Gathering of Tweakers

Quicksearch
brul!

Een passief gekoeld thermalright blok, waarom hitte in je loop dumpen als je toch al een goed gekoelde kast hebt :D

Ik bedoel met hoger: meer lucht verplaatsen.

Vandread wijzigde dit bericht 30-08-2007 21:46 (17%)

Panta Rhei
Reg. datum: 29 januari 2006

De logica ontgaat me. Hij zal vast een reden hebben om zijn NB op water te willen.

Alea iacta est

Reg. datum: 30 augustus 2005

Hij wordt nu al behoorlijk heet ondanks de goede passieve koeling, maar zal dat echt veel uitmaken kwa temp in je loop?
brul!

Ondanks de marginale passieve koeling die gekoppeld is aan de mosfets zul je bedoelen :P
Een thermalright blok is daar niet mee te vergelijken, http://damagedmind.com/xmb/viewthread.php?tid=134&page=1
Je zult natuurlijk ook een oplossingkje moeten vinden voor de mosfets of je moet de boel an gort zagen.
Reg. datum: 30 augustus 2005

:| idd, die zitten aan elkaar. Dan houd het op denk ik. :/
Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

ARGGG!
Net een heel verhaal over NBblokken en heatpipes zitten ouwehoeren... Sluit ik die tab af...

Mn punt was:
Je mobo word niet stabieler als ie 35graden is ipv 50 (die dingen zijn gemaakt om warm te worden, het is niet zo dat dat een design-flaw is en dat iedere computergebruiker het heft in eigen handen moet nemen om dit te voorkomen :+)
Alleen als je echt een oc wilt maken van [insert heel veel mhz] dan is het wel leuk om naar andere koeling te kijken. Als je je E6600 wat omhoog wilt krikken zou ik geen gekke dingen gaan doen.

Sowieso zijn de innovaties op NBblokken niveau zo grondschrapend laag dat het helemaal niet interessant is om je daar in te verdiepen. Wat er voornamelijk te zien is;
CPUblokken maar dan kleiner en ouder.
brul!

quote:
maxoss schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:14:
:| idd, die zitten aan elkaar. Dan houd het op denk ik. :/
Je zou eens moeten kijken, schijnt dat het heatpijpje eruit kan ofzo
hmm ik heb dit eventjes doorgelezen maar ik heb gezien dat dit alleen voor 1/4" aansluitingen is, waarom staat 1/2" er niet bij? kan makkelijk bij de 200-300 euro setup

brul!

Die G1/4 zijn de schroefdraden, niet de slangaansluitingen.
(correct me if i'm wrong natuurlijk ;))

Vandread wijzigde dit bericht 31-08-2007 11:05 (32%)

Reg. datum: 04 september 2002

quote:
Vandread schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:45:
Een passief gekoeld thermalright blok, waarom hitte in je loop dumpen als je toch al een goed gekoelde kast hebt :D

Ik bedoel met hoger: meer lucht verplaatsen.
Ik heb laatst mijn NB/SB en Mosfets watergekoeld gemaakt en de CPU en GPU temp is het zelfde gebleven. Nou draai ik dan wel met een 3x120mm rad dus het zou kunnen dat er met een kleinere rad wel verschil in temps is.

Als je toch al WC hebt zou ik liever een WC NB blok kopen dan voor een passive oplossing gaan.
[Zelf in te vullen]

quote:
Vandread schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:05:
Die G1/4 zijn de schroefdraden, niet de slangaansluitingen.
(correct me if i'm wrong natuurlijk ;))
Klopt. Sowieso zijn wij van mening dat grotere slangen enkel onhandig zijn. Het is meer wat je mooier vindt. Voor het grote gross is het echter niet nodig en daar praten we over. Jij kan natuurlijk gewoon G1/4'' koppelingen 1/2'' slangmaat nemen :)
quote:
PilatuS schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:43:
[...]

Ik heb laatst mijn NB/SB en Mosfets watergekoeld gemaakt en de CPU en GPU temp is het zelfde gebleven. Nou draai ik dan wel met een 3x120mm rad dus het zou kunnen dat er met een kleinere rad wel verschil in temps is.

Als je toch al WC hebt zou ik liever een WC NB blok kopen dan voor een passive oplossing gaan.
Ook mee eens :P Mijn P965 DS-3 werd ook bloedheet. Gewoon een waterblokje opgezet ook al is het alleen maar voor het gevoel dat het dan goed zit ;)

NB-blokjes ed. komen in de lijst met onderdelen te staan.

Ondertussen hebben we ook toestemming om een mooi apart topic te maken dus hier zal ik mij mee bezig houden van het weekend.
Aikidoka

Klote... wilde net de schema's gaan aanpassen.... heb ik de Illustratorbestanden niet mee genomen |:( Dan maar wachten tot de aankomende week...
Reg. datum: 31 oktober 2006

Wat vinden jullie hier van?
Leuk om te beginnen toch?

http://www.hardware.info/...andalf_LCS_VD4000_review/

Mooooh!

Dan kunnen we ook een Bigwater set aanraden... Het is hier de bedoeling dat mensen inzicht krijgen in welke onderdelen ze kunnen gebruiken, niet om ze kant en klaar maar te zeggen "dit moet je nemen, omdat ik zeg dat het goed is"

Het spul doet z'n werk, maar ik zou er niet aan willen upgraden... (sowieso moet je dan net die kast leuk vinden, en de gok nemen met het bijgeleverde spul... )

Hollandse Krachtvoerkoe || Gewoon een jonge zeur ;)

[Zelf in te vullen]

Klik voor de BBG in SeM!

Het begin is er! Ik ben er een paar uur mee bezig geweest om het een beetje vorm te geven maar het is nog niet voltooid. Graag heb ik hulp van andere users die stukjes als het dankwoord, delen van de FAQ enz. schrijven. Ik zal deze er dan bij in editten. Mail me anders even als je graag wat wilt doen (profiel).

Enkele delen heb ik van het grote waterkoelingstopic gekopieërd en hier en daar wat geupdate. De 1ste set is compleet klaar en daarvan staan de foto's van op mijn photobucketaccount. De rest moet nog. Er is een deel van de FAQ en er staat al veel informatie in.

In dit topic kunnen nu suggesties, verbeteringen, dingen die ik erin kan editten enz. gepost worden :) Vast bedankt voor jullie inzet _/-\o_
Wat mot je?!?

Goed bezig!

FF mis een tip, maar een collage van een set en niet allemaal van die grote losse plaatjes.
Maar bv ook een klein overzichtje in het begin met wat voor setjes je erin hebt staan. Liefst klikbaar natuurlijk :P
[Zelf in te vullen]

Ok! Zal opgenomen worden :) Alle tips en suggesties ed. zijn welkom ;) Echter weet iedereen dat zoiets vrij veel tijd kost maar ik zal het zeker aanpassen.
Ziet er goed uit! d:)b _/-\o_

'Zag net op Xtreme een review van 18 verschillende soorten slangen. Mischien handig voor wat extra info bij de slangen? Zitten veel mooie pics bij.

Aikidoka

quote:
coolfris schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 16:57:

'Zag net op Xtreme een review van 18 verschillende soorten slangen. Mischien handig voor wat extra info bij de slangen? Zitten veel mooie pics bij.
Kut... Dat was mijn opzet :|
Toch wil ik het doorzetten.... (of vind "men" dat niet meer nodig)

@teamikke
Mooie setup, ik kan eventueel ook wel wat banners oid maken.
Hoe groot (l/b in px) en met een watermotiefje? :D

ixl85 wijzigde dit bericht 01-09-2007 17:10 (11%)

-=PLACEBO=-

quote:
TEAMIKKE schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:05:

Enkele delen heb ik van het grote waterkoelingstopic gekopieërd en hier en daar wat geupdate. De 1ste set is compleet klaar en daarvan staan de foto's van op mijn photobucketaccount. De rest moet nog. Er is een deel van de FAQ en er staat al veel informatie in.
Allereerst _/-\o_ voor de BBG, ziet er goed uit. Maar al die informatie die je nu uit het ervaringentopic hebt gekopiëerd, staat nu natuurlijk dubbel in TCA. Ik had zelf meer het idee dat de BBG puur zou gaan om de beste hardware, en het ervaringentopic meer om de achterliggende gedachtes, technieken etc.

Ik wil overigens best de plaatjes blijven hosten, hoewel ik niet weet hoe mijn host met deze dubbele aandacht omgaat, maar dat zal de tijd ons leren. :)

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

Baloo [BE]

kan je met een zeer groot reservoir temperatuur verlagen...
hierbij bedoel ik als je water na 24uur 40graden is, en Tomgeving is 20
kan je met een groot reservoir er dan voor zorgen dat de het eerste halfuur je temp maar 30 graden is..
dus het uitstellen van warm worden van je setup, dit zou handig zijn voor mensen met veel ruimte in hun kast en met wat plexiglas kan je overal een reservoir in dumpen.. of heb je hier al minstens een emmer(10l) voor nodig ?

Intel C2DE6600 @ 3.4Ghz // Asus P5K-E/WIFI-AP // 4x1GB 6400 Kingston HyperX // RAID0: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 250GB // Gigabyte Nvidia Geforce 8500GT (512MBI) // Antec P182 // NEOhe 500W // Creative Xfi ExtremeGamer

Reg. datum: 04 september 2002

quote:
MikeVM schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:32:
kan je met een groot reservoir er dan voor zorgen dat de het eerste halfuur je temp maar 30 graden is..
dus het uitstellen van warm worden van je setup, dit zou handig zijn voor mensen met veel ruimte in hun kast en met wat plexiglas kan je overal een reservoir in dumpen.. of heb je hier al minstens een emmer(10l) voor nodig ?
Het zal misschien 1 graad verschil maken. Plexglas laat de warmte nou niet echt los. Een heel groot res van koper of allu zou wel kunnen helpen maar plexi echt niet. Mocht je echt een plexi res hebben waar 100 liter in kan zal het natuurlijk heel lang duren tot dat het water heet wordt en zal je tot dat punt lagere temps hebben.

En dan heb je ook in veel gevallen het reservoir in de kast zitten, een plek waar het nou niet bepaald koel is.

PilatuS wijzigde dit bericht 01-09-2007 17:37 (5%)

-=PLACEBO=-

quote:
MikeVM schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:32:
Dit soort discussies kun je beter hier voeren: [Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes. :)

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

[Zelf in te vullen]

quote:
ixl85 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:07:
[...]

@teamikke
Mooie setup, ik kan eventueel ook wel wat banners oid maken.
Hoe groot (l/b in px) en met een watermotiefje? :D
Banners ben ik voor :> Ik ben zelf niet zo'n held met Photoshop ed. dus dat laat ik graag aan de mensen met meer ervaring over ;) Het ontwerp mag je zelf bedenken natuurlijk zolang ze maar niet breder zijn dan 500 pixels net zoals de foto's ed.

Plaatsen voor Banners:

Bovenaan het Algemene Info gedeelte
Bovenaan het BBG gedeelte
Bovenaan het FAQ gedeelte :)

En als mensen zelf iets lezen wat door een bekende user is geschreven heeft dat meer waarde lijkt me dan als je het van iemand leest die op een ander forum zit. Gewoon doorgaan met je slangentest dus! Dan kunnen we die info sowieso gebruiken met het overzicht van onderdelen straks.
quote:
coolfris schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 16:57:

Zal er naar kijken :)
quote:
Roamor schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:19:
[...]

Allereerst _/-\o_ voor de BBG, ziet er goed uit. Maar al die informatie die je nu uit het ervaringentopic hebt gekopiëerd, staat nu natuurlijk dubbel in TCA. Ik had zelf meer het idee dat de BBG puur zou gaan om de beste hardware, en het ervaringentopic meer om de achterliggende gedachtes, technieken etc.

Ik wil overigens best de plaatjes blijven hosten, hoewel ik niet weet hoe mijn host met deze dubbele aandacht omgaat, maar dat zal de tijd ons leren. :)
De plaatjes uit het grote topic zal ik dan laten staan en aan jou over laten ;) De anderen van de sets zal ik zelf even hosten zodat ze iig niet veranderen.

Dat info dubbel staat had ik nog niet aan gedacht. Dit nieuwe topic wordt natuurlijk wel veel meer informatie gericht. Nu je het zegt zou ons lijstje van onderdelen ook beter in het ervaringentopic passen. Maar dan hebben we weer niet een echt centraal punt. Ik zou haast zeggen om het Ervaringen topic op te heffen maar dan heb je weer 1 groot topic. Dus wat is dan het beste?

Enkele opties:
- Een apart topic voor de BBG staat vast lijkt me;
- Een apart topic voor Algemene Info en voor de FAQ?;
- Het ervaringentopic uitbreiden met de toekomstige lijst met onderdelen en userervaringen;
- Een combinatie van bovenstaande

Ik denk haast dat we i.v.m. het beleid het een en ander moeten opsplitsen dan. Ik stel voor dat ik de BBG verder voor mijn rekening neem, iemand anders een topic opent met Algemene Informatie en de FAQ (kun je o.a. halen uit het nieuwe topic) en dat we de info uit het ervaringentopic verwijderen en daar enkel een topic voor ervaringen, discussies over andere dingen dan ontwikkelingen en sets (die zijn dan op hun plaats in het BBG topic), en dat we daar de onderlijst maken en updaten :)

Hierdoor kan de TS zich ook concentreren op 1 ding waardoor het topic wss overzichtelijker en beter wordt :)

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom. Ook de mening van de mods zal gewaardeerd worden.
quote:
Precies :) Een goed praktijkvoorbeeld van wat voor nut het opsplitsen zou hebben ;)
Panta Rhei
Reg. datum: 29 januari 2006

quote:
ixl85 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:07:

'men' vindt dat zeker wel nodig, want het is handig om alles op 1 page te kunnen zien. Ga zo door, wat mij betreft.

Alea iacta est

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws