Hoofdcategorieën
Topicacties

Best Buy Guide Waterkoeling- discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

Reageer Nieuw Topic
[Zelf in te vullen]
Reg. datum: 14 februari 2006

quote:
k8skaaay schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:30:

Wat mij opvalt is dat al het spul "Duits" is er is dus (bijna) geen aandacht voor het "Amerikaanse" spul.

Radiators ? Waarom moet het allemaal "Mainstream" zijn ? Kijk bijv eens naar de heatercores, voor 35$ krijg je meer prestatie dan zon dual 120MM ding. Goh, het is wat meer werk om in je kast te krijgen, maar tja, je zit niet voor niets op tweakers.net.

Tevens is (iig met waterkoeling) het heel persoonlijk wat je wilt, je kan iedereen wel 8/10MM slang aanraden, maar er zijn dus mensen die van groter houden. Dus misschien een idee om de slang diameter & koppelingen vrij te houden.. Die kosten immers toch niet meer en slang ook niet.. Dus laat de mensen kiezen uit blokjes/rads en pompen.. Daar is waar naar gekeken wordt.
Het is een Best Buy Guide. Vandale.nl :
quote:
gids (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die reizigers of toeristen rondleidt of de weg wijst en informatie geeft
2 boek, waarin men allerlei gegevens kan opzoeken => leidraad, wegwijzer
3 vrouwelijke scout van 11 tot 14 jaar
Het is dus niet zo dat dit de enige optie is. Mensen veranderen zelf ongetwijfeld wat zoals je zelf ook zegt. Kijk maar naar de BBG van de systemen. Heel veel mensen kopen niet het precieze systeem maar passen ook wat aan. Waarom zou dat hier niet kunnen? Alleen de mensen die gewoon waterkoeling willen en zich er verder niet in verdiepen, kunnen wel gewoon het lijstje overnemen en weten dat ze dan iig goed spul hebben.

Het is dus absoluut niet zo dat dit het beste is. Alleen we proberen natuurlijk wel om goede sets te maken die goed bij elkaar passen en zo universeel mogelijk zijn. Als we dikkere slangen pakken kunnen mensen met ruimtegebrek een probleem krijgen. Ook als je hem uitbreidt zie je alleen maar slang i.p.v. iets anders. 8/10mm is gewoon een leuke maat voor veel mensen en goed genoeg :)

Verder kun je natuurlijk gewoon suggesties doen voor onderdelen. Als die echt veel beter zijn passen we het natuurlijk aan.
quote:
Bulls schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:02:
Voor dat liang pompje zou ik een apparte reservoir nemen die reservoir in de top is een "pain in the ass" om te ontluchten "so I heared"
quote:
Leip-o-Matic schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:03:
Volgens mij niet hoor ik zelf doe het met een t stukkie, nou dat is pas een pain in the ass want daar moet je steeds je pomp uit zetten als je luchtbelletjes ziet, bij dat res aangesloten OP de pomp (beste ongeveer) haal je gewoon die dop eraf en laat het water net zo lang stromen tot alle lucht eruit is. Tuurlijk zal er wel iets beters zijn maar je hoeft niet al te ver te pushen in luxe :) .

@TEAMIKKE dan zou ik ook niet dat micro res erbij doen voor nog ruimer budget of je moet de Laing pomp 'plain' nemen en dan de optie mogelijk maken, anders heb je straks 2 resevoirs... natuurlijk zal iemand die er een beetje verstand van heeft dat wel zien. Maar de BBG is bedoel voor mensen meer geen tot beetje kennis.
Ik ben het eens met Bulls. In een deel van ons geliefde topic was op een gegeven moment een hele discussie over deze combo. Die zorgde idd. voor veel schuim ed. Er stond zelfs nog wat over in de SP na afloop! Klik voor de pagina's waar het ong. staat.

Ik denk dat we dan ook beter de Laing pomp zonder res. kunnen nemen en in plaats daarvan de Swiftech Micro Res nemen die zich al bewezen heeft met deze pomp. Dit is een klein goed werkend,goedkoop reservoir welke je vrijwel overal in je kast kunt plaatsen.

Wordt aangepast :) Zal de fans ook aanpassen. Aangepast :) Zou iemand even willen kijken naar die koppelingen van de pomp en het reservoir in de High-end set? Mijn duits is helaas niet toereikend genoeg om te kunnen snappen wat er nou wel en niet bij moet. Ook hebben we in de Medium-set nog wat budget over dankzij de goedkopere fans. Hier zouden we dus ook een Laing pomp kunnen pakken.

TEAMIKKE wijzigde dit bericht 27-08-2007 09:03 (4%)

Reg. datum: 28 maart 2004

Voor de pomp : 10/8mm iG1/4 en daarop natuurlijk weer een rechte G1/4'' 8/10mm. 1/4" auf 11/8mm
Het reservoir heeft een G1/4" aansluiting, daar kunnen ook die rechte G1/4'' 8/10mm AG 1/4" auf 11/8mm in.

Zelf ben ik sinds een tijdje overgestapt van 1/2" naar het grootste gedeelte 3/8" slangen (klein stukje is nog 7/16" ) Maar voor de PA120.X kun je ook deze aansluiting gebruiken. Ben je in 1 keer klaar :)
edit: niet in 1 keer dus als je tygon gebruikt, dan heb je ook een
Überwurfmutter nodig. Maar is altijd nog goedkoper dan een Reduziernippel.

coolfris wijzigde dit bericht 27-08-2007 13:15 (20%)
Reden: 10/8 naar 11/8 ivm tygon

[Zelf in te vullen]

Oké bedankt :) Zal aangepast worden.
Hey TEAMIKKE mijn duits is over het algemeen wel oke maar soms ga ik ook even naar google translate (aanrader) daar kan je ook gewoon een site invoeren. En over die res/pomp combo, dat wist ik niet dan kunnen we idd beter dat micro ding nemen.

@k8skaaay waarom moet het allemaal mainstream zijn? ....... En waarom het allemaal duits is en niet US? Ten eerst is het niet allemaal duits het komt van een duitse shop... en ten tweede als iedereen dat neemt zal het dan niet misschien beter zijn...? Graag je mening onderbouwen en niet uit het ongerijmde dingen gaan roepen.

Highflow.nl

Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

Zoo ik heb ook weer een beetje tijd kunnen vinden.
Het heeft geen zin meer om een highend setup te maken omdat die er al zijn.
Daarom zal ik de budget variant maken. :D

Even in het algemeen:
8x0 slangen zijn genoeg voor praktisch alles, sommige pompen zijn wel erg over the top.
Ookal ben je highbudget dan is het nog niet logisch om een 600L laing te pakken voor je cpu only.
Sowieso blijkt het vrij weinig uit te maken in je uiteindelijke temp en je besteed te veel geld.
Daarom hier een schematje.
Aanpassingen of reacties: prima!
Misschien (indien klaar) moet dit er maar bij of in de faq van het andere 'grote' topic.

http://members.home.nl/ixl85/wc/pompschema.jpg

De ene laing presteert beter dan de andere enz enz. Alleen de outline van de pomp is altijd redelijk het zelfde. Daarom ook alleen maar de L/h en M indicatie.

Verder:
Deze setup is goed presterend met de minimale kosten.
Het blok is er voor de zelfde prijs voor elke socket.
Innovatek watertoevoeging. Je kan hier nm 1.5L mee maken ipv 1L.
Geen thermalpasta omdat je die vast nog wel ergens hebt liggen en anders is het een eenmalige aanschaf van +~6 euro waarmee je een heleboel core's kan doen. Niet noemenswaardig en vaak al overbodig dus :)
Wilde eerst voor een 1046 pomp gaan, maar met een fatsoenlijk res kom je dan al boven deze prijs uit. Verder is het een goede pomp die genoeg kracht levert voor deze setup.

http://members.home.nl/ixl85/wc/budgetwc.jpg

/edit
Ow in de TS staat dit:
quote:
langen : XS draadje over slangen
1. Tygon, duur, goed...
2. Masterkleer, het alternatief
3. PVC, krijgt snel een kleurtje, en stug
4. NEE, GEEN PUR! lekt, scheurt... zoek de verhalen.
Hier ben ik het niet mee eens, pvc is nm niet stug.
Verder heb ik nog nooit "Masterkleer" gezien?
1. Tygon - Meest flexibel maar duur. Vaak ook vreemde maten.
2. PVC - Buigt goed, iets minder dan silicone en Tygon maar overal goed te verkrijgen. Ook in verschillende uv-kleuren en doorzichtig.
3. Silicone - Moeilijk te verkrijgen, buigt wel iets beter dan PVC. Omdat het moeilijk te verkrijgen is een 3e plaats
4. PUR - Niet erg buigzaam, vaak niet doorzichtig, laat zwakke plekken achter op plaatsen waar de slang is geknikt wat relatief snel gebeurt aangezien hij niet erg buigzaam is.

ixl85 wijzigde dit bericht 27-08-2007 13:47 (22%)

Reg. datum: 06 augustus 2004

Met de Liang res-top is het zo dat de pomp rotor gewoon in het water zit, en niet dat de res boven op de top in-let van de Liang ultra top zit aangesloten. Dan maalt hij gewoon gigantisch met een draaikolk in je res.

(of zit dat reservoir wel los op de in-let boven op, iig is het een slechte combo (en niet eens zo heel mooi ook, het maakt de slanke pomp weer lomp en dik))

Bulls wijzigde dit bericht 27-08-2007 13:43 (27%)

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

Nog steeds gek op anime.

Jullie hebben tot dusver CPU only koeling voorstellen gemaakt. Prima.

Maar tweakers hebben wel vaker zwaardere videokaart in pc zitten. Het zou leuk zijn dat je ook erbij meldt welke GPU koelblok merken goede eigenschappen voor de prijs hebben?
NB/ZB koeling komt minder voor, ze worden al passief gekoeld, en op high-end mobo's ga je de hele shit met heatpipe toch niet eraf slopen?

Maak dus voor het geval CPU+GPU lijst van, meest gericht op top-end videokaart, dus Gf8x en Ati 1950+, dan kan ik ook beslissing nemen voor mijn volgende pc upgrade + unieke casemod ontwerp.
Alvast dank :)

Opvouwbare DDRmat - Nieuwsgierig?

Aikidoka

quote:
MrDummy schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:50:
Jullie hebben tot dusver CPU only koeling voorstellen gemaakt. Prima.

Maar tweakers hebben wel vaker zwaardere videokaart in pc zitten. Het zou leuk zijn dat je ook erbij meldt welke GPU koelblok merken goede eigenschappen voor de prijs hebben?
NB/ZB koeling komt minder voor, ze worden al passief gekoeld, en op high-end mobo's ga je de hele shit met heatpipe toch niet eraf slopen?

Maak dus voor het geval CPU+GPU lijst van, meest gericht op top-end videokaart, dus Gf8x en Ati 1950+, dan kan ik ook beslissing nemen voor mijn volgende pc upgrade + unieke casemod ontwerp.
Alvast dank :)
Tja, ik weet niet of we daar extra setup's voor hoeven te maken.
Je setup kan het zelfde blijven als je pomp goed is (zie lijstje :Y) ) je hoeft alleen een blok er bij te doen.
Wil je fullcover of niet?
Fullcover zit ongeveer op 80 a 100 euro.
Los zit op ~30/40 euro.
Wat dat betreft kunnen we beter goede blokken aanraden ipv de hele setup weer opnieuw te maken.

Goede fullcoverblokken: Innovatek, EK, Alphacool
Dangerden is imo te duur, ze leveren niet echt iets meer dan de andere.
[Zelf in te vullen]

Dit zijn gewoon de basissets. Er komt een overzicht met alle blokken met beoordeling van tweakers/gebruikers erbij. Dan kun je gewoon goede blokjes zelf kiezen en die bij je basisset uitbreiden :) Dat is ook de reden voor de sterke pompen: Voorbereid op de toekomst.

Bedankt voor je set ixl85 :) zal hem er straks even bijzetten.
Reg. datum: 04 september 2002

Met dat tabelletje over de pompen ben ik het niet helemaal eens. Ik draai nu met 5 blokken en een Eheim 1048 zonder problemen. CPU/GPU/NB/SB/Mosfets. De temps zijn prima en er is voldoende flow over. Ik weet zeker dat er zo nog een HDD blok bij kan zonder problemen. Ben het er wel mee eens dat je bij zo'n setup beter voor een Laing kan gaan ipv de 1048.

Edit: Persoonlijk zou ik trouwens bij al die setjes geen vloeistof kopen. Ik draai met 50% koelvloeistof en 50% gedestileerdwater. Het is veel goedkoper dan kant en klare vloeistof. Het beschermt tegen algen en corrosie, ook alu en koper samen is geen probleem. Het is overal te krijgen, mocht het nodig zijn om de setup opnieuw te vullen kan je het zo ergens halen zonder het online te moeten bestellen.

PilatuS wijzigde dit bericht 27-08-2007 14:32 (36%)

We hebben geen gpu in de BBG gedaan omdat deze guide voor beginners is die nog niets van waterkoeling afweten en ook geen zin hebben om heel veel info te vergaren en gewoon snel iets willen wat het goed doet. Meestal als net met waterkoeling begint begin je met alleen de cpu en misschien later de gpu.
En omdat het dus waarschijnelijk niet in de BBG komt te staan zal ik maar even iets erover zeggen: EK, duur maar wel het beste, de D-tek onder de gpu blokken :)

En over die pompen, hogere flow is niet zo zeer nodig met meer blokken zoals PilatuS al zei maar vooral als er veel hoogte verschillen zijn. Bekijk het maar zo: Als je met de auto de berg opmoet kost dat meer moeite dan een bocht in de weg.

Leip-o-Matic wijzigde dit bericht 27-08-2007 14:32 (20%)

Highflow.nl

Reg. datum: 14 januari 2004

Waarom zou je anti-knikveren kopen bij tygon slang? Dit sorrt dingen vind ik nogal vreem aan de setup
Verder vind ik tygon 11/8 nogal overbodig.
Je betaalt veels te veel terwijl de innovatek spezial zooi goed genoeg is. Je betaalt ook nog eens meer voor de aansluitingen.
De slangmaat loont zich niet echt, zelfs niet bij een Apogee GTX met een Thermochill rad:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=147767

Als je naar een eheim station 12v gaat kijken dan is dit niet het beste voor de prijs.
Met aansluitingen kost deze ongeveer hetzelfde als een Laing met Swiftech Micro Res.

http://specs.tweak.to/9079 WC: Liang, Cooplex 25, Cooltek Exstream, D-Tek Fuzion (binnekort gebowd + nozzle)

Chillax bruddah..
Reg. datum: 13 september 2002

quote:
coolfris schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:41:
Voor de pomp : 10/8mm iG1/4 en daarop natuurlijk weer een rechte G1/4'' 8/10mm.
Die eerste is al gewoon een schroef-fitting voor 10/8mm slangen.. alleen zit de schroefdraad inverted (dus female ipv male) zodat je ze direct op die DDC-tjes met G1/4 op de in-/outlets kan schroeven. Het heeft dus geen zin om er nog een keer fittingen op te schroeven..

Wanneer je bv 11/8 schroef-fittingen wil gaan gebruiken heb je voor die pomp deze koppelstukjes nodig.

========================================================================

Wat ik verder mis in deze 'best buy guide' zijn bv de passieve high-end setups, en ook een korte technische onderbouwing waarom sommige onderdelen het beste zouden zijn - en dan vind ik het argument "als iedereen dat neemt zal het dan niet misschien beter zijn...?" gewoon niet kunnen..
Aikidoka

quote:
Leip-o-Matic schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:30:
En over die pompen, hogere flow is niet zo zeer nodig met meer blokken zoals PilatuS al zei maar vooral als er veel hoogte verschillen zijn. Bekijk het maar zo: Als je met de auto de berg opmoet kost dat meer moeite dan een bocht in de weg.
Ik weet hoe de pompen werken.
Het schema is ook een ruwe indicatie. De laings zijn sowieso sterker dan de eheims, maar de rede waarom ik dat schema gemaakt heb is omdat iedereen tegenwoordig meteen schreeuwt:
"owja, moet je gewoon die laing nemen" terwijl ze dan net zo goed een 1048 van de helft van de prijs kunnen nemen.

Pilatus: heb hier zelf ook een 1048 en die liep ook met NB-CPU-GPU met voldoende flow maar als je er dan bijv nog een HD bij doet kom je wel in de gevarenzone. Het is niet dat je er dan nog ramkoelers, mosfet setjes ed bij moet gaan stoppen.
Daarom is ie daar ook geel. Geel is niet slecht, zoals er staat: Het kan maar er zijn misschien betere betere pompen :)
Ik kan hem wel geel rood maken bij het laatste vakje als meerdere mensen het daar mee eens zijn.

ixl85 wijzigde dit bericht 27-08-2007 15:02 (4%)

@Slitch Zucht... die set is toch high end of niet soms? Dat betekent volgens mij dat je over het algemeen er ook de beste (high end) onderdelen in stopt... Daarom hebben we bij de mindere budget sets ook geen tygon zitten he. Die anti knik veren helpen echt wel, ja zelfs bij tygon, en er is helemaal niets mis met de slangmaat, anders zouden ze het misschien niet maken? Je moet gewoon de juiste fittingen nemen en dat hebben we ook gedaan en dan is er helemaal niets mis mee.

Highflow.nl

Ik ben het met Slitch eens dat anti-knikveren bij Tygon echt niet nodig zijn. Ik heb alleen Tygon in mijn setup zitten en maak behoorlijke bochten zonder problemen. Je moet er alleen wel voor zorgen dat de slangen de juiste lengte hebben.

@ixl85. Ok, ben het met je eens. Verder ook wel een goede tabel voor mensen die met WC willen beginnen maar geen verstand hebben van pompen.
[Zelf in te vullen]

quote:
PilatuS schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:25:

Edit: Persoonlijk zou ik trouwens bij al die setjes geen vloeistof kopen. Ik draai met 50% koelvloeistof en 50% gedestileerdwater. Het is veel goedkoper dan kant en klare vloeistof. Het beschermt tegen algen en corrosie, ook alu en koper samen is geen probleem. Het is overal te krijgen, mocht het nodig zijn om de setup opnieuw te vullen kan je het zo ergens halen zonder het online te moeten bestellen.
Daar heb je gelijk in maar ik twijfel of het beginners zou tegenhouden? Iedereen kan wel wat mengen natuurlijk maar mss het idee van: ''Ohw doe ik niks fout !?''.

Ik denk dat het beter is als we die vloeistoffen erin laten met de mededeling erbij:
quote:
Deze vloeistoffen zijn kant-en-klaar maar vrij duur. Een andere optie is om zelf koelvloeistof bij bijvoorbeeld de Halfords te halen en die te mengen met gedestileerd water. Werkt net zo goed, is goedkoper en je hebt het sneller dan bijvoorbeeld een nieuwe fles kant-en-klaar spul te bestellen.
quote:
Slitch schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:47:
Waarom zou je anti-knikveren kopen bij tygon slang? Dit sorrt dingen vind ik nogal vreem aan de setup
Verder vind ik tygon 11/8 nogal overbodig.
Je betaalt veels te veel terwijl de innovatek spezial zooi goed genoeg is. Je betaalt ook nog eens meer voor de aansluitingen.
De slangmaat loont zich niet echt, zelfs niet bij een Apogee GTX met een Thermochill rad:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=147767

Als je naar een eheim station 12v gaat kijken dan is dit niet het beste voor de prijs.
Met aansluitingen kost deze ongeveer hetzelfde als een Laing met Swiftech Micro Res.
Die knikveren kunnen weg idd. Eventueel kan ik ze nog bij extra's zetten. Ik heb zelf wel een bocht erin met PVC slang (CPU>Mobo) die knikt zonder veer dus het kan wel makkelijk zijn.

Die pomp wilde we al veranderen aangezien daar wel budget voor is.
quote:
rabor schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:48:
[...]

Die eerste is al gewoon een schroef-fitting voor 10/8mm slangen.. alleen zit de schroefdraad inverted (dus female ipv male) zodat je ze direct op die DDC-tjes met G1/4 op de in-/outlets kan schroeven. Het heeft dus geen zin om er nog een keer fittingen op te schroeven..

Wanneer je bv 11/8 schroef-fittingen wil gaan gebruiken heb je voor die pomp deze koppelstukjes nodig.

========================================================================

Wat ik verder mis in deze 'best buy guide' zijn bv de passieve high-end setups, en ook een korte technische onderbouwing waarom sommige onderdelen het beste zouden zijn - en dan vind ik het argument "als iedereen dat neemt zal het dan niet misschien beter zijn...?" gewoon niet kunnen..
Bedankt voor de info :) Over de passieve high-end setjes: Die bestaan niet :X Dat is mss overdreven maar dan heb je dusdanig veel radiatoropp. nodig dat de meeste mensen het niet kwijt kunnen. Wat wel kan is dat je een goed 360. rad. neemt en die passief laat met standaard dingen (idle). Als je dan gaat stressen kun je de stille fans aanzetten.

Ik heb zelf nu een 360. rad. waarmee ik passief kan draaien maar met gamen is het toch teveel van het goede. Binnenkort komt mijn 480. rad erbij en dan zou het willen maar weinig mensen hebben daar ruimte voor. Dan kun je wel een 1080. rad. oid aanschaffen die op je zijpaneel kan maar ik denk niet dat veel beginners dit willen.

Met die onderbouwing geef ik je gelijk maar dat komt nog wel. Het staat allemaal nog in de kinderschoenen :P
We proberen wel dat je de sets zo goed mogelijk kunt uitbreiden dus later kan het wel als daar behoefte voor is.

Die tabel zal zeker in de SP/OP komen :)

Sets staan op de vorige pagina. Uiteindelijk zal ik alle foto's ed. op mijn photobucketaccount zetten zodat die server iig nooit verandert of dat het opeens een ander plaatje is. Dit komt wel. Als eerst alle sets er maar zijn en de goedkeuring genieten van de users hier.

TEAMIKKE wijzigde dit bericht 27-08-2007 16:29 (3%)

Aikidoka

quote:
TEAMIKKE schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:21:
Bedankt voor de info :) Over de passieve high-end setjes: Die bestaan niet :X Dat is mss overdreven maar dan heb je dusdanig veel radiatoropp. nodig dat de meeste mensen het niet kwijt kunnen. Wat wel kan is dat je een goed 360. rad. neemt en die passief laat met standaard dingen (idle). Als je dan gaat stressen kun je de stille fans aanzetten.

Ik heb zelf nu een 360. rad. waarmee ik passief kan draaien maar met gamen is het toch teveel van het goede. Binnenkort komt mijn 480. rad erbij en dan zou het willen maar weinig mensen hebben daar ruimte voor. Dan kun je wel een 1080. rad. oid aanschaffen die op je zijpaneel kan maar ik denk niet dat veel beginners dit willen.
Het kan wel redelijk makkelijk.
Vergeet niet dat niet alleen noobs hier gaan kijken. Misschien komt een novice watercooler zoals Vandread (hahahah :P) hier ook even kijken wat de nieuwste spullen zijn.
Maargoed:
http://www.webshop-innova...1b/50098894d70a23f01.html
http://www.webshop-innova...1b/501424943d0a34647.html

Makkelijk te plaatsen en kunnen vrij veel hitte kwijt.
Een andere variant hier op is de Cape Cora.
Hier een review van een kleiner setje
http://www.madshrimps.be/...page=1486&articID=361
Deze houd een P4 (630) overclocked naar 4ghz koel.
Die dingen worden best warm hoor ;)

Maargoed, dit is weer het zelfde idee:
Zelfde set, andere radiator.
Zoals het nu gaat, gaat het wel goed.
We hebben dadelijk:
Een budget oplossing (120euro)
Een medium oplossing (250euro)
Een highend oplossing (400euro?)

Als we dan, buiten die systemen, een lijstje maken met andere blokken/onderdelen ook in deze 3 catagorien ingedeelt.
Kan iedereen zelf wisselen.
(bijv ipv een Dtek cpu blok een Swiftech blok als highend variatie en een Blackice GT extreme360 ipv een Heatcore 120.3)

/edit
Hier is ook een radiator schema.
Als er op of aanmerkingen zijn: graag.
Maar vergeet niet dat een 120mm rad nog heel wat aankan. (temps zullen dan wel niet zo mooi zijn maargoed voor sommige mensen is 45/50graden niet erg

http://members.home.nl/ixl85/wc/radschema.jpg

pompschema heeft de zelfde layout (met boven de tekst), dus even CTRL-F5'en

ixl85 wijzigde dit bericht 27-08-2007 17:14 (20%)

Over deze tabel heb ik ook een opmerking. Op zich klopt ie helemaal maar je moet wel opletten dat de CPU en GPU bij de 120mm rad niet al teveel warmte produceren. Een Q6600 en 8800GTX gaat niet lekker werken met een 120mm rad. Een E6600 en 7800GTX gaat dan weer wel goed.
Aikidoka

Groen geel van maken dan?
Ik meen toch dat er een modje was met een 120rad met daarop een cpu, gpu en nb.
Maargoed, is idd wel twijfelachtig met die extreme producten.
Misschien als side-notice erbij zetten (met groen/gele aanduiding)?
[Zelf in te vullen]

quote:
ixl85 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:38:
[...]

Het kan wel redelijk makkelijk.
Vergeet niet dat niet alleen noobs hier gaan kijken. Misschien komt een novice watercooler zoals Vandread (hahahah :P) hier ook even kijken wat de nieuwste spullen zijn.
Maargoed:
http://www.webshop-innova...1b/50098894d70a23f01.html
http://www.webshop-innova...1b/501424943d0a34647.html

Makkelijk te plaatsen en kunnen vrij veel hitte kwijt.
Een andere variant hier op is de Cape Cora.
Hier een review van een kleiner setje
http://www.madshrimps.be/...page=1486&articID=361
Deze houd een P4 (630) overclocked naar 4ghz koel.
Die dingen worden best warm hoor ;)

Maargoed, dit is weer het zelfde idee:
Zelfde set, andere radiator.
Zoals het nu gaat, gaat het wel goed.
We hebben dadelijk:
Een budget oplossing (120euro)
Een medium oplossing (250euro)
Een highend oplossing (400euro?)

Als we dan, buiten die systemen, een lijstje maken met andere blokken/onderdelen ook in deze 3 catagorien ingedeelt.
Kan iedereen zelf wisselen.
(bijv ipv een Dtek cpu blok een Swiftech blok als highend variatie en een Blackice GT extreme360 ipv een Heatcore 120.3)

/edit
Hier is ook een radiator schema.
Als er op of aanmerkingen zijn: graag.
Maar vergeet niet dat een 120mm rad nog heel wat aankan. (temps zullen dan wel niet zo mooi zijn maargoed voor sommige mensen is 45/50graden niet erg

[afbeelding]

pompschema heeft de zelfde layout (met boven de tekst), dus even CTRL-F5'en
Krijg je hem daarmee compleet passief? Hij is wel weer extern enz. maar we kunnen het denk ik beter gewoon vermelden maar niet opnemen in de BBG. Hij verdient dan natuurlijk wel een plaatsje in de FAQ en de onderdelenlijst :)

En Vandread enz. kunnen zelf direct onderscheiden wat goed is en wat niet ;) Sowieso: In de lijst met onderdelen komt dat ook wel :)

Die tabel klopt wel aardig maar je zit wel sneller met hogere temps. Het is dan wel stiller dan met een luchtkoeler maar de temps zijn dan hetzelfde. Ik denk dat we hier ook weer een opmerking bij moeten zetten in de trend van:
quote:
Het is natuurlijk logisch dat een grote radiator meer warmte kan afvoeren. Hoe meer onderdelen hoe groter de radiator moet. Ook hangt het af van wat de onderdelen zijn die gekoeld moeten worden. De meeste setups hebben genoeg aan een 240mm rad. Als je dan toch per se een 120mm wilt houd dan rekening met wat hogere temps.
Zodat ze iig weten wat ze kunnen verwachten :)
Aikidoka

quote:
TEAMIKKE schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:46:
[...]

Krijg je hem daarmee compleet passief? Hij is wel weer extern enz. maar we kunnen het denk ik beter gewoon vermelden maar niet opnemen in de BBG. Hij verdient dan natuurlijk wel een plaatsje in de FAQ en de onderdelenlijst :)
Nee idd... niemand weet het precies. Ik vermoed wel dat het gaat lukken aangezien de kleine variant al een oc'd P4 aan kan en een stuk kleiner is.
Maar aangezien dit de BBG is en niet de WILOTK (Wat Is Leuk Om Te Kopen)guide kunnen we deze onderdelen maar beter weg laten.
quote:
Die tabel klopt wel aardig maar je zit wel sneller met hogere temps. Het is dan wel stiller dan met een luchtkoeler maar de temps zijn dan hetzelfde. Ik denk dat we hier ook weer een opmerking bij moeten zetten in de trend van:

[...]

Zodat ze iig weten wat ze kunnen verwachten :)
Mhh Ja idd Ik zal het vanavond of morgen even aanpassen.
Ik zal ook een klein beetje uitleg geven bij het "pomp" gedeelte.

Ow btw, als iemand 40cm
Tygon
Silicone
PUR
heeft liggen en er niks mee doet:
Je kan ze naar mij opsturen aangezien ik een vergelijking aan het maken ben van de verschillende slangen en hun eigenschappen.

Ik heb zelf atm 8x0 Innovatek UVgreen PVC liggen. Ik ga zelf pas rond dec/jan upgraden, eerder heb ik dus geen kans om de spullen zelf te kopen.
Panta Rhei
Reg. datum: 29 januari 2006

Hulde. Ziet er goed uit, ook de schema's van Ixl85 zijn erg nuttig. Je ziet nu al dat er een hoop info uit te halen valt.

Nog steeds geen comments van een mod?

Alea iacta est

quote:
Ow btw, als iemand 40cm
Tygon
Silicone
PUR
heeft liggen en er niks mee doet:
Je kan ze naar mij opsturen aangezien ik een vergelijking aan het maken ben van de verschillende slangen en hun eigenschappen.
Ik heb hier nog wel Tygon en Sillicone liggen voor je. Stuur mij anders ff een DM er over.
[Zelf in te vullen]

quote:
Ed_L schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:10:
Hulde. Ziet er goed uit, ook de schema's van Ixl85 zijn erg nuttig. Je ziet nu al dat er een hoop info uit te halen valt.

Nog steeds geen comments van een mod?
Ik heb het in het feedback topic aangekaard. Maar als ik Twyn of Apen-nootjes PM dan wordt het zo geregeld hoor :) Ze zijn beide voor een BBG dus dat zal geen probleem vormen.

Voorlopig maak ik nog maar geen topic in SeM aangezien er nog zoveel veranderd wordt. Ik pas ook nog niet alles aan maar houd het wel bij zodat ik dan in een keer alles doe. Als de sets definitief zijn kunnen we verder kijken :) Dan kunnen de FAQ, gebruikerservaringen en de onderdelenlijst gemaakt worden.

Liever eerst even dit afmaken zodat niet alles door elkaar loopt en er iig iets af komt ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: