Hoofdcategorieën
Topicacties

Best Buy Guide Waterkoeling- discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

Reageer Nieuw Topic
SLIDE
Reg. datum: 28 november 2005

Pilatus, een e6600 en 8800GTX lukt goed met een 120MM rad hoor, heb het zelf zo draaien en nergens problemen mee :).

Blog | Meer informatie over waterkoeling ? | te koop

Reg. datum: 04 september 2002

quote:
k8skaaay schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:46:
Pilatus, een e6600 en 8800GTX lukt goed met een 120MM rad hoor, heb het zelf zo draaien en nergens problemen mee :).
Ik had het over de Q6600. Als ik de temps zie van mensen met die CPU denk ik dat het niet goed gaat werken met een 120mm rad en 8800GTX. Maar als jouw temps nog wel netjes zijn dan moet het op zich nog wel kunnen denk ik, al zal de CPU temp denk ik hoog zijn.
[Zelf in te vullen]
Reg. datum: 14 februari 2006

Het probleem is dat mensen die aan waterkoeling denken direct iets hebben van: Altijd koel, stil enz. Als ze dan alles aan een 120mm radiator hangen en die GPU wordt nog steeds 70 gr. onder load dan verklaren ze direct waterkoeling als een grote hoax. En daar willen we ze wel voor waarschuwen :) Het werkt natuurlijk wel met maar een enkele kleine radiator maar het is lang niet zo koel als dat je iedereen erover hoort.

TEAMIKKE wijzigde dit bericht 27-08-2007 19:11 (13%)

SLIDE

Oei, my bad.. (nam te snel aan dat het een e6600 was :x )

Temps zijn gewoon netjes. e6600 is 29 graden op beide cores. Wanneer ik mn e4400 erin prik is ie 22 graden .. Dus scheelt weer 7 , ik verdenk ervan dat mn e6600 een beetje scheef is.

8800 is zon 45 graden, wel met een stille 120MM fan ervoor, kaart heeft toch wel wat airflow nodig.

sky- wijzigde dit bericht 27-08-2007 22:12 (6%)

Reg. datum: 04 september 2002

Die temps zijn erg netjes. Had dat niet verwacht met een single 120mm. Naja geeft in ieder geval aan dat het tabelletje wel klopt. (Al zou ik het dus met quad-core CPU's niet aanraden)
brul!
Reg. datum: 08 november 2003

quote:
ixl85 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:30:
Groen geel van maken dan?
Ik meen toch dat er een modje was met een 120rad met daarop een cpu, gpu en nb.
Maargoed, is idd wel twijfelachtig met die extreme producten.
Misschien als side-notice erbij zetten (met groen/gele aanduiding)?
Alles is ook afhankelijk van het doel, een Quadcore overclocken en een 8800gtx overclocken geeft ook een flink groeiende warmtehoeveelheid.
Dat is wat ik niet echt zie, je hebt meerdere doelen voor waterkoeling, stilte, algemeen(pimp?) en overclocken in de verschillende gradaties.

Het ene 120mm rad is tevens het andere niet and so on met de grotere rads.

Vandread wijzigde dit bericht 27-08-2007 22:44 (5%)

Reg. datum: 28 maart 2004

Nog even over die Yate Loon/Nexus D12SL-12 fans mischien wel handig om er bij te vermelden dat ze gesloten hoeken hebben en dus niet met standaard fan-schroefjes vastgemaakt worden.
Staat ook iets over in de ThermoChill FAQ:
quote:
2 - Provided Screws...
For closed corner fans such as the Nexus and YateLoon, use 3.5x38mm Sheet Metal Screws.
En hier nog een linkje met onderbouwing wat betreft de CPU blok keuze. Is een samenvatting van een draadje op Xtreme.
Ikzelf dacht nl dat de Swiftech GTX wat koelprestaties op gelijke hoogte met de Fuzion lag. Het scheelt nog niet veel, maar gezien de prijs de iets betere koelprestaties en veel mindere flow restrictie (zelfs met een nozzle) is de fuzion de betere keuze. Alhoewel ik de aankomende koperen top voor de GTX wel een erg mooi bling argument vind om voor die te kiezen.

Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

quote:
Vandread schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:43:
[...]

Alles is ook afhankelijk van het doel, een Quadcore overclocken en een 8800gtx overclocken geeft ook een flink groeiende warmtehoeveelheid.
Dat is wat ik niet echt zie, je hebt meerdere doelen voor waterkoeling, stilte, algemeen(pimp?) en overclocken in de verschillende gradaties.

Het ene 120mm rad is tevens het andere niet and so on met de grotere rads.
Ja kijk... ok.... maar: wij werken niet bij dell waarbij we alles foolproof en op maat maken.
We maken een systeem dat aan onze algemene normen voldoen, zo is dat schema ook.
"Je kan deze rad hiervoor gebruiken"
Er komt nog wat kleine info bij over "hoe groter hoe koeler (in veel gevallen)" maar ze mogen zelf ook wel wat uitzoeken. Het is een richtlijn voor noobs, zodat ze niet meteen bang worden en denken dat ze een 360mm nodig hebben of dat ze met hun zotte hoofd een 120mm kopen voor een systeem met 5 onderdelen.

Ik snap je punt, maar we kunnen toch niet met alle factoren rekening houden.
Besides; de FP BBG is ook niet gericht op overclockers, pimpers enz.

Ik pas het schema denk ik morgen aan (ben nu even een neiuwe pc aan het maken... owwww een E6750!!! :9~ (voor mn vriendin :| :w ), dus neem het ruim en bekijk hem over anderhalve dag ofzo.

thnx voor de comments
[Zelf in te vullen]

quote:
coolfris schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:35:
Nog even over die Yate Loon/Nexus D12SL-12 fans mischien wel handig om er bij te vermelden dat ze gesloten hoeken hebben en dus niet met standaard fan-schroefjes vastgemaakt worden.
Staat ook iets over in de ThermoChill FAQ:
[...]

En hier nog een linkje met onderbouwing wat betreft de CPU blok keuze. Is een samenvatting van een draadje op Xtreme.
Ikzelf dacht nl dat de Swiftech GTX wat koelprestaties op gelijke hoogte met de Fuzion lag. Het scheelt nog niet veel, maar gezien de prijs de iets betere koelprestaties en veel mindere flow restrictie (zelfs met een nozzle) is de fuzion de betere keuze. Alhoewel ik de aankomende koperen top voor de GTX wel een erg mooi bling argument vind om voor die te kiezen.
Zal vermeld worden :) Bedankt voor de info. Volgens mij is iedereen het aardig eens over de sets zo langzamerhand dus ik zal ze binnenkort allemaal updaten, netjes maken ed. en dan kunnen jullie ze nog even checken. Vervolgens verhuizen ze naar een eigen topic :)
brul!

quote:
ixl85 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 02:14:
Ja kijk... ok.... maar: wij werken niet bij dell waarbij we alles foolproof en op maat maken.
Ik ben ook niet de makkelijkste he ;) en ben altijd al fan geweest van het powerpower dikdik US style waterkoeling ipv het duitse dunne slangetjes, kleine Eheimetjes spul.
Maar dat valt allemaal prima te combineren gelukkig.
Mooooh!
Reg. datum: 01 mei 2006

Klopt, alhoewel een Storm met een Eheim 600 toch niet echt goed is ;)

We hebben eigenlijk vooral 10/8 slang, en 1/2" voor het topsysteem... Iemand daar protest tegen?

Qua fans, we hebben een probleem... Willen we het er uberhaupt in? Zo ja, dan een paar merken noemen.
Noctua : duur, lang stil.
Papst : ook duur, stil, bekend merk.
Yate Loon : Vooral op XS aanbevolen.
Andere aanbevelingen?

Hollandse Krachtvoerkoe || Gewoon een jonge zeur ;)

Aikidoka

quote:
FreezeXJ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:39:

We hebben eigenlijk vooral 10/8 slang, en 1/2" voor het topsysteem... Iemand daar protest tegen?

Qua fans, we hebben een probleem... Willen we het er uberhaupt in? Zo ja, dan een paar merken noemen.
Andere aanbevelingen?
Als je een blok van 80 euro koopt kan ik me indenken dat je ook wat meer uitgeeft dan een pomp van 30 euro :?
Ik heb geen probleem met de 10/8 slangen. Grote slangen zijn imho lelijk en onhandig.

Qua fans:
Coolermaster fans (en dan de UV serie of de ultra silent) zijn stil en zeer goedkoop.
Beter dan de Arctic fans maar niet stiller dan de noctua's. Goede budget/stille oplossing.

Ook de nexus fans (die oranje met dat golfbalpatroon) blijken goed en stil te zijn. Maar heb er geen ervaring mee.

Oproep

Heeft iemand voor mij 40cm PUR slang over?
Ik ben van plan om een fotoverslag (met grafiekjes) te maken over de verschillende slangen en hun eigenschappen.
Ik heb zelf PVC en Pilatus heeft me al vermeld dat hij Tygon en Silicone in de aanbieding heeft.
Het liefst 10/8 (of dicht in de buurt) :)

owja; het doel hiervan is om dan in de FAQ te komen zodat mensen het verschil duidelijk kunnen zien.

edit:
@ hieronder
Owww nice... Ik ken die soort slangen helemaal niet. Opzich wel mooi om die er dan bij op te nemen. Ik zal je even een DM sturen

Wel jammer dat ze 13mm zijn...
Gewoon mee nemen in de vergelijking of alles 10/8 houden? :?

ixl85 wijzigde dit bericht 28-08-2007 19:49 (7%)

SLIDE

Ik heb evt nog wel 1/2" slang over als je wilt.. (masterkleer en uh... Clearflex)

Reg. datum: 10 februari 2007

oke hierbij ff verwijderd, ik wist niet dat dat andere topic bestond O-)

BTS wijzigde dit bericht 29-08-2007 11:53 (97%)

www.highflow.nl

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
BTS schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:34:

In ieder geval bedankt voor jullie hulp en ik hoop dat ik niet nou het topic vern**k door dit hier te plaatsen. :$
Dit topic heeft inderdaad een ander doel, namelijk het samenstellen van BBG's, niet specifiek het delen van ervaringen. Je kunt je vraag beter even hier plaatsen: [Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes :)

Dookie Fundamentalist

[Zelf in te vullen]

quote:
FreezeXJ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:39:

Andere aanbevelingen?
Qua slangen ben ik het met ixl85 eens. Het is meer persoonlijke smaak dan verbetere functie oid.

Qua fans is het voor mij vrij duidelijk eigenlijk: Yate Loons :) Als ze een beetje in de buurt komen van Noctua (wat dus zo is) dan is het gewoon bijna de perfecte fan. Stil,gaat lang mee en best goedkoop :) Eigenlijk zo ong. de beste prijs/kwaliteitsverhouding en daar zijn we op uit. En die prijs valt reuze mee en al helemaal met die paketten dus dat is gewoon klaar IMO.

@ixl85: Ik zou gewoon alle slangen meenemen :) Hoe meer je op je eigen forum van een bekende gebruiker leest hoe beter. Het is dan toch overtuigender en anders kunnen we het mooi gebruiken bij het overzicht met onderdelen ed. straks :)

Klein primeurtje: De eerste set is reeds gevormd met behulp van onze sets _/-\o_ Prima set gevormd door een beginneling waar we verder niks op hoeven aan te merken _/-\o_
quote:
BTS schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:54:
Ik heb aan de hand van de bbg voor wc dit setje samengesteld

Nou heb ik dit setje bij freezinghardware samengesteld:

Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 (vierkant) - 12 Volt¤ 62,90 ¤ 62,90
Alphacool NexXxoS Xtreme II¤ 44,90 ¤ 44,90
PVC slang 8 mm. (8x1) - 1 meter¤ 2,29 ¤ 4,58
Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8x1¤ 3,29 ¤ 19,74
Tec-Protect-Plus - 1000 ml.¤ 8,99 ¤ 8,99
Alphacool NexXxoS XP - Socket 775¤ 43,90 ¤ 43,90
Xilence Fan - 120 x 120 x 25 mm.¤ 6,90 ¤ 13,80
Een bekroning op ieders inzet tot nu toe lijkt me zo :)

TEAMIKKE wijzigde dit bericht 29-08-2007 15:49 (25%)

brul!

Yate Loon en Nexus zijn toch hetzelfde en nexus staan gewoon in de PW, dus lijkt me handig die er duidelijk bij te zetten :)
Wat mot je?!?
Reg. datum: 13 januari 2005

quote:
ixl85 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:30:
[...]
Oproep

Heeft iemand voor mij 40cm PUR slang over?
Ik ben van plan om een fotoverslag (met grafiekjes) te maken over de verschillende slangen en hun eigenschappen.
Ik heb zelf PVC en Pilatus heeft me al vermeld dat hij Tygon en Silicone in de aanbieding heeft.
Het liefst 10/8 (of dicht in de buurt) :)

owja; het doel hiervan is om dan in de FAQ te komen zodat mensen het verschil duidelijk kunnen zien.
Kheb nog een stukkie pur 10/8 voor je liggen...
Wel uv oranje maar dat moet niet maken toch?

Ramius23 wijzigde dit bericht 29-08-2007 16:08 (37%)

Aikidoka

quote:
Vandread schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:48:
Yate Loon en Nexus zijn toch hetzelfde en nexus staan gewoon in de PW, dus lijkt me handig die er duidelijk bij te zetten :)
Ow dat is idd wel handig ja :)
Nexus is zeker de "coole" dure spinoff?
quote:
Ramius23 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:07:
[...]
Kheb nog een stukkie pur 10/8 voor je liggen...
Wel uv oranje maar dat moet niet maken toch?
Nou... ik ben in princiepe tegen oranje PURslangen... maar vooor deze keer neem ik er genoegen mee. :D
Als je je DM aan zet (direct message bij Myreact) zal ik je even mn gegevens sturen.
quote:
k8skaaay schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:32:
Ik heb evt nog wel 1/2" slang over als je wilt.. (masterkleer en uh... Clearflex)
Ok relax, ik zal je zo even een message sturen!
Wat mot je?!?
Reg. datum: 13 januari 2005

Volgens mij heb ik de DM functie aangezet.
Anders ff mailen ;)
brul!

quote:
Vandread schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:48:
ligt jij krom voor 6.5 - 9 euro? :P
pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 (120mm, 22,8dB, 3/4p)
[Zelf in te vullen]

22.8dB vind ik vrij veel eigenlijk als je het vergelijkt met de iets duurdere Yate Loon enz ;) Natuurlijk zijn het fabriekkantspecs. en die kan je met een korreltje zout nemen maar goed.

Ik heb op het moment even iets minder tijd maar van het weekend ga ik bezig om alles in een mooi topic te planten :)

TEAMIKKE wijzigde dit bericht 30-08-2007 16:25 (25%)

brul!

db is ook afhankelijk van hoe hard ze blazen en dat valt natuurlijk prima te beinvloeden met een controller of gewoon allemaal op 5 of 7 volt snoeren.
Zie het maar zo, een fan die altijd zacht blaast gaat nooit hoger blazen, vice versa wel ;)

Vandread wijzigde dit bericht 30-08-2007 17:05 (23%)

Reg. datum: 10 februari 2007

vandread bedoel je met hoger meer kabaal, of sneller?

ohja heb vandaag mijn setje besteld, mede dankzij dit topic,
heb iig veel duidelijkheid gekregen met aansluitingen, en goede spullen voor een goede prijs.

2 x Axiallüfter 120mm Blacksilent XL2
2 x Schlauch PVC 10/8mm innovatek Spezial Schlauch tranparent
1 x Alphacool NexXxoS XP Sockel 775
6 x 10/8mm (8x1mm) Anschraubtülle G1/4
1 x AT-Protect-Plus 1000ml
1 x Eheim 600 Station II 230V
1 x Black ICE Radiator GT Xtreme 240 - black
188,35 bij aqautuning, oftewel een goede voor jullie 200 euro budget;)

www.highflow.nl

Reg. datum: 30 augustus 2005

Ik zie hier niets over het beste nb-blok, wat kan ik het beste aanschaffen?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: