Gathering of Tweakers

Quicksearch
Kijkhoek van boven naar beneden is toch wel erg slecht hoor van de 206BW. Heb de monitor nu een maand ofzo en het is steeds vaker negatief opgevallen. In photoshop bezig met een hele lichte achtergrond met text; van hoge zit lijkt het wel negatief en paar cm lager gaan zitten en er verschijnen ineens allemaal kleuren... nog lager en die kleuren worden weer erg donker..

En alle websites lijken ineens fade-out achtergronden en balken te gebruiken maar dat komt gewoon door de kijkhoek.

Samsung; als je dan een monitor hebt met zo'n beroerde kijkhoek, maak dan op z'n minst de voet verstelbaar zodat dat de compenseren valt..

Misschien een beetje oftopic, maar geen eigen topic waard.
http://www.electronicagigant.nl/kassa/upload_thumbs/10_4_2007_20_43_samsung%20206bw.jpg

Volgens de beschrijving is het een 206bw maar dat is niet de monitor die op het plaatje staat.
Mijn vraag is (raad het plaatje) welk type Samsung monitor staat er wel op het plaatje ?

eens per jaar word psv kampioe

Ik lees in dit optic veel meer klachten dan goede reacties.

Kan ik niet beter voor een HP, asus of LG monitor gaan dan de 226BW ?

Kan iemand mij overtuigen toch voor deze te kiezen ondanks de grote kans op gebrekege werking
quote:
Puch-Maxi schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:46:
[afbeelding]

Volgens de beschrijving is het een 206bw maar dat is niet de monitor die op het plaatje staat.
Mijn vraag is (raad het plaatje) welk type Samsung monitor staat er wel op het plaatje ?
Als ik afga op de site van Samsung is het een scherm zoals deze:
http://www.samsung.com/nl...onitors/economy/932bf.asp

Maar als ik daar op google zoek krijg ik hele andere resultaten:
Google

quote:
[afbeelding]

Gezien de voet en de verhouding zou ik zeggen dat het een 245BW is:
afbeelding

Een standaard GoTter ;)

quote:
Mich schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:12:

Kan iemand mij overtuigen toch voor deze te kiezen ondanks de grote kans op gebrekege werking
Aan jou de keus. Ondanks al die "gebreken", zijn de schermen razend populair. Voorraden raken snel op en worden constant opnieuw aangevuld en aangezien Samsung niet nog meer slechte publiciteit wilt, ga ik ervan uit dat ze nu gewoon S schermen leveren.

Een vriend van me heeft er onlangs een 226BW gehaald en hij heeft wel een S type te pakken (denk ik), want als ik die van mij naast zet, dan is het verschil goed te zien. Ik heb mijnes laten afstellen en toch ziet zijn scherm er veel beter uit kwa kleuren, laat staan blacklight bleeding.

Ken ook iemand met een A type ( ik heb C helaas), misschien dat ik ze alle drie is een keer naast elkaar kan zetten en daar een paar foto's van kan maken.

vr6-only wijzigde dit bericht 10-09-2007 20:09 (27%)

01000010 01101111 01110010

quote:
Mich schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:12:

Dat vraag ik mij op dit moment ook af, ik lees vrijwel alleen negatieve ervaringen met backlight bleeding, slechte kijkhoek en andere problemen. Ik begin met zelfs af te vragen waarom dit scherm uberhaubt zo populair is...

Geen schaap.

Ik heb nu de 2232BW voor me staan .... en ik moet zeggen dat dit echt een stuk beter is dan de 226BW.

Ok ...... ik ben er nog mee aan het instellen maar de eerste indrukken zijn goed ( de inkijkhoek is echt een stuk verbeterd.

BB is wel aanwezig maar acceptabel ( ik ben een mierenneuker )

Na alle TFT schermen die ik tot nu toe op mijn bureau had staan vind ik de 2232BW de beste.

Voor het geld 339 Euro ben ik zeer tevreden met de monitor.

Nadeel: vreemde voet kontstruktie

ook wel eens offline!

Een update over m'n 223BW die ik vorige week heb aangeschaft:
Bevalt erg goed, prima beeld, geen last van ghosting, backlight bleeding is niet storend, kleuren zijn prima :) (standaard kleurenprofiel)

Hier wat plaatjes, brightness & contrast op 0, sluitertijd 2sec in een vrijwel donkere kamer:
http://www.xs4all.nl/~fambreg/pics/overig/223bw_bb.jpg

En dit is het service menu:
http://www.xs4all.nl/~fambreg/pics/overig/223bw_menu.jpg
geen idee wat ik daaruit op kan maken :P

Ik ben er iig erg blij mee, geeft echt een zee van (virtuele) ruimte vergeleken met m'n oude 17" TFT :Y

| AMD Athlon64 X2 4200+ @ 2.7Ghz (1.4v) | Acer Aspire 5024WLMi | Canon Powershot S2 IS | RadioGuide.fm! |

Sajoku & _BladE2k_ Bedankt voor de reacties ze lijken er idd erg veel op, waarom vraag ik dit
Ik vind de nieuwe modellen van Samsung namelijk niet zo mooi (mening/smaak) dus ik zocht naar schermen met een narrow bezel en nog oud type (bekende zwart/grijs & zwart) Maar die zijn nog moeilijk te vinden (met redelijke specs) aangezien ze al wat ouder zijn.

01000010 01101111 01110010

quote:
jeroen__online schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:28:
Een update over m'n 223BW die ik vorige week heb aangeschaft:
Bevalt erg goed, prima beeld, geen last van ghosting, backlight bleeding is niet storend, kleuren zijn prima :) (standaard kleurenprofiel)

Hier wat plaatjes, brightness & contrast op 0, sluitertijd 2sec in een vrijwel donkere kamer:
[afbeelding]

En dit is het service menu:
[afbeelding]
geen idee wat ik daaruit op kan maken :P

Ik ben er iig erg blij mee, geeft echt een zee van (virtuele) ruimte vergeleken met m'n oude 17" TFT :Y
Die BB ziet er acceptabel uit. Vooral aan de randen is het bij vele samsung schermen vele malen erger. Gecombineerd met een grote kijkhoek en goede kleuren zou dit een heel interessant scherm kunnen zijn voor veel mensen.

Geen schaap.

Reg. datum: 06 september 2003

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de 245B. Ik ben erg tevreden met dit scherm (ik zal binnenkort een review schrijven!). Echter, volgens mij is mijn ledje van de aan/uit knop defect. Ik zie deze namelijk nooit branden. Als de monitor aanstaat brandt deze niet en ook in standby knippert deze niet.

Is het mogelijk om via het menu het ledje aan/uit te schakelen of is deze echte defect? Mocht dat het geval zijn, dan stuur ik hem denk ik nog niet terug omdat je hem dan EN een lange tijd kwijt bent en dat ledje zou zo fel zijn dat het sommige mensen stoort. En ik er dus helemaal geen last van heb :)

Bij de pricewatch van twaekers.net staat het volgende
20", 16:10, 2ms, D-Sub, DVI, TV, Zilver
Verbinding (Video) Composite, D-Sub, DVI-D

(dit gaat over de Samsung 206BW)

Maar op de Samsung site staat dat deze echter 1 vga en 1 dvi aansluiting heeft. Wat is nou juist ?

Wat ik wil is het volgende: een 20" scherm met Component video aansluiting. (De nieuwe PSP 8))

Gaat zoiets werken ?

http://www.ramelectronics.net/assets/images/video/55-873-RCA-6.jpg

inanc wijzigde dit bericht 11-09-2007 15:46 (61%)

PSN: incyi Online: [COD4] [GT5:P]

Nice

Eerst heb je het over de aansluitingen op een Samsung paneel en dan ineens over component aansluitingen. Ik volg het even niet.

Maar let wel op dat Component géén Composiet is, mocht je dat niet in de gaten hebben.

Na downtime, komt uptime. | Heeft een nieuwe bak gekocht... aftellen tot de meuk er is ! :o

quote:
cybersteef schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:51:
Eerst heb je het over de aansluitingen op een Samsung paneel en dan ineens over component aansluitingen. Ik volg het even niet.

Maar let wel op dat Component géén Composiet is, mocht je dat niet in de gaten hebben.
Jaa klopt ging beetje te snel.

Dat weet ik.

Kijk ik zie het volgende, klik

En nu is mijn vraag, Wat houd dat d-sub in ?
Kan ik zo een kabel aansluiten als hier boven. ( Je hebt ze voor Component maar ook voor Composiet:S)

inanc wijzigde dit bericht 11-09-2007 19:13 (21%)

quote:
inanc schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:04:
[...]

Jaa klopt ging beetje te snel.

Dat weet ik.

Kijk ik zie het volgende, klik

En nu is mijn vraag, Wat houd dat d-sub in ?
Kan ik zo een kabel aansluiten als hier boven. ( Je hebt ze voor Component maar ook voor Composiet:S)
D-sub = VGA = de blauwe stekker/aansluiting
Of zulke kabels werken, geen idee, sluit mijn composite en component direct aan op mijn tft.

Asus P4P800S mobo | Intel P4 2,6Ghz @ 3,08Ghz | 1,2gig geheugen | 1,18TB Harddiskspace (1x 500GB WD, 2x 300GB Maxtor + 1x 80gb WD) | Evga Nvidia Geforce 7800GS @ 575/774 | Dell Ultrasharp 2407WFP + Iiyama e430-B(17inch)

quote:
hxk-clan schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:25:
[...]

D-sub = VGA = de blauwe stekker/aansluiting
Of zulke kabels werken, geen idee, sluit mijn composite en component direct aan op mijn tft.
Ja maar waarom staat er nou bij de 206BW over D-sub of RGB of composiet bij terwijl die alleen zo een blauwe aansluiting heeft.

Bij de 205BW staat er echt VGA D-Sub maar geen composiet. Zou het een rede hebben ?

206BW
205BW

edit; Op andere site's staat het volgende:
Sync type: Separate H/V, composite , SOG

inanc wijzigde dit bericht 11-09-2007 20:00 (28%)

Hey ik zit te kijken voor zo'n BW226. Kan iemand mij vertellen of dit eindelijk een tft is die mijn 19" Syncmaster 957BF CRT kan vervangen?
Ik zat eerst naar die 2ms 19" schermpjes te kijken die wat vrienden van mij hebben. Maar ik vindt die geen waardige opvolgers van mijn huidige CRT.

Ik gebruik het voor gamen (vooral shooters), surfen en af en toe een serie kijken.
Waar ik me aan erger bij TFT's is dat als je je hoofd beweegd de kleuren veranderen. Ook de reso die beperkt is op xxxx X 1060.. Ik ben nu gewent op 1600x1200 te spelen.
Enige voordeel wat ik zoizo fijn zou vinden is de ruimte die zo'n tft in neemt en de hoeveelheid ruimte je op je desktop.

alvast bedankt voor de fijne reacties die ik ga krijgen ;)
quote:
inanc schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:49:
[...]

Ja maar waarom staat er nou bij de 206BW over D-sub of RGB of composiet bij terwijl die alleen zo een blauwe aansluiting heeft.

Bij de 205BW staat er echt VGA D-Sub maar geen composiet. Zou het een rede hebben ?

206BW
205BW

edit; Op andere site's staat het volgende:
Sync type: Separate H/V, composite , SOG
Een 206BW heeft niet alleen een blauwe (VGA) aansluiting hoor, maar ook een witte (DVI) :9
Ik heb het scherm nl. nu al enkele weken. Het is de 20inch-variant van de 226BW en het is een erg leuk scherm vind ik persoonlijk. De resolutie is 1680x1050 (lekker breed dus), en qua graphics zie je eigenlijk weinig verschil met 1600X1200 op een CRT, omdat een TFT (naar mijn mening dan) toch altijd mooier beeld geeft dan een CRT-tje.

L33t0r wijzigde dit bericht 11-09-2007 21:24 (15%)

Intel Core2Duo E6300 @ 3Ghz / Corsair Twin2x 2048MB PC5400 @ 860mhz / Geforce EN8800GT @ 600/1800mhz

Let's DDR!!!

ja sinds een paar weken maak ik gebruik van de Syncmaster 245B. mijn ervaringen tot nog toe zijn meer dan voortreffend. Ik weet niet of er meerdere panelen zijn zoals met de 226 BW maar al met al mag ik niet klagen haha. Alle 2 de aansluitingen zijn op dit moment in gebruik. de VGA wordt door mijn PC gebruikt en de DVI wordt gebruikt door mijn XBOX 360 Elite dmw een HDMI naar DVI stekker. mja goed het scherm is wel ongelooflijk fel als je hem alleen gebruikt voor tekstverwerking maar gelukkig zijn er al een aantal pre-sets hiervoor.

mja om een vergelijking te trekken met mijn oude CRT (Syncmaster 753dfx) is het eerst wat opvalt het formaat. was me oude scherm nog klein met zijn 17 inch dan heb ik nu het idee dat ik met me neus vlak bij me TV zit in het begin kreeg ik er eietwat hoofdpijn van maar, nu ben ik er beer aan gewend, je moet je maar aanpassen denk ik maar dat zal voor de meeste geen probleem zijn.

in gebruik met de XBOX 360. tja, veel mooier kan je het beeld niet krijgen denk ik. me XBOX staat nu te draaien op 1080p alleen en moet zeggen, als je er echt van wil genieten zorg dan dat je ook een spel heb die 1080p ondersteund, anders zie je echt de interlacing... youch. tis wat minder in elk geval ^^

oh well tot zover mijn ervaringen met dit scherm ^^

Dance Dance Revolution

[EXC]NaNthor

im mis goeie reviews...ik zie veel mensen "wat" vertellen over hun scherm, maar willen diegenen dan ook, als ze willen, een review maken? Dan kunnen die ook in de startpost opgenomen worden. Maakt het zoeken een stuk makkelijker! En we zijn altijd benieuwd naar reviews!!
quote:
[afbeelding]

Dat is de zwarte versie van de 205BW (225BW en 245BW zou ook nog kunnen). Google maar eens op bijvoorbeeld "205bw black" :). Ik zou er eigenlijk vanuit gaan dat het type op die website wel klopt en het plaatje niet.

anton121 wijzigde dit bericht 12-09-2007 15:22 (11%)

Mijn systeem specs | AMD Athlon 64 X2 5200+ | MSI K9N SLI | 2048 MB DDR2 PC 6400 | Sapphire ATi Radeon X1950XT

wat een beroerde bedoeling eigelijk...
ik heb nu een bijna 2 jaar oude Samsung SyncMaster 901B (Duitsland), maar daar merk ik weinig van een slechte kijkhoek of backlight bleeding of dat soort onzin...
het valt me echt tegen dat de nieuwere schermen daar nog steeds zoveel last van hebben :|
wat dat betreft staat de techniek gewoon stil...
er is dan ook geen reden om een nieuw scherm te kopen als ik het zo allemaal zie, ik was wel benieuwd naar een beetje betaalbaar 1900x1200 scherm, maar ook dat is er niet...
of kan iemand mij een geweldig breedbeeld scherm aanraden? 1680x1050, maar liefst 1900x1200 op een betaalbare prijs (onder 300 euro)
Ban ignorance!

quote:
Thrills33ka schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:30:
wat een beroerde bedoeling eigelijk...
ik heb nu een bijna 2 jaar oude Samsung SyncMaster 901B (Duitsland), maar daar merk ik weinig van een slechte kijkhoek of backlight bleeding of wat doort onzin...
het valt me echt tegen dat de nieuwere schermen daar nog steeds zoveel last van hebben :|
wat dat betreft staat de techniek gewoon stil...
er is dan ook geen reden om een nieuw scherm te kopen als ik het zo allemaal zie, ik was wel benieuwd naar een beetje betaalbaar 1900x1200 scherm, maar ook dat is er niet...
of kan iemand mij een geweldig breedbeeld scherm aanraden? 1680x1050, maar liefst 1900x1200 op een betaalbare prijs (onder 300 euro)
Van al wat ik hier hoor, zit ik te denken: Het scherm waarop we allen wachten, is eigenlijk een 2232BW mét het kleurengamut van de 226CW.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Ik heb vandaag bij de MM in groningen een grote stapel 226bw zien liggen. Iemand enig idee of deze een juist panel hebben?

Op de schermen stond helaas niks vermeld. Op de dozen daarentegen wel.

Made in Slovakia

HE22HSPP

Made in Romania
ME22H9XP
BH6800329D-02

Ze konden mij niet vertellen wat de productie datum was, kon ik ook niet vinden.

Ik kon sowiezo, als het scherm mij niet beviel hem komen omruilen

of Romania

Holder der Bolder

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws