu laat crashen een F3Ka krijgt met TL-58 oid en een HD 2600. Ook niet verkeerd trouwens :P
quote:
objectief2 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:31:
Goedemiddag beste A6-serie gebruikers ;)

Ik heb even een vraagje over wat jullie zouden doen betreffende een probleem. Ik heb mijn A6Va nu sinds 2 jaar en 2 maanden (juli 2005). Een jaar lang geen problemen gehad, maar toen kreeg ik last van witte schermen. Heeft even geduurd, maar uiteindelijk dan toch een nieuw scherm erin gekregen en probleem opgelost. Het was toen juli 2006 zeg maar.
Wat ik vervelend vond was dat ik toen een rode pixel in mijn nieuwe scherm had en in die vorige niet...maar ik heb het maar zo gelaten :/ Ook omdat de plek (helemaal rechtsonderin de hoek) niet storend was.

Nu ontdek ik vanochtend ineens dat aan de rechterkant op ooghoogte weer een pixel niet meekleurt. Deze is zowel door de plek, precies op ooghoogte dus, als door de kleur (zwart/grijs) veel meer storend.

Nu is mijn vraag of ik hiermee kan aankloppen eventueel en wat jullie zouden doen? Formeel gezien is het scherm nog maar iets langer dan een jaar in gebruik, maar in principe heb ik misschien ook geen recht om te zeuren. Mede doordat ik gelezen heb dat het niet vaak optreedt dat er later dode pixel onstaan ben ik misschien toch bang dat er het komende jaar meer pixels niet meer werken :'(

Ik hoor graag wat jullie zouden doen, bvd :)
In beide gevallen kun je geen garantie claimen. De eerste rode pixel valt gewoon buiten de garantie en deze 2e ook nu. Pas als je 3 dode pixels hebt ofzo (met allemaal andere voorwaarden) kun je pas een nieuwe claimen. Alleen een aantal duurdere modellen hebben de ZBD-garantie, maar de A6 valt daar dus niet onder...

GENETX wijzigde dit bericht 27-09-2007 12:46 (47%)

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

Nou, startte vanochtend eventjes mijn laptop op, werkte allemaal zonder problemen. Op school deed ik weer aan en kreeg ik geen beeldscherm meer! Zelfs geen opstart/bios scherm. Ook op een extern scherm krijg ik helemaal niets. Nu heb ik het nog een paar keer geprobeerd maar zonder resultaat. Ik heb het met en zonder accu geprobeerd, het zijn ook niet de beeldscherm instellingen. Ik zie wel afentoe HDD activiteit. Iemand enig idee?

Reg. datum: 14 augustus 2004

In beide gevallen kun je geen garantie claimen. De eerste rode pixel valt gewoon buiten de garantie en deze 2e ook nu. Pas als je 3 dode pixels hebt ofzo (met allemaal andere voorwaarden) kun je pas een nieuwe claimen. Alleen een aantal duurdere modellen hebben de ZBD-garantie, maar de A6 valt daar dus niet onder...
[/quote]

Hartelijk dank voor de info. Ik heb nog tot juli 2008 om het aan te kijken en hopelijk valt het mee en blijft het bij deze 2 pixels dan ;)

Thx to Nedra in [laptop] Geen beeld bij opstarten Asus A6T weten we weer wat meer over het zwartescherm euvel van de Asus A6T

Current:

BIOS: Doordat Nedra zn BIOS nooit heeft geupdate zal hij geen 0701 of 0702 hebben. 0702 is niet officieel bij Asus te krijgen dus zou problemen kunnen geven. Echter is dit nu dus uitgesloten aangezien het zeer onwaarschijnlijk is dat Nedra deze versie heeft.

Vista x86 -> Fout komt voor
Vista x64 -> Fout komt voor
XP -> Fout komt voor
Ubuntu 7.04 -> Fout komt voor
Mac OS X 10.4.x -> Geen probleem :| (maar zoveel is dta niet gedraait)

Driver:
We dachten eerst dat 162.22 en hoger het wel eens zouden kunnen hebben gefixed. Onder Vist alijkt eht idd nu beter te gaan. Echter heeft Nedra 163.44 onder XP, maar die geeft dus wel weer problemen....

Meh! Waardeloos blijft het.

GENETX wijzigde dit bericht 27-09-2007 19:45 (6%)

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

The future is not set
Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
GENETX schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:43:
Thx to Nedra in [laptop] Geen beeld bij opstarten Asus A6T weten we weer wat meer over het zwartescherm euvel van de Asus A6T

Current:

BIOS: Doordat Nedra zn BIOS nooit heeft geupdate zal hij geen 0701 of 0702 hebben. 0702 is niet officieel bij Asus te krijgen dus zou problemen kunnen geven. Echter is dit nu dus uitgesloten aangezien het zeer onwaarschijnlijk is dat Nedra deze versie heeft.

XP -> Fout komt voor

Driver:
We dachten eerst dat 162.22 en hoger het wel eens zouden kunnen hebben gefixed. Onder Vist alijkt eht idd nu beter te gaan. Echter heeft Nedra 163.44 onder XP, maar die geeft dus wel weer problemen....

Pardon 7.02 nooit officieel uitgegeven? Ik kreeg die anders verplicht bij mijn Vista Upgrade dvd's.

BTW Mijn A6T is vanmiddag keurig opgehaald door TNT en nu maar wachten op berichten, ik heb alleen het vermoeden dat dat nog wel eens een probleem kan worden, aangezien de melding naar TNT zowel mijn emailadres als naam verkeerd waren.

MeNTaL_TO wijzigde dit bericht 27-09-2007 20:19 (9%)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Reg. datum: 07 maart 2005

quote:
GENETX schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:14:
Klopt, buurjongen heeft hetzelfde met het ooh zo bekende merk Acer (in negatieve zin ;) ) gehad. Zou een neiuwe krijgen alleen die zit nu nog te wachten (eerst met zelfde behuizing maar veel minder model opgelicht, dat moet je niet proberen bij tweakerts). Die gaat binnenkort zelfs naar Acer toe als die zn OV-jaarkaart heeft om te klagen.

Asus zelf schijnt WEL netjes te zijn. Was 1 een tijd geleden met een kapotte A6Va volgens mij. Die kreeg heel vlot een A6Jc of A6Ja aangeleverd en gign dus van singlecore naar dualcore en X700 naar X1600. Kijk dat is service.
Nou ik moest het van asus doen met een refurb laptop de 6atc met een 7300 go.
Een foutje volgens Asus. Maar ik moest het er wel mee eens zijn, een andere oplossing wilden zij mij niet bieden.
Uiteindelijk heeft Dynabyte het voor mij netjes opgelost. Dus wanneer Asus moeilijk doet dan de verkoper aanspreken op zijn verplichtingen. Bij mij lijkt het dus meer op dat Acer geval van die buurjongen.

Reg. datum: 18 juni 2004

quote:
MeNTaL_TO schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:11:
[...]

Pardon 7.02 nooit officieel uitgegeven? Ik kreeg die anders verplicht bij mijn Vista Upgrade dvd's.
hij heeft nooit op de site gestaan als officiele download voor de a6t.... Het is gewoon een versie voor de F3 serie laptops

Asus F3Sc: C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce Go 8400M - 160GB - Samsung 206bw 20"

The future is not set

quote:
hellboy123 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:19:
[...]

hij heeft nooit op de site gestaan als officiele download voor de a6t.... Het is gewoon een versie voor de F3 serie laptops
Dan vraag ik me wel af waarom niet, als je dus niet upgrade via Asus zelf kan je nooit die benodigde bios krijgen. ik moest hem zelfs flashen voordat de upgrade maar wilde beginnen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Ooh? Hij staat nl niet als download op de support site van Asus en ik heb als 1 van de eersten de A6T gekregen en dus nooit die gratis of goedkope upgrade optie naar Vista gekregen. Ik kon dan ook priam met 0701 Vista er op knallen echter gaf die wel compability issues met de CPU driver. Hoe kunnen mensen met een A6T nu normaal upgraden als Asus niet eens de BIOS op hun site zet voor de mensen die niet de CD in huis kunnen halen....

Gaat ff een kijkje nemen bij de F3T... Zou wel heel stom zijn als Asus daar nog meer nieuwe BIOS versies heeft die mogelijk gewoon op de A6T werken...

GENETX wijzigde dit bericht 27-09-2007 20:30 (14%)

quote:
GENETX schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:43:

Current:

XP -> Fout komt voor

Driver:

Waardeloos indeed! Maar die truckjes helpen wel, ik schrijf dit op het moment weer gewoon vanaf m'n ASUS A6T,ben bijna bang om em uit te zetten maar het zal toch eens moeten. Ik denk dat ik als eerst de display drivers deinstalleer, tenzij er nog betere suggesties zijn. Ik weet dat het niet uit zou mogen maken maarja, de oorzaak is nog altijd niet duidelijk.

F3T heeft andere nummers qua BIOS. Echter heeft de A7T veel dat er op lijkt: 0704, 0705.. Nouja Asus maakt er toch een zootje van: 301, 501 601, 0701 (701) zoals het er uit ziet volgens mij bij de A6T... De A8T lijkt dan weer opd e F3T qua nummering... Ik snap ze niet meer :P

Drivers ed maken niks uit. Gewoon ff je data backuppen maar erg bang hoef je niet te zijn. Jij bent volgens mij nr 6 of 7 met het probleem en al die A6T-ers leven er al mee. De A6T kan wel wat hebben zoals een half glas ranja :+

GENETX wijzigde dit bericht 27-09-2007 20:47 (29%)

Hahah ja ik wet het, ik heb een heel(heel groot) glas vruchtensap recht in het toetsenbord van m'n A6T laten vallen vorig jaar. Het kwam zelfs uit m'n dvd-drive gedroven en geloof het of niet maar hi startte op zonder problemen. Het enige was dat m'n toetsenbord en m'n dvd-drive eraan waren maar goed, die waren niet zo duur om te laten vallen. Had wel verzekering maar de no-claim was nog duurder dan dat.

In ieder geval heb ik al backups van al m'n data vanwege de nwe install, maarja blijft bagger natuurlijk. Elke keer als ik de laptop opnieuw opstart heb ik namelijk ook geen beeld. Dan is het weer ellelang kloten met laptop dicht laptop open om weer beeld te krijgen. Als dit door gaat, laat ik em denk ik toch echt teruggaan tenzij je denkt dat dat echt heel nutteloos is. Maar ik ben nu ook best wel benieuwd wat het zou kunnen zijn.

Hangt er dan vanaf voor hoever ze nog garantie verlenen met die vruchtensap :+. Wilde hem nl in de vakantie opsturen, laat ik nou net 2 weken daarvoor mn A6T te drinken geven... Mijn incident koste 3 dagen drogen en ¤0,00.

Volgens mij zat wilfer met hetzelfde probleem en die had hem opgestuurd zonder fixes... Zelfs een mindere terug gekregen en veel gedonder... Als je hem wilt opsturen, laat het iig weten en verwijs Asus ook maar naar dit topic :+

Ohja, zag dat je ook nog ETQW draaide! Je zou misschien wel ff de laatste Stable 163.76 kunnen proberen (die draai ik nl) en zou je me misschien de performance kunnen doorgeven en welke settings? Heb nu 1280x800 alles low en verder uit. Die schuifbalken in het midden.

Ik haal gemiddeld 45 FPS, maar vaak zit ik ook vast op 30FPS in ETQW. Ben wel eens benieuwd of het nut heeft om XP er weer naast te zetten voor deze game aangezien de OpenGL drivers voor Vista nou niet direct geweldig zijn volgens mij...

Overige settings in console (Ctrl+alt+~):
com_unlockfps 1
com_unlock_maxfps 60
com_unlock_timingmethod 0

GENETX wijzigde dit bericht 27-09-2007 21:08 (40%)

Als ik em laat opsturen doe ik dat via laptops4u vanwege de aangepaste processor en hdd. Ik ben benieuwd wat zij er over te zeggen hebben en of ze dit probleem vaker zijn tegengekomen en ik zal ze ook zeker inlichten over dit topic.

Edit: Ik zal het je zeker laten weten als ie weer normaal opstart. Begin nu al ontwenningsverschijnselen te krijgen 8)7

Nedra wijzigde dit bericht 27-09-2007 21:11 (20%)

The future is not set

De RMA afdeling maakt wel weer een lekkere blunder, eerst meld je iets aan op de site en die krijg ik terug met de melding, gebruik die knop op de site.
Ok, doe ik, jammer dat ze dat niet zelf doorzetten. Krijg ik een telefoontje van TNT, mijn email en namen kloppen niet, dus ik bel vandaag Asus om dat te corrigiren. Op naam, niets gevonden, op adres, niets gevonden, op afhaaladres, niets gevonden, RMA nummer, heb ik niet. Gelukkig konden ze op serienummer wel wat terug vinden (laptop lag bij afdeling reparatie), helaas konden zij mijn emailadres niet veranderen, dus wachten maar weer op (hopelijk) een telefoontje van TNT waar de laptop afgeleverd moet worden. Heb met Asus afgesproken dat ik weer bel als ik volgende week nog niets gehoord heb.

Hmm lekker dan. Naja ik hoop dat het goed gaat Mental! Ik had ondertussen na 1000x laptop open laptop dicht/laptop uit laptop aan de hoop alweer op gegeven tot ik net bij de laatste poging weer beeld kreeg. Hij loopt ook weer als een trein wat dat betreft..Ik snap echt niet wat dit zou kunnen veroorzaken...Beetje om moedeloos van te worden

Edit: In de starterspost staat overigens nogsteeds dat 162.xx drivers of hoger het zwarte scherm@startup probleem verhelpen maar dat heb ik blijkbaar achterhaald :P. Misschien moet dat even veranderd worden? Ik denk overigens dat ik nog even een BIOS update probeer, wie weet...

Nedra wijzigde dit bericht 28-09-2007 22:44 (29%)

quote:
Nedra schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:02:
Hmm lekker dan. Naja ik hoop dat het goed gaat Mental! Ik had ondertussen na 1000x laptop open laptop dicht/laptop uit laptop aan de hoop alweer op gegeven tot ik net bij de laatste poging weer beeld kreeg. Hij loopt ook weer als een trein wat dat betreft..Ik snap echt niet wat dit zou kunnen veroorzaken...Beetje om moedeloos van te worden

Edit: In de starterspost staat overigens nogsteeds dat 162.xx drivers of hoger het zwarte scherm@startup probleem verhelpen maar dat heb ik blijkbaar achterhaald :P. Misschien moet dat even veranderd worden? Ik denk overigens dat ik nog even een BIOS update probeer, wie weet...
Hehe, thx maar zie voorlopig geen reden om hem daarvoor aan te passen (ik heb weekend :+ ). Je zou dan het best 0701 kunnen nemen als BIOS. Dan hebben we iemand anders die eens niet 0702 heeft :+. Blijft zeer vreemd, mn A6T draait al weken goed.

Nieuws in het blackscreen gebeuren: Zag net een post op de Fp in het nieuwe Asus laptops neiuwspost met een A7T, guess what: die heeft ook het zwarte scherm probleem... Contacting A7T bezitters! Damn die gast heeft geen DM aan, denk er aan om een nieuw topic op touw te zetten, het Asus A6 topic volzetten heeft geen zin en is niet overzichtelijk.

Het Zwarte Scherm Probleem - Asus A6T/A7T of xxT topic

GENETX wijzigde dit bericht 28-09-2007 23:56 (22%)

www.neome.tk

Al iemand CrySis gespeeld op A6T ?
Ik heb de MP Beta, maar start niet echt op...:(
Start inmiddels wel op, op AUTO-Detect zet ie alles op MED. Ik zet alles op LOW.
Laad ie het level/de map, heb ik wazig kleurtjes :(
Draai 163.71, hij doet het wel, maar het is geen genot om te spelen. :(

NeoMe wijzigde dit bericht 02-10-2007 16:53 (66%)

* F3-Ka - AMD Turion 64 X2 TL-62 @ 2,1 Ghz - 2 GB RAM - HD2600 512MB - 250 GB 5400 RPM * Xbox 360 * Philips HD-LCD 32'' * 500 GB My Book * HTC Touch Dual *

The future is not set

quote:
Nedra schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:02:

Denk wel dat het goed gegaan is, heb hem inmiddels al weer terug met een nieuwe mobo, flits probleem wat ik had in WoW is ook gelijk weg, dus vermoed dat de gpu vanaf het begin niet helemaal lekker was.

One step beyond!

quote:
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:35:
[...]

Denk wel dat het goed gegaan is, heb hem inmiddels al weer terug met een nieuwe mobo, flits probleem wat ik had in WoW is ook gelijk weg, dus vermoed dat de gpu vanaf het begin niet helemaal lekker was.
Feli ;)

De mijne is vandaag weer door TNT opgehaald.
One step beyond!

Bizar, hij is dus dinsdag opgehaald, krijg ik net een mailtje van de TNT dat ze hem weer opgehaald hebben bij Asus om hem weer bij me af te leveren.

Onderdelen zullen wel op voorraad zijn geweest ofzo :+
hmm da's mooi..die van mij wordt morgen opgehaald vanwege het zwarte scherm probleem. Ik hoop dat het ook zo snel gaat!

The future is not set

quote:
Nedra schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:58:
hmm da's mooi..die van mij wordt morgen opgehaald vanwege het zwarte scherm probleem. Ik hoop dat het ook zo snel gaat!
Hoe zit het precies met dat probleem? Want ik kreeg hem vanmiddag ook niet meer aan toen ik heel even mijn scherm dichtklapte.

PS Je krijgt hem wel terug met bios 6.4, gelijk 7.2 erop gezet, heb je tenminste weer powermanagement en kan de cpu 50% als ie niets doen, dat lukte me dus totaal niet met die andere biosversie.

Als je je scherm even dichtklapt binnen Windows hou je het probleem wel eens even soms. Dit probleem is echt dat je totaal geen beeld (ook neit een backlight die uit is oid) op je laptop.

Dat je BIOS 0702 nodig hebt komt omdat Asus in het begin te lui was om zich aan de ACPI regels te houden... Linux had er al problemen mee maar XP vond het niet zo erg. Vista is wat dat betreft ook wat strenger op dit soort dingen geworden.

One step beyond!

Heb hem vandaag weer terug gekregen. Ze hebben er (weer) een nieuw moederbord en ook een nieuw scherm ingezet. Laatste is mooi want had een paar dode pixels die ik nu dus niet meer heb :P

Echt extreem snel, dinsdag opgehaald, vandaag weer gerepareerd terug gekregen. Chapeau voor de Asus RMA afdeling!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: