[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.242 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Anoniem: 161608 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:38:
This chart shows incremental performance that is going to be delivered on top of that existing [2.0GHz] product:

[...]

|:(

anand had verschil van 14,7 tot 25%
Wat ik hier van begrijp is dat zij zeggen dat de 2.5Ghz 15% sneller gaat worden als de huidige 2.0.

Astennu:
Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat de FX sersie een socket F+ gaat worden wat in de huidige of nieuwe 4X4 borden gaat werken.
Anders zitten ze veel te dicht op de Phenom X4.
Zeker nu Asus een nieuw bord heeft laten zien op basis van de RD790 met socket F+ durf ik wel te zeggen dat de nieuwe FX serie niet in de AM2+ gaat werken.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Een barcelona special op hardware tv. :)

http://www.hardware.info/...rcelona_quadcore_special/

Volgens Hardware.info moet er een Phenom 3.0Ghz einde van het jaar ongeveer op de markt komen. :9~

[ Voor 27% gewijzigd door mad_max234 op 14-09-2007 14:23 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:37
Humor dat hardware.info TV, die gasten liggen bijna dubbel om zichzelf. :) Schept wel bepaald relaxed sfeertje, dat tweakers daar nog niet mee gekomen is.... :P

ps. hardware.info: Barcelona ligt niet in Baskenland, maar in Catalonie (Cruyff-land).

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 14-09-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Sjah schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:26:
Humor dat hardware.info TV, die gasten liggen bijna dubbel om zichzelf. :) Schept wel bepaald relaxed sfeertje, dat tweakers daar nog niet mee gekomen is.... :P

ps. hardware.info: Barcelona ligt niet in Baskenland, maar in Catalonie (Cruyff-land).
offtopic/
Denk niet dat tweakers dit ooit gaat doen, net als ze niet veel hardware testen. Tweakers is een andere type site. ;)

Maar frank maak wel vaker grappige opmerking(of domme opmerkingen) die hij dan zelf weer grappig vind. :D Zag hem laatst bij een TV programma van BNN en ging hij webcams testen, en met die webcams werd er gelijktijdig een webcam girl contest gehouden. Hij was er een beetje aan het stunten en stotteren van die mooie vrouwen. Echt lachen :D Beauty en de nerd

[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 14-09-2007 16:10 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ronny schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:46:
[...]

Wat ik hier van begrijp is dat zij zeggen dat de 2.5Ghz 15% sneller gaat worden als de huidige 2.0.
Nou ben ik er niet zo bekend mee maar valt dat onder "goed schaalbaar" of is het maar matigjes?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:03
Naluh! schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:09:
[...]

Nou ben ik er niet zo bekend mee maar valt dat onder "goed schaalbaar" of is het maar matigjes?
Reken zelf :P 2.0 GHz --> 2.5 GHz is 25%, hij gaat echter 15% beter presteren. Ik denk dat dit ongeveer een normale waarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161608

http://www.syndrome-oc.net/archives.php?id=2877
wie spreekt er frans?
Instead of 580X / 550X / 480X :

RD790 --> HT3.0 / CrossFire 2 (2 x16 or 4 x8)

RD780 --> HT3.0 / CrossFire 2 (x16 or 2x8)

RX780 -->HT3.0 / PCI-E 2 / PCI-E x16

instead of 690G/690V :

RS780 --> HT3.0 / PCI-E 2 / PCI-E x16 / DX10 VGA, HDMI, DVI, UVD

RS780C --> HT3.0 / PCI-E 2 / PCIEx16 / DX10 VGA, HDMI, DVI

RS740 --> HT1.0 (but AM2+ support) / PCI-E 1/ DX9 VGA, HDMI, DVI
vertaling naar engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

B2 revision K10 comes in Q4

To bring faster Phenoms and Opterons

The B2 revision of K10, Barcelona / Phenom will be AMD's lifesaver. It is scheduled for Q4 and it will finally allow AMD to go over 2.5 and all the way to 3GHz speeds if not even faster.

The B1 revision had very bad stream, integer and float performance but luckily BA fixed that. The BA revision is improved, and the fixed B1 revision is suitable for mass production. The K10 B2 rev will be the revision that will reduce the voltage and allow the higher clocks.

Once the B2 hits the market, AMD should start feeling much better but Intel has some nasty competitors to K10 but at least the market will have an option to go green or blue.
Volgens: Fudzilla

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 10:01
Dat heeft hij volgens mij hier vandaan:

Stumbling in the Aisles: "Barcelona" Thoughts
I waited on publishing this blog, half-expecting to see some more in depth coverage of benchmarks. The 2.0 GHz samples we saw on Monday were of AMD's B1 stepping of Barcelona. But these processors are not the ones we'll see on Newegg's shelves.

Production Barcelona samples come with the BA revision designator. These processors, manufactured after work-week 30 (WW30 for those who work in the corporate world) include errata fixes not present in the chips reviewed on September 10th.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:38
Maar welke chips hebben de reviewers nu gebruikt ? Ik neem aan de BA ? maar daar waren de int prestaties ook niet echt lekker. Na genoeg gelijk aan K8. Nja op naar B2 hopelijk op zijn minst 3 GHz misschien nog wat Int performance ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Is trouwens wel lullig voor de mensen die straks een FX 80 kopen in november uit die Ba revisie die wss niet hoger komt dan 2.6

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Astennu schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:42:
Maar welke chips hebben de reviewers nu gebruikt ? Ik neem aan de BA ? maar daar waren de int prestaties ook niet echt lekker. Na genoeg gelijk aan K8. Nja op naar B2 hopelijk op zijn minst 3 GHz misschien nog wat Int performance ?
Ja de laatste benchmarks zijn BA. als het goed is. (maar begin nu toch te twijfelen)

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 14-09-2007 22:31 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hekking schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:02:
Is trouwens wel lullig voor de mensen die straks een FX 80 kopen in november uit die Ba revisie die wss niet hoger komt dan 2.6
Tja zo was het ook met de Andere cpu's de ref die er na komt komt altijd weer verder. Alleen deze komt er wat sneller na zeg maar :) maar misschien is die FX80 ook al de B2. Who knows.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
De 2.5GHz van Anand draaide op ~1.5v.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cpu/amd/Barcelona/barc2.5.jpg

Volgens AMD insiders kan het om die reden geen B2 zijn:

http://aceshardware.freeforums.org/viewtopic.php?p=1382#1382

• Astennu
Nee daar hoopte ik al op want als dat wel zo was geweest kunnen ze de 3.0 GHz dit jaar niet meer halen. Ik ben benieuwd naar die B2 want op 3.0 Ghz is de K10 een echte bedreiging voor Intel.

• Da_DvD
Meer:
A0/A1 - not relevant

B0 - early DVT. these were simply to qual the platform, not much more. obviously that's also done at the A1 level, but, this was less of such. Some early benchmarks made use of this.

B1 - late DVT, sent to partners for final config and platform testing. Also the steppings used for the catastrophe that was AMD marketing. Contains several errata, most notably 281 which was a northbridge error that impacted Stream, FPU, Int performance. Required a BIOS workaround.

BA - production release stepping. resolved errata 281 in silicon and is shipping for profit in Q3. Partner release only (essentially) as it will be superceded by B2 stepping in Q4.

B2 - production release for high speed SE and 95w parts for Q4. Will be announced in November with revenue shipping and availability either at the end of Q4 or beginning of Q1. will supercede ALL part codes that utilize BA stepping. fixes more noted errata.

B3 - as yet unannounced stepping release probably coinciding with Shanghai release (if on schedule next year). if it is the Shanghai refresh, will contain min. 6mb L3 and mask improvements along with further RAS refinements. supposedly partners are receiving early silicon of this as well, but i'd state it'd probably be early fab. spins for compat. purposes.
http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=2431208&postcount=30

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ok dat is duidelijk, net wat ik dacht. Maar die post van faud deed me even twijfelen. :)

-Andere hobby- -

Anoniem: 144949

Dus het is sowieso best te wachten op de Phenom met 45nm B3 core, lijkt me.

• Avalaxy
Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 08:41:
Dus het is sowieso best te wachten op de Phenom met 45nm B3 core, lijkt me.
Ja, maar tegen die tijd is er een nieuwe CPU die bijna uitkomt en waar je beter op kunt wachten, maar van die CPU komt ook weer een resfresh waar je dan beter op kunt wachten, maar misschien is het toch weer slimmer om op de opvolger dáárvan te wachten... :P

Je moet iets kopen wanneer je het nodig hebt, ontwikkelingen blijven doorgaan, dus je kunt jaren wachten zonder dat de ontwikkeling even stil valt. Altijd zal er iets snellers/beters komen.

• Astennu
Kortom de B2 kan clock voor clock nog wat sneller zijn dan B1 en kan ook nog hoger geclockt worden. Jammer genoeg pas In December leverbaar :'(. Nja wel een leuk cadeautje voor de kerst :P

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

leonpwner1 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 11:02:
[...]

Ja, maar tegen die tijd is er een nieuwe CPU die bijna uitkomt en waar je beter op kunt wachten, maar van die CPU komt ook weer een resfresh waar je dan beter op kunt wachten, maar misschien is het toch weer slimmer om op de opvolger dáárvan te wachten... :P
Jij overdrijft nu wel, het is verstandig als je kan wachten dat dan ook zolang mogelijk te doen. Dat verhaaltje dat je blijft wachten is natuurlijk onzin, en lijkt wel een standaard zin die we elke keer weer terug zien.

Dus lekker wachten op de shanghai als je nog iets meer dan 12 maanden met je huidige setup kan doen lekker doen. ;)

-Andere hobby- -

• Avalaxy
mad_max234 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 11:54:
[...]

Jij overdrijft nu wel, het is verstandig als je kan wachten dat dan ook zolang mogelijk te doen. Dat verhaaltje dat je blijft wachten is natuurlijk onzin, en lijkt wel een standaard zin die we elke keer weer terug zien.
Oh ja? Onzin?

Kijk maar eens naar de videokaarten:
Je wacht op een snelle DX9 kaart, maar tegen de tijd dat die uit is komen er al DX10 kaarten, deze zijn ook zonde om te kopen omdat het pas de eerste generatie is, dus kun je beter wachten op de volgende generatie DX10 kaarten, die ook DX10.1 compatibel zijn. Tegen de tijd dat die uit zijn komen er waarschijnlijk weer refreshes, of zelfs al DX11 kaarten waar je op wilt wachten, en zo is de cirkel weer rond.

Zo werkt dat ook bij processors imho. Er blijven refreshes en nieuwe modellen kopen, wachten heeft gewoon geen zin (tenzij de release over 1 maand ofzo is, maar een half jaar wachten heeft iig 0,0 zin).

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

leonpwner1 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 12:29:
[...]

Oh ja? Onzin?

Kijk maar eens naar de videokaarten:
Je wacht op een snelle DX9 kaart, maar tegen de tijd dat die uit is komen er al DX10 kaarten, deze zijn ook zonde om te kopen omdat het pas de eerste generatie is, dus kun je beter wachten op de volgende generatie DX10 kaarten, die ook DX10.1 compatibel zijn. Tegen de tijd dat die uit zijn komen er waarschijnlijk weer refreshes, of zelfs al DX11 kaarten waar je op wilt wachten, en zo is de cirkel weer rond.

Zo werkt dat ook bij processors imho. Er blijven refreshes en nieuwe modellen kopen, wachten heeft gewoon geen zin (tenzij de release over 1 maand ofzo is, maar een half jaar wachten heeft iig 0,0 zin).
Misschien bij jou, maar als ik zeg dat ik op de shanghai wacht, dan zeg ik niet dat ik wacht op de opvolger. :D (Waar je wel vanuit gaat 8)7 ) Denk dat de meeste mensen heel goed kunnen bepalen waarop ze wachten en het dan ook aanschaffen en niet nog eens 1 jaar gaan wachten op de opvolger. ;)

En het is dom om niet te wachten als je nog best met je oude hardware even kan doen, je snijd je eigen in je vingers als je dat niet doet.

Ik vind dus onzin om te zeggen als er iemand zegt dat hij wacht, om dan zo en standaard zin te zeggen. Want je weet helemaal niet in wat voor situatie hij zit misschien kan hij nog makkelijk 2 jaar wachten voordat zijn cpu niet meer voldoende zou zijn.

Ik ben vaak blij geweest dat ik heb gewacht op een bepaalde stepping of product, had meer voor minder en vaak ook beter dan dat ik niet had gewacht.

En ja er zijn er ook die altijd roepen "ik wacht daar en daar op" maar dat wilt nog niet zeggen dat iedereen zo is. ;)

Ik ken dat theoretische verhaaltje, word elke week wel eens verteld door iemand die het weer ergens heeft gelezen :P (ben daar niet altijd mee eens)

Zo moest even iets zeggen over deze, standaard zin.

Edit/
Wat ik dus nu doe heeft dus geen zin, ik wacht namelijk al meer dan een half jaar op de Agena X4 of zelfs nog langer wachten op de Agena X2. :+ En volgens jou redenering ga ik dus nu weer wachten op de opvolger ervan. :P

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 15-09-2007 13:29 ]

-Andere hobby- -

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Aangezien mijn de startpost niet helemaal duidelijk is, heb ik een vraag (dat ik niet beantwoord kan vinden met google).

Ik ben op dit moment bezig met een goedkoop systeem voor iemand met een AMD Sempron 3400+ erin. Is DDR2 6400 geheugen nou wel of niet aan te raden? of levert dit geen performance winst op?

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

n00bs schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 13:42:
Aangezien mijn de startpost niet helemaal duidelijk is, heb ik een vraag (dat ik niet beantwoord kan vinden met google).

Ik ben op dit moment bezig met een goedkoop systeem voor iemand met een AMD Sempron 3400+ erin. Is DDR2 6400 geheugen nou wel of niet aan te raden? of levert dit geen performance winst op?
Het is aan te raden als het niet veel meer kost, het levert wel wat op in games en geheugen intensive programma's. Maar als je alleen maar wat internet merk je geen verschil en windows zelf zal geen verschil gaan merken dus kan je beter het goedkoopste reepje pakken.

Ligt er dus aan wat je met je pc doet en wat het kost. ;)

-Andere hobby- -

• Sjah
Soms onzin, ik wachtte destijds ook op de northwood, en geen spijt van gehad, de willamette bracht de p4 niet tot zijn recht.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:40
The Source in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
Intel gaat Havok kopen, zal niet positief zijn voor AMD, niet voor VGA maar ook zeker niet voor CPU. Denk aan game optimalisaties. zie mijn post.

Nog anders nieuws; gerucht dat amd met 3 core komt;
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=42369

[ Voor 22% gewijzigd door The Source op 15-09-2007 15:45 ]

• Astennu
Ik vind dat de EU en andere landen daar iets tegen moeten doen. Als intel Havok koopt kunnen we straks alleen maar games spelen met een Intel vga kaart. De rest krijgt gewoon geen licentie of moet er veel te veel voor betalen.

Hele slechte zaak. Intel is te groot en veel te machtig aan het worden.

• Avalaxy
Sjah schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 15:22:
[...]

Soms onzin, ik wachtte destijds ook op de northwood, en geen spijt van gehad, de willamette bracht de p4 niet tot zijn recht.
Daar heb je wel gelijk in, soms vallen de opvolgers gewoon tegen. Maar neem de HD2900XT als voorbeeld, die presteert wel goed, maar als je eventjes langer wacht koop je de refresh die op 55nm is en dus minder warm wordt, minder stroom verbruikt en sneller kan zijn. Maar zodra die refresh er is komt de R700 alweer bijna wat misschien ook een killer-kaart gaat worden. Dat is dus mijn punt, en daarmee praat ik geen andere mensen na...
Vreemd, een tri-core 8)7 Heeft Intel ook iets dergelijks op de planning staan? Mij lijkt het vrij complex om te maken, meestal nemen ze 2x voor het aantal cores, en bij een dual-core zitten de cores naast elkaar en bij quad-core in een vierkantje naast elkaar. Hoe gaan ze dit bij tri-core positioneren, 3 naast elkaar?

Anoniem: 211458

Een Tri-core....Misschien om een quadcore met een defecte core toch te kunnen verkopen ;)

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
Anoniem: 211458 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:29:
Een Tri-core....Misschien om een quadcore met een defecte core toch te kunnen verkopen ;)
Inderdaad. En Intel kan tot nehalem (zo heet die toch?) geen 3 cores maken. Of ze moeten erg complex bezig gaan.

Anoniem: 161608

tri core is al eens werkend geweest op uit mijn hoofd tomshardware, destijds met een dual core opteron en een single opteron in een dual socket moederbord.

dus zo moeilijk lijkt het mij niet?

• Avalaxy
Anoniem: 161608 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:28:
tri core is al eens werkend geweest op uit mijn hoofd tomshardware, destijds met een dual core opteron en een single opteron in een dual socket moederbord.

dus zo moeilijk lijkt het mij niet?
Op 1 Die hè slimme meneer :P O-)

• achtbaanfreak
of 1 cpu, mogen van mij ook 3 die's zijn :P

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

achtbaanfreak schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:50:
[...]

of 1 cpu, mogen van mij ook 3 die's zijn :P
Maar van mijn (en denk ook van jouw) portemonnee niet, dat wordt veel te duur man :P

• achtbaanfreak
Jejking schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:54:
[...]

Maar van mijn (en denk ook van jouw) portemonnee niet, dat wordt veel te duur man :P
Ik denk niet dat intel (ff intel omdat die de enige zou zijn die het met 3 die's zou moeten doen) hem duurder zou gaan maken dan een gelijk geklokte quadcore.

(ja, ik weet dat intel er niet mee komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

achtbaanfreak schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:37:
Inderdaad. En Intel kan tot nehalem (zo heet die toch?) geen 3 cores maken. Of ze moeten erg complex bezig gaan.
Intel heeft al lang bewezen dat het ook van MCM quads individuele cores kan uitschakelen. De Xeon 7200 is een dualcoreprocessor die uit twee dualcore dies bestaat. Dus waarom zou het dan zo gigantisch ingewikkeld zijn om er niet twee maar één uit te schakelen :?.

Of Intel het ook wíl doen is een tweede. In tegenstelling tot AMD hoeven zij niet 283mm² aan silicon weg te gooien als in een van de cores een foutje zit.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
tja, dat is wel waar. Ze kunnen die best 1 core in plaats van 2 cores uitschakelen, maar of je ze dan ook nog goed met de fsb enzo kan verbinden, en de chipset ze alle 3 goed kan benaderen, dat is een 2de vraag, want zo'n chipset word ontwikkeld voor 1,2 of 4 cores, niet voor 3.

Maar volgens the inquirer (dat artikel) is het voor amd relatief makkelijk, en voor intel relatief ingewikkeld
AMD is probably doing this for two reasons; the lesser being salvage, the more important one being that Intel can't do it. Intel would have a far harder time making a tri-core part until Nehalem next September - it is easy to fuse off a core, far harder to MCM disparate cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Volgens mij is de Tripple Core promotie begonnen. Fudzilla staat er vol mee. Als ze dit ding snel op de markt hebben voor een goede prijs kan het zeker interessant zijn. Vooral voor de mensen die nu al AM2 hebben en een goedkope upgrade willen.

En er staan ook wat dingen over de K10 en DDR3. Hij zou namelijk al support hebben voor DDR3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Astennu schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:16:
Volgens mij is de Tripple Core promotie begonnen. Fudzilla staat er vol mee. Als ze dit ding snel op de markt hebben voor een goede prijs kan het zeker interessant zijn. Vooral voor de mensen die nu al AM2 hebben en een goedkope upgrade willen.

En er staan ook wat dingen over de K10 en DDR3. Hij zou namelijk al support hebben voor DDR3.
Ik ga het even lezen, maar vind het al verdacht voordat ik het gelezen heb. :P K10 en DDR3?

Edit/
Ik heb het allemaal gelezen en hoop dat het klopt wat faud beweerd. Maar nu kunnen er dus AM2+ mobo komen met DDR3 waarom dan nog een AM3 socket?

Heeft er iemand een idee van wat voor een int. video de RS780 en de RS740 gaat zijn? Wil volgend jaar een nieuwe laptop kopen en ben beetje aan het rond kijken wat voor een chipsets er dan uit zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door mad_max234 op 17-09-2007 12:48 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het stond toch in een Document van AMD zelf ?

En over de IGP van de RD7xx dat zal wel een DX 10 gpu worden of niet ? Want de 690G had een X700 gpu met Avivo als ik me niet vergis. We zullen het wel zien. Hopelijk komt er snel een K10 AM2 op de markt. Ik wacht wel even wat OC resultaten af van die cpu. Ik wil namelijk wel een B2 hebben. Want ik heb nu al 2.8 Ghz en aangezien Int soms snel zo snel is al de K8 wil ik ook een K10 op minimaal 2800 MHz.

[ Voor 37% gewijzigd door Astennu op 17-09-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233142

RD6xx -> X-serie
RD7xx lijkt me dan logisch dat hij X1K krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik heb even lopen zoeken.

RS780
RV610 based graphics core
DX10
UVD

RS740
DX9
Quad pipe

Nu zal de RS740 wel een opgevoerde RS690 zijn, en de RS780 is misschien wel interessant. (al zou de x1250 ook al voldoende zijn voor mijn, maar als het sneller kan graag :) )

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 19:09

EaS

Tri-Core 'officieel': AMD bestätigt: Phenom mit 3 Kernen Anfang 2008

Kwam trouwens nog een grappig bericht tegen:

Door een core weg te laten van een quad-core zou de overgebleven ruimte perfect ingenomen kunnen worden door de 2MB L3 cache en passen de L3 tags wonderbaarlijk goed op de plek van de 4de L2 cache. AMD zou dus op die manier een ideale tri-core layout hebben. Die size gaat dan van 283 mm2 naar 236 mm2.

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/4u9486f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou er ook een Phenom X3 komen met DDR3 ondersteuning?
* kijkt naar plaatje en zit DDR2 staan :P *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Anoniem: 233142 schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:25:
Zou er ook een Phenom X3 komen met DDR3 ondersteuning?
* kijkt naar plaatje en zit DDR2 staan :P *
Phenom heeft wel DDR2 + DDR3 geheugen controller volgens de laatste geruchten. Echter zal DDR3 niet interessant zijn voor mid 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

The Source schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:41:
[...]

Phenom heeft wel DDR2 + DDR3 geheugen controller volgens de laatste geruchten. Echter zal DDR3 niet interessant zijn voor mid 2008.
Ik wou net zeggen .. Het is al wel een half jaar bekend volgensmij dat de mem controler DDR2/3 slikt.

@ Astenu ; Voor mij geld het zelfde Ik wil ook zeker geen stapje terug doen.
mad_max234 schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:33:

Nu zal de RS740 wel een opgevoerde RS690 zijn, en de RS780 is misschien wel interessant. (al zou de x1250 ook al voldoende zijn voor mijn, maar als het sneller kan graag :) )
Ik, kan je vertellen dat als je met een 690G (X1250) en een X2 5600 er naast BF2 gaat spelen je veel consessies moet doen voor 20 fps :D

[ Voor 33% gewijzigd door Hekking op 17-09-2007 18:21 ]

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hekking schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:18:
[...]

Ik, kan je vertellen dat als je met een 690G (X1250) en een X2 5600 er naast BF2 gaat spelen je veel consessies moet doen voor 20 fps :D
Ik ga ook geen BF2 spelen op die laptop, GW en BFME1 en 2, en generals zh meer hoef hij niet te kunnen qua games en mag best op Low 1024x768. Dat gaat denk ik wel lukken met een 690G?

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 17-09-2007 18:44 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Nou nee dat redt je dus net niet. je zult in BF2 toch echt terug moeten naar 600 x 800. Generals zal nog wel gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hekking schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:23:
Nou nee dat redt je dus net niet. je zult in BF2 toch echt terug moeten naar 600 x 800. Generals zal nog wel gaan denk ik.
Maar ik speel geen BF2, al draai BF2 helemaal niet maak mijn niks uit. Het gaat om een paar spellen die hij aan zou moeten kunnen en op 800x600 zou nog goed zijn voor mijn. Rest doe ik wel op een van de andere pc's die ik in huis heb staan. ;)

En als de RS740 nog iets sneller is dan denk ik dat hij meer dan snel zat is om zwaarste spel BFME2 dat ik speel te draaien.

En BF2 zou toch echt iets beter moeten draaien dan 20fps @800x600 lijkt me.

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/amd-690g/battlefield2.gif

[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 17-09-2007 22:18 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Er zijn ook nieuwe bios'en die moederborden met een 690G chipset een flinke boost geven. Volgens mij ging de clockspeeds 50-100 mhz omhoog. Dat scheeld weer aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Volgens bronnen heeft AMD bevestigd te werken aan de triple-core. Deze zal gaan bestaan uit een normale quadcore die zijn snelheid niet haalt of waarbij er een productiefoutje in één van de cores zit. Deze cores zullen de naam "Toliman" meekrijgen. Anno 2009 zal AMD met de tweede gen. triple-core komen genaamd de "Heka".

Bron: http://www.hardware.info/...enom_X3_processor_update/

Slimme zet van AMD. Niet dat ik verwacht dat de triple-core zelf zal aanslaan maar ze raken zo wel hun "kapotte" dies mooi kwijt en de tweakers kunnen er weer mee aan de slag. >:)

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nja het zal wel aanslaan in de zin van. Mensen die een dual core te sloom vinden en quad te duur kopen een tripplecore. Ik vind het wel een goed idee :) Als ik zie wat ik nu voor een pc's maak zou ik voor sommige mensen wel een tripple core kopen ( als ik even gok dat de tripplecore ook qua prijs tussen de quad en dual in zou zitten ). Dus ik vind het een hele interessante ontwikkeling. Maar zelf ga ik voor de quad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:51:
Nja het zal wel aanslaan in de zin van. Mensen die een dual core te sloom vinden en quad te duur kopen een tripplecore. Ik vind het wel een goed idee :) Als ik zie wat ik nu voor een pc's maak zou ik voor sommige mensen wel een tripple core kopen ( als ik even gok dat de tripplecore ook qua prijs tussen de quad en dual in zou zitten ). Dus ik vind het een hele interessante ontwikkeling. Maar zelf ga ik voor de quad :9
In wat voor gevallen heb je nou eigenlijk écht voordeel van zo'n quadcore? Bij de meeste games lijkt de invloed marginaal.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 18:01
Astennu schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:54:
Er zijn ook nieuwe bios'en die moederborden met een 690G chipset een flinke boost geven. Volgens mij ging de clockspeeds 50-100 mhz omhoog. Dat scheeld weer aardig :)
Over 690G gesproken.

Op spcr een interessante review over een 690G Mini-ITX mobo.
Het geeft een goed idee over wat de 690G allemaal kan en hoe weinig hij verbruikt...
En blijkbaar is een X2 3800+ meer dan genoeg voor het zwaarste materiaal.

Overigens vind ik het een "astonishingly good" beeld weergeven op een HDTV.

Link: http://www.silentpcreview.com/article755-page1.html

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
690g is helaas zowat alleen miniATX te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Aries.Mu schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:42:
[...]

Over 690G gesproken.

Op spcr een interessante review over een 690G Mini-ITX mobo.
Het geeft een goed idee over wat de 690G allemaal kan en hoe weinig hij verbruikt...
En blijkbaar is een X2 3800+ meer dan genoeg voor het zwaarste materiaal.

Overigens vind ik het een "astonishingly good" beeld weergeven op een HDTV.

Link: http://www.silentpcreview.com/article755-page1.html
Zit geen 1 game benchmark, waar het nu juist om gaat. ;) HD materiaal afspelen doe ik wel op mijn HTPC die onder mijn HDTV staat. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:00

Thandor

SilverStreak

Astennu schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:51:
Vroeger was 'alles' single. Met een dual-core processor (of dual - CPU systeem) kon je een applicatie draaien en had je altijd nog een snelle processor/core over waardoor het systeem beter bruikbaar werd.

Zodra ik beide cores op mijn dual-core machine ineens volledig belast dan zakt de responsiviteit van het systeem in. Met een triple-core zou je in dat geval weer een extra core over hebben en de responsiviteit niet verliezen. Triple-core lijkt mij dan ook een goede ontwikkeling en zeker nuttig bij het multitasken wanneer je twee zware (of een "dual-core applicatie") draait :).
Naluh! schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:42:
[...]

In wat voor gevallen heb je nou eigenlijk écht voordeel van zo'n quadcore? Bij de meeste games lijkt de invloed marginaal.
Bij gaming heeft het inderdaad niet zo veel effect. Wel heb je, zoals hierboven beschreven staat, nog voldoende rekenkracht over zodra je bijvoorbeeld twee zware applicaties draait die beide een core in beslag nemen :). Verder zijn er natuurlijk een aantal specifieke applicaties die al wel nut hebben bij een quad-core machine :).

Mocht je leesvoer zoeken, er zijn vast wel topics te vinden over "dual-core of quad-core" waar ongetwijfeld reacties instaan over het nut van een quad-core.

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 18-09-2007 17:07 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

AMD demonstreert Phenom X3:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/medium/2007/09/Stranglehold_triple_00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/medium/2007/09/Stranglehold_triple_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/medium/2007/09/1190087314156.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik ga voor zo een X3 denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik weet het nog niet, maar waarschijnlijk een X4. Maar even kijken wat ze doen qua OC want het word natuurlijk wel een van de laagste modellen en die dan flink OC. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

tja ik weet het niet zo, het lijkt zo raar een tripplecore.......... In de computerwereld gaat alles toch meestal met een factor twee..... single, duo, quadcore en dualchannel etc.... :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Help!!!! schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:14:
tja ik weet het niet zo, het lijkt zo raar een tripplecore.......... In de computerwereld gaat alles toch meestal met een factor twee..... single, duo, quadcore en dualchannel etc.... :o
klopt bijna alles is met de macht van 2, maar dat is natuurlijk niet nodig je kan makkelijk 768Mb geheugen hebben of een tripple core (Xbox360) of tripple channel (Nahalem). ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mad_max234 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:16:
[...]

klopt bijna alles is met de macht van 2, maar dat is natuurlijk niet nodig je kan makkelijk 768Mb geheugen hebben of een tripple core (Xbox360) of tripple channel (Nahalem). ;)
Over die 768mb en 384b geheugenbus van nvidia hoorde je wel verhalen dat het qua optimalisatie niet optimaal :P voor de ontwikkelaars omdat ze gewend zijn rekening te houden met 128 256 512 1024 .

Maarruh ik wil niet zeggen dat t niks is hoor, gevoelsmatig is het alleen wat raar.
Ik wacht alleen even rustig af wat de reviews zeggen en m.n. hoe het qua prijs gepositioneerd is tov de 2 en 4 cores. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

De nieuwste high-end Intel chipset krijgt volgens mij tripple-channel geheugen.... (dus N x 3 reepjes voor max. performance). Dus zo bijzonder is het al niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Het doet idd wat vreemd aan. Een erg lang leven zal het niet beschoren zijn denk ik. Quad-cores zullen er ook in allerlei smaken verschijnen het komende jaar en dan vraag ik me af wat een tri-core daar nog te zoeken heeft. Maar goed, als de marketing lui zeggen dat er een markt voor te vinden is dan zullen we maar hopen dat ze hun huiswerk goed gedaan hebben. :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Wat gaan AMD's Barcelona en Shanghai voor de kiezen krijgen voordat Bulldozer ("sandtiger") verschijnt?:

Intel Developer Forum 2007 - Day 1: Nehalem, Intel's GPUs, 32nm and More

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:29:
[...]

De nieuwste high-end Intel chipset krijgt volgens mij tripple-channel geheugen.... (dus N x 3 reepjes voor max. performance). Dus zo bijzonder is het al niet meer...
Nee, tripple channel is er voorlopig nog niet, Nehalem gaat dat voor het eerst krijgen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
De mannen van HWI hebben een uitgebreid stuk over AMD Barcalona vs Intel Harpertown online staan. AMD eat your heart out !

http://www.hardware.info/...lona_vs_Intel_Harpertown/

Ik denk dat die een van de eerste Harpertown reviews online is ! Ook mag vermeld worden dat ze als een van de eerste NL media een Barcalona test online hebben. Toch erg knap van die jongens !

[ Voor 28% gewijzigd door The Source op 18-09-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

The Source schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:14:
De mannen van HWI hebben een uitgebreid stuk over AMD Barcalona vs Intel Harpertown online staan. AMD eat your heart out !

Ik denk dat die een van de eerste Harpertown reviews online is ! Ook mag vermeld worden dat ze als een van de eerste NL media een Barcalona test online hebben. Toch erg knap van die jongens !
http://www.anandtech.com/IT/showdoc.aspx?i=3099

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
The Source schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:14:

Man man man, Intel is toch wel vrij goed bezig hoor. It's the hard reality.
Kan AMD met Harpertown concurreren als ze de Opterons @ 3.0Ghz krijgen? En als dit lukt, lukt het dan binnen een aanvaardbaar TDP?
En hoe zit het met de desktop-prestaties? Mag ik een Xeon X3210 bestellen of moet ik wachten op de Phenoms?
Allemaal interessante vragen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Die van Koen stond 20m eerder in mijn Google Reader :)
Anyway NDA is verstreken.

Duidelijk is dat de architectuur van AMD Barcalona erg sterk is, enkel de klokspeed moet richting de 2.8 / 3Ghz anders hebben ze geen kans. Daarbij maakt Intel nog gebruik van de oude FSB technologie, external memory controller en FB-Dimm. Zodra deze in het toekomstige systeem zijn vervangen, dan vrees ik het ergste voor AMD. Echter zal dit nog een jaar duren :)

[ Voor 42% gewijzigd door The Source op 18-09-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Aries.Mu schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:28:
[...]
Kan AMD met Harpertown concurreren als ze de Opterons @ 3.0Ghz krijgen?
SunGard AA (seconden):
Harpertown 3 GHz: 220.7
Barcelona 3 GHz*: 244.6

Caselab Euler3D (seconden):
Harpertown 3 GHz: 59.1
Barcelona 3 GHz*: 60.06

FlamMap FSPRO (seconden)::
Caselab Euler3D
Harpertown 3 GHz: 347
Barcelona 3 GHz*: 393

Half-Life 2 Build Map benchmark (seconden):
Harpertown 3 GHz: 72
Barcelona 3 GHz*: 80.6

Cinebench 9.5
Harpertown 3 GHz: 2701
Barcelona 3 GHz*: 2448

Cinebench 10
Harpertown 3 GHz: 22072
Barcelona 3 GHz*: 19503

Povray 3.7b21 (seconden):
Harpertown 3 GHz: 265.1
Barcelona 3 GHz*: 296.9

*geschaald

Dit zijn waarschijnlijk wel de 'buggy' B1/BA steppings die AMD de deur uit heeft weten te werken. Met diverse errata (#281 'stream' ) en niet productie waardige BIOS'en. Hoe garant deze moeten staan voor bovenstaande performance is nog even afwachten!

De Sungard benchmark is trouwens een bekende Intel showcase benchmark. Waarop de rest van de benchmarks geselecteerd is weet ik niet :) Volgens mij hebben ze deze bij hardware.info nooit eerder gebruikt (tenminste volgens google niet), en een selectie gelijkwaardige 'benchmarks' duikt ook zomaar ineens op bij die andere Harpertown review van techreport :o ;)

[ Voor 10% gewijzigd door EaS op 19-09-2007 00:28 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Vind het niet echt een goed vergelijking om cpu's te testen, ze hadden beter een andere titel moeten nemen. Dell vs SuperMicro of zo.

Dell
Opteron 2350 CPU's @ 2.0 GHz
4 GB registered DDR2-667
4xFujitsu 36 GB 10k rpm 2.5" SAS-schijven RAID 10 array.

SuperMicro Stoakley Server
Intel Xeon E5472 Harpertown CPU's @ 3.0
16 GB DDR2-800 FB-DIMM
SAS RAID-controller Adaptec ASR-3805.
2x Seagate Cheetah 15k.5 146 GB

Ja niet vreemd dat de Intel de meeste benchmarks wint, maar toch weet de Opteron het in FP te winnen van de Intel cpu en laat de Xeon in de geheugen benchmark ook ver achter zich. :)

-Andere hobby- -

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
triple core lijkt me wel wat.

Zoals nu vergelijk ik het met een e6750 voor 160E, die ik toch cker wel op ong. 3.6ghz zou krijgen.
dan zou de rechtvaardige prijs rond die buurt moeten komen liggen tot max 175E, beetje afhankelijk van de standaard snelheid(multi) en overklok potentie.

Lijkt mij een verademing voor films en muziek encoden. Zal overklokt msschien wel een 100%+ sneller zijn als wat ik nu draai :D

Het is ook wel hard tijd, want wordt de laatste tijd aardig naar Intel toegetrokken.
De moederborden worden goedkoper en een 2e hands cpu is ook voor onder de 100E te krijgen.
Voor een 200E ben ik klaar (100E -inruil), en krijg ik een prestatie die cker 50%+ sneller is als wat ik nu heb.

Nukezone FTW

• Astennu
The Source schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:32:
[...]

Die van Koen stond 20m eerder in mijn Google Reader :)
Anyway NDA is verstreken.

Duidelijk is dat de architectuur van AMD Barcalona erg sterk is, enkel de klokspeed moet richting de 2.8 / 3Ghz anders hebben ze geen kans. Daarbij maakt Intel nog gebruik van de oude FSB technologie, external memory controller en FB-Dimm. Zodra deze in het toekomstige systeem zijn vervangen, dan vrees ik het ergste voor AMD. Echter zal dit nog een jaar duren :)
Ik ben het met je eens. Als je ziet wat die Nehalem allemaal in huis heeft. Daar wordt je echt bang van. Quad core met Hyperthreading dus 8 threads tegelijk. CSI bus en alles er op en er aan. Ze zijn ook al klaar om een cpu met GPU er in uit te brengen nog eerder dan AMD. Daar naast hebben ze Larabee nog wat blijkbaar een |High end part gaat worden. Alleen de drivers zullen het grootste probleem zijn. Kortom het zou me niet verbazen als nVidia en AMD ten onder zullen gaan en alleen intel overblijft. Ze hebben zo veel geld waardoor na genoeg alles mogelijk is. Zie ook hoe ze even een high end vga kaart maken. En hoe ze even een comeback maken na de p4. Met C2D en straks Nehalem die zoals het er nu uit ziet de shanghai helemaal gaat verpletteren net als met de K8 door de C2D werd verplettert. Ik zie geen leuke toekomst voor de consument met Intel only systemen.

• Aries.Mu
Simpel,

AMD moet de clockspeed maximaal verhogen en zo snel mogelijk overstappen naar 45nm >:)
Ze moeten er "gewoon" voor zorgen dat ze prestatie-per-watt aan de top blijven...
Ik vind het eigenlijk angstaanjagend, nog maar net de K10 uitgebracht en The Intel Empire Strikes Back...

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Desktop Roadmap Update sept 2007:

Klik voor groter plaatje :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6a7ac352c9168125738a34eaca71a6c2/thumb.gif

[ Voor 134% gewijzigd door Help!!!! op 19-09-2007 11:31 ]

PC Specs

• Aries.Mu
Help!!!! schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:33:
Desktop Roadmap Update sept 2007:

Klik voor groter plaatje :)

[afbeelding]
Dus we zitten vast aan Barcelona tot minstens H2 2008?...
En daarna komen er nieuwe op 45nm chips...

Dus tot en met H2 2008 moeten de clockspeeds omhoog als ze willen concurreren met Intel :)

• Astennu
Aries.Mu schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:50:
[...]

Dus we zitten vast aan Barcelona tot minstens H2 2008?...
En daarna komen er nieuwe op 45nm chips...

Dus tot en met H2 2008 moeten de clockspeeds omhoog als ze willen concurreren met Intel :)
Jep dan komt de 45nm shanghai. En die moet het opnemen tegen de Nehalem. Ik zie de storm al hangen :'( of AMD moet echt een iets heel slims bedacht hebben maar gezien het verleden verwacht ik niet veel meer dan 10-15% extra performance. Niet genoeg dus....

Maar ze moeten die clockspeeds nu omhoog krijgen. En dat moet Barcelona B2 F gaan doen. Die zou de 3 Ghz moeten kunnen halen. Ik vind ook dat die Dual cores veel te laat komen mja de Quad cores zullen ook amper beschikbaar zijn dit jaar. Stomme paper launches :( daar merk je wel dat AMD gewoon te klein is. Intel en nVidia hebben altijd hard launches. AMD bijna altijd paper erg jammer.

En intel komt dan meestal ook meteen met Server, Desktop en Notebook processors.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 19-09-2007 11:10 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Naamsverandering.

De RD790 chipset gaat voortaan door het leven als 790FX. En de 790FX ondersteuning officiële DDR2-1066.

-Andere hobby- -

Astennu schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:10:
Maar ze moeten die clockspeeds nu omhoog krijgen. En dat moet Barcelona B2 F gaan doen. Die zou de 3 Ghz moeten kunnen halen. Ik vind ook dat die Dual cores veel te laat komen mja de Quad cores zullen ook amper beschikbaar zijn dit jaar. Stomme paper launches :( daar merk je wel dat AMD gewoon te klein is. Intel en nVidia hebben altijd hard launches. AMD bijna altijd paper erg jammer.
nieuws: Intel demonstreert Nehalem en toont 32nm-wafer

Niet zo goed nieuws dus. Penryn overgeclockt tot 5.56 GHz en Nehalem zal tot 8 cores op 1 chip bevatten (dus maximaal 16 cores en 32 threads per socket). En 32 nm op schema bij Intel.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 19-09-2007 17:41 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Anoniem: 9449 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:39:
[...]

Niet zo goed nieuws dus. Penryn overgeclockt tot 5.56 GHz en Nehalem zal tot 8 cores op 1 chip bevatten (dus maximaal 16 cores en 32 threads per socket). En 32 nm op schema bij Intel.
Dat klopt niet. Nehalem is 8 cores, 16 threads per CPU.
Die 16 cores, 32 threads gaat uit van een Dual-CPU systeem.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

kalizec schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:50:
Dan staat het verkeerd op de FP, ik zal het melden in FA.

• EaS

EaS

grizzlybeer schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:39:
[...]

Overklok cijfers hebben natuurlijk bar weinig te maken met de kloksnelheden van commercieel uit te brengen processoren (aannemende dat je het daarom quote):

Real World Technologies - The Myths and Realities of Overclocking

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anoniem: 9449 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:39:
[...]

'
NEE geen Intel nieuws hier! :r :+ Ik werd gisteren ook al blind van al die Intel logo's op fudzilla. :P

Maar het gaat moeilijk worden voor de Shanghai, maar het is nog te vroeg om conclusies te trekken. Moet zeggen dat intel wel lekker vroeg is met een demonstratie van hun nieuwe cpu.

-Andere hobby- -

kalizec schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:50:
Zie:

Wouter Tinus in "Nehalem / 32 nm artikel"

• EaS

EaS

Huh? Wat is dit?

AMD is about to be unleashed

Dare to feel your heart pound, your pulse race, and your breath catch in your throat? To open yourself up for a jolt of sheer adrenaline that just might eat you alive? To bring home a beast that’s leaping and snarling on the end of its leash?

Like Mother Nature, AMD has a dark side — and on September 25, 2007
it will be revealed to the world.

So what it really comes down to is, do you dare?

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/5zghpbm.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door EaS op 19-09-2007 20:28 ]

• Avalaxy
AMD's 'duistere magie' }) })

Wellicht de opvolger van de R600XT?

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
toch leuk ding.
ben wel benieuwt wat de stock volts van het ding is.

Nukezone FTW

• The Source
EaS schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:27:
Huh? Wat is dit?

AMD is about to be unleashed

Dare to feel your heart pound, your pulse race, and your breath catch in your throat? To open yourself up for a jolt of sheer adrenaline that just might eat you alive? To bring home a beast that’s leaping and snarling on the end of its leash?

Like Mother Nature, AMD has a dark side — and on September 25, 2007
it will be revealed to the world.

So what it really comes down to is, do you dare?

[afbeelding]
yup, 2 nieuwe CPU's The Source in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Volgens computerbase.de komen er nog een paar energiezuinige Athlon 64 cpu's

Athlon 64 2000+ 8 Watt
Athlon 64 2600+ 15 Watt
Athlon 64 3100+ 25 Watt

Allemaal single core en ze zijn AM2 socket compatible.

Leuk voor een low voltage file server, of voor in een laptopje.

-Andere hobby- -

Wowies...8W...
Eens kijken hoe ver die overclocken op stock voltage :P

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anoniem: 233142 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 00:44:
Wowies...8W...
Eens kijken hoe ver die overclocken op stock voltage :P
Voltage is natuurlijk veel lager dus zal de oc zeker niet over de gewone Athlons heen komen. Maar wat jij bedoeld is stock voltage van de gewone Athlon 64, zou best welles heel ver kunnen komen. Maar kan ook zijn dat ze gewoon op zuinigheid zijn uitgekozen en helemaal niet hoog kunnen klokken.

Mad_Max denkt aan zijn XP-M 2500+. :)

-Andere hobby- -

• EaS

EaS

Maar dat gaat beide over de laatste incarnaties van de K8!?
'Black Edition' genoemd omdat de verpakking nu zwart is.
Ook al geintroduceerd toch? -> AMD laat 3,2GHz Athlon 64 X2 6400+ los:

"AMD heeft ervoor gekozen om de processor te verkopen als 'black edition’, wat inhoudt dat de cpu verpakt is in een zwarte doos en dat er standaard geen koeler wordt meegeleverd."

Zie ook: http://products.amd.com/en-us/DesktopCPUDetail.aspx?id=30

Ik ben niet echt bekend met welke bewoordingen AMD, in bijvoorbeeld het reseller kanaal e.d, nieuwe producten aankondigt, misschien dat het normaal is om daar weinig nieuwswaardige producten (want dat zou ik een nog snellere K8 toch wel vinden) aan te kondigen met termen als "unleashed", "beast", "dark side" etc?

Wat ik er voor zover van kan maken is: Een slang op de afbeelding. Slang <-> Gif -> Venom -> Phenom -> introductie op 25 September.

Natuurlijk zijn er ook nog wel wat meer onrealistische scenario's te verzinnen (diegenen die je eigenlijk graag zou zien). :)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

EaS schreef op donderdag 20 september 2007 @ 01:13:

Wat ik er voor zover van kan maken is: Een slang op de afbeelding. Slang <-> Gif -> Venom -> Phenom -> introductie op 25 September.
Leuk bedacht. _/-\o_ (en dat rond deze tijd :+ )

Ik dacht eerst aan een FX 80, maar 6400+ is veel aannemelijker.

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 20-09-2007 01:27 ]

-Andere hobby- -

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Nieuw deel met een nieuwe titel: [Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 17

March of the Eagles

• EaS

EaS

mad_max234 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 01:23:
[...]

Leuk bedacht. _/-\o_ (en dat rond deze tijd :+ )
>:)
Ik dacht eerst aan een FX 80, maar 6400+ is veel aannemelijker.
6400+ is er al!
Pricewatch
Aankondiging
AMD product link

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:44
[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 17 Daar kan dus verder worden gegaan :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.