Blog | Meer informatie over waterkoeling ? | te koop
Ik had het over de Q6600. Als ik de temps zie van mensen met die CPU denk ik dat het niet goed gaat werken met een 120mm rad en 8800GTX. Maar als jouw temps nog wel netjes zijn dan moet het op zich nog wel kunnen denk ik, al zal de CPU temp denk ik hoog zijn.quote:k8skaaay schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:46:
Pilatus, een e6600 en 8800GTX lukt goed met een 120MM rad hoor, heb het zelf zo draaien en nergens problemen mee.
TEAMIKKE wijzigde dit bericht 27-08-2007 19:11 (13%)
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
Temps zijn gewoon netjes. e6600 is 29 graden op beide cores. Wanneer ik mn e4400 erin prik is ie 22 graden .. Dus scheelt weer 7 , ik verdenk ervan dat mn e6600 een beetje scheef is.
8800 is zon 45 graden, wel met een stille 120MM fan ervoor, kaart heeft toch wel wat airflow nodig.
sky- wijzigde dit bericht 27-08-2007 22:12 (6%)
Alles is ook afhankelijk van het doel, een Quadcore overclocken en een 8800gtx overclocken geeft ook een flink groeiende warmtehoeveelheid.quote:ixl85 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:30:
Groen geel van maken dan?
Ik meen toch dat er een modje was met een 120rad met daarop een cpu, gpu en nb.
Maargoed, is idd wel twijfelachtig met die extreme producten.
Misschien als side-notice erbij zetten (met groen/gele aanduiding)?
Dat is wat ik niet echt zie, je hebt meerdere doelen voor waterkoeling, stilte, algemeen(pimp?) en overclocken in de verschillende gradaties.
Het ene 120mm rad is tevens het andere niet and so on met de grotere rads.
Vandread wijzigde dit bericht 27-08-2007 22:44 (5%)
::::specs:::::Perfect Harmony:::::Het Golf GoT topic!::::
Staat ook iets over in de ThermoChill FAQ:
En hier nog een linkje met onderbouwing wat betreft de CPU blok keuze. Is een samenvatting van een draadje op Xtreme.quote:2 - Provided Screws...
For closed corner fans such as the Nexus and YateLoon, use 3.5x38mm Sheet Metal Screws.
Ikzelf dacht nl dat de Swiftech GTX wat koelprestaties op gelijke hoogte met de Fuzion lag. Het scheelt nog niet veel, maar gezien de prijs de iets betere koelprestaties en veel mindere flow restrictie (zelfs met een nozzle) is de fuzion de betere keuze. Alhoewel ik de aankomende koperen top voor de GTX wel een erg mooi bling argument vind om voor die te kiezen.
Ja kijk... ok.... maar: wij werken niet bij dell waarbij we alles foolproof en op maat maken.quote:Vandread schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:43:
[...]
Alles is ook afhankelijk van het doel, een Quadcore overclocken en een 8800gtx overclocken geeft ook een flink groeiende warmtehoeveelheid.
Dat is wat ik niet echt zie, je hebt meerdere doelen voor waterkoeling, stilte, algemeen(pimp?) en overclocken in de verschillende gradaties.
Het ene 120mm rad is tevens het andere niet and so on met de grotere rads.
We maken een systeem dat aan onze algemene normen voldoen, zo is dat schema ook.
"Je kan deze rad hiervoor gebruiken"
Er komt nog wat kleine info bij over "hoe groter hoe koeler (in veel gevallen)" maar ze mogen zelf ook wel wat uitzoeken. Het is een richtlijn voor noobs, zodat ze niet meteen bang worden en denken dat ze een 360mm nodig hebben of dat ze met hun zotte hoofd een 120mm kopen voor een systeem met 5 onderdelen.
Ik snap je punt, maar we kunnen toch niet met alle factoren rekening houden.
Besides; de FP BBG is ook niet gericht op overclockers, pimpers enz.
Ik pas het schema denk ik morgen aan (ben nu even een neiuwe pc aan het maken... owwww een E6750!!!
thnx voor de comments
Zal vermeld wordenquote:coolfris schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:35:
Nog even over die Yate Loon/Nexus D12SL-12 fans mischien wel handig om er bij te vermelden dat ze gesloten hoeken hebben en dus niet met standaard fan-schroefjes vastgemaakt worden.
Staat ook iets over in de ThermoChill FAQ:
[...]
En hier nog een linkje met onderbouwing wat betreft de CPU blok keuze. Is een samenvatting van een draadje op Xtreme.
Ikzelf dacht nl dat de Swiftech GTX wat koelprestaties op gelijke hoogte met de Fuzion lag. Het scheelt nog niet veel, maar gezien de prijs de iets betere koelprestaties en veel mindere flow restrictie (zelfs met een nozzle) is de fuzion de betere keuze. Alhoewel ik de aankomende koperen top voor de GTX wel een erg mooi bling argument vind om voor die te kiezen.
Ik ben ook niet de makkelijkste hequote:ixl85 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 02:14:
Ja kijk... ok.... maar: wij werken niet bij dell waarbij we alles foolproof en op maat maken.
Maar dat valt allemaal prima te combineren gelukkig.
We hebben eigenlijk vooral 10/8 slang, en 1/2" voor het topsysteem... Iemand daar protest tegen?
Qua fans, we hebben een probleem... Willen we het er uberhaupt in? Zo ja, dan een paar merken noemen.
Noctua : duur, lang stil.
Papst : ook duur, stil, bekend merk.
Yate Loon : Vooral op XS aanbevolen.
Andere aanbevelingen?
Hollandse Krachtvoerkoe || Gewoon een jonge zeur ;)
Als je een blok van 80 euro koopt kan ik me indenken dat je ook wat meer uitgeeft dan een pomp van 30 euroquote:FreezeXJ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:39:
Klopt, alhoewel een Storm met een Eheim 600 toch niet echt goed is
We hebben eigenlijk vooral 10/8 slang, en 1/2" voor het topsysteem... Iemand daar protest tegen?
Qua fans, we hebben een probleem... Willen we het er uberhaupt in? Zo ja, dan een paar merken noemen.
Andere aanbevelingen?
Ik heb geen probleem met de 10/8 slangen. Grote slangen zijn imho lelijk en onhandig.
Qua fans:
Coolermaster fans (en dan de UV serie of de ultra silent) zijn stil en zeer goedkoop.
Beter dan de Arctic fans maar niet stiller dan de noctua's. Goede budget/stille oplossing.
Ook de nexus fans (die oranje met dat golfbalpatroon) blijken goed en stil te zijn. Maar heb er geen ervaring mee.
Oproep
Heeft iemand voor mij 40cm PUR slang over?
Ik ben van plan om een fotoverslag (met grafiekjes) te maken over de verschillende slangen en hun eigenschappen.
Ik heb zelf PVC en Pilatus heeft me al vermeld dat hij Tygon en Silicone in de aanbieding heeft.
Het liefst 10/8 (of dicht in de buurt)
owja; het doel hiervan is om dan in de FAQ te komen zodat mensen het verschil duidelijk kunnen zien.
@ hieronder
Owww nice... Ik ken die soort slangen helemaal niet. Opzich wel mooi om die er dan bij op te nemen. Ik zal je even een DM sturen
Wel jammer dat ze 13mm zijn...
Gewoon mee nemen in de vergelijking of alles 10/8 houden?
ixl85 wijzigde dit bericht 28-08-2007 19:49 (7%)
Reg. datum: 10 februari 2007
BTS wijzigde dit bericht 29-08-2007 11:53 (97%)
www.highflow.nl
Dit topic heeft inderdaad een ander doel, namelijk het samenstellen van BBG's, niet specifiek het delen van ervaringen. Je kunt je vraag beter even hier plaatsen: [Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjesquote:BTS schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:34:
In ieder geval bedankt voor jullie hulp en ik hoop dat ik niet nou het topic vern**k door dit hier te plaatsen.
Dookie Fundamentalist
Qua slangen ben ik het met ixl85 eens. Het is meer persoonlijke smaak dan verbetere functie oid.quote:FreezeXJ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:39:
Klopt, alhoewel een Storm met een Eheim 600 toch niet echt goed is
Andere aanbevelingen?
Qua fans is het voor mij vrij duidelijk eigenlijk: Yate Loons
@ixl85: Ik zou gewoon alle slangen meenemen
Klein primeurtje: De eerste set is reeds gevormd met behulp van onze sets
Een bekroning op ieders inzet tot nu toe lijkt me zoquote:BTS schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:54:
Ik heb aan de hand van de bbg voor wc dit setje samengesteld
Nou heb ik dit setje bij freezinghardware samengesteld:
Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 (vierkant) - 12 Volt¤ 62,90 ¤ 62,90
Alphacool NexXxoS Xtreme II¤ 44,90 ¤ 44,90
PVC slang 8 mm. (8x1) - 1 meter¤ 2,29 ¤ 4,58
Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8x1¤ 3,29 ¤ 19,74
Tec-Protect-Plus - 1000 ml.¤ 8,99 ¤ 8,99
Alphacool NexXxoS XP - Socket 775¤ 43,90 ¤ 43,90
Xilence Fan - 120 x 120 x 25 mm.¤ 6,90 ¤ 13,80
TEAMIKKE wijzigde dit bericht 29-08-2007 15:49 (25%)
Kheb nog een stukkie pur 10/8 voor je liggen...quote:ixl85 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:30:
[...]
Oproep
Heeft iemand voor mij 40cm PUR slang over?
Ik ben van plan om een fotoverslag (met grafiekjes) te maken over de verschillende slangen en hun eigenschappen.
Ik heb zelf PVC en Pilatus heeft me al vermeld dat hij Tygon en Silicone in de aanbieding heeft.
Het liefst 10/8 (of dicht in de buurt)
owja; het doel hiervan is om dan in de FAQ te komen zodat mensen het verschil duidelijk kunnen zien.
Wel uv oranje maar dat moet niet maken toch?
Ramius23 wijzigde dit bericht 29-08-2007 16:08 (37%)
Ow dat is idd wel handig jaquote:Vandread schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:48:
Yate Loon en Nexus zijn toch hetzelfde en nexus staan gewoon in de PW, dus lijkt me handig die er duidelijk bij te zetten
Nexus is zeker de "coole" dure spinoff?
Nou... ik ben in princiepe tegen oranje PURslangen... maar vooor deze keer neem ik er genoegen mee.quote:Ramius23 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:07:
[...]
Kheb nog een stukkie pur 10/8 voor je liggen...
Wel uv oranje maar dat moet niet maken toch?
Als je je DM aan zet (direct message bij Myreact) zal ik je even mn gegevens sturen.
Ok relax, ik zal je zo even een message sturen!quote:k8skaaay schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:32:
Ik heb evt nog wel 1/2" slang over als je wilt.. (masterkleer en uh... Clearflex)
Anders ff mailen
ligt jij krom voor 6.5 - 9 euro?quote:Vandread schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:48:
Yate Loon en Nexus zijn toch hetzelfde en nexus staan gewoon in de PW, dus lijkt me handig die er duidelijk bij te zetten
pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 (120mm, 22,8dB, 3/4p)
Ik heb op het moment even iets minder tijd maar van het weekend ga ik bezig om alles in een mooi topic te planten
TEAMIKKE wijzigde dit bericht 30-08-2007 16:25 (25%)
Zie het maar zo, een fan die altijd zacht blaast gaat nooit hoger blazen, vice versa wel
Vandread wijzigde dit bericht 30-08-2007 17:05 (23%)
Reg. datum: 10 februari 2007
ohja heb vandaag mijn setje besteld, mede dankzij dit topic,
heb iig veel duidelijkheid gekregen met aansluitingen, en goede spullen voor een goede prijs.
2 x Axiallüfter 120mm Blacksilent XL2
2 x Schlauch PVC 10/8mm innovatek Spezial Schlauch tranparent
1 x Alphacool NexXxoS XP Sockel 775
6 x 10/8mm (8x1mm) Anschraubtülle G1/4
1 x AT-Protect-Plus 1000ml
1 x Eheim 600 Station II 230V
1 x Black ICE Radiator GT Xtreme 240 - black
188,35 bij aqautuning, oftewel een goede voor jullie 200 euro budget;)
www.highflow.nl
Reg. datum: 30 augustus 2005