There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 5
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
Nieuw TopicDat zal niet gaan werken, want een VGA > DVI converter zet niks om, het zet gewoon een VGA signaal op de DVI pinnen (Dit is conform de DVI-A of DVI-I standaard). De monitor moet ook een DVI-I ingang hebben daarvoor(of DVI-A, maar dat is niet van toepassing), en dat heeft hij dus niet, enkel DVI-D.quote:Intheweb schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:02:
De monitor is met VGA aangesloten op de laptop.
Dit heeft 1 nadeel: de voeding van de laptop (Asus A6Vm) stoort op het VGA signaal. Vraag me af of een VGA -> DVI converter dit probleem op zal lossen. Denk zelf van niet.
Kortom: De monitor accepteert het niet, en als het dat wel zou doen zou het geen verschil maken.
Het is 16:10quote:Oet schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 00:58:
Blij ben ik er iig wel mee, ik moet nog wel flink wennen, overstap van 4:3 --> 16:9, hogere resolutie enz.
hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens
Je zet je achtergrond zwart of je gebruikt software zoals Dead Pixel Tester (zeer eenvoudig) en je selecteert zwart, je zet alle andere monitoren die je mocht hebben uit, je laat alle rolluiken af, trekt alle gordijnen dicht, doet alle lichten uit (of je doet deze test gewoon 's nachtsquote:Oet schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 00:58:
ik vroeg me wel eigenlijk af hoe je nou die backlight-leakage test doet, moet je daar nog bepaalde instellingen doen op je monitor qua brightness & contrast?
Bij brightness 75/contrast 75 waarschijnlijk wel (meer of minder), bij 25/25 al véél minder en bij 0/0 quasi niks - het punt is dat bv. 75/75 een in de praktijk bruikbare setting is en 0/0 niet
Ikzelf gebruik op m'n 226CW de Dynamic Contrast setting in MagicBright, zwarter krijg je die dingen niet.
kristo filosoof wijzigde dit bericht 06-10-2007 08:36 (17%)
XP SP2 Home # Intel Celeron D 352 3.2GHz @ MSI P965Neo 1G + ASUS EAX550HM512/TD256 + WD 160G 16MB in Antec NSK 4400 - Samsung 226CW
Reg. datum: 06 oktober 2007
ik heb een vraagje over mijn monitor die ik eergisteren heb gekocht
ik heb namelijk de samsung 22" SyncMaster 225MW gekocht en zo blij als ik was
heb ik mijn computer erop aangesloten maar na een paar keer mijn beeldscherm te openen
en afsluiten (gewoon omdat ik pauzes nam en later weer verder ging) kwamen er oppeens ipv. de menu's van de monitor, gekleurde blokjes in dat kadertje.
Ik heb daarom mijn product omgeruild maar gisteren toen ik de nieuwe had aangesloten was er
op het begin weer niks aan de hand maar gisteren avond begon de zelfde grap weer opnieuw!!!
maar deze keer waren alle menu's van de monitor zwart op de delen dat doorzichtig zou moeten zijn dus bijvoorbeeld: volume kadertje komt in zijn geheel zwart maar in het menu zie ik de blauwe teksten nog wel maar de rest is zwart
ik heb al gekeken of dat aan de instelling lag van de weergaven van de menu maar dat was het niet
nou vraag ik me af ben ik een pech vogel? doe ik iets fout? of moet ik het bijgeleverde CD instaleren ?????
AUB HELP IK WEET NIKS MEER
Met magicbright wordt de windows-desktop zo, ja hoe zeg je dat, knallend.quote:kristo filosoof schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 07:59:
Ikzelf gebruik op m'n 226CW de Dynamic Contrast setting in MagicBright, zwarter krijg je die dingen niet.
Misschien leuk, maar ik vind het te overdreven.
hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens
Ik heb zo iets ook wel eens gehad, maar dan gewoon met mn oude niet samsung scherm, dat bleek een driver fout te zijn. heb toen drivers geupate en mon files geinstalled, toen wast weg.quote:RonnyAntran schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:17:
maar deze keer waren alle menu's van de monitor zwart op de delen dat doorzichtig zou moeten zijn dus bijvoorbeeld: volume kadertje komt in zijn geheel zwart maar in het menu zie ik de blauwe teksten nog wel maar de rest is zwart
ik heb al gekeken of dat aan de instelling lag van de weergaven van de menu maar dat was het niet
nou vraag ik me af ben ik een pech vogel? doe ik iets fout? of moet ik het bijgeleverde CD instaleren ?????
AUB HELP IK WEET NIKS MEERte doen
no comment
dion_b wijzigde dit bericht 06-10-2007 16:50 (55%)
1. caps lock uit doenquote:RonnyAntran schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:56:
OHH EGT WAAR DUS WAT MOET IK NU PRECIES DOEN![]()
![]()
2. latest drivers downloaden, oude drivers deinstallen
3. herstarten en in safe mode opstarten
4. (deze stap heb ik ook nog gedaan, hoeft niet) video en monitor uit hardware profiel verwijderd
....(negeer nieuwe hardware melding).
5. handmatig drivers installen
6. gewoon herstarten.
op stap 1 na heb deze alle gedaan en wast bij mij opgelost, ware het niet dat het bij jou niet hoeft te werken. good luck.
no comment
Reg. datum: 05 juli 2007
Een boel andere opties zijn ook niet meer beschikbaar ( de meeste eigenlijk )
Tevens merk ik toch een redelijk kleurverschil tussen de 931C en de 226CW terwijl ze beiden zouden moeten Wide Color Gamut hebben heb ik toch het gevoel dat de 226CW dit gewoon doet door de kleuren te fel weer te geven terwijl de 931C deze "realistischer" weer geeft.
Hulp is welkom
poenanie wijzigde dit bericht 06-10-2007 16:53 (6%)
| Gentoo-bak: A64 3000+ 1GB 660GB | Game-bak: X2 4200+ @ 2750MHz 2GB Raptor 150GB 8800GTS | Samsung 226CW | G25 | IBM ThinkPad T40 & T60 |
Je bedoelt de Dynamic Contrast setting in MagicBright wrschnlk - iddquote:MaCe1337 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:29:
Met magicbright wordt de windows-desktop zo, ja hoe zeg je dat, knallend.
Misschien leuk, maar ik vind het te overdreven.
Daarom zet ik dan ook softwarematig (videokaart) de brightness -20. 'k Gebruik DC vooral in't licht van films, voor gewoon gebruik zou'k hem kunnen Custom zetten.*
Staat hem op Dynamic Contrast? In dat geval kun je bijna enkel gamma regelen.quote:poenanie schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:49:
Hmmm sinds vandaag heb ik een probleem met m'n 931C , in het menu van het scherm kan ik niet meer in het Color gedeelte raken : " Not available " staat er , ik heb geen idee hoe dit komt , gisteren werkte het nochtans en op m'n 226CW werkt het ook zonder problemen :x
Een boel andere opties zijn ook niet meer beschikbaar ( de meeste eigenlijk )
Heb je de 931 'C' of de 'CW'? Enkel de 'CW' heeft Wide CG en hdcp bv.quote:Tevens merk ik toch een redelijk kleurverschil tussen de 931C en de 226CW terwijl ze beiden zouden moeten Wide Color Gamut hebben ...
*edit* Het kleurverschil zou naast kwaliteitsverschil tssn de monitoren aan verschillende instellingen moeten liggen.
Betreffende de 226CW is dit waarschijnlijk - ten dele - een technisch correcte observatie.quote:heb ik toch het gevoel dat de 226CW dit gewoon doet door de kleuren te fel weer te geven terwijl de 931C deze "realistischer" weer geeft.
PS: uitgebreide review van m'n 226CW op komst
*Sommige dvd/videospelers (powerdvd), en sommige media (Windows Media High Definition Video, Apple hd trailers) geven (bij standaard instellingen) een lichte schijn over het beeld - vooral merkbaar bij zwart, dit door de intrinsieke helderheid van het 226CW scherm. Dit is enkel corrigeerbaar door de brightness softwarematig te minderen dmv videokaart of mediaspeler, via de monitor zelf (knopjes/MagicTune) kan dit onvoldoende!
-------------------------------
Tot zover idd de 'helpdesk', dit is maar de 1e dag da'k hier post, en heb zelf wéken door dit meerdelig topic zitten bladeren om te leren over (de Samsung) tft's en zit nu al dągen en nąchten
kristo filosoof wijzigde dit bericht 11-10-2007 07:01 (14%)
XP SP2 Home # Intel Celeron D 352 3.2GHz @ MSI P965Neo 1G + ASUS EAX550HM512/TD256 + WD 160G 16MB in Antec NSK 4400 - Samsung 226CW
dankjewel voor je uitleg
ik zal het proberen
tog raar dat dit voorkomt he!
hoe zou het eigenlijk komen ?
ben er opzich wel aardig te vreden over. Alleen tijdens films laten de kleuren wel wat te wensen over.
Alleen heb ik nu het probleem dat de monitor af en toe gruwelijk begint te piepen. een heel hoog en zacht geluid, maar wel zeer hoorbaar op 1meter.
De winkel gooide dit op "nieuwigheid" en beweerde dat dit binnen enkele dagen over zou zijn. Maar over enkele dagen kan ik hem dus ook niet weer terugbrengen mocht het toch niet zo zijn.
Iemand hier meer ervaring zijn.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat zoals ik het doe je het moet doen want anders zou ik het niet doen
WOW : Tlor lvL 60 mage, Wilow LvL 58 priest. Toria LvL 32 warrior @aszune
Probleem is dat de kleur-instellingen van de monitor geen invloed hebben op videobeeld, dit moet je regelen via je videokaart software. Enkel gamma via NaturalColor heeft wel effect (zolang je Dynamic Contrast niet gebruikt). Maar in mijn geval vind ik enkel dat rood wat gamma correctie nodig heeft, en dan nog.quote:heuveltje schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:49:Alleen tijdens films laten de kleuren wel wat te wensen over.
Mijn gedacht:quote:Alleen heb ik nu het probleem dat de monitor af en toe gruwelijk begint te piepen. een heel hoog en zacht geluid, maar wel zeer hoorbaar op 1meter.
Zie nieuwsberichten (in Belgiė) over grote ketens (MM) die hun omgeruilde en herstelde spullen terug id rekken zetten.
(wat dacht je dat er gebeurde met al die omgeruilde (en herstelde) spullen)
Budget was de reden. Ik ben geen gamer dus heb niks/weinig aan 2ms. Videobewerken gaat ook erg makkelijk op een 5ms.quote:
Reg. datum: 05 juli 2007
Ik heb de 931C , das een 19" 4/3 monitor en die heeft wel degelijk ook Wide Color Gamut van 97% ;-)quote:kristo filosoof schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:15:
[...]
Je bedoelt de Dynamic Contrast setting in MagicBright wrschnlk - idd.
Daarom zet ik dan ook softwarematig (videokaart) de brightness -20. 'k Gebruik DC vooral in't licht van films, voor gewoon gebruik zou'k hem kunnen Custom zetten.*
[...]
Staat hem op Dynamic Contrast? In dat geval kun je bijna enkel gamma regelen.
[...]
Heb je de 931 'C' of de 'CW'? Enkel de 'CW' heeft Wide CG en hdcp bv.![]()
[...]
Betreffende de 226CW is dit waarschijnlijk - ten dele - een correcte observatie.
PS: uitgebreide review van m'n 226CW op komst
*Sommige dvd/videospelers (powerdvd), en sommige media (Windows Media High Definition Video, Apple hd trailers) geven (bij standaard instellingen) een lichte schijn over het beeld - vooral merkbaar bij zwart, dit door de intrinsieke helderheid van het 226CW scherm. Dit is enkel corrigeerbaar door de brightness softwarematig te minderen dmv videokaart of mediaspeler, via de monitor zelf (knopjes/MagicTune) kan dit onvoldoende!
-------------------------------
Tot zover idd de 'helpdesk', dit is maar de 1e dag da'k hier post, en heb zelf wéken door dit meerdelig topic zitten bladeren om te leren over (de Samsung) tft's en zit nu al dągen en nąchtente prutsen met de instellingen van m'n 226CW ... dus kijk en lees rond en experimenteer - en als je dan echt een prob hebt kun je een eigen topic openen. 'Vrij onderzoek', noemen sommigen dat.
Reg. datum: 02 juli 2001
Vaak komen de video levels niet overeen met de rgb levels van een monitor. Met andere woorden, een player weet niet of de pc op een monitor dan wel op een televisie is aangesloten. Dat moet je dus eerst aangeven, bijv. in Media Player Classic geef je voor dvd (mpeg filter) aan dat de levels van TV naar PC gecorrigeerd moeten worden.quote:kristo filosoof schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:15:
Sommige dvd/videospelers (powerdvd), en sommige media (Windows Media High Definition Video, Apple hd trailers) geven (bij standaard instellingen) een lichte schijn over het beeld - vooral merkbaar bij zwart, dit door de intrinsieke helderheid van het 226CW scherm. Dit is enkel corrigeerbaar door de brightness softwarematig te minderen dmv videokaart of mediaspeler, via de monitor zelf (knopjes/MagicTune) kan dit onvoldoende!
Dit geldt ook voor de meeste films die in DivX of whatever zijn gecodeerd, omdat het origineel altijd van dvd of vhs afkomt. Iemand die tijdens het hercoderen de levels al bij voorbaat veranderd, moet op de vingers getikt worden omdat een ander nooit kan zien wat de originele instelling was (althans niet zonder waveform tools). Meestal vind je voor de desbetreffende codec of player ergens een algemene instelling om de video levels 'uit te rekken' en kun je genieten van echt zwart.
Althans, dat hoop ik voor je...
Het staat alleszins niet vermeld op de Samsung site (link die ik hierboven al zette), zie specificaties.quote:poenanie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:28:Ik heb de 931C , das een 19" 4/3 monitor en die heeft wel degelijk ook Wide Color Gamut van 97% ;-)
*edit* er staat bij 'specificaties' (vd 'C') "White Color Gamut Color Innovation", laat ons maar aannemen dat dit "Wide color gamut" moet zijn, "97%" staat wel niet vermeld, maar soit, laat ons ook maar aannemen dat dit zo is (ik kan ook eens iets missen)
Bedankt voor de tip betreffende mpc, wist ik niet; settings gevonden. Zal dat eens bestuderen en er dan eventueel op terug komen.quote:
Let wel: met mpc heb ik met dvd's deze schijn (= door hoog standaard brightness level van 226CW) niet, enkel met die windows hd. PowerDVD geeft op alles deze schijn, Quicktime heeft het ook met apple hd trailers. Dit alles is echter perfect opgelost door videokaartgewijs de brightness wat te minderen (wat die scherm standaard écht wel kan hebben) ingeval van mpc en PDVD, en QuickTime via de eigen brightness levels van de speler. Dus beeld perfect.
Wel ga ik dus eens die dvd-setting van mpc checken, maar als de relevante codecen niet gelden voor windows hd, kan ik daarmee de schijn dus niet oplossen in dit geval - maar dit is dus geen probleem.
kristo filosoof wijzigde dit bericht 11-10-2007 07:03 (9%)
Mijn motivatie hiervoor:
- Hoge gamut
Lijkt me handig omdat ik veel DTP werk doe. Op dit moment heb ik nog een 21" CRT staan. Als de 226CW qua kleur wat aan mijn verwachtingen voldoet gooi ik de CRT uit het raam.
- Responsetijd Een snelle responsetijd is natuurlijk altijd mooi voor vloeiende animaties en het spelen van games
- Kijkhoek
Een slechte kijkhoek vind ik niet zo erg en kleurverval valt hopelijk mee als de monitor goed qua hoogte en hoek is afgesteld. Ik heb begrepen dat de monitor niet in hoogte te verstellen is maar daar heb je studieboeken voor.
- Backlight Bleeding Hangt er vanaf hoe erg het opvalt. Niet iets waar ik me meteen aan ga storen.
Pwnd
Tot nu toe is dat het enige wat mij een beetje stoort, maar verder werkt ie perfect
Reg. datum: 30 december 2005
Mediamarkt en Mycom hebben hem nog niet. Wilde eerst voor de 226 BW gaan maar door de negatieve geluiden over verschillende versies en de introductie van deze nieuwe (nog mooiere) versie ben ik hier voor gegaan.
Ik heb met death pixel tester getest en 0,0 dode pixels. Backlightbleeding, hoe testen jullie dit? ik heb de hele kamer donker gemaakt en een zwarte achtergrond gepakt + brightness en contrast op 0. Ik zie echter totaal niks, betekent dat ik nu zon goed scherm heb ofzo ?
Reg. datum: 13 september 2006
PSN: japanner
Reg. datum: 15 mei 2004
Welke paradigit ben je geweest? Het filiaal op de Ceintuurbaan, A'dam was niet te overreden om iets soortgelijks te doen. Aangezien de 2232BW ook niet te bekijken was (boven op een plank, niet aangesloten op een pc) heb ik hem maar laten schieten.quote:Deathchant schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:32:
[...]
Dankje! Hun algemene voorwaarden zijn:
[...]
Dus wat heb ik nu gedaan...ik heb van die 3 of meerdere subpixels laten maken: 1 of meerdere
@Mizitras. Ik heb ze allebei gehad en de kleuren zijn inderdaad wel iets mooier op de 226CW. Groen wordt echt heel mooi enzo. Ik heb dus ook de 226CW color profile gebruikt op mijn 2232BW...
Het voetje vond ik overigens erg gammel.
De coulance van Paradigit lijkt erg lokaal.
Een voordeel van de 2232BW is dat hij echt enorm licht is. Mijn 930BF was een stuk zwaarder.
Ik heb toch lichte BB.
Deathchant wijzigde dit bericht 13-10-2007 19:09 (80%)
*ASUS P5E* | *XEON E3110@ 4.7 GHZ* | *Crucial Ballistix Tracer @1000-CL4* | *EVGA 9800GTX+ OC* | *SSD* SuperPI Mod 1M 9,8 SEC
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.