Gaat het zootje dan niet 'clippen' ??quote:
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
GoT Index » Audio en HiFi » mooiste bierkrat radio [deel II]
Pagina's: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 37 38 39 40 last
[Nieuw Topic]Gaat het zootje dan niet 'clippen' ??quote:mattie1992 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:56:
Waarom zou een autoradio niet voldoende vermogen kunnen leveren? Als je een versterker en radio doet slurpt het toch energie?
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
nee - dat hoef je niet - bouw eerst je radio en dan wel luchtdicht he? Kan ja later altijd nog iets 'tussen zetten'.quote:Termic schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:23:
Heb special naar een autoradio met AUX aansluiting gezocht dus daarvoor heb ik de versterker niet perseé nodig. Het ging mij er meer om dat de speakers 500 watt per stuk zijn dus ong. 100-200 watt RMS denk. Terwijl de autoradio maar 4x40 watt heeft wat nog niet eens RMS is. Waardoor, zo heb ik gelezen in ieder geval, je speakers onzuiver worden als zij te hard gaan. En de versterker in de autoradio kan gaan clippen...
Maar daar hoef ik me dus geen zorgen over te maken?
franssie wijzigde dit bericht 02-06-2008 01:44 (4%)
Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...
Kom maar op met dat biertjequote:franssie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:55:
[...]
nee - dat hoef je niet - bouw eerst je radio en dan wel luchtdicht he? Kan ja later altijd nog iets 'tussen zetten'.
En als jij een echte 200W RMS installatie -op een interne 12V accu die langer dan drie uur op 70% vermogen speelt- in een bierkrat hangt, krijg je een biertje
//edit// en hoeveelmensen wil je van muziek voorzien eigenlijk, 500?
Xanoxx wijzigde dit bericht 02-06-2008 09:43 (5%)
Komt er ook nog een redelijk geluid uit? Ook wat laag?quote:happer schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:45:
Ik heb m'n versterkertje binnen van www.41hz.com ! Ik heb em vorige week in elkaar gezet en getest op mijn audio speakers. Dat ding kan best behoorlijk hard (zeker voor zoiets kleins) en gebruikt dan ook nog eens bijna geen stroom! Hij trekt bij een relaxed chill volume nog minder stroom dan de vorige versterker trok zonder muziek... Ik denk dat m'n krat het op een redelijk park volume wel 20 a 30 uur gaat uithouden op een 7Ah accu. Dat is goed nieuws want 't weekendje Terschelling komt er weer aan.
Eigenlijk komt het er op neer dat vergeleken met m'n oude versterker m'n accu capaciteit ongeveer is verdrievoudigd. Dwz, 20Ah accu met het gewicht van een 7Ah accu.
lalala
quote:franssie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:55:
[...]
nee - dat hoef je niet - bouw eerst je radio en dan wel luchtdicht he? Kan ja later altijd nog iets 'tussen zetten'.
En als jij een echte 200W RMS installatie -op een interne 12V accu die langer dan drie uur op 70% vermogen speelt- in een bierkrat hangt, krijg je een biertje
//edit// en hoeveelmensen wil je van muziek voorzien eigenlijk, 500?
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
Laag is echt prima in orde, heb em getest op enkele extreme lage bassen nummers en hij klonk even goed als m'n audio versterker! Alleen gaat hij op een gegeven moment vervormen. Maar dat hebben alle versterkers die op 12 volt werken. Die vervorming ontstaat omdat op een gegeven moment de versterker een hogere spanning nodig heeft dan de 12 volt van de accu om de muziek nog harder te laten klinken en die "is er niet". Het enige dat je kan doen is de impedantie van de speakers verlagen. (dwz nieuwe speakers kopen). Mijn audio speakers zijn namelijk 8 ohm.quote:aartrost schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:30:
Komt er ook nog een redelijk geluid uit? Ook wat laag?
Als dat in orde is koop ik er namelijk ook eentje!
het is mogelijk...als je genoeg geld hebt voor een omvormer (12V>>>230V) en voor de accu, want die moet echt huge zijn wil je ff lekker lang gamen.quote:BlackFlower schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:20:
Hoi,
Ik ben ook van plan om een kratje te gaan bouwen..
Wat ik erin wil hebben:
Nintendo 64 (12W @3,3V)
Versterker (waarschijnlijk standaard versterker van de kijkshop) of autoradio die ik nog heb liggen
Boxjes (ook kijkshop of vergelijkbaar)
Schermpje (ook ong. 12W)
Wat voor accu zou ik hierbij nodig hebben? Is het uberhaupt mogelijk?
jochem92 wijzigde dit bericht 02-06-2008 15:03 (61%)
Uhm, daar klopt niets vanquote:ThinkPad schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:23:
Lekker omslachtig zo'n omvormer met een rendement van 80% of minder.
Pak dan gewoon een chip zoals een LM317 die de 12V converteert naar 3,3V
Ik weet niet of de LM317 sterk genoeg is, maar dat is echt een stuk beter qua energieverbruik.
De rest kun je volgens mij zo aansluiten op je accu.
Wil je er toevallig 2 verkopenquote:Termic schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:56:
[...]
Ik heb hier sowiso nog een zootje 12v 17ah liggen
dat zal allemaal wel maar een nintendo 64 werkt op 230V en niet op 3,3Vquote:ThinkPad schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:23:
Lekker omslachtig zo'n omvormer met een rendement van 80% of minder.
Pak dan gewoon een chip zoals een LM317 die de 12V converteert naar 3,3V
Ik weet niet of de LM317 sterk genoeg is, maar dat is echt een stuk beter qua energieverbruik.
De rest kun je volgens mij zo aansluiten op je accu.
" Foutmeldingquote:
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
Geweldig! dankje voor de infoquote:happer schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:37:
[...]
Laag is echt prima in orde, heb em getest op enkele extreme lage bassen nummers en hij klonk even goed als m'n audio versterker! Alleen gaat hij op een gegeven moment vervormen. Maar dat hebben alle versterkers die op 12 volt werken. Die vervorming ontstaat omdat op een gegeven moment de versterker een hogere spanning nodig heeft dan de 12 volt van de accu om de muziek nog harder te laten klinken en die "is er niet". Het enige dat je kan doen is de impedantie van de speakers verlagen. (dwz nieuwe speakers kopen). Mijn audio speakers zijn namelijk 8 ohm.
Met 4 ohms speakers heb je ongeveer 2x25 watt RMS te pakken uit die amp6basic, en dat is luid genoeg.
Als je hem bestelt kan ik je alvast een tip geven: soldeer de 8 SMD diodes en de zenerdiode er meteen in. Die moeten volgens de handleiding pas op het laatst omdat ze gevoelig zijn. Het probleem is dat je er dan niet nouwelijks meer bij kunt. Soldeer de chip er wel het laatste in zoals in de handleiding staat (die zit namelijk in het zakje met de diodes.)
lalala
en email verwijderdquote:Termic schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:24:
[...]
" Foutmelding
Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'X-GAMER-X'"
Wat is je email? Dan neem ik wel ff contact met je op. Of zorg er even voor dat je Direct messages kan ontvangen
X-GAMER-X wijzigde dit bericht 02-06-2008 18:06 (5%)
Jep klopt allemaal en had ik ook allemaal gedaan. Vandaag terug geweest en ding geruild, en wat denk je? Werkt nu wel. Ik had dus een gare versterker te pakken.....quote:Xanoxx schreef op zondag 01 juni 2008 @ 02:57:
aan de ene kant zitten die klik dingen en aan de andere kant zitten de schroefjes waar de speakers op moeten.
De stroom moet je de rem en B+ aan elkaar knopen en naar de + van je accu en de grnd oid moet naar je min.
Die 'klik' dingen zijn voor een andere input, bijvoorbeeld de speakerdraden vanaf een autoradio.
die heb je trouwens niet nodig als je die tulp gebruikt.
Ik had em vorige week dinsdag ook binnen. Hoe leuk ik het ook vond mij is het niet gelukt er meer dan 1 seconde muziek uit te krijgen....en nou komt er helemaal niks meer uit (na wat rook en vlammenwerkquote:happer schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:45:
Ik heb m'n versterkertje binnen van www.41hz.com ! Ik heb em vorige week in elkaar gezet en getest op mijn audio speakers. Dat ding kan best behoorlijk hard (zeker voor zoiets kleins) en gebruikt dan ook nog eens bijna geen stroom! Hij trekt bij een relaxed chill volume nog minder stroom dan de vorige versterker trok zonder muziek... Ik denk dat m'n krat het op een redelijk park volume wel 20 a 30 uur gaat uithouden op een 7Ah accu. Dat is goed nieuws want 't weekendje Terschelling komt er weer aan.
Eigenlijk komt het er op neer dat vergeleken met m'n oude versterker m'n accu capaciteit ongeveer is verdrievoudigd. Dwz, 20Ah accu met het gewicht van een 7Ah accu.
ATi is Victorious
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Audio en HiFi » mooiste bierkrat radio [deel II]
Pagina's: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 37 38 39 40 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos