Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Hyphylus schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:28:
Ik heb vanmorgen een Samsung 245B gehaald en hij gaat morgen weer terug. De kleurechtheid van het scherm is echt heel slecht voor wat ik er mee wil doen. Ik weet dat een TN-panel op dat punt niet goed scoort maar hij moet het toch echt beter kunnen doen dan mn dell van jaren geleden.
Met name de middentonen gaan de mist in. Grijs wordt dus een beetje bruinig. En bruin wordt een stuk lichter dan het eigenlijk hoort te zijn. Als ik dit probeer aan te passen kom ik wel een eind maar bij lange niet in de buurt.
In een review heb ik gelezen dat de Iiyama 2403B het beter doet wat kleur betreft. Die ga ik morgen in de winkel eens bekijken met een file van mezelf. En anders wordt het desnoods een 22" met een ander soort panel ofzo. Hoe zit het precies met die 226CW? dat is een TN panel maar heeft een hogere Color Gamut. Dat hij meer kleuren kan laten zien wil dat ook zeggen dat hij ze ook juist laat zien? Hoe scoort de 2232BW op dit gebied?
Ik hoef geen 100% match maar het moet wel ongeveer in de buurt zitten.
Ik heb in minimaal 2 reviews gelezen (eerdere post stond linkje )dat na aanpassing in het OSD de kleuren er veel beter uitzien. 1 review had het over een gelijke/betere kleur dan de 2407 en de LG, evenals de Acer`s.

Misschien kan je hier wat mee? Ootb is het vaak niet super, maar na het aan te passen kunnen veel mensen er mee leven, tenzij je een je hem echt voor de kleurechtheid bij bv printen nodig hebt etc en de kleur echt van belang is.

check it out it is flawless

Ik print wel zo nu en dan eens wat dus het moet wel enigsinds overeen komen.
De review die ik gelezen heb waren niet zo super enthousiast, maar ik vroeg me af hoe erg het was.

Begrijp me niet verkeerd, voor gaming en gewoon windows werk is het een prima scherm! Maar wanneer de kleuren moeten kloppen is het'm toch echt niet. De kleuren moeten toch wel ongeveer kloppen omdat ik met foto's en soms wat drukwerk aan de gang wil. Dat de inkijkhoek er voor zorgt dat de kleur bovenin iets verschilt van de kleur onderin vind ik niet erg. Ik ga morgen eens naar de 2403 van iiyama kijken. Die is als het goed is al in de fabriek gecalibreerd.

Stiekem ben ik toch eens aan het kijken naar een ander panel (IPS). Bijvoorbeel de 2407 van Dell. Alleen die is plotseling niet meer op ebay te vinden.
quote:
1 review had het over een gelijke/betere kleur dan de 2407 en de LG, evenals de Acer`s.
Welke reviews zijn dat geweest? Ik heb even in de startpost gekeken maar daarin kan ik dat niet terug vinden. In de review die ik hierboven heb aangegeven doet de 245T het heel aardig maar daar zit ook geen TN panel in tegenstelling tot de 245B

Hyphylus wijzigde dit bericht 28-11-2007 00:18 (16%)

- http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/24inch.html
- http://www.tftcentral.co.uk/reviews/samsung_245b.html
- http://www.tftcentral.co.uk/reviews/samsung_245b.htm
- http://www.prad.de/en/mon.../review-samsung-245b.html
- http://www.trustedreviews...ster-245B-24in-Monitor/p1

Ik denk dat als je die 5 reviews even naleest je een beter beeld krijgt. ;)

Wat je misschien ook kan doen is voor die 21,1" Samsung 215TW gaan qua kleurechtheid, die al eerder op het forum is besproken.

stilmoonbathing wijzigde dit bericht 28-11-2007 00:34 (13%)

check it out it is flawless

In een review wordt inderdaad aangegeven dat het na calibratie wel heel aardig is. Het probleem is alleen dat ik geen calibrator heb en ook nergens de file kan vinden. De reviewer heeft er wel de waardes in de OSD bij gezet. 58/38/37 (RGB). BR 30 CO 75

Deze waardes zal ik straks ook eens gebruiken en kijken of het nu goed genoeg is. Volgens de reviewer zijn er ook nog veel waardes door de calibrator aangepast.

update:
Ik heb het met bovenstaande instellingen geprobeerd maar dat is niks. Je hebt er echt een calibrator bij nodig. Ik ga straks eens kijken naar de iiyama.

Hyphylus wijzigde dit bericht 28-11-2007 10:34 (16%)

Reg. datum: 16 november 2002

iemand hier al een 245T gezien of gekocht? zit namelijk te denken om mijn 215TW te verkopen en voor de 245T te gaan .. 1080p + HDMI input lijkt mij een mooie oplossing om mijn PS3 op aan te sluiten.

AMD Athlon64 X2 3800+ @ 2.5GHz, Asus AN8 Premium, Asus NGT7800, 2x Corsair TWINX1024-3200XL @ DDR500, WD Raptor 150Gb, 3x WD 500GB, 2x Samsun 250GB, Antec 550W NeoH, Samsung 215TW, Creative Audigy 2, B&W 685 + Rotel RA-04

Ik heb een beetje zitten kijken, maar wat is nu precies het verschil tussen de 226BW en de 226CW?

Allebei 3000:1, 2ms, kijkhoek 160, alleen de CW schijnt niet verstelbaar te zijn (niet in hoogte, maar kantelen?). Ook heeft de CW Color Gamut, dat houdt in dat de kleuren beter zijn?

Van de 226BW heb je dus de S, A en C versie, in volgorde van kwaliteit. Is dat ook zo met de CW?

Powered
by
Angelina Jolie, Xbox 360, Arsenal, TUI Nederland, XFX 8800GTX

Acties: [view]

Door: PromoX Moderator SGD/SPV/TC
We're missing something

quote:
Angeloonie schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:10:
Ik heb een beetje zitten kijken, maar wat is nu precies het verschil tussen de 226BW en de 226CW?

Allebei 3000:1, 2ms, kijkhoek 160, alleen de CW schijnt niet verstelbaar te zijn (niet in hoogte, maar kantelen?). Ook heeft de CW Color Gamut, dat houdt in dat de kleuren beter zijn?
Wat uiterlijk betreft is de 226CW volgens mij een exacte kopie van de BW. Het verschil zit 'm dan in de verbeterde backlight en Color Gamut. De beeldkwaliteit zou verbeterd moeten zijn, maar dat blijkt niet altijd uit tests; zie bijvoorbeeld de review van BeHardware. Ze zijn overigens geen van beide in hoogte verstelbaar, dit in tegenstelling tot de 225BW.
quote:
Van de 226BW heb je dus de S, A en C versie, in volgorde van kwaliteit. Is dat ook zo met de CW?
Je hebt in het geval van de CW geen enkele garantie dat je een scherm krijgt met een Samsung paneel. De kans zou echter wel een stuk groter kunnen zijn door de gebruikte techniek en doordat het scherm niet zo populair is.

LP | House | AJ
If we were to care about every person suffering on this planet, life would shut down.

quote:
PromoX schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:04:
[...]

Wat uiterlijk betreft is de 226CW volgens mij een exacte kopie van de BW. Het verschil zit 'm dan in de verbeterde backlight en Color Gamut. De beeldkwaliteit zou verbeterd moeten zijn, maar dat blijkt niet altijd uit tests; zie bijvoorbeeld de review van BeHardware. Ze zijn overigens geen van beide in hoogte verstelbaar, dit in tegenstelling tot de 225BW.
Oververzadigde kleuren vind ik niet zo erg, daar hou ik meestal wel van :P Die Color gamut is volgens mij het belangrijkste verschil idd.
quote:
[...]

Je hebt in het geval van de CW geen enkele garantie dat je een scherm krijgt met een Samsung paneel. De kans zou echter wel een stuk groter kunnen zijn door de gebruikte techniek en doordat het scherm niet zo populair is.
Bij de BW heb je ook geen garantie, dus ik denk dat idd je laatste opmerking het verschil zal zijn.

Ik heb hem iig besteld net, en ben benieuwd welk type ik heb :P

Powered
by

Ik heb sinds februari een 226BW, deze heb ik toen gekocht bij de paradigit.
Nu had ik vorige week de 931 BW van een vriend ernaast gezet
en toen deed deze pijn aan mijn ogen!

Deze was veeeeel helderder dan de mijn 226 bw.
Ik heb de helderheid van mijn 226 bw helemaal omhoog geschroefd maar hij komt er nog lang niet in de buurt van de helderheid van de 931 bw. Deze was echt super fel (helder).

Waar kan dit aan ligge?
Ik wil me er namelijk nog 1 gaan kopen maar nu wil ik niet dat als ik ze straks naast elkaar heb staan dat ik dan een TE groot verschil heb in helderheid (of kleuren) en dergelijke.

Bij voorbaat dank ;)
Groete! :)

Ik had horizontale strepen op mijn scherm (206bw), alleen als het scherm donkere tinten weergaf. Nu blijkt het de stekkerdoos met overspanningsbeveiliger te zijn. Nu die er tussen uit is zijn alle donkere tinten gewoon 'rustig'..... heb een hoop pagina's geleden mensen gelezen met het zelfde probleem...misschien is het direct op de muur inpluggen net als hier de oplossing....

[ HP Pavillion dv9595 ed] [Intel Core 2 Duo T7300] [2x1024mb] [2x160gb HD] [Geforce 8600m GS]

Reg. datum: 24 september 2003

quote:
Groeselt schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:04:
Ik heb sinds februari een 226BW, deze heb ik toen gekocht bij de paradigit.
Nu had ik vorige week de 931 BW van een vriend ernaast gezet
en toen deed deze pijn aan mijn ogen!

Deze was veeeeel helderder dan de mijn 226 bw.
Ik heb de helderheid van mijn 226 bw helemaal omhoog geschroefd maar hij komt er nog lang niet in de buurt van de helderheid van de 931 bw. Deze was echt super fel (helder).

Waar kan dit aan ligge?
Ik wil me er namelijk nog 1 gaan kopen maar nu wil ik niet dat als ik ze straks naast elkaar heb staan dat ik dan een TE groot verschil heb in helderheid (of kleuren) en dergelijke.

Bij voorbaat dank ;)
Groete! :)
De helderheid van die 931 zou toch lager moeten zijn (2000:1)? maar waarom zou je trouwens een enorm fel scherm willen hebben? doet alleen maar pijn aan je ogen als je er langer dan 5 minuten naar moet kijken, zeker als je niet in een kamer zit die enorm goed verlicht is. Misschien dat het bij grote schermen anders is, maar bij mijn DS ben ik toch wel blij dat ik de helderheid zodra het avond word een stuk lager kan zetten.

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)

quote:
PromoX schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:04:
Je hebt in het geval van de CW geen enkele garantie dat je een scherm krijgt met een Samsung paneel.
Wtf |:( Ik dacht dat de CW een gegarandeerde S was, dat is toch steeds gezegd/geschreven geweest (zie quote Deathchant), heb ik iets gemist of wat? :/

Het zou wel een verklaring kunnen zijn voor m'n mega slechte verticale kh. :|
quote:
Deathchant schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:04:
1: 226CW verbruikt 50W, de 226BW verbruikt 55W
2: 226CW heeft een colorgamut van 97%, de 226BW heeft 72%
3: De 226CW is altijd een S-paneel, de 226BW komt in S, A of C paneel.
Mijn servicemenu:

http://studwww.ugent.be/~kperremn/service_b.jpg
quote:
ren3z schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:28:

Een manier om te achterhalen welke versie je hebt is het versienummer bekijken in het servicemenu.

Chez Samsung, la deuxième lettre de la version désigne le constructeur de la dalle :
version xAx : dalle Samsung
version xLx: dalle AUO
version xIx : dalle CPT
version xDx : dalle CMO
Mijn CW zou dus (toch) een S zijn.

XP SP2 Home # Intel Celeron D 352 3.2GHz @ MSI P965Neo 1G + ASUS EAX550HM512/TD256 + WD 160G 16MB in Antec NSK 4400 - Samsung 226CW

[EXC]NaNthor

ik heb inderdaad een mail van samsung zelf gehad, waarin zij verklaarden dat het hele verhaal rond de S, A en C panelen voorbij was met de CW. Als je een scherm hebt jonger dan JULI2007 dan heb je ook een S paneel (aldus samsung).

Misschien heb je dan net gewoon een verrot S-exemplaar ertussen, ik weet het ook niet.

We're missing something

quote:
kristo filosoof schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:21:
[...]

Wtf |:( Ik dacht dat de CW een gegarandeerde S was, dat is toch steeds gezegd/geschreven geweest
Niet als ik BeHardware moet geloven:
quote:
Samsung cannot guarantee a 100% Samsung supply of panels, but they did say that this panel was not a classic product. For its production, they will have to intervene to implant the advanced backlighting system. This technology is not yet mastered by the competition and according to Samsung France, this guarantees the implementation of S panels, S being for Samsung. Also, the volume for this screen should be a lot less than for the 226BW. Samsung esteems that they will therefore be able to entirely control production, while the admitted being overwhelmed by the success of the 226BW. This was the reason for their (temporary, they say) reliance on other panel manufacturers, which wasn’t entirely beneficial to buyers.
De kans zal dus wel erg groot zijn dat je met de 226CW een Samsung paneel krijgt, maar 100% garantie heb je dus niet.

LP | House | AJ
If we were to care about every person suffering on this planet, life would shut down.

Ik kan niet meer kiezen. Ik wou eerst de 226bw kopen, maar ik lees dat er toch wel wat dingen mee mis zijn, ook met een S panel. Zoals bv niet goed kloppende kleuren en niet al te best in games. Maar ik lees dat ook over de 225bw en de 226cw. Ze zijn alle 3 ongeveer even duur maar welke is nou de beste keuze? Ik wil de monitor vooral voor normaal desktop werk gebruiken maar ook voor 3dstudio max (kleuren zijn wel belangrijk, maar het hoeft niet 100% fotocorrect, wat ik op mijn huidige crt maak ziet er toch ook al anders uit op andere schermen, maar het moet wel gewoon goed zijn) en wat gamen.

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)

Reg. datum: 22 oktober 2007

Ik vind dat er nog teveel mankementen zijn met Samsung; panels, pixels, backlight.

Ik wacht nog even met het kopen van een monitor op testen van de LG 227WT, hoop dat die het een beetje aardig doet.

We're missing something

quote:
Redempt schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:42:
Ik vind dat er nog teveel mankementen zijn met Samsung; panels, pixels, backlight.
Dat zijn geen specifieke problemen van Samsung waar andere merken minder last van hebben. Misschien dat je het eerder over Samsung schermen hoort, omdat er gewoon veel mensen zijn die een scherm van dit merk hebben. En goede schermen of niet, feit is dat het nu eenmaal populaire schermen zijn. Het gedoe rondom de 226BW, waarvan de S versie gewoon van erg goede kwaliteit was, heeft daar ook weinig tot niets aan veranderd. De 226BW is in de pricewatch zelfs nog steeds veruit het populairste scherm.

PromoX wijzigde dit bericht 30-11-2007 19:09 (12%)

LP | House | AJ

Goedenavond (of ochtend, desnoods middag of nacht als je het op dat moment leest) mede tweakers!
Ik wou een samsung 2232bw gaan kopen, omdat hij volgens mij beter is dan de 226bw en volgens de pricewatch scheelt het slechts een heuze euro. Ah fijn, het enige punt is is dat mijn huidige tv maar 37 cm is en met de wii daarop spelen is... soms wat moeilijk. Welke mogelijkheden zijn er om een wii aan te sluiten op een samsung monitor (en dan zoek ik niet naar een MW model :]).

Reg. datum: 22 oktober 2007

quote:
PromoX schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:06:
[...]

Dat zijn geen specifieke problemen van Samsung waar andere merken minder last van hebben. Misschien dat je het eerder over Samsung schermen hoort, omdat er gewoon veel mensen zijn die een scherm van dit merk hebben. En goede schermen of niet, feit is dat het nu eenmaal populaire schermen zijn. Het gedoe rondom de 226BW, waarvan de S versie gewoon van erg goede kwaliteit was, heeft daar ook weinig tot niets aan veranderd. De 226BW is in de pricewatch zelfs nog steeds veruit het populairste scherm.
Ik ben lang van plan geweest een 226BW te kopen, maar de verschillende panels vond ik toch iets te ver gaan, net zoals de support van Samsung.
Er zullen binnekort toch weer nieuwe schermen uitkomen, dus kan best nog even wachten.

Ik heb vandaag mijn 226CW in ontvangst mogen nemen. Ik wou meteen de drivers installeren, alleen ik krijg een melding dat ik voor Vista 64-bit drivers via de website moet downloaden. Goed, ik op de website driver gevonden, maar die is maar 58 bytes! Dat kan nooit kloppen, en ik kan dus geen drivers installeren.

Weet iemand waar ik de drivers wel vandaan kan halen? Of heeft iemand de vista 64-bit drivers toevallig op zijn PC staan?

Powered
by

Is die hele driver niet alleen maar een kleurprofiel ofzo? want opzich heeft een beeldscherm helemaal geen drivers nodig, dat ding geeft eigenlijk alleen maar weer wat jij videokaart opstuurt dus je hebt geen heel programma nodig.

quote:
b3n666 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:20:
Is die hele driver niet alleen maar een kleurprofiel ofzo? want opzich heeft een beeldscherm helemaal geen drivers nodig, dat ding geeft eigenlijk alleen maar weer wat jij videokaart opstuurt dus je hebt geen heel programma nodig.
Mjah, op de CD stonden blijkbaar wel de 32-bit drivers, en die konden wel installeren.

Helaas is er ook een probleem met Natural Colour Pro, die doet het ook niet, installeert wel maar bij het opstarten een mooie duidelijke "invalid hInst" error :(

M'n kleuren zijn overal wel goed; behalve in de Windows Photo Gallery (de Windows Picture and Fax viewer van XP), daar zijn de kleuren heel erg geel/beige. De achtergrond naast de foto's is helemaal geel, en de foto's zelf ook. Open ik de foto's in Paint of Photoshop, dan is er geen probleem.

Voorbeeldje hier

Erg vaag :P

Angeloonie wijzigde dit bericht 01-12-2007 23:02 (24%)

Powered
by

Mooh?

quote:
PromoX schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:06:
[...]

Het is gewoon een hype om Samsung te kopen, ze zijn echt extreem populair. Maar het zijn niet echt geweldige schermen. M'n pa heeft een 226BW staan, en ik zou die voor geen goud willen ruilen tegen m'n huidige scherm (zie sig). De kleuren zijn zo extreem ongebalanceerd, en dan hebben we het nog niet over het zwakke contrast en backlight bleeding. Ik heb wat lopen pielen in het menu, maar er viel voor mij geen eer aan te halen. Nu maakt het voor mij niet echt uit of de kleuren echt 100% perfect zijn, maar dat het er normaal uitziet en geen pijn doet aan mijn ogen is toch wel een pluspunt. Ik zou in ieder geval niet blind een 226BW aanschaffen, maar eerst eens in de winkel gaan kijken en vergelijken met andere schermen. Sowieso voel ik er zelf weinig voor om de gok te nemen op een goed paneel, dan leg ik liever een paar tientjes extra neer om bij een ander merk zeker te weten dat ik een goed paneel heb.

Mjah als je de reviews leest die zeggen dan weer wel dat de 226 wat betreft beeldkwaliteit zo'n beetje het beste is wat je gaat krijgen onder de 22'' schermen, iig in dezelfde prijsklasse. Als je het dubbele wil betalen is er vast wel beter te krijgen.

Het lastige aan schermen kopen vind ik altijd dat je nooit echt goed kan zien wat je nou koopt. Behalve de standaard meuk is het heel lastig om winkels te vinden die ook echt schermen hebben staan en het is al helemaal lastig om winkels te vinden die ook een aantal schermen hebben staan waar jij keuze uit wil maken.

quote:
b3n666 schreef op zondag 02 december 2007 @ 11:23:
Het lastige aan schermen kopen vind ik altijd dat je nooit echt goed kan zien wat je nou koopt. Behalve de standaard meuk is het heel lastig om winkels te vinden die ook echt schermen hebben staan en het is al helemaal lastig om winkels te vinden die ook een aantal schermen hebben staan waar jij keuze uit wil maken.
Precies het zelfde hierzo. Ik ben van plan om een 24" tft te kopen, maar heel erg weinig winkels hebben die staan. Sowieso hebben de meeste winkels die acer, packet bell, etc zooi staan. De samsung 425B ben ik nog maar in 1 winkel tegen gekomen. Bij de gewone normale computerzaken (bcc, its, dynabite etc) ben ik alleen nog maar de ilyama tegen gekomen. Best vreemd als je nagaat dat de 24" schermen best populair aan het worden zijn. Zelfs een groot bedrijf als de mediamarkt had alleen maar de 24" monitor van hp staan.
Zelf twijfel ik nog of ik voor die samsung 245B moet gaan. De ene review is redelijk positief over de kleuren, en de andere brand hem helemaal af. Groot voordeel is wel de prijs (380 E) tov van de andere concurrenten

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws