Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 23 augustus 2007

quote:
leonpwner1 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:06:
[...]

4 Gh.? 4 GHz bedoel je? In dat geval: nee, de Core 2 Duo E6600 loopt op 2.4 GHz. Maar waarom naar GHz'en kijken? Dit zegt vrijwel niets over de snelheid van de cpu...

Ook liggen de 2 CPU's die je noemt niet echt in dezelfde prijsklasse (volgens mij). Ik zou voor een Athlon 64 5600+ X2 gaan.
Nou, uit jouw antwoord blijkt wel dat ik nauwelijks weet waarover ik praat, maar daarom
ben ik ook hier. :+
Jij bent de tweede die me de Athlon adviseert, dus ... duidelijk!
Ook heel veel dank!!
Zonder deze adviezen zouden ze me echt vanalles kunnen aansmeren.
Ik heb bij drie Compu-winkels in mijn omgeving een vrijblijvende offerte gevraagd
en nu moet ik die dus met elkaar vergelijken. 8)7
Ik ben niet van gisteren, maar wel van lang daarvoor...

AMD... ach

Omdat ik niet kon wachten op de maanden verlate Barcelona, ben ik in gegaan op uitspraak van AMD, dat de Opteron Socket F+ quad-core Barcelona, compatible zou zijn met Socket F. Hierop heb ik een Tyan Thunder n3600B gekocht, met als tijdelijke CPU's 2210/2212. Nu we vlak bij de officiële lancering zitten van de Barcelona's, is een lijst gepresenteerd welke Tyan borden quad-core compatible zijn. Hier staat exact mijn moederbord niet tussen, en heb ik eigenlijk geen fuck aan mijn reeds erg dure PC. Wat raden jullie aan te doen?
Reg. datum: 27 november 2005

quote:
EaS schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:12:
[...]

AMD Speaks On Barcelona & Phenom:

....we had the opportunity to speak with John Freude, AMD's Worldwide Business Development Manager for Server/Workstation Products.....

John says the Quad-Core Opteron systems had already been submitted to the benchmark organizations for testing. The results are all under NDA and will only be released on launch date, September 10, 2007. Because they are under NDA, he cannot reveal the actual results, but he gave us some interesting indications of how the Barcelona will eventually fare against an equivalent Intel processor.
  • 20-30% better performance overall
  • 170% better performance in some benchmarks
als je dezelfde score als shamino en kinc hebben gehaald met 2 overgeclockte x2900xt's neem die onder ln2 werden getest. en je reken de resterende score uit voor de cpu score van 3dmark06 dan kom je zo rond de 21000 punten.
onzin dus als je dat haal met 2 schamele overgeclockte x2900xt en een agena op 3 ghz

ataky wijzigde dit bericht 28-08-2007 22:58 (3%)

quote:
Hardware Junk schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:18:
Omdat ik niet kon wachten op de maanden verlate Barcelona, ben ik in gegaan op uitspraak van AMD, dat de Opteron Socket F+ quad-core Barcelona, compatible zou zijn met Socket F. Hierop heb ik een Tyan Thunder n3600B gekocht, met als tijdelijke CPU's 2210/2212. Nu we vlak bij de officiële lancering zitten van de Barcelona's, is een lijst gepresenteerd welke Tyan borden quad-core compatible zijn. Hier staat exact mijn moederbord niet tussen, en heb ik eigenlijk geen fuck aan mijn reeds erg dure PC. Wat raden jullie aan te doen?
Wachten op een bios update, ik ben er 99% zeker van dat die er wel zal aankomen.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Rare vogel

quote:
ataky schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:57:
als je dezelfde score als shamino en kinc hebben gehaald met 2 overgeclockte x2900xt's neem die onder ln2 werden getest. en je reken de resterende score uit voor de cpu score van 3dmark06 dan kom je zo rond de 21000 punten.
onzin dus als je dat haal met 2 schamele overgeclockte x2900xt en een agena op 3 ghz
Dan hanteer je toch echt de verkeerde 3dMark06 formule. ;)
Die is: 3DMark Score = 2.5 x 1.0/(( 1.7/GS + 0.3/CPU Score )/2)
Hierbij is GS de gamescore. Dat is het gemiddelde van de SM2 en SM3 benchmarks. Als ik de overgeklokte crossfire-opstelling van Shamino en Kinc in de formule erbij stop en de score die ik op TheInquirer lees: 30031. Met GS=(11273+12088)/2=11681. En de onbekende variabele oplossen levert een CPU-score van 14314 voor de Agena op 3GHz. Dat tegenover een score van 7619 voor een Core 2 Quadro op ruim 5GHz. Is nog vrij veel, maar goed...

_the_crow_ wijzigde dit bericht 29-08-2007 10:43 (35%)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Asus en Gigabyte hebben de eerste RD790 moederborden klaar:
quote:
AMD will release its RD790 chipset by the end of September, with Asustek Computer and Gigabyte Technology likely to be the first to launch motherboards supporting the new chipset, according to industry sources. The high-end RD790 has motherboard makers eagerly awaiting its launch, and they have listed the new chipset as one of their major product focuses for the fourth quarter, the sources added.

Asustek and Gigabyte have been taking the lead in the race to the launch the first RD790 motherboards, having already delivered design verification test (DVT) samples to AMD's Taipei validation lab, the sources revealed.

If everything goes smoothly, Asustek and Gigabyte will be able to start volume production of RD790 motherboards in early September, while competitors may not be able to launch motherboards supporting the new AMD chipset until mid October, the sources noted.

According to AMD's product planning, the 65nm RD790 made at Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) is the vendor's first quad-graphics platform that supports the next-generation Phenom processors and HyperTransport 3.0. It will also introduce PCI Express 2.0 and Triple CrossFire support.

The RD790 to be unveiled at the end of September will still adopt the SB600 southbridge initially, but AMD will introduce the SB700 towards the end of November, the sources said, adding RD790 motherboards are expected to be priced at more than US$100 each.
http://www.digitimes.com/mobos/a20070827PD208.html

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Nou zit ik te kijke naar die 5200 en 5600 X2, en zie dat die 0.09 zijn. Maar de 4000 is bijv. 0.065. Is dat laatste niet beter, heb ooit een gehoord dat de 0.065 niet zo een succes is bij de Athlon...
dual ownage

quote:
Sjah schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:39:
Nou zit ik te kijke naar die 5200 en 5600 X2, en zie dat die 0.09 zijn. Maar de 4000 is bijv. 0.065. Is dat laatste niet beter, heb ooit een gehoord dat de 0.065 niet zo een succes is bij de Athlon...
Ze gebruiken minder stroom en worden theoretisch dus minder warm, maar er is iets mis met de yields ofzo waardoor ze niet hoog geclockt kunnen worden. Maar volgens mij kun je met overclocken zelf wel vrij wel komen hoor.

:: Specs (updated)

Ok, tx. Ja, zag in het OC topic iemand met een brisbane 3600 tot 3 Ghz komen, dus klokken doen ze wel. Maar aan de andere kant, die 5200 kost ook geen drol.
quote:
callas schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:15:
[...]

Nou, uit jouw antwoord blijkt wel dat ik nauwelijks weet waarover ik praat, maar daarom
ben ik ook hier. :+
Jij bent de tweede die me de Athlon adviseert, dus ... duidelijk!
Ook heel veel dank!!
Zonder deze adviezen zouden ze me echt vanalles kunnen aansmeren.
Ik heb bij drie Compu-winkels in mijn omgeving een vrijblijvende offerte gevraagd
en nu moet ik die dus met elkaar vergelijken. 8)7
Ik ben niet van gisteren, maar wel van lang daarvoor...
Ik zou voor de AMD gaan. Die C2D is een dikke hype. En mensen denken nu weer net als vroeger. Als er C2D staat en vooral Intel staat is het beter dus kopen we dat. In dit segment waar je niet voor het snelste gaat maar prijs/performance/watt is AMD nog steeds de beste keus. Dus ik zou ook eens naar de 5600+ kijken die is ook wel mooi geprijsd.
quote:
Hardware Junk schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:18:
Even contact op nemen met Tyan of AMD. Maar in principe zou de Barclona cpu op elk socket F mobo moeten gaan werken na een bios update. Zelfde geld voor Phenom op AM2. Dus ik zou me nog maar niet al te druk maken.
quote:
Sjah schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:54:
Ok, tx. Ja, zag in het OC topic iemand met een brisbane 3600 tot 3 Ghz komen, dus klokken doen ze wel. Maar aan de andere kant, die 5200 kost ook geen drol.
Klopt maar je moet even naar de cache kijken. De 4800+ zijn tegenwoordig ook 65nm. Maar ik weet niet of dit voor alle 2x512 kb cpu's zo is. De 5600+, 6000+ en 6400+ zijn zeker 90nm.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
Servers up and running

Barcelona 1.9 GHz has 95W TDP and that is not that great. We wrote about it yesterday here.

The sources have confirmed that 1.9 GHz samples with 95W TDP in its Barcelona B1-stepping are already up and running and being testing in some European servers. The CPU uses Socket F+ and some tools can read it as the 65nm CPU with 4x512 KB L2 cache and 2MB L3 cache.

We've even Barcelona 1.9 GPU but we promised that we won’t post any pictures as we believe that is highly traceable.
Ik ben benieuwd wanneer we de eerste scores te zien krijgen. Waarschijnlijk pas rond de 10e maar ik begin nu wel erg nieuwsgierig te worden :9 Zou de K10 AMD kunnen redden ? hoe presteert de 3.0 Ghz tov de 3.6 Ghz Penryn. En kan hij dan nog verder overgeclockt worden ?

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Reg. datum: 23 augustus 2007

quote:
Astennu schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:14:
[...]
Ik zou voor de AMD gaan. Die C2D is een dikke hype. En mensen denken nu weer net als vroeger. Als er C2D staat en vooral Intel staat is het beter dus kopen we dat. In dit segment waar je niet voor het snelste gaat maar prijs/performance/watt is AMD nog steeds de beste keus. Dus ik zou ook eens naar de 5600+ kijken die is ook wel mooi geprijsd.
Bedankt!! Ik hoef niet meer te twijfelen, want je bent de derde die me AMD
aanraadt. Ik heb besloten de 5600+ te nemen, die schijnt ook minder stroom
te verbruiken. Ben heel blij met jullie hulp!! Dankjewel allemaal! _/-\o_

quote:
callas schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:05:
[...]

Bedankt!! Ik hoef niet meer te twijfelen, want je bent de derde die me AMD
aanraadt. Ik heb besloten de 5600+ te nemen, die schijnt ook minder stroom
te verbruiken. Ben heel blij met jullie hulp!! Dankjewel allemaal! _/-\o_
Ik ben wel een beetje AMD - ATi fan maar ik geef eerlijk toe de C2D's zijn sneller op gelijke clock speed en er zijn ook snellere modellen. Maar daar betaal je dan ook meer voor. En als je kijkt naar prijs prestatie is AMD beter.

Qua verbruik ook. Load gebruikt AMD iets meer vooral bij de 5600+ en hoger door dat die 2x1mb cache hebben en 90nm zijn. Maar idle gebruiken die zelfs minder dan een Intel. En aangezien je pc vaak meer idle is dan load is de AMD zuiniger. Tenzij je aan }:O doet natuurlijk :)

Maar de 65nm met 2x512 kb zijn al een stukje zuiniger en die komen aardig in de buurt bij de C2D in performance Per watt.

Woebe

quote:
leonpwner1 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:22:
[...]

Nee, dat bedoel ik niet. Er staat: Cores: 1, Threads: 1. Bij mijn dual-core processor staat daar in beide vakjes een '2'.
Vast omdat CPU-Z nog niet met die processor om kan en ze ziet als 4 apparte CPU's. Had ik met de oude versie op mn (nu al antieke) X2 4800+ ook.
quote:
Astennu schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:29:
En Quad crossfire met HD2900 XT is dus niet mogelijk gezien de ruimte.
Wat dacht je anders van 4 HD2950Pro's? 8)

mieJas wijzigde dit bericht 29-08-2007 15:28 (22%)

AMD Athlon64 X2 4200+ MSI K9AGM3-FIH Apacer 4x 2GB DDR2-800 MSI Radeon HD2600XT Heatpipe Microsoft Windows Vista Business x64

code == kunst

quote:
mieJas schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:26:
[...]

Vast omdat CPU-Z nog niet met die processor om kan en ze ziet als 4 apparte CPU's. Had ik met de oude versie op mn (nu al antieke) X2 4800+ ook.

[...]

maar ik heb ook screenshots van cpu-z gezien met een k10 waarbij wel cores: 4 en threads: 4 staat.

@astennu
de 5400+ is ook op 90nm.

(half) dyslectisch + semi-n00b

@ achtbaan: de 5200 ook, de 5000 is wel 65nM
waar blijven de benchmarks? Over kleine 2 weken is de launch al, wordt een beetje ongeduldig.

dual ownage

quote:
Chupaman schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:48:
waar blijven de benchmarks? Over kleine 2 weken is de launch al, wordt een beetje ongeduldig.
Deden ze met de HD2900XT ook. Dat werd een flop. Dit waarschijnlijk ook...

Kortom; imho durven ze geen benchmarks uit te brengen omdat ze weten dat ze geowned worden.

quote:
mieJas schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:26:
[...]

[...]

Dat is wel mogelijk :P Of 4x RV670 :P. Die laatste zou net zo snel worden als een HD2900 XT alleen goedkoper en minder stroom verbruiken. Ik ben benieuwd : _/-\o_
quote:
achtbaanfreak schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:33:
[...]

maar ik heb ook screenshots van cpu-z gezien met een k10 waarbij wel cores: 4 en threads: 4 staat.

@astennu
de 5400+ is ook op 90nm.
Ah okeey. van die andere wist ik het zeker. Bij de 5200+ twijfelde ik aangezien de 4800+ eerst ook 2x1mb had en later 2x512 was met een hogere clockspeed.
quote:
leonpwner1 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:21:
[...]

Deden ze met de HD2900XT ook. Dat werd een flop. Dit waarschijnlijk ook...

Kortom; imho durven ze geen benchmarks uit te brengen omdat ze weten dat ze geowned worden.
Zou kunnen. Maar de flop van de HD2900 XT wordt kleiner. De Drivers waren waardeloos en dat waren die van de 8800 GTX in het begin ook alleen die van nVidia waren voor XP in orde toen de HD2900 XT uit kwam. Maar we hadden meer verwacht van de performance ja.

Hopelijk is dat niet het geval bij barcelona want dan heeft AMD een heel heel heel groot probleem. Misschien wel zo groot dan ze er door failliet gaan. Want geen inkomsten is geen geld om een nieuwe cpu te ontwikkelen. Dus Barcelona moet wel geld in het laadje gaan brengen. Het enige grote probleem wat ik bij die cpu zie zijn de clockspeeds. We weten allemaal dat de C2D makkelijk 4 GHz kan alleen dat i dan te veel gebruikt. Maar misschien zit de K10 bij 3000 MHz wel tegen een muur wat je ook zag bij de K8 cpu's. Ik heb nooit een K8 gezien die 3700 MHz of hoger heeft gehaald. En de P4 en de C2D doen dat wel. Bij de P4 was dat logisch maar de C2D was voor lagere clockspeeds gemaakt maar kon blijkbaar ook hogere clockspeeds aan. Dus ik hoop dat de K10 ook een beetje schaalbaar is.

dual ownage

quote:
Astennu schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:38:
Ik heb nooit een K8 gezien die 3700 MHz of hoger heeft gehaald.
There you go ^__^

Zomaar even een opmerking over iets dat mij opvalt. AMD heeft ooit gezegd dat de X2 de K9 is. Zie helemaal niemand hier over de K9 spreken. ;)
code == kunst

quote:
Sjah schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:22:
Zomaar even een opmerking over iets dat mij opvalt. AMD heeft ooit gezegd dat de X2 de K9 is. Zie helemaal niemand hier over de K9 spreken. ;)
Ja, dat klopt, de x2 is k9 ja, dus we hebben het allemaal fout, maar het is hier zo ingeburgert dat niemand er over valt.

Yup maakt ook geen reet uit, zelfde met K10, is in de TS nog de K8L.
code == kunst

quote:
Sjah schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:27:
Yup maakt ook geen reet uit, zelfde met K10, is in de TS nog de K8L.
maar de TS ken nog niet eens AM2 :+

Nou, dat is niet waar, maar bij die plaatjes van het aantal pinnen van de proc staat nog geen AM2 en S-F

achtbaanfreak wijzigde dit bericht 29-08-2007 19:33 (19%)

Reg. datum: 02 januari 2001

quote:
The Source schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:35:
[...]

Dat kan een gelijk geklokte Xeon zijn of eentje in dezelfde TDP klasse of eentje in dezelfde prijsklasse. :)
Als we het op de prijzen* zouden houden, komt het er ongeveer zo uit te zien:

http://i15.tinypic.com/4yi8rgm.jpg

* http://www.intel.com/inte.../processor_price_list.pdf
nieuws: Prijzen eerste lading Barcelona-Opterons bekend

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws