Gathering of Tweakers

Quicksearch
code == kunst

quote:
Beugelfles schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:24:
Ik ben niet helemaal thuis in dit draadje maar ik kwam dit tegen:

http://www.gamez.nl/web/show/id=843402/contentid=69939

Wat moet ik hier nu van geloven?
Lijkt me sterkt dat het hier om een singe-core barcelona chip gaat. Verder zou het opzich kunnen, want R600 doet het in crossfire opstelling goed in 3d mark (crossfire geeft meer performance winst dan SLI). Maar ik denk dat er te weinig info is gegeven om te kunnen zeggen of het echt is of niet (bijv geen snelheden van GPU), maar het lijkt me onzin.

(half) dyslectisch + semi-n00b

SSE5 in de toekomstige amd cpu.
quote:
AMD heeft aangekondigd een nieuwe instructieset aan hun processoren toe te voegen, de SSE5 instructieset. Vanaf AMD's release van het Bulldozer-platform in 2009 zal deze 128 bit instructieset in gebruik genomen worden. De SSE5 instructieset zal software-ontwikkelaars in staat stellen programmacode te simplificeren en een hogere efficiëntie van programmacode te bereiken.

Bulldozer is AMD's codenaam voor het mobile platform met de K10 architectuur, een combinatie van de Griffin-processor en de Puma-chipset. Griffin zal de 65 nm mobile processor worden, Puma wordt de RS790M chipset met PCI-E 2.0, geïntegreerde DirectX10 ondersteuning en hardwarematige H.264 codering. Bulldozer wordt gezien als tegenhanger voor Intel's Santa Rosa platform.

Door de plannen voor SSE5 en de bijbehorende specificaties vroeg bekend te maken wil AMD de implementatie van SSE5 in software vergemakkelijken. Software-ontwikkelaars kunnen per direct beschikken over de specificaties van SSE5, zodat SSE5 relatief snel na de lancering ook daadwerkelijk gebruikt kan worden door de software.
Nja die scores van de K10 kloppen voor geen meter. Het kan gewoon niet dat i zo traag is als je kijkt naar alles dat ze verandert hebben aan die core. Maar goed even de final reviews afwachten.

En over dat SSE5 erg mooi dat AMD nu een keer zegt hoe ze gaan doen. Eerst was Intel degene die het bepaalde en AMD volgde. Maar was SSE zo i zo niet van intel ? Zal intel SSE5 wel overnemen ? of zullen ze net als met de XD bit en het 64 bit een andere naam verzinnen voor hetzelfde ? + 2009 is nog ver weg. Wanneer komt er dan een cpu van AMD die SSE4 helemaal ondersteunt ? want de huidige K10 kan maar 4-5 instructies.

Astennu wijzigde dit bericht 30-08-2007 14:52 (12%)

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

code == kunst

quote:
Astennu schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:51:
Nja die scores van de K10 kloppen voor geen meter. Het kan gewoon niet dat i zo traag is als je kijkt naar alles dat ze verandert hebben aan die core. Maar goed even de final reviews afwachten.

En over dat SSE5 erg mooi dat AMD nu een keer zegt hoe ze gaan doen. Eerst was Intel degene die het bepaalde en AMD volgde. Maar was SSE zo i zo niet van intel ? Zal intel SSE5 wel overnemen ? of zullen ze net als met de XD bit en het 64 bit een andere naam verzinnen voor hetzelfde ? + 2009 is nog ver weg. Wanneer komt er dan een cpu van AMD die SSE4 helemaal ondersteunt ? want de huidige K10 kan maar 4-5 instructies.
shanghai? fusion? 1 van die 2 zal sse4 wel ondersteunen

(half) dyslectisch + semi-n00b

Ik gok shanghai maar jammer dat de K10 dat al niet deed. Want SSE3 gaat al weer een tijdje mee. En de C2D krijgt SSE4 met de komst van penryn.

Astennu wijzigde dit bericht 30-08-2007 15:15 (24%)

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Reg. datum: 17 februari 2006

Hardware.info meldt de MSI K9A2 Platinum. Zit wat lay-out betreft toch beter in elkaar dan de GigaByte vind ik.
http://tweakers.net/ext/f/6fc1a60385bb81cd13382aeac9c8e5ff/full.jpg
nice ding :P kan niet wachten wat DFi gaat maken. Echter zullen die wel weer veel later zijn dan de rest. Dat is wel jammer maar tot die tijd gebruik ik gewoon mijn DFI CFX3200 AM2 :P

Of deze DFi moet ook veel overclock features hebben dan vind ik het ook prima. Maar MSI heeft die meestal niet zo'n uitgebreide oc opties in de bios.

Astennu wijzigde dit bericht 30-08-2007 15:58 (29%)

dual ownage

Maar het is wel een enorm lelijk moederbord imho :P

En waarom zie ik telkens northbridge koeling? Sinds Hypertransport heeft AMD toch geen northbridge meer? :S Mijn A8N-SLI iig niet :o

:: Specs (updated)

De A8N Heeft een nforce en die heeft geen northbridge. De Via en ATi oplossingen hebben dat altijd gehad. AMD heeft ATi overgenomen dus die gaan gewoon op die manier verder. Dus die werken nog net als vroeger met een losse northbridge en SB. nVidia heeft de laatste tijd ook twee chips omdat ze geen native 2x 16x pci-e hadden. Hadden ze daar voor een 2e chip gemaakt die daar voor moest zorgen.

dual ownage

quote:
Astennu schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:00:
De A8N Heeft een nforce en die heeft geen northbridge. De Via en ATi oplossingen hebben dat altijd gehad. AMD heeft ATi overgenomen dus die gaan gewoon op die manier verder. Dus die werken nog net als vroeger met een losse northbridge en SB. nVidia heeft de laatste tijd ook twee chips omdat ze geen native 2x 16x pci-e hadden. Hadden ze daar voor een 2e chip gemaakt die daar voor moest zorgen.
Wat zit er dan in de Northbridge bij VIA/ATI chipset? Geheugencontroller iig niet. PCI-e controller alleen?

quote:
leonpwner1 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:10:
[...]

Wat zit er dan in de Northbridge bij VIA/ATI chipset? Geheugencontroller iig niet. PCI-e controller alleen?
Ja er zit niet zo heel veel in als je het mij vraagt:

http://www.xbitlabs.com/images/chipsets/ati-crossfire-xpress-3200/xpress3200_inside.png

meeste zit op de SB600:

http://www.madboxpc.com/reviews/MSIK9A/imagenes/SB600.jpg

Astennu wijzigde dit bericht 30-08-2007 16:34 (5%)

quote:
Hardware.info weet niet waar ze het over hebben, Bulldozer is een nieuwe AMD cpu-core voor 2009. Puma is de tegenhanger van Santa Rosa, gebruikmakend van de Griffin cpu.

Reg. datum: 27 november 2005

quote:
Da_DvD schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:08:
Tja, het kan best dat de K10 die ze in handen gekregen hebben een preproductie model is waarbij hele onderdelen uitgeschakeld zijn ofzo? Als de K10 op gelijke kloksnelheid langzamer zou zijn als de K8 dan zou AMD hem echt niet uitbrengen hoor ;)
klopt, er is een grote kans dat dit exemplaar van voor de zomer is.
er is in de zomer veel veranderd aan bios/mobo's/cpu's
de verklaring volgens sommige mensen is
uitgeschakelde secundary cache
uitgeschakelde HT

is gewoon puur afwachten tot volgende week

Woebe

quote:
leonpwner1 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:05:
SuperPi 1M doe ik dan ook in bijna 40 sec. Het kán gewoon niet kloppen... De K10 heeft zo vreselijk veel upgrades tov mijn K8, en toch is hij niet sneller op gelijk clocksnelheid :?
SuperPI is dan ook nog nooit representatief geweest. Voor niets.

AMD Athlon64 X2 4200+ MSI K9AGM3-FIH Apacer 4x 2GB DDR2-800 MSI Radeon HD2600XT Heatpipe Microsoft Windows Vista Business x64

dual ownage

quote:
mieJas schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:04:
[...]

SuperPI is dan ook nog nooit representatief geweest. Voor niets.
Muah dat zou ik toch niet te hard roepen. Snellere CPU's zijn ook altijd sneller in SuperPi, kijk maar naar Pentium D --> Core 2 Duo, Athlon XP --> Athlon 64, etc. Sowieso zegt het wel wat over integer berekeningen.

quote:
Da_DvD schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:35:
[...]

Hardware.info weet niet waar ze het over hebben, Bulldozer is een nieuwe AMD cpu-core voor 2009. Puma is de tegenhanger van Santa Rosa, gebruikmakend van de Griffin cpu.
Volgens mijn worde de bulldozer een core (K11?) die voor verschillen de projecten gebruik gaat worden. waar onder de eerste fusion chips die dus een mobile chip gaat worden.

En de Griffin core samen met de RS790 gaat het puma platform worden. Dat is dus een K10 core en die komt inderdaad tegenover de Santa rosa platform te staan.

Edit/

Het nieuwsbericht is aangepast. :D

mad_max234 wijzigde dit bericht 30-08-2007 23:32 (17%)

Reg. datum: 27 november 2005

palit begint ook met het maken van moederborden voor amd, maar ook voor intel

mischien weer een leuke budget ecs/asrock erbij

Reg. datum: 02 januari 2001

Wat betreft de 3DMark06 score:

Calling BS on AMD 3DMark Score Rumors:

"As for what the noted system would score in this popular benchmark, we would have to inform you that the score Theo saw was about 30% to 35% inflated. And while I wish it was going to work out to be true for the gamers and hardware enthusiasts out there, it is just not going to happen.You can take that to the bank. Phenom FX is going to be a great product that will be extremely competitive with current Core 2 architecture, but let's not inflate our expectations artificially."

30.000 -> 30% inflated -> ~21000 (misschien met crossfire plankjes oc'ed ala the INQ?).
30.000 -> 35% inflated -> ~19500 (met standaard geklokte kaarten?)

Tja, hij zegt wel weer dat Phenom FX 'extremely competitive' zal zijn met Intel.. dus dat is dan wel weer positief :+

FC_ASN (507908)

quote:
leonpwner1 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:56:
Maar het is wel een enorm lelijk moederbord imho :P

En waarom zie ik telkens northbridge koeling? Sinds Hypertransport heeft AMD toch geen northbridge meer? :S Mijn A8N-SLI iig niet :o
Op mijn mobo is zelfs een heatsink op de NB te weinig bij oc. Dus heb er nu een fan op draaien, maar bij stockspeeds wordt de NB ook al vrij warm.

Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |

quote:
_AzN_GhOsT schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:51:
[...]

Op mijn mobo is zelfs een heatsink op de NB te weinig bij oc. Dus heb er nu een fan op draaien, maar bij stockspeeds wordt de NB ook al vrij warm.
Wat hij bedoelde is dat er geen NB meer is bij een Nforce bordje, dat het een single chip oplossing is, en de chip op mijn bordje(M2N-E) zit ook niet meer op de plaats van waar de nb eerst zat, maar op de plaats waar ongeveer de SB zat.

Dus kunnen we nog wel over een NB speken als het een single chip is en amd zelf de hoofd functie van de NB heeft intergrate in de cpu. AMD spreekt zelf al vaak over de NB als ze het hebben over het gedeelte waar de geheugen controller zit in de cpu.
Reg. datum: 02 januari 2001

quote:
Da_DvD schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:41:
Tja, hij zegt wel weer dat Phenom FX 'extremely competitive' zal zijn met Intel.. dus dat is dan wel weer positief :+
Gary Key AnandTech Editor:

"The latest Barcelona chips are B02 steppings with one more to go. Believe me, the reason we did not post any numbers at Computex or since then is the simple fact that the CPU/boards/BIOS have undergone dramatic changes over the course of the summer. If you have an earlier stepping there is a very good chance that HT and the secondary cache is disabled, this will affect the benchmarks dramatically. We expect to see final stepping chips and board revisions early next week, until then, it is all speculation for the most part.

The one caveat that I will add, this chip really does not get into a groove until you get over 2.4GHz and then it scales incredibly well. Also, the first RD790 boards we have will undergo another spin so any Phenom results with those boards are subject to interpretation depending on whether you like AMD or not."

Kweenie of er een apart topic is voor de nieuwe K10 core, maar vanmorgen las ik een bijzonder bericht dat een testopstelling met de AMD Agena FX van 2,5 GHz een OC had tot 3,0 GHz. Deze opstelling zou meer dan 30.000 punten hebben gehaald bij de 3DMark06 opstelling. Méér van dat Intel heeft kunnen halen met een quadcore. Aardig indrukwekkend, alleen 1 dingentje: The Inquirer kam met dit nieuws, dus of het betrouwbaar is......

http://www.techzine.nl/ni...breekt-3DMark-record.html
http://uk.theinquirer.net/?article=41970

In het bericht van de Inquirer stond dat het om een single core ging, dit vind ik zelf vreemd. Maar als dit klopt dan kunnen we eindelijk die Intel fanboys eens een lesje leren! :p (het zal wel de stilte rond AMD kunnen verklaren denk ik zo)

Athlon X2 3800+ Toledo 2x512kb @ 2200Mhz | Asus A8N-E | 2x 512Mb DC DDR400 @ 220MHz | Asus X1600Pro 256Mb | Raptor 74Gb 10.000RPM

dual ownage

quote:
Stephan224 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:37:
Kweenie of er een apart topic is voor de nieuwe K10 core, maar vanmorgen las ik een bijzonder bericht dat een testopstelling met de AMD Agena FX van 2,5 GHz een OC had tot 3,0 GHz. Deze opstelling zou meer dan 30.000 punten hebben gehaald bij de 3DMark06 opstelling. Méér van dat Intel heeft kunnen halen met een quadcore. Aardig indrukwekkend, alleen 1 dingentje: The Inquirer kam met dit nieuws, dus of het betrouwbaar is......

http://www.techzine.nl/ni...breekt-3DMark-record.html
http://uk.theinquirer.net/?article=41970

In het bericht van de Inquirer stond dat het om een single core ging, dit vind ik zelf vreemd. Maar als dit klopt dan kunnen we eindelijk die Intel fanboys eens een lesje leren! :p (het zal wel de stilte rond AMD kunnen verklaren denk ik zo)
Is al eerder voorbijgekomen.

Maar on zo hoog te scoren zou je een onmogelijk hoge CPU score moeten halen. Dus nee, ik geloof het niet.

Zowieso niet met een single core.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws