mooiste bierkrat radio [deel II]
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
Nieuw TopicDat werkt alleen voor Lipoaccu's. Niet voor loodaccu's ed, tenminste, dat neem ik aan.quote:Bnk90 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 00:55:
weet niet of je deze kan gebruiken denk het wel:P maar
misschien iets voor iemand die een voltmeter zoekt en er geen een wil maken.
hier klikken voor de voltmeter
verzendkosten zijn gratis en omdat het product onder de 22 euro zit heb je ook nog een vrijstellling de invoer rechten
Website douane voor de dubbelcheck
Lipo is meer voor in bestuurbare vliegtuigjes ed.quote:·Designed for 2S or 3S li-Po Battery
jdm8 wijzigde dit bericht 25-07-2008 11:52 (3%)
Reg. datum: 01 januari 2005
ik heb ook ee nradio gemaakt. maar met de autoradio is de bass echt verneukt.
zues 200watt versterker
2x caliber 160watt speakers
12ah accu
en een std autoradio.
Heb de versterker aangesloten op de rear speaker aansluiting van de autoradio.
als ik mp3 speler op versterker aansluit klinkt het veeel beter.
maar met autoradio klinkt de bass echt verneukt..
Iemand een idee waar ik zou moeten zoeken?
Een hele vooruitgang
Ik heb echter een vraag: ik heb een adapter gevonden (230 naar 12v van 1000ma). In theorie zou je de accu dus 7 uur moeten opladen, ik heb hem voor de veiligheid 6 uur eraan gehangen maar de accu is niet opgeladen
Je kunt het beste een druppellader kopen, die laad je accu met 13,6V / 13,8V op, en zo laad hij je accu helemaal vol, en gaat je accu niet kapot.
Beamer omgebouwd naar Xenon verlichting | ThinkPad T40 | ThinkPad T42 | Dell Latitude X300 | Fujitsu Scaleo P 8600GT, P4 3Ghz, 1GB
Reg. datum: 05 mei 2008
heb je ook foto's?quote:X-GAMER-X schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:10:
Ik heb nu JBL speakers in mijn krat gegooid (2x 100 watt RMS ovale speakers, 300 watt peak). Als ik jullie speakers moet adviseren neem dan deze! super geluid en heerlijke bassvoor 3 tientjes op Marktplaats te vinden. Verder ligt er nu een 600 watt versterker in i.p.v. de 100 watt Marquant.
Stom van mij dat ik de accu met 12V heb proberen op te laden. Ik heb hier thuis een lood-accu lader liggen die 4 Ampere levert. Kan ik hiermee de accu's van 7,2 Ah opladen als ik ze alle 3 in serie zet ? dan krijgen ze 1,33 A elk of is dat teveel ? eventueel heb ik nog een 5 Ah accu die ik er ook bij aan kan sluiten.
En accu's in serie opladen is ook niet de bedoeling.
Beamer omgebouwd naar Xenon verlichting | ThinkPad T40 | ThinkPad T42 | Dell Latitude X300 | Fujitsu Scaleo P 8600GT, P4 3Ghz, 1GB
Reg. datum: 21 mei 2007
Volume van je ipod wat zachterquote:Jazzle schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:47:
Mijn versterker wil op de line-in 100mv, een mp3 speler of een line uitgang is echter 200mv (?) hoe kan ik deze laten dalen tot 100mv?
Dat is waarschijnlijk een vaste 12 volt voeding die maximaal 1000mA levert voordat ie doorfikt. Zoiets is niet geschikt om je accu op te laden. Schaf gewoon een geschikte (loodgel)acculader aan.quote:X-GAMER-X schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:10:
Ik heb echter een vraag: ik heb een adapter gevonden (230 naar 12v van 1000ma). In theorie zou je de accu dus 7 uur moeten opladen, ik heb hem voor de veiligheid 6 uur eraan gehangen maar de accu is niet opgeladenEr komt wel wat stroom vanaf maar niet genoeg voor de versterker (gewoon de rest-stroom alleen lijkt het wel) Doe ik iets fout ? Met opladen gewoon de + op de + van de accu gedaan en de - uiteraard op de -.
Nee, het verschil is zo groot dat alleen het zachtste stapje nog goed is, harder gaat al oversturen (op de pc). Ik zet er gewoon een (2e) potmeter in, eentje met een een mooie knop om het volume te regelen, eentje erin om eenmalig af te stellen.quote:happer schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:44:
[...]
Volume van je ipod wat zachterDat is echt het laatste waar je je druk om hoeft te maken
Kan ik een acculader van b.v. 350mA gebruiken als rechtstreekse voeding voor mijn versterker ? ik denk dat dit te weinig ampere is voor zoveel watts op hoog volume ?
Ik wil dan een PC voeding als rechtstreekse stroomvoorziening gebruiken. Kan ik hier op de een of andere manier ook de accu's mee opladen zonder dure beveiligingen/ regelaars ertussen
misschien dat het gaat lukken, daar weet ik namelijk ook niet.
quote:X-GAMER-X schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:49:
Bedankt voor jullie antwoord![]()
Kan ik een acculader van b.v. 350mA gebruiken als rechtstreekse voeding voor mijn versterker ? ik denk dat dit te weinig ampere is voor zoveel watts op hoog volume ?
Nee, adapter heeft te weinig vermogen.
Ik wil dan een PC voeding als rechtstreekse stroomvoorziening gebruiken. Kan ik hier op de een of andere manier ook de accu's mee opladen zonder dure beveiligingen/ regelaars ertussen
Nee, PC voeding geeft maar 12V af. Als het meer zou zijn (bijv. 18V) dan kun je er wel een LM317 aanhangen, en dan afregelen op 13,7V bijv.
Reg. datum: 14 juni 2007
er zit in:
- oude speakers uit één of andere box.
- Sony xplod 3 weg autospeakers.
- 300 watt kijkshop versterker
- travo
Het geheel zet dus gewoon aan de netspanning.
Met dit kratje zijn we op vakantie geweest naar Rimini, op het vliegveld bij de douane keken ze heel raar op toen ze dit zagen... hij moest gelijk open en ik moest helemaal uit gaan leggen wat het wars en hoe het werkte!!!
haha, anywayz, hier de fotos!
gr rob
ze mogen van mij weg
Beveiligingsbedrijf toevallig
ik ben een beginner maar ik wil er zeker wel gebruik van maken, ik mail je nog eventjes!quote:Vanhaag schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:22:
vandaag weer een zooitje accu's gekregen, dus als iemand nodig is zeg het maar.
ze mogen van mij weg
Zit jij al in de boom te hangen?
van mijn vader's bedrijf:)quote:ThinkPad schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:46:
Hoe kom je aan dat spul?
Beveiligingsbedrijf toevallig?
worden om de 2 jaar vervangen bij hun
Jazzle wijzigde dit bericht 30-07-2008 19:38 (70%)
Het is niet zo dat bij 0V = accu leeg, hij is al veel eerder leeg.
Als je doorgaat tot onder de 12V maak je de accu onherstelbaar kapot.
Hier ga je de fout in. Op deze manier moet je niet rekenen. De lamp verbruikt 0.5A, geen Ampere x uur.quote:Jazzle schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:57:
door er een zo'n lange staaflamp (soort tl buis), aan te hangen van 0.5Ah, nu is de spanning na 4 uur (2Ah verder dus)
Ik weet niet helemaal hoe ik het je precies uit moet leggen, maar op deze manier kun je het niet uitrekenen.
ThinkPad wijzigde dit bericht 30-07-2008 21:56 (46%)
Hmm, het voltage zakte hierna opeens wel veel sneller, op 11v gestopt (de beveiligingen die ik in dit topic tegenkom werken ook tot 11v). hij heeft het nu 6 uur lang volgehouden met een lamp van 0.5A eraan. Lijkt me niet goed? die lamp moet het een uur of 14 doen?quote:ThinkPad schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:55:
Jup, bij 12,00V moet je stoppen.
Het is niet zo dat bij 0V = accu leeg, hij is al veel eerder leeg.
Als je doorgaat tot onder de 12V maak je de accu onherstelbaar kapot.
Voor de Optimate lader trouwens, daarmee weet je zeker dat je accu goed geladen wordt.
[...]
Hier ga je de fout in. Op deze manier moet je niet rekenen. De lamp verbruikt 0.5A, geen Ampere x uur.
Ik weet niet helemaal hoe ik het je precies uit moet leggen, maar op deze manier kun je het niet uitrekenen.
Je hebt ook nog te maken met ideale ontlaadstromen e.d.
Alleen bij een stroom van xx A houd de accu het xx uur uit.
Dit wordt allemaal wel uitgelegd in de PDF van je accu (typenummer wat op je accu staat even Googlen)
14 uur houdt hij het ook niet uit, omdat je dan in de knoop raakt met ideale ontlaadstroom, diepontladen e.d.
Daarom is het altijd minder.
ThinkPad wijzigde dit bericht 30-07-2008 23:43 (20%)
Ja standaard 7,2Ah 12vquote:ThinkPad schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:42:
Wat voor accu heb je? zo'n standaard 12V 7Ah blok?
Je hebt ook nog te maken met ideale ontlaadstromen e.d.
Alleen bij een stroom van xx A houd de accu het xx uur uit.
Dit wordt allemaal wel uitgelegd in de PDF van je accu (typenummer wat op je accu staat even Googlen)
14 uur houdt hij het ook niet uit, omdat je dan in de knoop raakt met ideale ontlaadstroom, diepontladen e.d.
Daarom is het altijd minder.
Aha, de datasheet kan ik niet vinden ("Portalac pxl12072"), die had ik al een keer geprobeert te zoeken. Maar als zo'n accu in werkelijkheid dus nóg minder energie 'vasthoud', is het dan niet beter om naar een ander type batterij te kijken? Dit ding is loodzwaar(letterlijk) en de capaciteit is ook niet schokkend. Is een li-ion batterij niet beter?
ik geloof niet dat zulke batterijen een grote capaciteit hebben, je kunt denk ik wel even langs een beveiligings bedrijf gaan. die hebben meestal wel een aantal accu's liggen die je gratis/goedkoop mee kunt krijgen.quote:
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.