leonpwner1 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 12:29:
[...]
Oh ja? Onzin?
Kijk maar eens naar de videokaarten:
Je wacht op een snelle DX9 kaart, maar tegen de tijd dat die uit is komen er al DX10 kaarten, deze zijn ook zonde om te kopen omdat het pas de eerste generatie is, dus kun je beter wachten op de volgende generatie DX10 kaarten, die ook DX10.1 compatibel zijn. Tegen de tijd dat die uit zijn komen er waarschijnlijk weer refreshes, of zelfs al DX11 kaarten waar je op wilt wachten, en zo is de cirkel weer rond.
Zo werkt dat ook bij processors imho. Er blijven refreshes en nieuwe modellen kopen, wachten heeft gewoon geen zin (tenzij de release over 1 maand ofzo is, maar een half jaar wachten heeft iig 0,0 zin).
Misschien bij jou, maar als ik zeg dat ik op de shanghai wacht, dan zeg ik niet dat ik wacht op de opvolger.

(Waar je wel vanuit gaat

) Denk dat de meeste mensen heel goed kunnen bepalen waarop ze wachten en het dan ook aanschaffen en niet nog eens 1 jaar gaan wachten op de opvolger.
En het is dom om niet te wachten als je nog best met je oude hardware even kan doen, je snijd je eigen in je vingers als je dat niet doet.
Ik vind dus onzin om te zeggen als er iemand zegt dat hij wacht, om dan zo en standaard zin te zeggen. Want je weet helemaal niet in wat voor situatie hij zit misschien kan hij nog makkelijk 2 jaar wachten voordat zijn cpu niet meer voldoende zou zijn.
Ik ben vaak blij geweest dat ik heb gewacht op een bepaalde stepping of product, had meer voor minder en vaak ook beter dan dat ik niet had gewacht.
En ja er zijn er ook die altijd roepen "ik wacht daar en daar op" maar dat wilt nog niet zeggen dat iedereen zo is.
Ik ken dat theoretische verhaaltje, word elke week wel eens verteld door iemand die het weer ergens heeft gelezen

(ben daar niet altijd mee eens)
Zo moest even iets zeggen over deze, standaard zin.
Edit/
Wat ik dus nu doe heeft dus geen zin, ik wacht namelijk al meer dan een half jaar op de Agena X4 of zelfs nog langer wachten op de Agena X2.

En volgens jou redenering ga ik dus nu weer wachten op de opvolger ervan.
[
Voor 6% gewijzigd door
mad_max234 op 15-09-2007 13:29
]