Gathering of Tweakers

Quicksearch
[EXC]NaNthor

quote:
Debtor schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:28:
@Deathchant

Ik zie dat je de 2232BW ook hebt nu. En zo te zien ben je er zeer over te spreken. Ik zit alleen nog een beetje met de kleuren te kl*te. Zou jij misschien jou profiel kunnen door sturen? En de instellingen van het scherm menu kunnen prijsgeven :D .
zoals je kunt zien in bovenstaande posts, heb ik het kleurenprofiel van de 2232BW en de 226CW online gezet. Kun je zo downloaden.

Mijn settings:
- 226CW profiel (de 2232BW maakt alles zo gelig);
- brightness op 20
- contrast default 75;
- Colortone = Intelligent.

Acties: [view]

Door: PromoX Moderator SGD/SPV/TC
We're missing something

quote:
Debtor schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:28:
@Deathchant

Ik zie dat je de 2232BW ook hebt nu. En zo te zien ben je er zeer over te spreken. Ik zit alleen nog een beetje met de kleuren te kl*te. Zou jij misschien jou profiel kunnen door sturen?
Zie Deathchant in "[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic -...". Misschien dat ik in de startpost nog wel een sectie toe ga voegen voor profielen en eventuele instellingen.

PromoX wijzigde dit bericht 03-09-2007 12:19 (8%)

LP | House | AJ
If we were to care about every person suffering on this planet, life would shut down.

Oeps had ze niet zien staan.

Ik heb het profiel bij (vista) kleurbeheer tab apparaten toegevoegd, is het de bedoelig dat ik bij geavanceerd - apparaat profiel ook dat profiel kies? Ik zag namelijk niks verandere toen ik dat deed.

Alvast bedankt voor de informatie

[EXC]NaNthor

ik heb me weer wat gezien...ik weet niet of ik me nu zorgen moet gaan maken...

http://excalibur.lagra.org/Samsung2232BW/PICT0146.jpg

Dit betekent toch niet dat ik geen samsung scherm heb he... :(?
De post van Gravitas over zijn omrekentabelltje op de vorige pagina van een Frans forum, vond ik onduidelijk...
Samsung 2232BW produced augustus 2007

Deathchant wijzigde dit bericht 03-09-2007 18:02 (25%)

We're missing something

quote:
Deathchant schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:57:
ik heb me weer wat gezien...ik weet niet of ik me nu zorgen moet gaan maken...

[afbeelding]

Dit betekent toch niet dat ik geen samsung scherm heb he... :(?
Samsung paneel of niet, ik denk niet dat je beeld er ineens zo heel veel anders van wordt. Als je tevreden bent dan is er niets aan de hand toch?
quote:
De post van Gravitas over zijn omrekentabelltje op de vorige pagina van een Frans forum, vond ik onduidelijk...
Zonder verdere bron is het inderdaad onduidelijk, hoewel ik verwacht dat dit over de 226BW gaat. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ze voor andere schermen met andere panelen andere type aanduidingen gebruiken.

LP | House | AJ
If we were to care about every person suffering on this planet, life would shut down.

[EXC]NaNthor

true!
Ik ben er tevree over. En Ik heb de BCAA...daar zit dus AA in en daar stond bij Samsung paneel :) Hopen we dan. Ik heb de vraag uitgesteld bij samsung. Op de franse en italiaanse fora niks te vinden erover. ik heb wel 1002 en overal spreekt met over de 1001. Dus ik zal wel een NOG nieuwere hebben.

We're missing something

Met google vind ik deze site (het forum van hardware.fr). Dit lijkt enkel over de 226BW te gaan.

En als je je vraag aan Samsung gesteld hebt, hopelijk niet aan de Nederlandse divisie. Ik ben onlangs ook afgescheept met het standaardantwoord dat alle informatie op de website te vinden zou zijn :/.

LP | House | AJ

Reg. datum: 07 februari 2006

quote:
PromoX schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:16:
Met google vind ik deze site (het forum van hardware.fr). Dit lijkt enkel over de 226BW te gaan.

En als je je vraag aan Samsung gesteld hebt, hopelijk niet aan de Nederlandse divisie. Ik ben onlangs ook afgescheept met het standaardantwoord dat alle informatie op de website te vinden zou zijn :/.
Klopt, betreft alleen de 226BW, vergeten om erbij te zetten. Mijn excusess 8)

quote:
Deathchant schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:55:

Voor degene die em willen hebben heb ik de kleurprofielen van de 226CW en 2232BW op mijn webspace gezet:
SM226CW.icm
SM2232BW.icm
Ik heb vandaag op mijn 226CW zowel het 226CW en het 2232BW kleurprofiel maar ik vond het met het standaardprofiel beter uitzien. Met het 2232 profiel wordt het beeld heel erg paars en met het 226CW profiel wordt het contrast heel laag.

ook wel eens offline!

ik heb vanmorgen de 223BW gekocht (informatique), erg mooi apparaat voor een scherpe prijs. beeld is erg netjes en een verademing ten opzichte van m'n 17" Iiyama E431S :P
Zal vanavond proberen wat foto's te maken en misschien nog even de verschillende kleurprofielen proberen.

| AMD Athlon64 X2 4200+ @ 2.7Ghz (1.4v) | Acer Aspire 5024WLMi | Canon Powershot S2 IS | RadioGuide.fm! |

Reg. datum: 04 september 2007

Als eerste post wou ik zeggen dat ik ook besloten heb een 2232BW te kopen na aanleiding van Deathchant review en eigen onderzoek. Heb hem ook bij Paradigit (maastricht) gekocht. Mij gaven ze geen dode subpixel garantie, wel hebben we de monitor in de winkel getest op dode (sub)pixels. Verder werd mij vertelt dat bij een eventuele dode subpixels de "niet goed geld terug" regeling van 2 weken ook op een alternative manier kan worden toegepast. :)
Ben ook bij Mediamarkt, mycom en IT's langs geweest, daar hadden ze echter alleen de 226bw of cw. Deze winkels geven echter allemaal de garantie op geen enkele dode (sub)pixel.
Paradigit geeft standaart garantie op geen enkele dode pixel en 3 of meer subpixels.

<edit>
Prima scherm, heb zelf nog geen dode (sub)pixels ontdekt, blacklight bleeding kan ik nog niet testen ivb donkere kamer etc :)
Wel wennen, ga van een 19inch crt naar een 22 inch tft, in games vind ik het toch nog een beetje raar, kleuren/bewegingen zijn anders maar het zal wel wennen. Trouwens heb ook een B0CAA-1002
</edit>

Lilinin wijzigde dit bericht 04-09-2007 19:48 (18%)

Intel Core 2 Duo E6600 - Scythe Ninja rev 2 - Team Xtreme 2GB DDR2 PC6400 CL4 - ASUS P5B-E PLUS - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Seagate 320GB 16MB - Antec sonata II - Samsung 2232BW

Het is mij Ludo...

Ik heb sins gisteren de 206BW binnen. En damn wat een verschil in scherpte en oppervlakte helderheid vergeleken met mijn 1,5 jaar oude 17" Acer. Ik stond echt verbaast te kijken.
Nu is mijn vraag : hoe reset ik mijn instellingen ? Want ik vind de standaard kleuren het mooist

Hier een fototje
Plaatje op imageshack (popups!)

[img=http://img458.imageshack.us/img458/250/dscf1494cq6.th.jpg]

Ludwig83 wijzigde dit bericht 05-09-2007 11:20 (35%)

Asus p5n32-e sli 680i, 2xMSI 8800GT OC sli, Intel E6600 3600mhz, 2gig geil 800mhz 4-4-4-12 GameXstream 700watt

[EXC]NaNthor

quote:
Lilinin schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:12:
Als eerste post wou ik zeggen dat ik ook besloten heb een 2232BW te kopen na aanleiding van Deathchant review en eigen onderzoek. Heb hem ook bij Paradigit (maastricht) gekocht. Mij gaven ze geen dode subpixel garantie, wel hebben we de monitor in de winkel getest op dode (sub)pixels. Verder werd mij vertelt dat bij een eventuele dode subpixels de "niet goed geld terug" regeling van 2
Paradigit geeft standaart garantie op geen enkele dode pixel en 3 of meer subpixels.

<edit>
Prima scherm, heb zelf nog geen dode (sub)pixels ontdekt, blacklight bleeding kan ik nog niet testen ivb donkere kamer etc :)
Wel wennen, ga van een 19inch crt naar een 22 inch tft, in games vind ik het toch nog een beetje raar, kleuren/bewegingen zijn anders maar het zal wel wennen. Trouwens heb ook een B0CAA-1002
</edit>
Wel leuk dat je door mij een scherm hebt gekocht, ik voel me vereerd :)
Vreemd. Ik heb op de kassabon laten zetten...dus ik kan em gewoon ruilen, wat een pixeltje ook mankeert...Maar ja, het gaat zich erom dat je em hoe dan ook kan ruilen en dat is goed!

Ik had dus gevraagd over die B0CAA-1002 of het een echt samsung scherm was en geen A of C versie:
quote:
Geachte heer,

Vriendelijk dank voor uw email met betrekking tot uw 2232BW.

Het scherm is zeker van ons. U zult vaker ons scherm in andere monitoren aantreffen dan andersom.

Ik vertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn. Indien u verdere vragenheeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Michaëla
Samsung Electronics
Geen reden tot paniek dus.
Het is mij Ludo...

Dames en heren. Ik heb de 206BW en wil de kleuren van dit scherm zo natuurlijk mogelijk instellen. Ik heb hen nu met magicbright op movie staan. Zijn dit zo'n beetje de meest natuurlijke kleuren ?
Zo niet hoe kan ik dan het beste kwa kleur profiel krijgen.

Asus p5n32-e sli 680i, 2xMSI 8800GT OC sli, Intel E6600 3600mhz, 2gig geil 800mhz 4-4-4-12 GameXstream 700watt

Reg. datum: 17 november 2003

Ik heb nu ook mijn 2232BW binnen. 0 dode (sub)pixels! :) Hierbij mijn ervaringen kort:

1. Scherm op voet monteren is echt een heel vervelende klus! De connectie op de voet slaat nergens op! Er stond zelf een stickertje op het scherm van: "Winner Design Award 2007". Bij ons op de faculteit Industrueel Ontwerpen zouden ze in lachen uitgebarsten zijn.

2. Backlight Bleeding. Het is aanwezig dus ik moet het vermelden. Weliswaar alleen een strookje onder en boven. Het is voor mij totaal niet storend.

3. Blauwe LEDje irriteert niet! Slaat echt nergens op.

4. Ik dacht dat de glansende behuizing irritant zou zijn. Integendeel! De zilvere strook van de 226 serie stoort juist meer dan de glans van de 2232.

5. Kleuren zijn heel goed te noemen. Zelfs standaard! Met de 226CW instellingen krijg ik geen mooier beeld.

concl:

Heel goed scherm. Van de 22 inch TN panelen gewoon 1 van de beste! :)

Op dit moment ben ik me aan het oriënteren voor een aanschaf van een 20" breedbeeld TFT scherm. De nodige schermen hebben al mijn revu gepasseerd en ik heb nu eigenlijk twee schermen die bij mij qua design en specificaties hoog aan m'n lijstje staan, namelijk de Acer AL2051Wb en de Samsung Syncmaster 2032BW.

Bij de Acer staat in de pricewatch vermeldt dat er een paneel in zit met 8ms reactietijd, echter spreken de meeste webshops van 2ms. Weet iemand hier het fijne van? Wanneer dit 8ms is blijft de Acer een stukje achter bij de Samsung, is dit gelijk dan komen ze volgens mij behoorlijk overeen zo te zien hieronder. Specs van de Acer:

Productbeschrijving Acer AL2051WB - vlak scherm - TFT - 20"
Type apparaat Vlak scherm / TFT actieve matrix
Kleur Zwart, zilver
Ingebouwde apparaten Stereoluidsprekers
Afmetingen (BxDxH) 48 cm x 17.4 cm x 41 cm
Gewicht 6.5 kg
Diagonale afmeting 20" - breedscherm
Dot Pitch / Pixel Pitch 0.258 mm
Max. resolutie 1680 x 1050
Kleurondersteuning 24-bit (16,7 miljoen kleuren)
Responstijd 2 ms
Beeldhelderheid 300 cd/m2
Beeldcontrastverhouding 1000:1
Digitale videonorm Digitale Visuele Interface (DVI)
Audio Output Luidspreker(s) - stereo - intern
Ingangssignalen DVI-D, VGA
Energieverbruik tijdens gebruik 50 Watt

Ik weet dat het niet helemaal hier thuis hoort. maar ik kon een lopend 20 inch de Ultieme TFT topic niet vinden.

Poekoek wijzigde dit bericht 06-09-2007 07:24 (4%)

Sony Vaio FJ1S - Apple iPod video 60GB - Apple iPod shuffle 1GB - Nokia N70

[EXC]NaNthor

nou, de backlight bleeding stoor ik me toch wel een beetje aan moet ik zeggen. Ik dacht dat ik wel zou wennen eraan, maar ik zie het toch steeds weer...maar het scherm is in ieder geval beter dan de 226CW...

hoe denken de anderen met een 2232BW er nu over na een tijdje?
Ik heb hiervoor een 17" samsung 730BF scherm gehad en daar was de bleeding een stuk minder dan op mijn 2232BW. En soms in games of films denk ik wel eens van hmm het valt toch wel meer op dan ik gewend was.
Maar ik kan er mee leven zovaak tijdens gebruik zie je het niet.

Het is mij Ludo...

Ik vind dat de 206BW weinig last van backlight heeft. Is het niet zo hoe groter het beeld hoe meer last van backlight ?

Reg. datum: 17 november 2003

quote:
Deathchant schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 15:08:
nou, de backlight bleeding stoor ik me toch wel een beetje aan moet ik zeggen. Ik dacht dat ik wel zou wennen eraan, maar ik zie het toch steeds weer...maar het scherm is in ieder geval beter dan de 226CW...

[EXC]NaNthor

Djarune, wat is het nut van je lege quote?

En volgens mij klopt het inderdaad wel. hoe kleiner het scherm hoe groter de BBleeding.
Reg. datum: 21 augustus 2007

quote:

Ik ben nog altijd ernstig verdeeld. Het ene moment merk ik helemaal niks van de BB (overdag sowieso al niet), het andere moment erger ik me er even aan, en dan wordt het alleen maar erger. Over het algemeen valt het echter enorm mee, de bleeding is niet enorm groot, en vaak zelfs niet eens te zien.

Wel heb ik nu ineens een ander probleem. Nu heb ik mijn scherm namelijk via D-Sub aangesloten op mijn laptop (mijn pc is namelijk nogal matig), en ik kreeg toen een enorm irritant zoemend geluid. Na even gezocht te hebben op tweakers zag ik dat dat op te lossen valt door de backlight hoger te zetten, in mijn geval nu boven de 70. Dit is wel heel leuk en aardig, maar dat maakt de kans dat ik me ga ergeren aan de bleeding natuurlijk wel meteen een beetje groter.
Heeft iemand hier misschien tips voor? Terugsturen zie ik namelijk niet echt zitten, en hoewel er op deze manier mee te leven is, is het toch niet optimaal.

Reg. datum: 04 september 2007

quote:

Idd last van enige BB maar dat valt overdag niet op. s'avonds wel, maar alleen als je er erg op let. Moest wel erg wennen aan de kleuren, de brightness is erg hoog en het contrast is anders dan mijn ouwe crt. Nu gewent en vind het een pracht scherm. Wat ook opvalt is dat bij films alles minder scherp is omdat het beeld nu groter is maar dat is niet echt storend. (22" widescreen ipv 19" normaal)
Tot slot kan je de power-led in helderheid veranderen. Op de laagste helderheid heb ik er totaal geen last van.

Intel Core 2 Duo E6600 - Scythe Ninja rev 2 - Team Xtreme 2GB DDR2 PC6400 CL4 - ASUS P5B-E PLUS - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Seagate 320GB 16MB - Antec sonata II - Samsung 2232BW

Ik heb vanmiddag ook even een 226BW aangeschaft. Na wat research kwam ik er achter dat er een CMO (type "C" dus) panel/monitor in zit. Aangezien ik er niet de meeste scherpe prijs voor heb betaald ben ik aan twijfelen om deze om te ruilen voor een 2232BW of 226CW, want ik voel me toch wel een beetje gepiepeld. Zover ik de posts heb doorgelezen heb ik het idee dat deze modellen niet te kampen hebben met verschillende producenten. Ik vraag me af of ik op gebied van beeldkwaliteit er voor of achter uit op zal gaan als ik besluit een van deze varianten aan te schaffen. Hebben jullie een idee wat ik het beste kan doen?

[EXC]NaNthor

quote:
thinlane.t schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:58:
Ik heb vanmiddag ook even een 226BW aangeschaft. Na wat research kwam ik er achter dat er een CMO (type "C" dus) panel/monitor in zit. Aangezien ik er niet de meeste scherpe prijs voor heb betaald ben ik aan twijfelen om deze om te ruilen voor een 2232BW of 226CW, want ik voel me toch wel een beetje gepiepeld. Zover ik de posts heb doorgelezen heb ik het idee dat deze modellen niet te kampen hebben met verschillende producenten. Ik vraag me af of ik op gebied van beeldkwaliteit er voor of achter uit op zal gaan als ik besluit een van deze varianten aan te schaffen. Hebben jullie een idee wat ik het beste kan doen?
Als je NU een 226BW zou kopen, moet je een BW krijgen met als productiedatum JULY2007 of AUGUST2007. Dan zou je een S-paneel moeten hebben. Ik zie tegenwoordig op de 226BW's vaker een [R] staan, wat zou staan voor de nieuwste panelen. Ik zou de 226BW gewoon terugbrengen naar de winkel en zeggen dat je een C-paneel hebt, in plaats van het S-paneel. Je kunt je product altijd binnen 8 dagen ruilen!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws