Gathering of Tweakers

Quicksearch
No bullshit!
Reg. datum: 28 oktober 2007

quote:
achtung! schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:01:
Ok!
En is deze misschien nog beter:
http://www.conrad.nl/goto/?product=250248

1600mA ipv 600mA betekend dat ik 2.6x zo snel een accu kan laden? Dus mijn 7Ah accu kan dan in zo'n 4,5 uur opgeladen worden ipv zo'n 12 uur; of is dat te simpel gerekend? 8)7
Voor 2, 6, 8 en 12 V loodaccu's ;)

Gij zijt gegroet!

quote:
achtung! schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:01:
Ok!
En is deze misschien nog beter:
http://www.conrad.nl/goto/?product=250248

1600mA ipv 600mA betekend dat ik 2.6x zo snel een accu kan laden? Dus mijn 7Ah accu kan dan in zo'n 4,5 uur opgeladen worden ipv zo'n 12 uur; of is dat te simpel gerekend? 8)7
Ja die is wel goed, maar je accu gebruikt toch de 1600mA niet, omdat hij zichzelf begrenst op 1/10 van de capaciteit. (7/10 = 0,7A)

Zoekt een lamp/reflector (lamp mag kapot zijn) voor Infocus LP500 / LP530 / Dataview 370 !!

Ik heb nu mijn kratje bijna klaar.

Heb op het moment:
  • Marquant MCA-200 Versterker van de Kijkshop á 20,00
  • Marquant 100 watt Speakers van Kijkshop á 20,00
  • Scooteraccu van lokale brommerboer á 15,00
  • Kabeltje van de Action voor aansluiten van MP3-speler á 0,60
  • Een halve krat Bavaria (dus niet een normale grote)
Wat ik nog graag zou doen:
  • Een afstandsbediening
  • Een aan/uit knop
  • USB voor het opladen van mijn iPod
  • Stekker voor het afspelen op netstroom als accu leeg is
Weet alleen niet of punt 1, 3 en 4 te realiseren zijn.
Maar ik ben nog effe de eerste topicreeks door aan het lezen misschien kom ik nog nuttige info tegen.

quote:
DennizZMeister schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:24:
Ik heb nu mijn kratje bijna klaar.

Heb op het moment:
  • Marquant MCA-200 Versterker van de Kijkshop á 20,00
  • Marquant 100 watt Speakers van Kijkshop á 20,00
  • Scooteraccu van lokale brommerboer á 15,00
  • Kabeltje van de Action voor aansluiten van MP3-speler á 0,60
  • Een halve krat Bavaria (dus niet een normale grote)
Wat ik nog graag zou doen:
  • Een afstandsbediening
  • Een aan/uit knop
  • USB voor het opladen van mijn iPod
  • Stekker voor het afspelen op netstroom als accu leeg is
Weet alleen niet of punt 1, 3 en 4 te realiseren zijn.
Maar ik ben nog effe de eerste topicreeks door aan het lezen misschien kom ik nog nuttige info tegen.
4:je kan zelfs een man man stekker kopen en een aansluiting aan de buiten kant maken, kan je je kratje aanpluggen ;) (de lader moet dan wel in het kratje)

cruizin,blasting, racing @ gta

Bravia Commercial o//

Ja jongens, dit blijft toch wel vet hoor :*) Ik heb er vorige zomer al over zitten denken maar misschien moet ik er toch maar 's aan geloven! Ik heb een 8Ah accu staan van ons alarm (als backup accu, eigenlijk altijd 100% opgeladen geweest..), maar het is volgens mij wel een lood-accu..

Over het verhaal hierboven: Het mooiste is natuurlijk met een relais-systeempje een schakeling maken. Als jij dan je stroom erin prikt schakelt hij je accu uit en weet je zeker dat hij geen stroom meer aan je accu onttrekt :)
Hoe wou je de accu gaan opladen als je kratje overschakelt op netstroom ?

Zoekt een lamp/reflector (lamp mag kapot zijn) voor Infocus LP500 / LP530 / Dataview 370 !!

ik heb vandaag wat oude boxen gekregen, ook een versterker en een radio

dat waren:
1: 2 x power wave P W Compo 165/2 150 watt, 32 Hz-26000Hz, 4 ohm 2wegs speaker
2: 2 x pioneer TS-A6957, 180 W 4 ohm, 3 wegs speaker
3: versterker Marquant MCA4100 400 watt, 2x 100 + 2 x 100, 4 channel,, bridgeable
4: kenwood auto radio, vrij nieuw, 2 jaar oud ongeveer

volgens hem kwam er in zijn auto altijd vet geluid uit,
nummer 1 zou ik moetten combineren met nog een subwoofer, maar die heb ik nog niet, dus denk ik dat ik voorlopig voor nummer 2 ga,
weet alleen niet of ik die op de bridge moet zetten, want 2 x 100 is 200, en nummer 2 heb 180 watt vermogen

verder zitten er wat deukjes in het middelste bolletje op de boxen, is dit schadelijk voor het geluid, en hoe kan ik dit weer uitdeuken?

ik kan nog niks testen omdat ik nog geen accu heb, ik heb al wel een alarminstalatie bedrijf benadert, heb ik nog geen antwoord op,
maar, misschien kan ik beter een accu kopen, ik weet niet wat ik van dat bedrijf kan krijgen
maar wat voor accu zal ik nodig zijn, 12V ga ik van uit, ma verder ah? en amphere, daar heb ik egt geen verstand van,, hebben jullie een aanrader?

hoop dat mensen me hier kunnen helpen,
alvast bedankt in ieder geval!

Bolletje kan je uitdeuken door heel voorzichtig!! met de stofzuiger er bij te houden.

Qua accu, ik denk dat je met 4 boxen, een versterker, en een autoradio wel een grote accu nodig bent.

Een 7Ah is veelste snel leeg. Je kunt kijken voor een grotere gelaccu (duur!), of een autoaccu (die zijn ongeveer 45Ah, of meer).

Bravia Commercial o//

Oeh dat is wel vervelend om te krijgen :9

Zoals hierboven wordt gezegd is een 7Ah accu wel wat aan de krappe kant. Je kan overwegen 2 7Ah accu's parrellel te plaatsen om zo 14Ah te creeëren. Een wat forsere accu (kom je al snel bij auto accu's) zijn huge, doe je het lang mee, maar til je je wel een breuk aan. Maar als hij van achterbak -> boot vervoerd moet worden o.i.d. heb je er echt geen last van. Een kwestie van een dollie eronder of anders wieltjes erop maken ofzo.
quote:
ThinkPad schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:17:
Hoe wou je de accu gaan opladen als je kratje overschakelt op netstroom ?
Hmm, ja dat is inderdaad nog wel een leuke.. Ik denk dan toch een handmatig switchje. 12V naar accu (vanaf druppellader) of naar versterker (vanaf muuradapter).
nej, gebruik 2 3wegsboxen en een versterker met autoradio, aan hoeveel ampere moet ik denken?
de versterker is al heel groot, (neemt hele bodem in bezet) dus heb eigenlijk niet heel veel ruimte over voor de accu, moet ik toch een gel accu overwegen, die zijn kleiner toch?

ik wil binnenkort ook alles in elkaar gaan zetten

ik heb nu:

versterker 2x 100W + 2x 100W
2 3wegs speaker 180W
auto radio met usb aansluiting
een hol bierkrat

ben nog nodig:

accu, (wat voor 1 raden jullie me aan?, ik heb al gevraagt bij alarmbedrijf, wacht op antwoord)
schakelaar
accu lader, welke is goed? kunnen jullie vast pas weten als ik de accu heb?

tips en trucs voor het mooi plaatsen van alles in de krat,
ik wil graag de schakelaar, lader, en alles aan de buitenkant, dat ik hem niet uit elkaar hoef te halen

ik weet echt helemaal niks van electrischiteit, dus ik hoop dat jullie in beginners taal mij kunnen vertellen wat ik moet doen,

ik heb met paint mijn opstelling getekend, ( sorry dat het niet echt schematisch is)
http://img140.imageshack.us/img140/8241/opstellingkratradioxr3.jpg

hoop dat jullie mij als beginner kunnen helpen

edit: de aarde, die is neem ik aan wel nodig? en kan ik die gewoon op een metalen plaatje in het krat bevestigen?

eaglesJurgen wijzigde dit bericht 17-05-2008 20:58 (6%)

No bullshit!

Als je het hiermee vergelijkt
http://www.macloud.org/e107_files/public/1187946572_2_FT3475_schema_.png
-Ik zou een schakelaar tussen de accu en de versterker, maar ook een schakelaar tussen de radio en versterker plaatsen (Na de accu één draadje --> schakelaar --> twee draadjes ).
Voor de rest niets mis mee lijkt me. Alleen is het belang van aarde (vrijwel) te verwaarlozen.

Gij zijt gegroet!

quote:
TKing schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:30:
[...]

Voor 2, 6, 8 en 12 V loodaccu's ;)
Ja lood klopt; dus :? ? Das ook het type accu dat ik aangeef te willen gebruiken 8) :
http://www.conrad.nl/goto/?product=250202

No bullshit!

Sorry, mijn fout 8)7

Gij zijt gegroet!

quote:
TKing schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:41:
Als je het hiermee vergelijkt
[afbeelding]
-Ik zou een schakelaar tussen de accu en de versterker, maar ook een schakelaar tussen de radio en versterker plaatsen (Na de accu één draadje --> schakelaar --> twee draadjes ).
Voor de rest niets mis mee lijkt me. Alleen is het belang van aarde (vrijwel) te verwaarlozen.
jah, die snap ik, maar hoe zou ik dat moeten doen als ik een auto radio gebruik?
die moet neem ik aan ook aan de accu aangesloten worden

moet daar tussen ook een schakelaar? en als ik die aansluit, loopt de accu dan leeg, omdat er een draad is voor constant stroom, zodag het geheugen bewaard blijft
de aarde verwaarlozen? is dat niet belangrijk tegen kortsluiting, ik kan die neem ik aan gewoon aan een ijzeren plaatje bevestigen ergens in het krat?

Bravia Commercial o//

quote:
eaglesJurgen schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:19:
[...]

jah, die snap ik, maar hoe zou ik dat moeten doen als ik een auto radio gebruik?

moet daar tussen ook een schakelaar? en als ik die aansluit, loopt de accu dan leeg, omdat er een draad is voor constant stroom, zodag het geheugen bewaard blijft
de aarde verwaarlozen? is dat niet belangrijk tegen kortsluiting, ik kan die neem ik aan gewoon aan een ijzeren plaatje bevestigen ergens in het krat?
Nou, ik zou me niet zo'n zorgen maken over de accu die leegloopt. Zodra jij een switch op je draad gooit tussen je stroombron en je stroomverbruiker, zal er echt niks meer uit de accu lopen. Als je inderdaad een extra draad hebt die een kleine spanning houdt voor het geheugen wordt het een ander verhaal. Waar je hiermee uit moet kijken is dat je de accu té leeg kan trekken, daar kunnen die krengen erg slecht tegen. De vraag is, hoeveel settings wil je echt bewaard houden? Gaat het enkel om welk cd'tje je aan het spelen bent, of wil je een hele EQ-setup maken en radiozenders voorprogrammeren?

Over de aarde ben ik niet zeker. Ik zou zeggen dat het niet veel nut heeft om het naar een ijzeren plaat te geleiden, het blijft dan immers binnen de krat. Het zou pas werken als je een draadje+haring bij je hebt om die in de grond te prikken als je in park zit :9 ..of klets ik nu onzin?
Gewoon een aarde aanleggen. En een schroefuitgang aan te buitenkant maken. Die je kan aarde als dat nodig is / kan

Ik heb nu een schakelaar tussen de accu en de versterker,
En een afstandsbediening voor mijn iPod gehaald dus er zit wat voortgang in.
Ik moet alleen nog de speakers bevestigen. Is een beetje gekloot in een halve krat.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik 2 speakers aan de zijkant zal doen of eentje boven en eentje aan de zijkant.

Is een aarde nodig? Ik lees er hierboven wat over. Maar ik heb hem niet in de krat.

quote:
eaglesJurgen schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:19:
[...]

Allereerst zou ik als ik jou was de versterker helemaal weglaten. Twee luidsprekers op een autoradio gaan echt hard zat, zonde van de accucapaciteit. Als je hem toch wilt behouden zou ik de plus samen met de plus van de contactdraad van de radio via een schakelijk aansluiten op de accu. Je instellingen blijven zo niet behouden maar je hebt ook niet de kans dat je accu leeg raakt. Verder sluit je de versterker rechtstreeks (evt. via een zekering) op de accu aan. En dan de remotedraad van de radio (meestal paars) op de remote van de versterker. Zo gaat de versterker pas aan wanneer je de radio aan zet.

Verder is een aarde inbouwen echt onzin, dit heeft een auto immers ook niet. Wat wel verstandig is tegen kortsluiting is een zekering ertussen zetten (is standaard bij de meeste autoradio's)

No bullshit!

quote:
Michel5128 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:12:
[...]dit heeft een auto immers ook niet.
Mijn neef met zijn Seat Leon wel, heeft zelf de hele boel geaard omdat zijn radio stoorde i.c.m. Xenon koplampen.

Gij zijt gegroet!

I've got the power

quote:
TKing schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:24:
[...]

Mijn neef met zijn Seat Leon wel, heeft zelf de hele boel geaard omdat zijn radio stoorde i.c.m. Xenon koplampen.
Daarmee bedoelt jouw neef dat hij een nieuwe massakabel heeft moeten trekken. Dat is dus de MIN-kabel. Deze heeft hij dus van de versterker naar de carroserie van de auto getrokken. Een auto kan je immers niet aarden. Of rijdt jouw neef in een auto, die met een kabel aan de grond vast zit.

Xforce wijzigde dit bericht 18-05-2008 18:35 (11%)

Ik heb dr ook 1 gemaakt :)

http://i29.tinypic.com/68bm7a.jpg

Plaatje op imageshack (popups!)

Bovenste speakers moeten nog vast en de kabels enzo moeten nog gelegd worden.

Ook de accu moet er nog inkomen :)

Specs:

JVC versterker 2x160w rms gebrugt op de sub (dus 320w rms)
Kijkshopterror versterker van wel 2x 100w marquant voor de speakers
Toxic 12" Subwoofer 300-600w rms
2x Fusion 2weg speakers 140w rms

Heineken kratje en wat creativiteit.

Xanoxx wijzigde dit bericht 18-05-2008 19:59 (14%)

No bullshit!

Leuk kratje, vooral die woofer :9~ Mooi logo van Heineken ook, alleen vind ik het persoonlijk niet zo mooi dat die speakers zo ver naar buiten steken. Wel gaaf die versterker aan de buitenkant. Heb je de binnenkant expres leeg(er) gelaten vanwege lucht v/d woofer of heeft dat een andere reden? En wat ga je als input gebruiken? :)

Gij zijt gegroet!

Hey,

Dat die speakers naar buiten staan is meer omdat dan het geluid naar voren komt en niet de hemel in blaast ;)

En nu heb ik ruimte om mn accu erin kwijt te kunnen.

Heb een kleine 24ah gel accu voor zon 5u volop draaien :D

Dat verklaart ook dat het krat nog zo leeg is want die ruimte heb ik nodig voor de accu ;)

De ruimte zal niet veel meer uitmaken want als het krat helemaal leeg is kom ik nog nieteens op het aantal liters uit die de woofer eigenlijk nodig heeft.

Heb gisteravond even de woofer aangesloten, maar dat ding stuitert best wel dus moet alles eerst van binnen nog wat meer trillingsvrij maken, want je hoort meer gerammel dan muziek ;)

Speakers bovenop heeft nog een reden en dat is dat de druk van de woofer die speakers zouden wegblazen waarschijnlijk, dus dan zou ik afgesloten kamers moeten maken waar ze weer in zitten.

Gaan ten koste van mn volume van de woofer en ruimte voor de accu en 2e versterker ;)

Nu zitten ze mooi aan de buitenkant.

Pvc pijp schuin afgezaagd en metallic zwart gespoten :D

Vind het wel nice staan zo :D

Ze worden nog netjes vastgezet met patentband, ga ik wss vanavond doen.

Dan post ik wel weer een fototje

Enk post wel een filmpje als hij het doet ;)

Oja, de input ga ik mn eclipse(mp4 speler) voor gebruiken :)

Grtz.

Xanoxx wijzigde dit bericht 19-05-2008 14:35 (28%)

zeker wel een mooi krat !! maar waar heb je die letters voor het Heineken logo vandaan ?? ziet er namelijk strak uit ;)

succes verder,

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws