Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Pilatus, een e6600 en 8800GTX lukt goed met een 120MM rad hoor, heb het zelf zo draaien en nergens problemen mee :).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
k8skaaay schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:46:
Pilatus, een e6600 en 8800GTX lukt goed met een 120MM rad hoor, heb het zelf zo draaien en nergens problemen mee :).
Ik had het over de Q6600. Als ik de temps zie van mensen met die CPU denk ik dat het niet goed gaat werken met een 120mm rad en 8800GTX. Maar als jouw temps nog wel netjes zijn dan moet het op zich nog wel kunnen denk ik, al zal de CPU temp denk ik hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het probleem is dat mensen die aan waterkoeling denken direct iets hebben van: Altijd koel, stil enz. Als ze dan alles aan een 120mm radiator hangen en die GPU wordt nog steeds 70 gr. onder load dan verklaren ze direct waterkoeling als een grote hoax. En daar willen we ze wel voor waarschuwen :) Het werkt natuurlijk wel met maar een enkele kleine radiator maar het is lang niet zo koel als dat je iedereen erover hoort.

[ Voor 13% gewijzigd door TEAMIKKE op 27-08-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Oei, my bad.. (nam te snel aan dat het een e6600 was :x )

Temps zijn gewoon netjes. e6600 is 29 graden op beide cores. Wanneer ik mn e4400 erin prik is ie 22 graden .. Dus scheelt weer 7 , ik verdenk ervan dat mn e6600 een beetje scheef is.

8800 is zon 45 graden, wel met een stille 120MM fan ervoor, kaart heeft toch wel wat airflow nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door sky- op 27-08-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die temps zijn erg netjes. Had dat niet verwacht met een single 120mm. Naja geeft in ieder geval aan dat het tabelletje wel klopt. (Al zou ik het dus met quad-core CPU's niet aanraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:45
ixl85 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:30:
Groen geel van maken dan?
Ik meen toch dat er een modje was met een 120rad met daarop een cpu, gpu en nb.
Maargoed, is idd wel twijfelachtig met die extreme producten.
Misschien als side-notice erbij zetten (met groen/gele aanduiding)?
Alles is ook afhankelijk van het doel, een Quadcore overclocken en een 8800gtx overclocken geeft ook een flink groeiende warmtehoeveelheid.
Dat is wat ik niet echt zie, je hebt meerdere doelen voor waterkoeling, stilte, algemeen(pimp?) en overclocken in de verschillende gradaties.

Het ene 120mm rad is tevens het andere niet and so on met de grotere rads.

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 27-08-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Nog even over die Yate Loon/Nexus D12SL-12 fans mischien wel handig om er bij te vermelden dat ze gesloten hoeken hebben en dus niet met standaard fan-schroefjes vastgemaakt worden.
Staat ook iets over in de ThermoChill FAQ:
2 - Provided Screws...
For closed corner fans such as the Nexus and YateLoon, use 3.5x38mm Sheet Metal Screws.
En hier nog een linkje met onderbouwing wat betreft de CPU blok keuze. Is een samenvatting van een draadje op Xtreme.
Ikzelf dacht nl dat de Swiftech GTX wat koelprestaties op gelijke hoogte met de Fuzion lag. Het scheelt nog niet veel, maar gezien de prijs de iets betere koelprestaties en veel mindere flow restrictie (zelfs met een nozzle) is de fuzion de betere keuze. Alhoewel ik de aankomende koperen top voor de GTX wel een erg mooi bling argument vind om voor die te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
Vandread schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:43:
[...]

Alles is ook afhankelijk van het doel, een Quadcore overclocken en een 8800gtx overclocken geeft ook een flink groeiende warmtehoeveelheid.
Dat is wat ik niet echt zie, je hebt meerdere doelen voor waterkoeling, stilte, algemeen(pimp?) en overclocken in de verschillende gradaties.

Het ene 120mm rad is tevens het andere niet and so on met de grotere rads.
Ja kijk... ok.... maar: wij werken niet bij dell waarbij we alles foolproof en op maat maken.
We maken een systeem dat aan onze algemene normen voldoen, zo is dat schema ook.
"Je kan deze rad hiervoor gebruiken"
Er komt nog wat kleine info bij over "hoe groter hoe koeler (in veel gevallen)" maar ze mogen zelf ook wel wat uitzoeken. Het is een richtlijn voor noobs, zodat ze niet meteen bang worden en denken dat ze een 360mm nodig hebben of dat ze met hun zotte hoofd een 120mm kopen voor een systeem met 5 onderdelen.

Ik snap je punt, maar we kunnen toch niet met alle factoren rekening houden.
Besides; de FP BBG is ook niet gericht op overclockers, pimpers enz.

Ik pas het schema denk ik morgen aan (ben nu even een neiuwe pc aan het maken... owwww een E6750!!! :9~ (voor mn vriendin :| :w ), dus neem het ruim en bekijk hem over anderhalve dag ofzo.

thnx voor de comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
coolfris schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:35:
Nog even over die Yate Loon/Nexus D12SL-12 fans mischien wel handig om er bij te vermelden dat ze gesloten hoeken hebben en dus niet met standaard fan-schroefjes vastgemaakt worden.
Staat ook iets over in de ThermoChill FAQ:
[...]

En hier nog een linkje met onderbouwing wat betreft de CPU blok keuze. Is een samenvatting van een draadje op Xtreme.
Ikzelf dacht nl dat de Swiftech GTX wat koelprestaties op gelijke hoogte met de Fuzion lag. Het scheelt nog niet veel, maar gezien de prijs de iets betere koelprestaties en veel mindere flow restrictie (zelfs met een nozzle) is de fuzion de betere keuze. Alhoewel ik de aankomende koperen top voor de GTX wel een erg mooi bling argument vind om voor die te kiezen.
Zal vermeld worden :) Bedankt voor de info. Volgens mij is iedereen het aardig eens over de sets zo langzamerhand dus ik zal ze binnenkort allemaal updaten, netjes maken ed. en dan kunnen jullie ze nog even checken. Vervolgens verhuizen ze naar een eigen topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
ixl85 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 02:14:
Ja kijk... ok.... maar: wij werken niet bij dell waarbij we alles foolproof en op maat maken.
Ik ben ook niet de makkelijkste he ;) en ben altijd al fan geweest van het powerpower dikdik US style waterkoeling ipv het duitse dunne slangetjes, kleine Eheimetjes spul.
Maar dat valt allemaal prima te combineren gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:48

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Klopt, alhoewel een Storm met een Eheim 600 toch niet echt goed is ;)

We hebben eigenlijk vooral 10/8 slang, en 1/2" voor het topsysteem... Iemand daar protest tegen?

Qua fans, we hebben een probleem... Willen we het er uberhaupt in? Zo ja, dan een paar merken noemen.
Noctua : duur, lang stil.
Papst : ook duur, stil, bekend merk.
Yate Loon : Vooral op XS aanbevolen.
Andere aanbevelingen?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
FreezeXJ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:39:

We hebben eigenlijk vooral 10/8 slang, en 1/2" voor het topsysteem... Iemand daar protest tegen?

Qua fans, we hebben een probleem... Willen we het er uberhaupt in? Zo ja, dan een paar merken noemen.
Andere aanbevelingen?
Als je een blok van 80 euro koopt kan ik me indenken dat je ook wat meer uitgeeft dan een pomp van 30 euro :?
Ik heb geen probleem met de 10/8 slangen. Grote slangen zijn imho lelijk en onhandig.

Qua fans:
Coolermaster fans (en dan de UV serie of de ultra silent) zijn stil en zeer goedkoop.
Beter dan de Arctic fans maar niet stiller dan de noctua's. Goede budget/stille oplossing.

Ook de nexus fans (die oranje met dat golfbalpatroon) blijken goed en stil te zijn. Maar heb er geen ervaring mee.

Oproep

Heeft iemand voor mij 40cm PUR slang over?
Ik ben van plan om een fotoverslag (met grafiekjes) te maken over de verschillende slangen en hun eigenschappen.
Ik heb zelf PVC en Pilatus heeft me al vermeld dat hij Tygon en Silicone in de aanbieding heeft.
Het liefst 10/8 (of dicht in de buurt) :)

owja; het doel hiervan is om dan in de FAQ te komen zodat mensen het verschil duidelijk kunnen zien.

edit:
@ hieronder
Owww nice... Ik ken die soort slangen helemaal niet. Opzich wel mooi om die er dan bij op te nemen. Ik zal je even een DM sturen

Wel jammer dat ze 13mm zijn...
Gewoon mee nemen in de vergelijking of alles 10/8 houden? :?

[ Voor 7% gewijzigd door ixl85 op 28-08-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik heb evt nog wel 1/2" slang over als je wilt.. (masterkleer en uh... Clearflex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:25

BTS

oke hierbij ff verwijderd, ik wist niet dat dat andere topic bestond O-)

[ Voor 97% gewijzigd door BTS op 29-08-2007 11:53 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
BTS schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:34:

In ieder geval bedankt voor jullie hulp en ik hoop dat ik niet nou het topic vern**k door dit hier te plaatsen. :$
Dit topic heeft inderdaad een ander doel, namelijk het samenstellen van BBG's, niet specifiek het delen van ervaringen. Je kunt je vraag beter even hier plaatsen: [Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
FreezeXJ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:39:

Andere aanbevelingen?
Qua slangen ben ik het met ixl85 eens. Het is meer persoonlijke smaak dan verbetere functie oid.

Qua fans is het voor mij vrij duidelijk eigenlijk: Yate Loons :) Als ze een beetje in de buurt komen van Noctua (wat dus zo is) dan is het gewoon bijna de perfecte fan. Stil,gaat lang mee en best goedkoop :) Eigenlijk zo ong. de beste prijs/kwaliteitsverhouding en daar zijn we op uit. En die prijs valt reuze mee en al helemaal met die paketten dus dat is gewoon klaar IMO.

@ixl85: Ik zou gewoon alle slangen meenemen :) Hoe meer je op je eigen forum van een bekende gebruiker leest hoe beter. Het is dan toch overtuigender en anders kunnen we het mooi gebruiken bij het overzicht met onderdelen ed. straks :)

Klein primeurtje: De eerste set is reeds gevormd met behulp van onze sets _/-\o_ Prima set gevormd door een beginneling waar we verder niks op hoeven aan te merken _/-\o_
BTS schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:54:
Ik heb aan de hand van de bbg voor wc dit setje samengesteld

Nou heb ik dit setje bij freezinghardware samengesteld:

Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 (vierkant) - 12 Volt€ 62,90 € 62,90
Alphacool NexXxoS Xtreme II€ 44,90 € 44,90
PVC slang 8 mm. (8x1) - 1 meter€ 2,29 € 4,58
Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8x1€ 3,29 € 19,74
Tec-Protect-Plus - 1000 ml.€ 8,99 € 8,99
Alphacool NexXxoS XP - Socket 775€ 43,90 € 43,90
Xilence Fan - 120 x 120 x 25 mm.€ 6,90 € 13,80
Een bekroning op ieders inzet tot nu toe lijkt me zo :)

[ Voor 25% gewijzigd door TEAMIKKE op 29-08-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Yate Loon en Nexus zijn toch hetzelfde en nexus staan gewoon in de PW, dus lijkt me handig die er duidelijk bij te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

ixl85 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:30:
[...]
Oproep

Heeft iemand voor mij 40cm PUR slang over?
Ik ben van plan om een fotoverslag (met grafiekjes) te maken over de verschillende slangen en hun eigenschappen.
Ik heb zelf PVC en Pilatus heeft me al vermeld dat hij Tygon en Silicone in de aanbieding heeft.
Het liefst 10/8 (of dicht in de buurt) :)

owja; het doel hiervan is om dan in de FAQ te komen zodat mensen het verschil duidelijk kunnen zien.
Kheb nog een stukkie pur 10/8 voor je liggen...
Wel uv oranje maar dat moet niet maken toch?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 29-08-2007 16:08 ]

• ixl85
Vandread schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:48:
Yate Loon en Nexus zijn toch hetzelfde en nexus staan gewoon in de PW, dus lijkt me handig die er duidelijk bij te zetten :)
Ow dat is idd wel handig ja :)
Nexus is zeker de "coole" dure spinoff?
Anoniem: 134214 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:07:
[...]
Kheb nog een stukkie pur 10/8 voor je liggen...
Wel uv oranje maar dat moet niet maken toch?
Nou... ik ben in princiepe tegen oranje PURslangen... maar vooor deze keer neem ik er genoegen mee. :D
Als je je DM aan zet (direct message bij Myreact) zal ik je even mn gegevens sturen.
k8skaaay schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:32:
Ik heb evt nog wel 1/2" slang over als je wilt.. (masterkleer en uh... Clearflex)
Ok relax, ik zal je zo even een message sturen!

Volgens mij heb ik de DM functie aangezet.
Anders ff mailen ;)

• Vandread
Vandread schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:48:
ligt jij krom voor 6.5 - 9 euro? :P
pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 (120mm, 22,8dB, 3/4p)

• TEAMIKKE
  • Niet online
22.8dB vind ik vrij veel eigenlijk als je het vergelijkt met de iets duurdere Yate Loon enz ;) Natuurlijk zijn het fabriekkantspecs. en die kan je met een korreltje zout nemen maar goed.

Ik heb op het moment even iets minder tijd maar van het weekend ga ik bezig om alles in een mooi topic te planten :)

[ Voor 25% gewijzigd door TEAMIKKE op 30-08-2007 16:25 ]

• Vandread
db is ook afhankelijk van hoe hard ze blazen en dat valt natuurlijk prima te beinvloeden met een controller of gewoon allemaal op 5 of 7 volt snoeren.
Zie het maar zo, een fan die altijd zacht blaast gaat nooit hoger blazen, vice versa wel ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Vandread op 30-08-2007 17:05 ]

• BTS

BTS

vandread bedoel je met hoger meer kabaal, of sneller?

ohja heb vandaag mijn setje besteld, mede dankzij dit topic,
heb iig veel duidelijkheid gekregen met aansluitingen, en goede spullen voor een goede prijs.

2 x Axiallüfter 120mm Blacksilent XL2
2 x Schlauch PVC 10/8mm innovatek Spezial Schlauch tranparent
1 x Alphacool NexXxoS XP Sockel 775
6 x 10/8mm (8x1mm) Anschraubtülle G1/4
1 x AT-Protect-Plus 1000ml
1 x Eheim 600 Station II 230V
1 x Black ICE Radiator GT Xtreme 240 - black
188,35 bij aqautuning, oftewel een goede voor jullie 200 euro budget;)

www.highflow.nl

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik zie hier niets over het beste nb-blok, wat kan ik het beste aanschaffen?

• Vandread
Een passief gekoeld thermalright blok, waarom hitte in je loop dumpen als je toch al een goed gekoelde kast hebt :D

Ik bedoel met hoger: meer lucht verplaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door Vandread op 30-08-2007 21:46 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De logica ontgaat me. Hij zal vast een reden hebben om zijn NB op water te willen.

• maxoss
  • Nu online
Hij wordt nu al behoorlijk heet ondanks de goede passieve koeling, maar zal dat echt veel uitmaken kwa temp in je loop?

• Vandread
Ondanks de marginale passieve koeling die gekoppeld is aan de mosfets zul je bedoelen :P
Een thermalright blok is daar niet mee te vergelijken, http://damagedmind.com/xmb/viewthread.php?tid=134&page=1
Je zult natuurlijk ook een oplossingkje moeten vinden voor de mosfets of je moet de boel an gort zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Nu online
:| idd, die zitten aan elkaar. Dan houd het op denk ik. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ARGGG!
Net een heel verhaal over NBblokken en heatpipes zitten ouwehoeren... Sluit ik die tab af...

Mn punt was:
Je mobo word niet stabieler als ie 35graden is ipv 50 (die dingen zijn gemaakt om warm te worden, het is niet zo dat dat een design-flaw is en dat iedere computergebruiker het heft in eigen handen moet nemen om dit te voorkomen :+)
Alleen als je echt een oc wilt maken van [insert heel veel mhz] dan is het wel leuk om naar andere koeling te kijken. Als je je E6600 wat omhoog wilt krikken zou ik geen gekke dingen gaan doen.

Sowieso zijn de innovaties op NBblokken niveau zo grondschrapend laag dat het helemaal niet interessant is om je daar in te verdiepen. Wat er voornamelijk te zien is;
CPUblokken maar dan kleiner en ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
maxoss schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:14:
:| idd, die zitten aan elkaar. Dan houd het op denk ik. :/
Je zou eens moeten kijken, schijnt dat het heatpijpje eruit kan ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Laatst online: 20-07-2024
hmm ik heb dit eventjes doorgelezen maar ik heb gezien dat dit alleen voor 1/4" aansluitingen is, waarom staat 1/2" er niet bij? kan makkelijk bij de 200-300 euro setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Die G1/4 zijn de schroefdraden, niet de slangaansluitingen.
(correct me if i'm wrong natuurlijk ;))

[ Voor 32% gewijzigd door Vandread op 31-08-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vandread schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:45:
Een passief gekoeld thermalright blok, waarom hitte in je loop dumpen als je toch al een goed gekoelde kast hebt :D

Ik bedoel met hoger: meer lucht verplaatsen.
Ik heb laatst mijn NB/SB en Mosfets watergekoeld gemaakt en de CPU en GPU temp is het zelfde gebleven. Nou draai ik dan wel met een 3x120mm rad dus het zou kunnen dat er met een kleinere rad wel verschil in temps is.

Als je toch al WC hebt zou ik liever een WC NB blok kopen dan voor een passive oplossing gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Vandread schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:05:
Die G1/4 zijn de schroefdraden, niet de slangaansluitingen.
(correct me if i'm wrong natuurlijk ;))
Klopt. Sowieso zijn wij van mening dat grotere slangen enkel onhandig zijn. Het is meer wat je mooier vindt. Voor het grote gross is het echter niet nodig en daar praten we over. Jij kan natuurlijk gewoon G1/4'' koppelingen 1/2'' slangmaat nemen :)
PilatuS schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:43:
[...]

Ik heb laatst mijn NB/SB en Mosfets watergekoeld gemaakt en de CPU en GPU temp is het zelfde gebleven. Nou draai ik dan wel met een 3x120mm rad dus het zou kunnen dat er met een kleinere rad wel verschil in temps is.

Als je toch al WC hebt zou ik liever een WC NB blok kopen dan voor een passive oplossing gaan.
Ook mee eens :P Mijn P965 DS-3 werd ook bloedheet. Gewoon een waterblokje opgezet ook al is het alleen maar voor het gevoel dat het dan goed zit ;)

NB-blokjes ed. komen in de lijst met onderdelen te staan.

Ondertussen hebben we ook toestemming om een mooi apart topic te maken dus hier zal ik mij mee bezig houden van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Klote... wilde net de schema's gaan aanpassen.... heb ik de Illustratorbestanden niet mee genomen |:( Dan maar wachten tot de aankomende week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BottleNext
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 11:50
Wat vinden jullie hier van?
Leuk om te beginnen toch?

http://www.hardware.info/...andalf_LCS_VD4000_review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Laatst online: 16:48

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Dan kunnen we ook een Bigwater set aanraden... Het is hier de bedoeling dat mensen inzicht krijgen in welke onderdelen ze kunnen gebruiken, niet om ze kant en klaar maar te zeggen "dit moet je nemen, omdat ik zeg dat het goed is"

Het spul doet z'n werk, maar ik zou er niet aan willen upgraden... (sowieso moet je dan net die kast leuk vinden, en de gok nemen met het bijgeleverde spul... )

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Klik voor de BBG in SeM!

Het begin is er! Ik ben er een paar uur mee bezig geweest om het een beetje vorm te geven maar het is nog niet voltooid. Graag heb ik hulp van andere users die stukjes als het dankwoord, delen van de FAQ enz. schrijven. Ik zal deze er dan bij in editten. Mail me anders even als je graag wat wilt doen (profiel).

Enkele delen heb ik van het grote waterkoelingstopic gekopieërd en hier en daar wat geupdate. De 1ste set is compleet klaar en daarvan staan de foto's van op mijn photobucketaccount. De rest moet nog. Er is een deel van de FAQ en er staat al veel informatie in.

In dit topic kunnen nu suggesties, verbeteringen, dingen die ik erin kan editten enz. gepost worden :) Vast bedankt voor jullie inzet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed bezig!

FF mis een tip, maar een collage van een set en niet allemaal van die grote losse plaatjes.
Maar bv ook een klein overzichtje in het begin met wat voor setjes je erin hebt staan. Liefst klikbaar natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ok! Zal opgenomen worden :) Alle tips en suggesties ed. zijn welkom ;) Echter weet iedereen dat zoiets vrij veel tijd kost maar ik zal het zeker aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Ziet er goed uit! d:)b _/-\o_

'Zag net op Xtreme een review van 18 verschillende soorten slangen. Mischien handig voor wat extra info bij de slangen? Zitten veel mooie pics bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
coolfris schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 16:57:

'Zag net op Xtreme een review van 18 verschillende soorten slangen. Mischien handig voor wat extra info bij de slangen? Zitten veel mooie pics bij.
Kut... Dat was mijn opzet :|
Toch wil ik het doorzetten.... (of vind "men" dat niet meer nodig)

@teamikke
Mooie setup, ik kan eventueel ook wel wat banners oid maken.
Hoe groot (l/b in px) en met een watermotiefje? :D

[ Voor 11% gewijzigd door ixl85 op 01-09-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:05:

Enkele delen heb ik van het grote waterkoelingstopic gekopieërd en hier en daar wat geupdate. De 1ste set is compleet klaar en daarvan staan de foto's van op mijn photobucketaccount. De rest moet nog. Er is een deel van de FAQ en er staat al veel informatie in.
Allereerst _/-\o_ voor de BBG, ziet er goed uit. Maar al die informatie die je nu uit het ervaringentopic hebt gekopiëerd, staat nu natuurlijk dubbel in TCA. Ik had zelf meer het idee dat de BBG puur zou gaan om de beste hardware, en het ervaringentopic meer om de achterliggende gedachtes, technieken etc.

Ik wil overigens best de plaatjes blijven hosten, hoewel ik niet weet hoe mijn host met deze dubbele aandacht omgaat, maar dat zal de tijd ons leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-06 16:14

MikeVM

- Baloo -

kan je met een zeer groot reservoir temperatuur verlagen...
hierbij bedoel ik als je water na 24uur 40graden is, en Tomgeving is 20
kan je met een groot reservoir er dan voor zorgen dat de het eerste halfuur je temp maar 30 graden is..
dus het uitstellen van warm worden van je setup, dit zou handig zijn voor mensen met veel ruimte in hun kast en met wat plexiglas kan je overal een reservoir in dumpen.. of heb je hier al minstens een emmer(10l) voor nodig ?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MikeVM schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:32:
kan je met een groot reservoir er dan voor zorgen dat de het eerste halfuur je temp maar 30 graden is..
dus het uitstellen van warm worden van je setup, dit zou handig zijn voor mensen met veel ruimte in hun kast en met wat plexiglas kan je overal een reservoir in dumpen.. of heb je hier al minstens een emmer(10l) voor nodig ?
Het zal misschien 1 graad verschil maken. Plexglas laat de warmte nou niet echt los. Een heel groot res van koper of allu zou wel kunnen helpen maar plexi echt niet. Mocht je echt een plexi res hebben waar 100 liter in kan zal het natuurlijk heel lang duren tot dat het water heet wordt en zal je tot dat punt lagere temps hebben.

En dan heb je ook in veel gevallen het reservoir in de kast zitten, een plek waar het nou niet bepaald koel is.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 01-09-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
MikeVM schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:32:
Dit soort discussies kun je beter hier voeren: [Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
ixl85 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:07:
[...]

@teamikke
Mooie setup, ik kan eventueel ook wel wat banners oid maken.
Hoe groot (l/b in px) en met een watermotiefje? :D
Banners ben ik voor :> Ik ben zelf niet zo'n held met Photoshop ed. dus dat laat ik graag aan de mensen met meer ervaring over ;) Het ontwerp mag je zelf bedenken natuurlijk zolang ze maar niet breder zijn dan 500 pixels net zoals de foto's ed.

Plaatsen voor Banners:

Bovenaan het Algemene Info gedeelte
Bovenaan het BBG gedeelte
Bovenaan het FAQ gedeelte :)

En als mensen zelf iets lezen wat door een bekende user is geschreven heeft dat meer waarde lijkt me dan als je het van iemand leest die op een ander forum zit. Gewoon doorgaan met je slangentest dus! Dan kunnen we die info sowieso gebruiken met het overzicht van onderdelen straks.
coolfris schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 16:57:

Zal er naar kijken :)
Roamor schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:19:
[...]

Allereerst _/-\o_ voor de BBG, ziet er goed uit. Maar al die informatie die je nu uit het ervaringentopic hebt gekopiëerd, staat nu natuurlijk dubbel in TCA. Ik had zelf meer het idee dat de BBG puur zou gaan om de beste hardware, en het ervaringentopic meer om de achterliggende gedachtes, technieken etc.

Ik wil overigens best de plaatjes blijven hosten, hoewel ik niet weet hoe mijn host met deze dubbele aandacht omgaat, maar dat zal de tijd ons leren. :)
De plaatjes uit het grote topic zal ik dan laten staan en aan jou over laten ;) De anderen van de sets zal ik zelf even hosten zodat ze iig niet veranderen.

Dat info dubbel staat had ik nog niet aan gedacht. Dit nieuwe topic wordt natuurlijk wel veel meer informatie gericht. Nu je het zegt zou ons lijstje van onderdelen ook beter in het ervaringentopic passen. Maar dan hebben we weer niet een echt centraal punt. Ik zou haast zeggen om het Ervaringen topic op te heffen maar dan heb je weer 1 groot topic. Dus wat is dan het beste?

Enkele opties:
- Een apart topic voor de BBG staat vast lijkt me;
- Een apart topic voor Algemene Info en voor de FAQ?;
- Het ervaringentopic uitbreiden met de toekomstige lijst met onderdelen en userervaringen;
- Een combinatie van bovenstaande

Ik denk haast dat we i.v.m. het beleid het een en ander moeten opsplitsen dan. Ik stel voor dat ik de BBG verder voor mijn rekening neem, iemand anders een topic opent met Algemene Informatie en de FAQ (kun je o.a. halen uit het nieuwe topic) en dat we de info uit het ervaringentopic verwijderen en daar enkel een topic voor ervaringen, discussies over andere dingen dan ontwikkelingen en sets (die zijn dan op hun plaats in het BBG topic), en dat we daar de onderlijst maken en updaten :)

Hierdoor kan de TS zich ook concentreren op 1 ding waardoor het topic wss overzichtelijker en beter wordt :)

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom. Ook de mening van de mods zal gewaardeerd worden.
Precies :) Een goed praktijkvoorbeeld van wat voor nut het opsplitsen zou hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ixl85 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:07:

'men' vindt dat zeker wel nodig, want het is handig om alles op 1 page te kunnen zien. Ga zo door, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:38:
Ik zou haast zeggen om het Ervaringen topic op te heffen maar dan heb je weer 1 groot topic. Dus wat is dan het beste?

Enkele opties:
- Een apart topic voor de BBG staat vast lijkt me;
- Een apart topic voor Algemene Info en voor de FAQ?;
- Het ervaringentopic uitbreiden met de toekomstige lijst met onderdelen en userervaringen;
- Een combinatie van bovenstaande
Ik zie de indeling van WC topics als volgt;
- Winkeltopic
- Showtopic
- Ervaringentopic. Hier staat dan ook alle informatie en FAQ in. Hier kunnen de discussie's over setups, methodieken en alternatieve benaderingen etc komen te staan.
- BBG-discussie, hierin alleen de discussie over de beste hardware. Dus nieuwe producten die op de markt zijn gekomen en of die in de volgende revisie kunnen worden opgenomen.
- BBG stucky (in ieder geval gesloten, zodat mensen daar niet in kunnen reageren).

Dit is imho de beste verdeling, maar de mods moeten uiteindelijk de knoop maar doorhakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Mhh ja idd, en dan is het ook onze BBG en niet die van een andere site ;)
Ik zie ook dat die andere geen PUR en PVC er bij hebben. Meer verschillende Tygon soorten enz...
We gaan lekker door :)

(ik ben het btw eens met de indeling die boven me staat, al vind ik een "shop" topic wel eng. Denk dat die heel snel van de pagina verdwijnt omdat er niet iedere dag iets gekocht word)

[ Voor 67% gewijzigd door ixl85 op 02-09-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik heb Twynn al ge'PM'ed dus we wachten vrolijk af dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Toch nog even een puntje voor de BBG. In de high end setup wordt gekozen voor de Laing AGB, maar ik begrijp dat de prestaties van de pomp er minder van worden. Zou een losse res niet beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zowiezo schijnt dat een rot reservoir te zijn, heel erg hardnekkig om de lucht eruit te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
TEAMIKKE schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:13:
Klopt. Sowieso zijn wij van mening dat grotere slangen enkel onhandig zijn. Het is meer wat je mooier vindt. Voor het grote gross is het echter niet nodig en daar praten we over. Jij kan natuurlijk gewoon G1/4'' koppelingen 1/2'' slangmaat nemen :)
Mooi? Moet je wel een raampje hebben, handiger of onhandiger zullen de meningen vast over verdeelt zijn :) Dikke vatsige slangen knikken niet zo snel, zo ja dan is er zowiezo nog een hoop ruimte
Ook mee eens :P
Treu treu, al ben ik wel benieuwd of het verschil echt niks is, eigenlijk wel vreemd... maar toch ook weer niet (ik volg alles ook niet zo heel erg meer... na ~20 topics word het beetje eenheidsworst :+ al zijn de ontwikkelingen nog best grappig )

Maaruh sjapoo heren, de vraag "wat moet ik nouuuu neeemuuuuh" zou practisch verleden tijd moeten worden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Vandread op 03-09-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Edmin schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:43:
Toch nog even een puntje voor de BBG. In de high end setup wordt gekozen voor de Laing AGB, maar ik begrijp dat de prestaties van de pomp er minder van worden. Zou een losse res niet beter zijn?
Ik had het nog niet aangepast. Enkel de eerste set is zoals ie wezen moet. We hebben idd. wel besloten dat die pomp vervangen wordt voor een gewone Laing i.c.m. de Swiftech Micro Res. Dus daar heb je idd. gelijk in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

Ik moet even zeggen dat het jeutjuhh is zo een D-tek block. temps enorm in orde nu 34c idle, x2 3600 @2950.

(m'n crucial ballistix pc5300 gaan niet harder, daarom maar een comfortabele 2950Mhz ;) )

• BTS

BTS

ik wou even doorgeven dat een black ice xtreme 240 niet past in een thermaltake soprano..
op de bodem niet. moet nou dus even gaan kijken waar ik em nou moet plaatsen, niet echt aan gedacht...

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
BTS schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:46:
ik wou even doorgeven dat een black ice xtreme 240 niet past in een thermaltake soprano..
op de bodem niet. moet nou dus even gaan kijken waar ik em nou moet plaatsen, niet echt aan gedacht...
Boven in de kast modden past vast wel. Vind ik sowieso de beste plek voor een radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PilatuS schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:41:
[...]

Boven in de kast modden past vast wel. Vind ik sowieso de beste plek voor een radiator.
Niet mee eens...
Ik vond onder in de case het beste. Daarom ben ik voor de stacker gegaan.
Onderin is makkelijker met ontluchten en fijner met de gewichtsverdeling in je case.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

ja ben nou ook al bezig met de popnagels verwijderen alleen bovenin de 3.5 bays kan ik niet komen met de boor ff dus een kleinere boormachine kopen..

die onderste 6 gingen makkelijk:)

daarna is het ook gewoon de bedoeling dat ik em onderin plaats
bovenin is voor mij niet leuk aangezien die zo mooi is en dat ik em dan niet zou zien, is waardeloos..

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ixl85 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:26:
[...]

Niet mee eens...
Ik vond onder in de case het beste. Daarom ben ik voor de stacker gegaan.
Onderin is makkelijker met ontluchten en fijner met de gewichtsverdeling in je case.
:)
Ieder zo zijn persoonlijke voorkeur :)

Ontluchten is bij mij met mijn vloeistoffen zo gedaan. Duurt maximaal 1 uur. Koelvloeistof samen met gedestileerdwater gaat stukken beter dan met water en toevoegingen.

Boven in de kast heb je met de rad daar ook gelijk out take fans voor de rad, niet dat dat echt nodig is maar tis op zich wel handig. De rad zou bij mij niet onderin de kast passen omdat daar het HDD rek staat en de pomp. Hangt dus ook wel erg af van de kast. Mijn 3x120mm rad is sowieso veel te groot voor onderin de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

daarom verwijder ik ook mijn hardisk bay^^

Ik laat gewoon discussies op gang komen :*)

[ Voor 35% gewijzigd door BTS op 08-09-2007 09:56 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PilatuS schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:39:
[...]

Ieder zo zijn persoonlijke voorkeur :)

Ontluchten is bij mij met mijn vloeistoffen zo gedaan. Duurt maximaal 1 uur. Koelvloeistof samen met gedestileerdwater gaat stukken beter dan met water en toevoegingen.

Boven in de kast heb je met de rad daar ook gelijk out take fans voor de rad, niet dat dat echt nodig is maar tis op zich wel handig. De rad zou bij mij niet onderin de kast passen omdat daar het HDD rek staat en de pomp. Hangt dus ook wel erg af van de kast. Mijn 3x120mm rad is sowieso veel te groot voor onderin de kast.
Ja... idd voor normale kasten vaak wel... Maar daarom heb ik een stacker gekocht.. (pas ook een 360 onder er in). Maar idd ieder zn ding...
Als het zou kunnen had ik mn rad op 2 120mm outtakes bij mn cpu... Maar daar zit maar 1 plekje...

Ik heb je slangen btw binnen, tegek! Kan ik binnenkort een begin maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Even een verklaring van mijn kant waarom het allemaal niet opschiet : Ik heb helaas wat weinig tijd atm. Volgende week heb ik weer iets meer tijd dus ik zal dan iig de BBG afmaken zodat we dat afhebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

subtiele kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
* TEAMIKKE heeft veel te weinig tijd atm:X Ik zou pas van de herfstvakantie weer tijd hebben (week 42 voor de niet schoolgaanden). Dus als iemand anders het nog wil overnemen, ik heb het in een txt. bestandje die je verder nog moet aanpassen met alle nieuwe veranderingen. In de vakantie wil ik er wel mee verder maar voorlopig kom ik er niet aan toe, helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
^^
Hier ook erg druk.
Slangen review + lay-out komen nog... heb het aardig druk..
zo erg zelfs dat ik nu alweer mn bed ga opzoeken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Voorlopig blijft even de stop erin dus (woordspeling :P ). Als we meer tijd hebben gaan we weer verder. Er moeten nog wat onderdelen verandert worden die verbeterd en vervangen zijn zag ik al dus daar moeten we wel even goed de tijd voor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

subtiel schopje voor teamikke. Het zou zonde zijn als dit leuke initiatief stil valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik zal er tijd voor inruimen volgende week ;) Het een en ander is alweer veranderd zag ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-06 17:58
FreezeXJ Is het ook de moeite om een andere top te bestellen voor de Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1RT/Plus mit 2xG1/4"-Außengewinde. Die andere top is zoiets als die modded petra's top die meer flow en debiet geeft.

Zoiets als dit: http://www.aquatuning.de/...g-DDC-Acetal-Aufsatz.html

Omdat het niet in je guide staat? Iedereen op xs moet zo'n petra's modded top hebben blijkbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Damn, die startpost voel ik in mijn portemonnee! Wist zelf niet precies waar te beginnen, dus heb erg veel gehad aan de startpost. Hartelijk dank en ga zo door! :)

Tevens even een vraagje, ik ben uitgegaan van het grootste budget, dus de setup van €400. Echter wil ik nu nog even alleen mijn CPU coolen en waarschijnlijk later uitbreiden. Bovenin wil ik een 120.2 radiator hangen, maar is die pomp dan geen overkill of valt dat wel mee?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224338

Dan kan je net zo goed de kleinste nemen, want een sterke pomp heb je nodig als er veel weerstand(waterblokies) is. Aangezien jij dus alleen je cpu gaat coolen heb je veel minder weerstand en ben je beter af met een kleinere pomp, tenzij je later wil uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Astratuner schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:23:
FreezeXJ Is het ook de moeite om een andere top te bestellen voor de Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1RT/Plus mit 2xG1/4"-Außengewinde. Die andere top is zoiets als die modded petra's top die meer flow en debiet geeft.

Zoiets als dit: http://www.aquatuning.de/...g-DDC-Acetal-Aufsatz.html

Omdat het niet in je guide staat? Iedereen op xs moet zo'n petra's modded top hebben blijkbaar :D
bump :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Anoniem: 224338 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 09:55:
Dan kan je net zo goed de kleinste nemen, want een sterke pomp heb je nodig als er veel weerstand(waterblokies) is. Aangezien jij dus alleen je cpu gaat coolen heb je veel minder weerstand en ben je beter af met een kleinere pomp, tenzij je later wil uitbreiden.
Bedankt voor je reactie :)

Maar de bedoeling is inderdaad om later uit te breiden. Even kijken of het me bevalt en is natuurlijk weer een beetje vriendelijker voor mijn portemonnee :) Waarschijnlijk komt er nog een graka bij en misschien ook nog de NB, maar weet niet of dat gaat passen.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
niemand ? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 15:13
Zon top als jij bedoelt met de ingang er bovenop en de uitgang aan de zijkant geeft laing wat meer kracht (hij kan het water makkelijk aanzuigen). Niet dat het wat uit gaat maken kwa koelprestaties van zon laing is toch al meer dan sterk zat :).

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
ah ok alvast bedankt voor je uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Nog eens even een vraag:

Mensen die een nozzle kit voor een d-tek fuzion hebben gekocht hebben betere prestaties dan het nieuwe EK surpreme block.

maar zo'n nozzle zogt ook voor een GPM drop niet?

Als je nu cpu, nb en gpu zoekt te gaan koelen is een nozzle kit dan nog aan te raden?

tks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die GPM is niet het belangrijkste...
Kan dus makkelijk, als je een fatsoenlijke pomp hebt.
Niet bv een TT gevalletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 22:34
Laat maar, open wel een topic is niet echt gepast in de BBG.

[ Voor 91% gewijzigd door Operations op 01-01-2008 21:50 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
komt er nog een nieuwe waterkoeling BBG?

er zijn inmiddels weer een aantal nieuwe 'toppers' op de markt gekomen qua CPU-blokken,
en de pompen die genoemd zijn in de startpost zijn ook niet meer echt uptodate...

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Voor het geval je het nog niet echt door had... de hele WC community (zo actief zoals ie vroeger was) binnen GOT is dood door het nieuwe beleid. Misschien kan jezelf iets aan de BBG doen :)?

[ Voor 9% gewijzigd door ixl85 op 05-02-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik ben zeer benieuwd naar die nieuwe pompen en blokken. Bij mijn weten is de D-tek Fuzion nog steeds top voor 775, maar leer me gerust wat anders.

* Edmin heeft de laatste dagen weer zin om een nieuwe WC setup inelkaar te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144052

Wat is momenteel een redelijke CPU blokje voor 1366?
Ik lees veel goeds over de EK Supreme.. kan de EK Supreme II helaas niet te koop vinden in Nederland..

* Anoniem: 144052 mist google skills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Volgens mij past de Fuzion V2 erop en de Apogee GTZ zou ook een fijn blokje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
De fuzion v2 is nog geen retention bracket voor, de swiftech GTZ past er idd wel op.

Op het moment is de swiftech een van de best presterende blokken, voor 775 en 1366.

edit: Ik zal eens kijken of ik een nieuwe bbg kan maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Flythe op 05-02-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144052

[b][message=31460355,noline]edit: Ik zal eens kijken of ik een nieuwe bbg kan maken.
Zou mooi zijn!

Overigens zie ik hier dat de EK Supreme's het een stuk beter doen dan de Apogee..
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=206712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het lijkt erop dat de EK Supreme het vooral goed doet als single block. Hij heeft de laagste stemps, maar ook hoge flow restriction. In een multi-block setup lijkt de Fuzion nog steeds hoge ogen te gooien. Ik ben erg benieuwd waar het breekpunt ligt. Op het moment ben ik me namelijk aan het orienteren op een nieuwe CPU+GPU loop (LGA775 + HD4870), maar of een twee block setup al voldoende is om het breekpunt te vormen.. het lijkt me eerder dat je dan tenminste nog een NB erbij moet zetten om hem beter uit de verf te laten komen. Ach, om eerlijk te zijn lig ik in deze categorie niet wakker van 1 a 2 graden C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergrover
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06 23:10
Is er iemand met WC skillz die deze thread, en dan met name de ST een keer kan oppoetsen?

Ik vond de TS echt briljant, en hij helpt me zeker voor mijn eerste WC-set, maar tegelijk is 'tie ook al weer outdated, want uit 2007.

Ik weet dat de WC community op GOT dood lijkt te zijn, maar met steeds meer aandacht voor fluisterstille PC's is er wellicht toch wel behoefte aan een klein beetje info. Misschien met een doorlink naar de goede die-hard sites of standaard werken op het gebied van WC.

- Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Harry
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 16:47
Beste LS

Ik ben echt een leek in wc dus ik heb maar een setje gekocht via vraag en aanbod om een ste kijken of het iets is.

mijn vraag(en):
Is het een goed matige of gewoon een kut iets wat ik heb gekocht.
het zal waarschijnlijk wel goed zijn voor allen een i7 2600k te koelen maar zou ik hier op kunnen uitbreiden.
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden zoals eerst na spoelen zo ja hoe, dingen die ik abselut niet moet doen.
en de laatste vraag wat kan ik het best als coolant kan gebruiken.

Hier onder de link voor de set die ik heb gekocht
V&A aangeboden: Custom waterkoeling te koop nieuw waarde van 400 euro! T.E.A.B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayporos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 11:10
Supergrover, bij deze een handige Youtube tutorial playlist welke ik persoonlijk zeer informatief vond en je eigenlijk alles verteld wat je moet weten met betrekking tot het selecteren van WC equipment:

YouTube: Complete Watercooling Guide
(de playlist staat in verkeerde volghorde, dus 10 -> 1 chronologisch)
Credentials van de youtube uploader: Runt zijn eigen watercooling winkel in Canada.

Samenvatting voor mensen die liever lezen dan naar een Canadees luisteren met enorm (oost-blok?) accent:
Disclaimer: deze samenvatting, alhoewel ik mijn best heb gedaan, is niet zo consistent, uitvoerig of compleet als de videos van DazMode.

1. all-in-one closed-loop kits zijn nìet ideale WC oplossingen. Indien je WC als hobby/bling wilt ga voor custom loop en indien je WC voor noodzaak (OC) wilt heb je ook custom loop nodig. closed-loop kits zijn handig voor mensen die àlleen om stilte geven maar eigenlijk niet veel met hun pc doen/hebben.

2. WC blok keuze, slang dikte/kleur en GPU block keuze is meer smaak dan iets anders, kwa performance maakt het geen drol uit.
Let op indien je GPU koeling wilt gebruiken dat je vòòr het aanschaffen van GFX kaart(en) kijkt of er wel (full-cover) blocks voor beschikbaar zijn en of dit referentiemodel blocks zijn of vendor-specific. (indien de vendor het Nvidia/AMD referentie-model gebruikt is dit een non-issue uiteraard). EK is de grote speler op het gebied van GFX blocks. Als zij er geen hebben, weinig kans dat een andere fabrikant 'm wel heeft voor jou GFX kaart.

3. 1 (120mm) RAD block per GPU/CPU block voor optimale prijs/kwaliteit/koeling prestaties. Voor OC/stilte uiteraard uitbreiden met grotere/meer rads. MEM/MOBO blocks voegen zo weinig warmte toe dat je deze eigenlijk kunt verwaarlozen. (1cpu+1gpu(+ram+mobo) => 240/280 is een mooi streven, 360+ voor extreme OC/stilte).
(240 = 2x120, 280 = 2x140, 360 = 3x120, etc)

4. radiators heb je in verschillende diktes, met 30mm (single) en 60mm (double) de standaard maar je hebt in principe rads varierend van 25mm tot 80mm. Indien een Case 'WC geschikt' betekent dit niet automatisch dat je een 60mm dikke rad bovenin kwijt kunt. De CM Cosmos II bijvoorbeeld kan wel een 360x30mm rad kwijt maar een 60mm rad past gewoonweg niet in de bovenkant.

5. verschil in koelprestaties tussen 30-60mm dikke rads is niet zo groot als je wellicht zou verwachten/hopen.

6. Looping: in principe volstaat een single-loop. dual-loops hebben geen echte toegevoegde waarde kwa koelprestaties en verhogen enkel de complexiteit van je setup. Alleen overwegen voor extreme 'bling' factor.
De volghorde van je loop maakt ook weinig uit en persoonlijk adviseer ik om (zolang je gfx vòòr je OC-ed cpu komt) de volghorde te bepalen via aestetische overwegingen (wat vind je mooi?).
Mijn (Ayporos') advies is:
POMP -> (DRAIN) -> (GFX2) -> (GFX1) -> CPU -> RAD -> (RES) -> POMP
drain en reservoir zijn optioneel maar maken je leven wel een HEEL stuk makkelijker. Persoonlijk vind ik een reservoir èn een drain een must maar DazMode vind van niet.
Een reservoir in je 5.25" bay (of dubbele res) is wel handig omdat je zo van de voorkant je flow en waterlevel kunt zien/controleren. Handig in het geval van een anderzijds dichte kast zonder zijraam.
Zet je res vòòr je pomp en niet andersom, zo heb je het minste last van turbulentie en bijhorende luchtbel-vorming.

7. Indien je meerdere RAD's wilt gebruiken adviseer ik persoonlijk om je 2e rad tussen GFX1 en CPU te doen en eventuele overige rads waar je ze dan ook kwijt kunt. Kwa koeling maakt het (volgens de pros) echt niks uit maar persoonlijk vind ik het idee van een rad tussen de GFX en CPU te logisch om te negeren.
Zolang je tubing maar 'mooi' is in jou ogen is het prima. De pomp heb ik overigens het liefst nà de rads want zo stroomt het koelste water door je pomp en, hoewel het waarschijnlijk absurd weinig uit maakt, is dat in theorie wel beter voor de levensduur van je pomp.

8. Pomps heb je 2 types: De 'ronde' pomps (Laing) en de 'vierkante'.
Alle andere vendors die je vind zijn gewoon relabels van die 2 chinese fabrikanten.
Hoewel het niet per-se nodig is tenzei je echt àlles WC-cooled adviseer ik (en DazMode overigens ook) om gewoon 2 pomps te gebruiken. Zo heb je redundancy en het verspreid de belasting.
Let op dat pompen een uitgang en een ingang hebben, ze werken niet beide kanten op.

9. Fittings heb je in allerlei soorten (recht, gebogen, draaibaar, splitters, verloopstukjes voor SLI/Crossfire) maar in principe het enige wat echt 'essentieel' is om te weten is dat compressie-fittings het beste zijn en dat je met deze fittings moet opletten dat ze passen bij de binnen EN buiten diameter van je slang.. en als je ze TE strak aandraait je je slang doorknipt waardoor hij dus niet meer vast zit.

10. Materialen:
koper is het beste. Nikkel plated voor looks (geen verdoffing over tijd, iets duurder, geen echte impact op performance positief noch negatief).
doorzichtig (plexi), ondoorzichtig (acetol) of metalen top-cover maakt niet veel uit. Plexi is het goedkoopst en doet in principe niet onder voor metaal (+ je kunt je flow zien!). acetol is iets zachter dan plexi wat dus als voordeel heeft dat het minder snel scheurt maar dat je sneller je fitting-sloten lam draait als je teveel kracht gebruikt. In principe is dit eigenlijk ook de enige oorzaak van scheuren in het geval van plexi dus zolang je 'normaal' je fittings vastdraait kun je beter voor plexi gaan want dat is goedkoper en steviger (en doorzichtig).

Ik weet dat jan en alleman liever artikelnamen hoort in een BBG maar de informatie die DazMode verschaft is veeel bruikbaarder bij het aanschaffen van WC componenten mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ayporos schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:09:
1. all-in-one closed-loop kits zijn nìet ideale WC oplossingen. Indien je WC als hobby/bling wilt ga voor custom loop en indien je WC voor noodzaak (OC) wilt heb je ook custom loop nodig. closed-loop kits zijn handig voor mensen die àlleen om stilte geven maar eigenlijk niet veel met hun pc doen/hebben.
Je kan ook pech hebben dat je effe geen budget hebt voor een custom loop, maar eigenlijk de enige koeler die past op je mobo tussen je RAM en naast je geheugen zo'n kant en klaar ding is :'(

Ooit... op een dag... zal ik mijn custom loop bouwen :Y

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayporos
ik ken geen enkel moederbord wat geen custom air cooler ondersteund.

Ok je zult niet de 'grootste' custom air-coolers kunnen gebruiken maar een high-performance air-cooler welke past zal nog altijd beter koelen dan een in prijs vergelijkbare closed-loop WC kit. tenzei de binnenkant van je kast al een sauna is om mee te beginnen.. maar dan heb je een groter probleem en in dat geval los je met WC niet het probleem op maar doe je enkel aan symptoombestreiding.

Zou ik overigens mogen informeren (dunno of dat binnen de lijnen van dit topic valt?) waar jullie precies je WC kits halen?

Tweakers is uitermate telleurstellend op het gebied van WC kwa aanbod en àlles WC zit in één enkele categorie wat ook niet echt overzichtelijk is en daarbovenop komt dan ook nog (bij gebrek aan specializatie) een gebrek aan filtermogelijkheden.

Zijn er speciale (web)shops met goed gevarieerd aanbod die jullie als go-to gebruiken (zoals ik Tweakers gebruik) of bestellen jullie direct van fabrikanten of wat?

Zelf vind ik het heerlijk om gewoon lekker door het aanbod van een webshop te browsen en zo te kijken wat er allemaal te koop is.. maar ik ben nog niet veel sites tegen gekomen die een beetje leuk aanbod hebben.

http://www.freezinghardware.eu/ ziet er wel leuk uit, maar vraag me af wat jullie WC pro's aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Een beetje tweaker weer www.highflow.nl toch wel te vinden.
Das een beetje de enige echte :) hier in NL. + een perfecte service

[ Voor 15% gewijzigd door mukkel op 14-04-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c_t_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayporos
Mja zo slecht zijn mijn Google skillz ook weer niet.. vroeg het alleen voor het geval dat ik iets over het hoofd had gezien. :)

Is er overigens enige mogelijkheid dat Tweakers deze webshops in hun aanbod opneemt en een 'echte' WC sectie maakt met subsecties en filters?.. dunno of dat eerder is aangekaart en wat de eventuele reactie van Tweakers op dit verzoek was/is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

mukkel schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:51:
Een beetje tweaker weer www.highflow.nl toch wel te vinden.
Das een beetje de enige echte :) hier in NL. + een perfecte service
Toen highflow.nl nog niet bestond draaide freezinghardware.eu al een aantal jaren en kocht iedereen daar alle spullen meestal, tenzij het niet door hen werd verkocht dus ik zou ze niet zomaar "afschrijven" alleen maar omdat highflow.nl tegenwoordig populairder is :)

Ik heb onder andere heel wat Papst/Thermalright/koelpasta/allerlei extra kabeltjes en dingetjes in het verleden bij freezinghardware.eu gekocht en een paar keer hebben ze de bestelling in delen verstuurd zonder extra kosten zelfs.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 2 3 Laatste