Hoofdcategorieën
Topicacties

Best Buy Guide Waterkoeling- discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

Reageer Nieuw Topic
-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
TEAMIKKE schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:38:
Ik zou haast zeggen om het Ervaringen topic op te heffen maar dan heb je weer 1 groot topic. Dus wat is dan het beste?

Enkele opties:
- Een apart topic voor de BBG staat vast lijkt me;
- Een apart topic voor Algemene Info en voor de FAQ?;
- Het ervaringentopic uitbreiden met de toekomstige lijst met onderdelen en userervaringen;
- Een combinatie van bovenstaande
Ik zie de indeling van WC topics als volgt;
- Winkeltopic
- Showtopic
- Ervaringentopic. Hier staat dan ook alle informatie en FAQ in. Hier kunnen de discussie's over setups, methodieken en alternatieve benaderingen etc komen te staan.
- BBG-discussie, hierin alleen de discussie over de beste hardware. Dus nieuwe producten die op de markt zijn gekomen en of die in de volgende revisie kunnen worden opgenomen.
- BBG stucky (in ieder geval gesloten, zodat mensen daar niet in kunnen reageren).

Dit is imho de beste verdeling, maar de mods moeten uiteindelijk de knoop maar doorhakken. :)

Dookie Fundamentalist

Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

Mhh ja idd, en dan is het ook onze BBG en niet die van een andere site ;)
Ik zie ook dat die andere geen PUR en PVC er bij hebben. Meer verschillende Tygon soorten enz...
We gaan lekker door :)

(ik ben het btw eens met de indeling die boven me staat, al vind ik een "shop" topic wel eng. Denk dat die heel snel van de pagina verdwijnt omdat er niet iedere dag iets gekocht word)

ixl85 wijzigde dit bericht 02-09-2007 13:25 (67%)

[Zelf in te vullen]
Reg. datum: 14 februari 2006

Ik heb Twynn al ge'PM'ed dus we wachten vrolijk af dan :)
Panta Rhei
Reg. datum: 29 januari 2006

Toch nog even een puntje voor de BBG. In de high end setup wordt gekozen voor de Laing AGB, maar ik begrijp dat de prestaties van de pomp er minder van worden. Zou een losse res niet beter zijn?

Alea iacta est

Wat mot je?!?
Reg. datum: 13 januari 2005

Zowiezo schijnt dat een rot reservoir te zijn, heel erg hardnekkig om de lucht eruit te krijgen...
brul!
Reg. datum: 08 november 2003

quote:
TEAMIKKE schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:13:
Klopt. Sowieso zijn wij van mening dat grotere slangen enkel onhandig zijn. Het is meer wat je mooier vindt. Voor het grote gross is het echter niet nodig en daar praten we over. Jij kan natuurlijk gewoon G1/4'' koppelingen 1/2'' slangmaat nemen :)
Mooi? Moet je wel een raampje hebben, handiger of onhandiger zullen de meningen vast over verdeelt zijn :) Dikke vatsige slangen knikken niet zo snel, zo ja dan is er zowiezo nog een hoop ruimte
quote:
Ook mee eens :P
Treu treu, al ben ik wel benieuwd of het verschil echt niks is, eigenlijk wel vreemd... maar toch ook weer niet (ik volg alles ook niet zo heel erg meer... na ~20 topics word het beetje eenheidsworst :+ al zijn de ontwikkelingen nog best grappig )

Maaruh sjapoo heren, de vraag "wat moet ik nouuuu neeemuuuuh" zou practisch verleden tijd moeten worden ;)

Vandread wijzigde dit bericht 03-09-2007 12:15 (8%)

[Zelf in te vullen]

quote:
Ed_L schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:43:
Toch nog even een puntje voor de BBG. In de high end setup wordt gekozen voor de Laing AGB, maar ik begrijp dat de prestaties van de pomp er minder van worden. Zou een losse res niet beter zijn?
Ik had het nog niet aangepast. Enkel de eerste set is zoals ie wezen moet. We hebben idd. wel besloten dat die pomp vervangen wordt voor een gewone Laing i.c.m. de Swiftech Micro Res. Dus daar heb je idd. gelijk in ;)
Reg. datum: 22 januari 2004

Ik moet even zeggen dat het jeutjuhh is zo een D-tek block. temps enorm in orde nu 34c idle, x2 3600 @2950.

(m'n crucial ballistix pc5300 gaan niet harder, daarom maar een comfortabele 2950Mhz ;) )
Reg. datum: 10 februari 2007

ik wou even doorgeven dat een black ice xtreme 240 niet past in een thermaltake soprano..
op de bodem niet. moet nou dus even gaan kijken waar ik em nou moet plaatsen, niet echt aan gedacht...

www.highflow.nl

Reg. datum: 04 september 2002

quote:
BTS schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:46:
ik wou even doorgeven dat een black ice xtreme 240 niet past in een thermaltake soprano..
op de bodem niet. moet nou dus even gaan kijken waar ik em nou moet plaatsen, niet echt aan gedacht...
Boven in de kast modden past vast wel. Vind ik sowieso de beste plek voor een radiator.
Aikidoka

quote:
PilatuS schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:41:
[...]

Boven in de kast modden past vast wel. Vind ik sowieso de beste plek voor een radiator.
Niet mee eens...
Ik vond onder in de case het beste. Daarom ben ik voor de stacker gegaan.
Onderin is makkelijker met ontluchten en fijner met de gewichtsverdeling in je case.
:)

ja ben nou ook al bezig met de popnagels verwijderen alleen bovenin de 3.5 bays kan ik niet komen met de boor ff dus een kleinere boormachine kopen..

die onderste 6 gingen makkelijk:)

daarna is het ook gewoon de bedoeling dat ik em onderin plaats
bovenin is voor mij niet leuk aangezien die zo mooi is en dat ik em dan niet zou zien, is waardeloos..

www.highflow.nl

Reg. datum: 04 september 2002

quote:
ixl85 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:26:
[...]

Niet mee eens...
Ik vond onder in de case het beste. Daarom ben ik voor de stacker gegaan.
Onderin is makkelijker met ontluchten en fijner met de gewichtsverdeling in je case.
:)
Ieder zo zijn persoonlijke voorkeur :)

Ontluchten is bij mij met mijn vloeistoffen zo gedaan. Duurt maximaal 1 uur. Koelvloeistof samen met gedestileerdwater gaat stukken beter dan met water en toevoegingen.

Boven in de kast heb je met de rad daar ook gelijk out take fans voor de rad, niet dat dat echt nodig is maar tis op zich wel handig. De rad zou bij mij niet onderin de kast passen omdat daar het HDD rek staat en de pomp. Hangt dus ook wel erg af van de kast. Mijn 3x120mm rad is sowieso veel te groot voor onderin de kast.

daarom verwijder ik ook mijn hardisk bay^^

Ik laat gewoon discussies op gang komen :*)

BTS wijzigde dit bericht 08-09-2007 09:56 (35%)

www.highflow.nl

Aikidoka

quote:
PilatuS schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:39:
[...]

Ieder zo zijn persoonlijke voorkeur :)

Ontluchten is bij mij met mijn vloeistoffen zo gedaan. Duurt maximaal 1 uur. Koelvloeistof samen met gedestileerdwater gaat stukken beter dan met water en toevoegingen.

Boven in de kast heb je met de rad daar ook gelijk out take fans voor de rad, niet dat dat echt nodig is maar tis op zich wel handig. De rad zou bij mij niet onderin de kast passen omdat daar het HDD rek staat en de pomp. Hangt dus ook wel erg af van de kast. Mijn 3x120mm rad is sowieso veel te groot voor onderin de kast.
Ja... idd voor normale kasten vaak wel... Maar daarom heb ik een stacker gekocht.. (pas ook een 360 onder er in). Maar idd ieder zn ding...
Als het zou kunnen had ik mn rad op 2 120mm outtakes bij mn cpu... Maar daar zit maar 1 plekje...

Ik heb je slangen btw binnen, tegek! Kan ik binnenkort een begin maken.
[Zelf in te vullen]

Even een verklaring van mijn kant waarom het allemaal niet opschiet : Ik heb helaas wat weinig tijd atm. Volgende week heb ik weer iets meer tijd dus ik zal dan iig de BBG afmaken zodat we dat afhebben :)
Panta Rhei

subtiele kick

Alea iacta est

[Zelf in te vullen]

* TEAMIKKE heeft veel te weinig tijd atm:X Ik zou pas van de herfstvakantie weer tijd hebben (week 42 voor de niet schoolgaanden). Dus als iemand anders het nog wil overnemen, ik heb het in een txt. bestandje die je verder nog moet aanpassen met alle nieuwe veranderingen. In de vakantie wil ik er wel mee verder maar voorlopig kom ik er niet aan toe, helaas..
Aikidoka

^^
Hier ook erg druk.
Slangen review + lay-out komen nog... heb het aardig druk..
zo erg zelfs dat ik nu alweer mn bed ga opzoeken :X
[Zelf in te vullen]

Voorlopig blijft even de stop erin dus (woordspeling :P ). Als we meer tijd hebben gaan we weer verder. Er moeten nog wat onderdelen verandert worden die verbeterd en vervangen zijn zag ik al dus daar moeten we wel even goed de tijd voor nemen.
Panta Rhei

subtiel schopje voor teamikke. Het zou zonde zijn als dit leuke initiatief stil valt.

Alea iacta est

[Zelf in te vullen]

Ik zal er tijd voor inruimen volgende week ;) Het een en ander is alweer veranderd zag ik al.
Reg. datum: 26 december 2004

FreezeXJ Is het ook de moeite om een andere top te bestellen voor de Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1RT/Plus mit 2xG1/4"-Außengewinde. Die andere top is zoiets als die modded petra's top die meer flow en debiet geeft.

Zoiets als dit: http://www.aquatuning.de/...g-DDC-Acetal-Aufsatz.html

Omdat het niet in je guide staat? Iedereen op xs moet zo'n petra's modded top hebben blijkbaar :D

A8N-SLI Deluxe | AMD A64 4000+ @ FX-57 | Corsair 2x512MB 400Mhz PC3200Pro 2-2-2-5 | WD Raptor 74 GB + Maxtor 300 GB Sata II | Thermaltake Shark Silver | NEC ND 3500 | Benq FP937s | 2 x XFX GF6600 GT SLI | Logitech Z-5500 | Logitech MX1000 | Enermax 600W

Reg. datum: 13 juni 2006

Damn, die startpost voel ik in mijn portemonnee! Wist zelf niet precies waar te beginnen, dus heb erg veel gehad aan de startpost. Hartelijk dank en ga zo door! :)

Tevens even een vraagje, ik ben uitgegaan van het grootste budget, dus de setup van ¤400. Echter wil ik nu nog even alleen mijn CPU coolen en waarschijnlijk later uitbreiden. Bovenin wil ik een 120.2 radiator hangen, maar is die pomp dan geen overkill of valt dat wel mee?

Q9550 | Asus X48 Rampage Formula | Crucial Ballistix Tracer Led PC6400 2x1GB | Ati HD4870 | Antec 650W NeoPower Blue | HP W2207H | Logitech G15 | Logitech Z5500 | Microsoft Habu | Custom WC: Thermochill 120.3/D-Tek Fuzion/Laing Pro

Dan kan je net zo goed de kleinste nemen, want een sterke pomp heb je nodig als er veel weerstand(waterblokies) is. Aangezien jij dus alleen je cpu gaat coolen heb je veel minder weerstand en ben je beter af met een kleinere pomp, tenzij je later wil uitbreiden.

Highflow.nl

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: