Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Vanhaag schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:18:
[...]

ik ga voor de meeste dingen ook naar Okaphone.

ik ga morgen wss een draaispoelmeter kopen, maar ik heb geen flauw idee hoe ik zoiets moet aansluiten?
Amperemeter moet in serie
Voltmeter parallel

Binnenkort ook weer acculaders bij Lidl:

http://www.lidl.nl/nl/hom.../c.o.20080612.p.Acculader

ThinkPad wijzigde dit bericht 05-06-2008 16:29 (15%)

quote:
Vanhaag schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:18:
ik ga voor de meeste dingen ook naar Okaphone.

ik ga morgen wss een draaispoelmeter kopen, maar ik heb geen flauw idee hoe ik zoiets moet aansluiten?
Waarschijnlijk moet je een weerstand in serie aansluiten. Het zou niet te moeilijk moeten zijn. Dat kunnen ze je bij Okaphone wel uitleggen. Je moet alleen een van die oudere kerels hebben, die weten er het meeste van.

Heeft iemand enig idee hoe je de grootte van het gat dat je nodig heb voor je speaker op kan meten zonder dat je de speaker al in bezit heb? Ik wil namelijk alvast de bouwtekening in orde maken zodat ik direct aan de slag kan binnekort, maar bij een 9x6" speaker is dat nogal lastig. Het gaat in dit geval om de Boss R694 RiOT 6"x9" speaker.

Ik heb via google gezocht naar cuttout dimensions, maar dat leverde weinig resultaat op.

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

vandaag de Marquant versterker gekocht + een draaispoelmeter, en alles werkt:)

quote:
Termic schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:45:
Heeft iemand enig idee hoe je de grootte van het gat dat je nodig heb voor je speaker op kan meten zonder dat je de speaker al in bezit heb? Ik wil namelijk alvast de bouwtekening in orde maken zodat ik direct aan de slag kan binnekort, maar bij een 9x6" speaker is dat nogal lastig. Het gaat in dit geval om de Boss R694 RiOT 6"x9" speaker.

Ik heb via google gezocht naar cuttout dimensions, maar dat leverde weinig resultaat op.
Misschien als je zoekt op installation manual? daar hoort een boor/zaag mal in te zitten.

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

quote:
franssie schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:16:
[...]

Misschien als je zoekt op installation manual? daar hoort een boor/zaag mal in te zitten.
Bedankt, dankzij die tip kwam ik een aantal andere pagina's tegen met een aantal speaker templates, en toen ik vervolgens daar op zocht kwam ik op het volgende uit: KLIK

Precies wat ik zocht :D

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

quote:
Termic schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:54:
[...]

Bedankt, dankzij die tip kwam ik een aantal andere pagina's tegen met een aantal speaker templates, en toen ik vervolgens daar op zocht kwam ik op het volgende uit: KLIK

Precies wat ik zocht :D
yep - dat zijn ze - meet na het printen wel even de maten na - zodat 74mm ook echt 74mm is - zou jammer zijn van je bouwtekening als je perongeluk 73mm hebt gezaagd en het past niet (is wel op te lossen maar toch).

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

Is DEZE vesterker niet minstens 2-en-een-half keer zo goed/sterk als die 200 watt (kijkshop) marquant versterker terwijl deze maar 2x zo duur is?

Deze Toxic versterker beschikt overigens ook nog eens over een switchable bass boost wat ook nog wel een handig kan zijn ;)

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

mijn radiootje is nu helemaal af, alleen heb ik nog 1 vraagje.

de radio doet het ook op een 12 volt adaptertje, maar als ik hem harder zet klinkt het muziek echt bagger.
terwijl dat bij mijn accu niet zo is.

wat kan ik hieraan doen?

Opblaasblob

quote:
Vanhaag schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:42:
mijn radiootje is nu helemaal af, alleen heb ik nog 1 vraagje.

de radio doet het ook op een 12 volt adaptertje, maar als ik hem harder zet klinkt het muziek echt bagger.
terwijl dat bij mijn accu niet zo is.

wat kan ik hieraan doen?
Zwaardere adapter kopen die het piekvermogen kan leveren wat je accu ook levert, de muziek niet zo luid zetten, of oordopjes kopen!

Geniet, maar luister naar goede hifi-apparatuur

Na een aantal weken meelurken hier, heb ik mijn krat ook kunnen voltooien, bedankt voor alle tips. Nu heb ik alleen nog 1 probleem: Ik heb pioneer speakers gekocht, waarbij ik er vanuit ging dat er kapjes bij zouden zitten. Dit bleek niet het geval 8)7 Op internet kan ik nog niet echt een shop vinden die ze verkoopt, ook de lokale audioboer had zet niet. Iemand tips? (Foto's volgen)

waar blijven de foto's ?!?

Ga toch modden!

Even een snel (stom) vraagje: Ik heb alles voor mijn bierkrat radio in huis op een accu na. Nu heb ik wel een accu lader liggen voor 12v lood accu's die 4A levert. Kan ik deze i.p.v. een accu gebruiken om te testen zonder dat ik iets doorbrand ofzo :X ?

quote:
X-GAMER-X schreef op maandag 09 juni 2008 @ 21:57:
Even een snel (stom) vraagje: Ik heb alles voor mijn bierkrat radio in huis op een accu na. Nu heb ik wel een accu lader liggen voor 12v lood accu's die 4A levert. Kan ik deze i.p.v. een accu gebruiken om te testen zonder dat ik iets doorbrand ofzo :X ?
Gewoon aan pc voeding hangen. Moet je even een verbinding maken met een paperclipje zodat ie ook zonder mobo aangesloten aan kan!

E:
http://faq.tweakers.net/cme/voeding/atx-dummyload-tester.gif
De groene met de zwarte dus! pinnetje 14.

aartrost wijzigde dit bericht 09-06-2008 22:58 (10%)
Reden: plaatje erbij

lalala

Hy, my name is Toke

Meestal krijg je een PCvoeding ook aan zonder belasting (dat is hier al altijd gelukt..) maar dat horen de mensen van het elektronica gedeelte niet graag :D zo mishandel je je voeding :)

Die weerstanden dat ertussen moeten zijn wel highpower weerstanden ;)

Be PWN-ed Server specs

Ga toch modden!

Bedankt :), dat ik daar niet aan had gedacht.

SE W850i + K700i owner
Reg. datum: 15 september 2004

Ik heb het idee om ook een krat radio te gaan maken, maar is er hiervan ergens een hand leiding te vinden?

Heb echt grondig gezocht maar kan niets vinden, en zo technische ben ik nou ook weer niet maar met de juiste handleiding moet het toch wel lukken

There's no point at living if you can't feel alive + CC:S Naab

Mja wat wil je daar dan uit weten?
Het is nogal straightforward ;).

Bekijk anders andermans creaties eens, en maak ze na :).

Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!

Lees eerst deel 1 maar eens door op: Mooiste krat radiootje
Duurt even, maar dan heb je in ieder geval de 'basis'. Daarna kan je altijd nog met specifieke vragen komen...

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

quote:
the blob schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:48:
[...]

Zwaardere adapter kopen die het piekvermogen kan leveren wat je accu ook levert, de muziek niet zo luid zetten, of oordopjes kopen!
oké ik had toevallig nog een 12 volt 30Va adapter liggen, dus ik ging dat uit proberen.
maar helaas kanpte de zekering er dus uit.

is dit dan weer teveel?

Ondertitels horen in films.
Reg. datum: 28 oktober 2007

Is het iets om de accu's uit (12 Volt) boortollen te nemen en die parallel te zetten? Ik heb geen idee hoeveel Ampere die dingen leveren, maar ik wil wel een kratradio en een loodzuur-accu is mij te gevaarlijk en een gelaccu te duur :+

Wil veel, doet weinig

vraagje: ik heb nu zo'n lidl oplader, kun je opladen en spelen tegelijk?

Ondertitels horen in films.
Reg. datum: 28 oktober 2007

quote:
stammie90 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:25:
vraagje: ik heb nu zo'n lidl oplader, kun je opladen en spelen tegelijk?
Ja

Wil veel, doet weinig

Dan kun je zon lader dus ook gebruiken als "omvormer". Als je kist niet meer als 600Ma trekt. ofniet?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws