quote:
Scriptonusman schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:59:
[...]
Dus wil ik iets verzinnen om binnen van de bodem om de speakers heen en dan via een geleiding naar boven en buiten te gaan met een band.
Maar als jij nog een leuk idee heb ben je natuurlijk altijd vrij om dit hier te delen.
een haak kopen die gemaakt zijn om aan verticaal geplaatst te worden (kijk desnoods bij een havenwinkel) en die vast zetten met goede moeren en revette's.
daaraan een band die je ergens bij een tassenwinkel koopt, zon muskaton-haak of een harpje eraan
(ook tevinden in de havenwinkel) en klaar
dit lijkt
mij wel een goede oplossing
quote:
jochem92 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:25:
ps. een vriend heeft ook een kratje met dezelfde versterker en ongeveer dezelfde speakers (marquant) maar hij heeft de speakers allbei de andere kantt op, dus zeg maar aan de voor en achterkant. hij heeft namelijk een erg klein kratje dus passen ze niet allebei op de voorkant. ik heb mijn speakers allebei dezelfde kant op (naar voren) en ik zweer dat het geluid uit mijn krat veel en veel hoger was, dus als je twijfelt tussen allbei dezelfde kant op, of verschillend, en je wil zoveel mogelijk volume>>>> richt ze allebei dezelfde kant op!
bedankt voor de tip! ik heb het ontwerp aangepast.
Er komt er eentje aan de voorkant(25*25cm) en eentje aan de linker kant (25cm hoog * 42cm diep)
quote:
happer schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:11:
[...]
Bas krijg je door een afgesloten speakerkast met een resonantiepijpje te maken. Vergeet wat je bij natuurkunde hebt geleerd over staande golven, die passen toch niet in dat buisje. Ik heb van mijn krat een echte speaker gemaakt met "bass reflex". Het gat voor het handvat is de enige opening en werkt als bass reflex buisje. De bassen zijn echt extreem sterker geworden daardoor.
met andere woorden : bouw een goed luchtdichte kast en zorg ervoor dat er een (niet te groot) gat in zit om de druk kwijt te kunnen ?
ik ben niet zo thuis in de audio wereld...
Ik heb nu mijn hout binnen, ik weet niet pcies wat voor hout het is.
Heb het van iemand gekregen die er boxen van maakt

soort geperst hout van 14mm, enkel wel goed compact geperst.
(weer extra gewicht

)
update:
afmetingen worden 25x25x42cm (hoogte x breedte x diepte)
voorkant de boxen, achteraan een klep en bovenop een handvat.
(ik ga het hele goedje ondersteunen met een lichthouten frame)
stam2003 wijzigde dit bericht 14-05-2008 23:51 (52%)