Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
RoelJewel schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:12:
[...]
Schommelen prima, maar geen 30% verschil.
Daarnaast is Canon een Japans bedrijf, die de prijzen dan vanuit de Yen zou vertalen naar Dollar en Euro. Waarom gaat iedereen er altijd vanuit dat de prijs vanuit de Dollar vertaald wordt naar de Euro?

EOS 30D | MacBook | Playstation 3 | PSN: LT_Dirty_Harry

quote:
hos2 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:48:
[...]

yep dat mis ik nu met de cameras waaronder de S5. het kost teveel handelingen om van flits naar available light te switchen. zet de flitser uit en moet de iso dan opwaarderen en de van M naar AV gaan of op M de tijden goed zetten voor de hogere iso. dat zou ik graag me 1 druk of slinger aan een handeltje willen doen :Y :Y
Ik heb m'n flash-off op de customfunctions knop zitten. Misschien is dat ook iets voor jou? :)

Nikon: D3; D50
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; 85mm f/1.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-600; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8

quote:
iKremers schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:42:
[...]

Daarnaast is Canon een Japans bedrijf, die de prijzen dan vanuit de Yen zou vertalen naar Dollar en Euro. Waarom gaat iedereen er altijd vanuit dat de prijs vanuit de Dollar vertaald wordt naar de Euro?
Dat maakt toch geen zak uit? Dan nemen we de omrekening naar de YEN even mee:

USD 1.299 = YEN 127.950
EUR 1.299 = YEN 184.978

Ook weer een verschil van 30,8% ... (net als bij directe USD <-> EUR omrekening).

Het is raar dat de prijzen in westerse landen voor hetzelfde product 30% uitelkaar liggen en dat regeringen dit door importheffingen/douanekosten enz. 'mooi' in stand kunnen houden....

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N

Zelfs daar netwerken?

Je hebt ook zoiets als de economische prijs, niet enkel in termen van onderdelen/productiekost/... denken. Maar ook "wat de gek ervoor geeft" is een belangrijke factor. Juist nu de Amerikaanse economie problemen heeft en consumptie gaat achteruit, dan moet je camera's ook goedkoper prijzen. In Europa draait de economie excellent en de werkloosheid is nog nooit zo laag geweest (babyboomgeneratie gaat op pensioen en nu zijn er te weinig jongeren die de ouderen kunnen vervangen, zo kunnen politiekers honderdduizenden banen beloven en ook echt "creëren".), dus de camera's mag ietsje duurder zijn.
quote:
iKremers schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:42:
Omdat de wereld na WOII afgesproken heeft dat de wereldhandel op dollar gebaseerd wordt. Alles wordt naar dollar vertaald, daarna pas naar een andere valuta. De dollar doet dus, wat goud tijdens het British Empire deed.

rapture wijzigde dit bericht 20-08-2007 15:12 (47%)

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8 | EOS D60 & Sigma 70-210mm/2.8 APO | Minolta X-700, MD 28mm/2.8, MD 50mm/1.7

quote:
rapture schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:06:
Je hebt ook zoiets als de economische prijs, niet enkel in termen van onderdelen/productiekost/... denken. Maar ook "wat de gek ervoor geeft" is een belangrijke factor. Juist nu de Amerikaanse economie problemen heeft en consumptie gaat achteruit, dan moet je camera's ook goedkoper prijzen.
Moah moah, zo slecht gaat het daar nóg niet hoor ;) Daarnaast is het bijna altijd zo dat het gat aanwezig is en de dollarprijs de europrijs is. Ze vragen gewoon wat ze kunnen vragen...helaas.

Nog een voorbeeldje daarvan zijn cd's, ze rekenen gewoon de elasticiteit uit en kijken wat lokaal de omzet maximeert. Erg fijn is dat...er is toen eens een documentje van Philips uitgelekt over dit onderwerp :P
Kunnen we het economisch gebabbel even achterwege laten? Ik bedoel, dadelijk komt de McDonalds Index ook nog voorbij. Wordt een beetje teveel off-topic zo.

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

Om nom nom nom...

Mwah, dan heb ik dus een mooi ander puntje. De BG-E2 grip is al tijden nergens meer leverbaar, en ik heb al een paar keer grapperig geroepen dat dat kwam door de grip voor de 40D, maar de E2n lijkt de E2 écht te gaan vervangen. Maar die E2n gaat dus wel een mooie 270 bucks kosten, wat dus op zijn minst 250e gaat zijn...

Weatherseals zijn leuk, maar niet boeiend op een 30D en zéker niet als het me 100 a 150 euro extra moet gaan kosten :(

* Henk dan toch maar aan de ebay moet...

Met de auto van Amsterdam naar Peking. Reisblog! Van 12 juli t/m 10 augustus dus alles behalve online ;-)

Uit de startpost haal ik dit:
quote:
Battery grip (optional): Battery grip BG-E2N or BG-E2
De BG-E2 gaat dus nog passen, wellicht heeft Crown of Touchdown de grip nog in voorraad.

Blackadder: He's mad! He's madder than Mad Jack McMad, the winner of this year's Mr Madman competition.

En de preview van dpreview is ook wat uitgebreider geloof ik?, klikkerdeklik

ze hadden sneaky het laten lijken alsof de in depth review er al was: link

Nomad wijzigde dit bericht 21-08-2007 14:03 (47%)

Reg. datum: 06 december 2002

Is er dan echt helemaal niemand die de plaatsing van de knoppen onder in plaats van naast het scherm in twijfel trekt?! Lijkt mij zeer onhandig in het gebruik al is alles een kwestie van wennen maar goed, 2.5" is nog steeds prima zolang je daar een kwalitatief beter schermpje tegenover zet.

Canon 30D | EF-S 10-22/3.5-4.5 | EF-S 17-55/2.8IS | EF 85/1.8 | EF 135/2.0L | 580EX II | BG-E2N

Viel me inderdaad ook al op. Ik kan nu vlot bij de knoppen, maar ik wil eerst eens voelen hoe dat in de praktijk uitpakt :)
en de prijs is ook neer gezet: 1369 euro
Reg. datum: 02 april 2004

Dan hou je hem lekker in de portretstand, zitten de knoppen er weer naast :P.

Ik heb hem vast voorgedragen voor de pricewatch trouwens. Zijn er naast "Konijn" al anderen die een prijs durven noemen?

edit: het zal nomad wel weer eens niet zijn...

Toff wijzigde dit bericht 21-08-2007 18:36 (8%)

quote:
Dat is body only neem ik aan?

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

Canona

quote:
Tom schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:42:
[...]

Dat is body only neem ik aan?
Jep, en ook al op de website van o.a. cameranu.nl te vinden :) (zelfde prijs..)

30D | 350D | 18-50 F2.8 | 50 F1.8 | 85 F1.8 | 70-200 F4 | 430EX

ik verwacht ook dat de winkels eerst allen dezelfde prijs neer zullen zetten. Dat zal de eerste 3 maand wel zo blijven verwacht ik, wanneer ze beginnen met prijsdalingen, dan zullen de verschillen er ook pas komen.
2008
Reg. datum: 14 oktober 2002

Zodra ze de camera op voorraad hebben zullen de verschillen wel beginnen te komen, en Canon kennende zijn de camera's toch redelijk snel na de introductie beschikbaar :) Ik zit zelf te denken om de 40D zo vlak voor kerst te halen, dan is die al even op de markt.

pff 700,- meer dan mn 400D body bij de intro. Toch maar rustig overdenken of de upgrade nu al verstandig is... Eerst maar s ff vasthouden, iets wat ik bij mn 400d niet gedaan heb..

www.ThomasvanderWillik.com Canon Eos 40D, EF 17-40mm f/4L USM, EF 35mm f/2, EF 50mm f/1.8 II, EF 70-200mm f/4L USM, EF 85mm f/1.8 USM, Speedlite 430EX

quote:
ThomasW schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:05:
pff 700,- meer dan mn 400D body bij de intro. Toch maar rustig overdenken of de upgrade nu al verstandig is... Eerst maar s ff vasthouden, iets wat ik bij mn 400d niet gedaan heb..
Als ie net zo goed voelt als 30D - niet doen - je bent verkocht dan;)

Website | Canon Eos 30D + Grip | Canon EFs 10-22 | Canon EF 17-40 L | Canon EF 70-300 IS USM | Canon EF 50 1.8II | Canon EF 24 2.8 | Peleng 8 3.5 | SpeedLite 430EX | ST-E2

maar in dslr land ben je wel heel financieel onvoordelig bezig als je iets koopt bij de intro ervan. Camera's gaan gewoon een eerste harde stap naar beneden na ongeveer 3 maand, tenminste, dat is in het verleden vaak zo gebleken en het lijkt me verstandig om even te wachten (voor de meeste van ons iig :P)
quote:
ThomasW schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:05:
pff 700,- meer dan mn 400D body bij de intro.
De 30D / 40D gaat ook een stapje verder dan de 400D, niet echt te vergelijken hoor ;)

PC: C2D E6420 || Gigabyte P35-DS3P || 2GB DDR2 Crucial Ballistix || GeForce 8800GT || iGreen 500w || Antec P180B > KLIK FG: 2x 1Dmk II || 17-40 F4 L || 70-200 F2.8 L || 300mm F2.8 L

Een body om in te bijten.

Dat is toch tegenwoordig bij bijna alles? Alles waar maar elektronica in zit, en waar upgrades mogelijk zijn.

Wat betreft de 40D, ik ben blij met mijn 30D, het enige wat ik mis is dan de ISO altijd in mijn viewfinder, maar verder heb ik niks te klagen. Misschien het AF systeem, maar dat moet zich nog bewijzen.

EOS 30D | EOS 350D | BG-E2 | BG-E3 | E1 | 430EX | 17-55 /2.8 IS USM | 70-200 /2.8 IS USM | 10-22 USM | 50 /1.8 II | 18-55 II | Fancier 6307 | 2x 2GB CF | MiniTrekker | Spider 3

Heb zelf hier ook een EOS 30D, maar zit toch met een schuin ook te kijken naar de 40D hoor...
Even kijken als de echte reviews komen...

Heldere viewfinder, vervangbare focusscreens, Live-view zijn toch wel leuke features...

/EDIT -> en niet te vergeten de verbeterde AF (cross-type vanaf F5.6).

Tha BasZ wijzigde dit bericht 22-08-2007 14:35 (14%)

- iPhone 3G / EOSje 30D -

quote:
Tha BasZ schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:54:
Heb zelf hier ook een EOS 30D, maar zit toch met een schuin ook te kijken naar de 40D hoor...
Even kijken als de echte reviews komen...

Heldere viewfinder, vervangbare focusscreens, Live-view zijn toch wel leuke features...
Het lijkt mij ook wel leuk, maar om nu weer zoveel bij te leggen??
Live-View gebruik je denk ik niet zo veel. Is voor laag bij de grond leuk (of boven je hoofd), als het display kantelbar was geweest.

andere punten voor mij:

- Groter scherm is leuk, maar resolutie is gelijk, kijkhoek kleiner. Niet zo heel interessant dus.
- Heldere Viewfinder is leuk, maar denk niet dat het echt van veel invloed is op de prestaties.
- De extra knop AF-ON is op de 30D ook te gebruiken door het instelllen van de FEL(*) knop.
- Extra megapixels vind ik niet interessant. (nog niet)
- Sensor Cleaning vind ik echt waardeloos. Ik hoef geen stof in mijn body...

Verwisselbare focusscreens ? Wat doet dat

Lenzen zijn ook belangrijk zeg ik altijd maar.....

..::IQ Loos::..

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws