Hoofdcategorieën
Topicacties

[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 16

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
-= HD4870 X2 =-

quote:
Hekking schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:02:
Is trouwens wel lullig voor de mensen die straks een FX 80 kopen in november uit die Ba revisie die wss niet hoger komt dan 2.6
Tja zo was het ook met de Andere cpu's de ref die er na komt komt altijd weer verder. Alleen deze komt er wat sneller na zeg maar :) maar misschien is die FX80 ook al de B2. Who knows.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

De 2.5GHz van Anand draaide op ~1.5v.

http://images.anandtech.com/reviews/cpu/amd/Barcelona/barc2.5.jpg

Volgens AMD insiders kan het om die reden geen B2 zijn:

http://aceshardware.freeforums.org/viewtopic.php?p=1382#1382

-= HD4870 X2 =-

Nee daar hoopte ik al op want als dat wel zo was geweest kunnen ze de 3.0 GHz dit jaar niet meer halen. Ik ben benieuwd naar die B2 want op 3.0 Ghz is de K10 een echte bedreiging voor Intel.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Meer:
quote:
A0/A1 - not relevant

B0 - early DVT. these were simply to qual the platform, not much more. obviously that's also done at the A1 level, but, this was less of such. Some early benchmarks made use of this.

B1 - late DVT, sent to partners for final config and platform testing. Also the steppings used for the catastrophe that was AMD marketing. Contains several errata, most notably 281 which was a northbridge error that impacted Stream, FPU, Int performance. Required a BIOS workaround.

BA - production release stepping. resolved errata 281 in silicon and is shipping for profit in Q3. Partner release only (essentially) as it will be superceded by B2 stepping in Q4.

B2 - production release for high speed SE and 95w parts for Q4. Will be announced in November with revenue shipping and availability either at the end of Q4 or beginning of Q1. will supercede ALL part codes that utilize BA stepping. fixes more noted errata.

B3 - as yet unannounced stepping release probably coinciding with Shanghai release (if on schedule next year). if it is the Shanghai refresh, will contain min. 6mb L3 and mask improvements along with further RAS refinements. supposedly partners are receiving early silicon of this as well, but i'd state it'd probably be early fab. spins for compat. purposes.
http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=2431208&postcount=30

Athlon X2 5600+

Ok dat is duidelijk, net wat ik dacht. Maar die post van faud deed me even twijfelen. :)
Reg. datum: 22 mei 2005

Dus het is sowieso best te wachten op de Phenom met 45nm B3 core, lijkt me.

I'm British you muppet.
Reg. datum: 28 juni 2006

quote:
disco stu schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 08:41:
Dus het is sowieso best te wachten op de Phenom met 45nm B3 core, lijkt me.
Ja, maar tegen die tijd is er een nieuwe CPU die bijna uitkomt en waar je beter op kunt wachten, maar van die CPU komt ook weer een resfresh waar je dan beter op kunt wachten, maar misschien is het toch weer slimmer om op de opvolger dáárvan te wachten... :P

Je moet iets kopen wanneer je het nodig hebt, ontwikkelingen blijven doorgaan, dus je kunt jaren wachten zonder dat de ontwikkeling even stil valt. Altijd zal er iets snellers/beters komen.

๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Longcat is loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong

-= HD4870 X2 =-

Kortom de B2 kan clock voor clock nog wat sneller zijn dan B1 en kan ook nog hoger geclockt worden. Jammer genoeg pas In December leverbaar :'(. Nja wel een leuk cadeautje voor de kerst :P

Athlon X2 5600+

quote:
leonpwner1 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 11:02:
[...]

Ja, maar tegen die tijd is er een nieuwe CPU die bijna uitkomt en waar je beter op kunt wachten, maar van die CPU komt ook weer een resfresh waar je dan beter op kunt wachten, maar misschien is het toch weer slimmer om op de opvolger dáárvan te wachten... :P
Jij overdrijft nu wel, het is verstandig als je kan wachten dat dan ook zolang mogelijk te doen. Dat verhaaltje dat je blijft wachten is natuurlijk onzin, en lijkt wel een standaard zin die we elke keer weer terug zien.

Dus lekker wachten op de shanghai als je nog iets meer dan 12 maanden met je huidige setup kan doen lekker doen. ;)
I'm British you muppet.

quote:
mad_max234 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 11:54:
[...]

Jij overdrijft nu wel, het is verstandig als je kan wachten dat dan ook zolang mogelijk te doen. Dat verhaaltje dat je blijft wachten is natuurlijk onzin, en lijkt wel een standaard zin die we elke keer weer terug zien.
Oh ja? Onzin?

Kijk maar eens naar de videokaarten:
Je wacht op een snelle DX9 kaart, maar tegen de tijd dat die uit is komen er al DX10 kaarten, deze zijn ook zonde om te kopen omdat het pas de eerste generatie is, dus kun je beter wachten op de volgende generatie DX10 kaarten, die ook DX10.1 compatibel zijn. Tegen de tijd dat die uit zijn komen er waarschijnlijk weer refreshes, of zelfs al DX11 kaarten waar je op wilt wachten, en zo is de cirkel weer rond.

Zo werkt dat ook bij processors imho. Er blijven refreshes en nieuwe modellen kopen, wachten heeft gewoon geen zin (tenzij de release over 1 maand ofzo is, maar een half jaar wachten heeft iig 0,0 zin).

๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Longcat is loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong

Athlon X2 5600+

quote:
leonpwner1 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 12:29:
[...]

Oh ja? Onzin?

Kijk maar eens naar de videokaarten:
Je wacht op een snelle DX9 kaart, maar tegen de tijd dat die uit is komen er al DX10 kaarten, deze zijn ook zonde om te kopen omdat het pas de eerste generatie is, dus kun je beter wachten op de volgende generatie DX10 kaarten, die ook DX10.1 compatibel zijn. Tegen de tijd dat die uit zijn komen er waarschijnlijk weer refreshes, of zelfs al DX11 kaarten waar je op wilt wachten, en zo is de cirkel weer rond.

Zo werkt dat ook bij processors imho. Er blijven refreshes en nieuwe modellen kopen, wachten heeft gewoon geen zin (tenzij de release over 1 maand ofzo is, maar een half jaar wachten heeft iig 0,0 zin).
Misschien bij jou, maar als ik zeg dat ik op de shanghai wacht, dan zeg ik niet dat ik wacht op de opvolger. :D (Waar je wel vanuit gaat 8)7 ) Denk dat de meeste mensen heel goed kunnen bepalen waarop ze wachten en het dan ook aanschaffen en niet nog eens 1 jaar gaan wachten op de opvolger. ;)

En het is dom om niet te wachten als je nog best met je oude hardware even kan doen, je snijd je eigen in je vingers als je dat niet doet.

Ik vind dus onzin om te zeggen als er iemand zegt dat hij wacht, om dan zo en standaard zin te zeggen. Want je weet helemaal niet in wat voor situatie hij zit misschien kan hij nog makkelijk 2 jaar wachten voordat zijn cpu niet meer voldoende zou zijn.

Ik ben vaak blij geweest dat ik heb gewacht op een bepaalde stepping of product, had meer voor minder en vaak ook beter dan dat ik niet had gewacht.

En ja er zijn er ook die altijd roepen "ik wacht daar en daar op" maar dat wilt nog niet zeggen dat iedereen zo is. ;)

Ik ken dat theoretische verhaaltje, word elke week wel eens verteld door iemand die het weer ergens heeft gelezen :P (ben daar niet altijd mee eens)

Zo moest even iets zeggen over deze, standaard zin.

Edit/
Wat ik dus nu doe heeft dus geen zin, ik wacht namelijk al meer dan een half jaar op de Agena X4 of zelfs nog langer wachten op de Agena X2. :+ En volgens jou redenering ga ik dus nu weer wachten op de opvolger ervan. :P

mad_max234 wijzigde dit bericht 15-09-2007 13:29 (6%)

Het is weer Zomer!
Reg. datum: 02 augustus 2002

Aangezien mijn de startpost niet helemaal duidelijk is, heb ik een vraag (dat ik niet beantwoord kan vinden met google).

Ik ben op dit moment bezig met een goedkoop systeem voor iemand met een AMD Sempron 3400+ erin. Is DDR2 6400 geheugen nou wel of niet aan te raden? of levert dit geen performance winst op?

Athlon X2 5600+

quote:
n00bs schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 13:42:
Aangezien mijn de startpost niet helemaal duidelijk is, heb ik een vraag (dat ik niet beantwoord kan vinden met google).

Ik ben op dit moment bezig met een goedkoop systeem voor iemand met een AMD Sempron 3400+ erin. Is DDR2 6400 geheugen nou wel of niet aan te raden? of levert dit geen performance winst op?
Het is aan te raden als het niet veel meer kost, het levert wel wat op in games en geheugen intensive programma's. Maar als je alleen maar wat internet merk je geen verschil en windows zelf zal geen verschil gaan merken dus kan je beter het goedkoopste reepje pakken.

Ligt er dus aan wat je met je pc doet en wat het kost. ;)
Reg. datum: 30 juli 2000

quote:
Soms onzin, ik wachtte destijds ook op de northwood, en geen spijt van gehad, de willamette bracht de p4 niet tot zijn recht.
Reg. datum: 04 april 2000

The Source in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
Intel gaat Havok kopen, zal niet positief zijn voor AMD, niet voor VGA maar ook zeker niet voor CPU. Denk aan game optimalisaties. zie mijn post.

Nog anders nieuws; gerucht dat amd met 3 core komt;
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=42369

The Source wijzigde dit bericht 15-09-2007 15:45 (22%)

-= HD4870 X2 =-

Ik vind dat de EU en andere landen daar iets tegen moeten doen. Als intel Havok koopt kunnen we straks alleen maar games spelen met een Intel vga kaart. De rest krijgt gewoon geen licentie of moet er veel te veel voor betalen.

Hele slechte zaak. Intel is te groot en veel te machtig aan het worden.

I'm British you muppet.

quote:
Sjah schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 15:22:
[...]

Soms onzin, ik wachtte destijds ook op de northwood, en geen spijt van gehad, de willamette bracht de p4 niet tot zijn recht.
Daar heb je wel gelijk in, soms vallen de opvolgers gewoon tegen. Maar neem de HD2900XT als voorbeeld, die presteert wel goed, maar als je eventjes langer wacht koop je de refresh die op 55nm is en dus minder warm wordt, minder stroom verbruikt en sneller kan zijn. Maar zodra die refresh er is komt de R700 alweer bijna wat misschien ook een killer-kaart gaat worden. Dat is dus mijn punt, en daarmee praat ik geen andere mensen na...
quote:
Vreemd, een tri-core 8)7 Heeft Intel ook iets dergelijks op de planning staan? Mij lijkt het vrij complex om te maken, meestal nemen ze 2x voor het aantal cores, en bij een dual-core zitten de cores naast elkaar en bij quad-core in een vierkantje naast elkaar. Hoe gaan ze dit bij tri-core positioneren, 3 naast elkaar?

Reg. datum: 06 maart 2007

Een Tri-core....Misschien om een quadcore met een defecte core toch te kunnen verkopen ;)

AM2 X2 3600+ @ 3104mHz

code == kunst
Reg. datum: 14 oktober 2006

quote:
BenjaminX2 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:29:
Een Tri-core....Misschien om een quadcore met een defecte core toch te kunnen verkopen ;)
Inderdaad. En Intel kan tot nehalem (zo heet die toch?) geen 3 cores maken. Of ze moeten erg complex bezig gaan.

(half) dyslectisch + semi-n00b

Reg. datum: 27 november 2005

tri core is al eens werkend geweest op uit mijn hoofd tomshardware, destijds met een dual core opteron en een single opteron in een dual socket moederbord.

dus zo moeilijk lijkt het mij niet?

I'm British you muppet.

quote:
ataky schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:28:
tri core is al eens werkend geweest op uit mijn hoofd tomshardware, destijds met een dual core opteron en een single opteron in een dual socket moederbord.

dus zo moeilijk lijkt het mij niet?
Op 1 Die hè slimme meneer :P O-)

code == kunst

quote:
of 1 cpu, mogen van mij ook 3 die's zijn :P

You got n00bsticked.
Reg. datum: 12 februari 2005

quote:
achtbaanfreak schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:50:
[...]

of 1 cpu, mogen van mij ook 3 die's zijn :P
Maar van mijn (en denk ook van jouw) portemonnee niet, dat wordt veel te duur man :P

Rosetta@Home, 'cause we are worth it!

code == kunst

quote:
Jejking schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:54:
[...]

Maar van mijn (en denk ook van jouw) portemonnee niet, dat wordt veel te duur man :P
Ik denk niet dat intel (ff intel omdat die de enige zou zijn die het met 3 die's zou moeten doen) hem duurder zou gaan maken dan een gelijk geklokte quadcore.

(ja, ik weet dat intel er niet mee komt)

quote:
achtbaanfreak schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:37:
Inderdaad. En Intel kan tot nehalem (zo heet die toch?) geen 3 cores maken. Of ze moeten erg complex bezig gaan.
Intel heeft al lang bewezen dat het ook van MCM quads individuele cores kan uitschakelen. De Xeon 7200 is een dualcoreprocessor die uit twee dualcore dies bestaat. Dus waarom zou het dan zo gigantisch ingewikkeld zijn om er niet twee maar één uit te schakelen :?.

Of Intel het ook wíl doen is een tweede. In tegenstelling tot AMD hoeven zij niet 283mm² aan silicon weg te gooien als in een van de cores een foutje zit.

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: