Hoofdcategorieën
Topicacties

[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 16

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
-= HD4870 X2 =-

Mja zie het voltage ook he 1.1v met 1800 MHz. Ik vraag me af wat die cpu voor een verbruik heeft. En die cooler die er op zit is ook wel nice. Lijkt wel op die nieuwe OCZ. Maar dat is gewoon het model alla Artic Freezer Pro. Die coolen wel beter dan een stock cooler.

Maar goed als je 3000 MHz wil met een quad core zal je heel wat meer aan verbruik krijgen. Ik gok zelfs keer 3. Dus ik ga er even van uit dat deze iets van 45-60 watt verbruikt.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

code == kunst
Reg. datum: 14 oktober 2006

Dit is wel een B0 stepping hè, en B2 is zeker zuiniger dan B0

(half) dyslectisch + semi-n00b

Reg. datum: 02 januari 2001

Wat betreft SuperPI (inderdaad een nogal nutteloos programma, maar goed):

As I said earlier, I used a poor example as it was not meant to be taken literally spec for spec when comparing engines and CPUs. Regardless of the example, the point was that the platform performance improved significantly as the core speeds improved and this included performance per watt among other indicators. There is a myriad of reasons as to why this occured but considering the early silicon, BIOS, and chipset designs, we could only speculate as to why and I tried to present a few reasons that we honed in on.

If you compare a B00 chip from May to a B02 today, there is a significant difference in performance in all areas (26 seconds in SuperPI 1m for one) and my comments represent observations of what has occurred over this time period. We have final silicon now and results will be posted in the near future. My observations today are different than they were two weeks ago and as the platform matures they will change again.
  • Of 26s sneller dan een ??? GHz B00 stepping
  • Of 26s als resultaat voor een ??? GHz B02 stepping
  • Of 26s als resultaat voor een 2 GHz B02 stepping, refererend aan de coolaler resultaten.
Het laatste als "juist" beschouwend, zou het er als volgt uitzien:
  • Core 2 2.00 GHz (T7300): ~25s
  • Barcelona 2.00 GHz: ~26s

Reg. datum: 27 november 2005

nop is geen ocz vanquisher of een ocz vindicator, dat zou je zien aan de Z die erin zit

maar ziet er mooi uit, alleen duurt het nog zo lang..
me 3200+ moet met pensioen!

quote:
ataky schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:26:
nop is geen ocz vanquisher of een ocz vindicator, dat zou je zien aan de Z die erin zit

maar ziet er mooi uit, alleen duurt het nog zo lang..
me 3200+ moet met pensioen!
De gebruikter cooler is de Xigmatek HDT-S983

-= HD4870 X2 =-

2.0 Ghz voor een B02 zou kunnen. Echter betekend dat wel dat de K10 dus clock voor clock langzamer is in superpi. Mja we zullen het wel zien als hij de rest van de apps wel sneller is. En we moeten Penryn niet vergeten die is clock voor clock ook heel wat sneller.

En wanneer komen de desktop cpu's: December. Dan zullen de eerste Phenom X4's verschijnen. Wanneer de X2 komt weet ik niet maar het lijkt er op dat die later komen en dat is best wel een groot nadeel want de meeste mensen zullen geen quadcore willen maar een snelle dual core.

Maar goed over een paar dagen de eerste Barcelona benshmarks en voor de mensen die een socket F hebben ook al een cpu. Want ik gok dat er in het begin geen AM2 Opteron's zullen zijn.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
Astennu schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:34:
2.0 Ghz voor een B02 zou kunnen. Echter betekend dat wel dat de K10 dus clock voor clock langzamer is in superpi. Mja we zullen het wel zien als hij de rest van de apps wel sneller is. En we moeten Penryn niet vergeten die is clock voor clock ook heel wat sneller.
SuperPI is nogal een cache loving benchmark tooltje. "Penryn" is daar ook getest op het coolaler forum. Het resultaat:
  • Harpertown @ 2 GHz: 23.297s
Ik neem aan dat je je bewust bent wat cache doet m.b.t de knullige selectie aan benchmarks waar we tegenwoordig mee verblijd worden?

http://i13.tinypic.com/4y9fbl3.jpg
(core 2)

De conclusie mag dan niet erg moeilijk zijn dat 'Penryn' z'n speedup in de typische timedemo's e.d. vooral te danken heeft aan de toegenomen hoeveelheid cache (4MB -> 6MB).
quote:
En wanneer komen de desktop cpu's: December. Dan zullen de eerste Phenom X4's verschijnen. Wanneer de X2 komt weet ik niet maar het lijkt er op dat die later komen en dat is best wel een groot nadeel want de meeste mensen zullen geen quadcore willen maar een snelle dual core.

Maar goed over een paar dagen de eerste Barcelona benshmarks en voor de mensen die een socket F hebben ook al een cpu. Want ik gok dat er in het begin geen AM2 Opteron's zullen zijn.
AMD yesterday to the motherboard industry, RD790 chipsets and K10 will be announced at the same time, launch date will be extended until mid-November.

Bron

Athlon X2 5600+

Volgens mijn heb je de kleur code ontdekt. :P (lees eigenlijk niet zo lekker, het schreeuwt nogal. ;) )

Word tijd dat ze de benchmarks vrij gegeven worden, we hebben lang genoeg gespeculeerd, ik wil nu welles een berg cijfers zien.

En of er bios updates komen voor de bestaande mobo, want dat is ook maar de vraag of elk AM2 mobo wel echt zo future proof is.

Maar ik moet nog even geduld hebben, ben ik bang voor. :)

mad_max234 wijzigde dit bericht 04-09-2007 02:58 (6%)

-= HD4870 X2 =-

Mid nov klinkt al beter dan december :P

En ik weet dat het door de cache komt. Maar ja als die zo belangrijk is moet AMD die cache ook gewoon groter maken. Je kunt zeggen wat je wilt maar het werkt gewoon. Het werkt zelfs in games. Kijk dat een superpi 1M sneller gaat is logisch want die past dan helemaal in de cache. Eigenlijk moeten ze dan even een 32M draaien.

Woebe
Reg. datum: 07 april 2005

quote:
mad_max234 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 02:56:
En of er bios updates komen voor de bestaande mobo, want dat is ook maar de vraag of elk AM2 mobo wel echt zo future proof is.
Bij MSI zijn ze al aan het testen en de moederborden kunnen er blijkbaar goed mee overweg.

http://global.msi.com.tw/..._no=171&cat3_no=#menu

Abit en Asus reppen er nog met geen woord over (maakt me ergens wel een beetje bang).
Athlon X2 5600+

Waar zie je dat dan dat ze de K10 aan het testen zijn? 12xx opteron is gewoon een AM2 cpu.

Edit/

Ik heb wat info gevonden over asus en de K10 bios update.
quote:
自AMD 將改推出以Socket AM2+ 為主處理器, 有人擔心現在的AM2 主板是否支援/兼容. 9月3日, 華碩正式向大家公佈它們其下兼容AM2+ 處理器的主板.

首先當然是ASUS 的M2A-VM, 它是用AMD 690G+SB600晶片的, 而且它是得到AMD Validated Solution 的認證.

**M2A-VM用家請更新BIOS到1101版本,就可支援AM2+處理器(BIOS 已推出,
可到ASUS 網頁下載)

當然還有以下的主板, 當ASUS 推出有關新版BIOS後, 用家更新其BIOS, 其主板就可兼容AM2+ 處理器
--CROSSHAIR
--M2A-VM HDMI
--M2N32-SLI Premium Vista Edition
--M2N-E SLI
--M2N32-SLI Deluxe/WiFi AP
--M2N-E
--M2N32 WS Professional
--M2N-VM DVI
--M2N-SLI Deluxe
--M2R32-MVP

而發售的兼容AM2+處理器主板, 將會有貼紙/印上Support AM2+ CPU 在盒上.
Het lijkt erop dat deze mobo AM2+ bios update krijgen, ik hoop het want mijn mobo staat er ook tussen. :)

mad_max234 wijzigde dit bericht 04-09-2007 12:43 (90%)

-= HD4870 X2 =-

quote:
ATI people don’t have much chance

Dave Orton left and Rich Hegberg left as they were not happy with how AMD treated ATI. Some sources inside said that ATI is still considered as a step kid of AMD and that AMD bosses are not treating ATI as nicely as they should.

Some sources said that Hector Ruiz, ex Motorola man himself, prefers ex Motorola people over ex ATI. If you used to work for Motorola you are likely to get a promotion easier than as ex ATI people, and that is what Orton and Hegberg didn’t want to be part of it.

The scariest thought now is what happens if one or both of these people go to run Intel’s discrete graphic unit also known as project Larrabee. That simply gives us the creeps and Hector might be directly responsible for it. Well done.
Als dit waar is vind ik dit echt een schande. Ze raken echt toppers kwijt op die manier. En als die naar intel overlopen graaft AMD gewoon zijn eigen graf. ALS dit waar is verdient AMD het ook niet om te profiteren van ATi. ATi is op dit moment winstgevender dan AMD dus ze zouden juist heel blij met die lui moeten zijn en met respect moeten behandelen.

Reg. datum: 17 februari 2006

Mooi, mijn M2N-SLI-Deluxe staat er ook bij. Wordt ook wel tijd voor een BIOS-update, de laatste final (0307) komt uit augustus 2006! Daarna zijn er alleen maar bètas uitgekomen, of finals die ineens weer bètas werden :(
Ik hoop dat ze dan ook meteen mijn probleem op kunnen lossen dat de computer niet goed wakker wordt uit S3-standby, want volgens de support konden ze dat nu niet oplossen.
Athlon X2 5600+

quote:
Astennu schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:00:
[...]

ATi is op dit moment winstgevender dan AMD dus ze zouden juist heel blij met die lui moeten zijn en met respect moeten behandelen.
ATI is van AMD, en ati mag blij zijn dat ze nog blijven bestaan en niet gelijk zijn vervangen. ;) Of dat ze alleen de intellectuele eigendommen gebruiken en heel ati opdoeken.

mad_max234 wijzigde dit bericht 04-09-2007 13:20 (13%)

-= HD4870 X2 =-

Kijk dat is nu de rede dat ik nooit meer Asus koop. Ik heb ook al eens wat klachten gehad over de Asus A8R MVP. De oplossing was volgens hun de A8R32 MVP Deluxe kopen die snel zou uitkomen. Dus ik die er in gehad weer andere problemen.

Het interesseert ze gewoon niet dat iets niet werkt. Ze hebben de naam mensen blijven de spullen toch wel kopen. En jammer genoeg is dat laatste ook waar. Hun borden zijn niet meer een van de betere zoals in het verleden. Ze zijn eerder middelmatig tot slecht. Jammer genoeg komen ze goed door de reviews heen maar ik heb zo vaak gedonder met die plankjes gehad ( stuk of 7-8 asus borden gehad ) Dus ik heb er nu ook genoeg van ook. Stock werken ze prima maar wil je iets meer dan lukt dat vaak niet lekker.
quote:
mad_max234 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:17:
[...]

ATI is van AMD, en ati mag blij zijn dat ze nog blijven bestaan en niet gelijk zijn vervangen. ;)
Uhmm het was AMD die ATi nodig had om een platform tactiek toe te gaan passen wat intel ook doet met centrino. ATi had de overname niet perse nodig het ging redelijk goed met ATi. Het was wel logisch dat ze samen gingen maar dat geeft AMD niet het recht nu lomp te lopen doen. Ze moeten het nu niet meer als ATi gaan zien maar als het nieuwe AMD. Dus niets verschillen en onderlinge discriminatie. En dus ook geen ex moterola mensen kiezen boven mensen van EX ATi ( het nieuwe AMD ). Vind je het raar dat mensen dan zeggen bekijk het maar ? En dat zijn wel toppers die nu weg lopen niet echt positief te noemen.

Astennu wijzigde dit bericht 04-09-2007 13:24 (36%)

Athlon X2 5600+

Nou de meeste Asus bordjes deden het prima in OC al is het geen OC merk het is een gewoon merk die gewone mobo maakt. En dat doen ze gewoon goed, en ja niet elk mobo van asus is even goed maar dat kan ook niet. ;)

Elk merk heeft daar last van, het ene mobo is het andere gewoon niet.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. :P
Woebe
Reg. datum: 07 april 2005

quote:
mad_max234 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:22:
Waar zie je dat dan dat ze de K10 aan het testen zijn? 12xx opteron is gewoon een AM2 cpu.
Was Lima dan niet één van de nieuwe Stars CPU's? Wel dat en het logo "AM2+ Ready". Wil toch zeggen dat ze het geprobeerd hebben, anders zou dat er niet op staan...
Athlon X2 5600+

Hier nog wat info over asus en AM2+ cpu's
quote:
Asus announces first socket AM2+ board

Asustek have announced the first AM2+ motherboard, along with releasing a list of existing boards that will support AM2+ CPU's through a BIOS update. The M2A-VM HDMI is the first board built specially for AMD's AM2+ socket.

After a long-term cooperation with AMD, the M2A-VM motherboard series is the first to be available with more AM2+ CPU compatible motherboards to come from ASUS in the near future. "As we have strive to be number one in providing the best quality, service and innovation to customers, ASUS gives the world the first motherboard, the M2A-VM, which is compatible with the latest AMD AM2+ CPU." said Joe Hsieh, ASUS Vice President of motherboard business department.

quote:
mieJas schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:49:
[...]

Was Lima dan niet één van de nieuwe Stars CPU's? Wel dat en het logo "AM2+ Ready". Wil toch zeggen dat ze het geprobeerd hebben, anders zou dat er niet op staan...
Nee, de lima (hoofdstad van peru) is geen K10 core. ;) En dat ready moeten we ook maar niet al te zwaar nemen tot dat ze echt erop werken. Maar het geeft wel al iets meer vertrouwen dat ze er waarschijnlijk mee aan de slag gaan.

mad_max234 wijzigde dit bericht 04-09-2007 14:23 (24%)

Reg. datum: 27 november 2005

hehe, eerste officiele AM2+ ondersteunende bord was van biostar, ook al had hij een nvidia 560 chipset :O

jammer dat de leuke fabrikanten: abit en biostar als tier 2 of mischie wel tier 3 staan.
zit eigenlijk niet meer te wachten op asus/msi oid

benchmark van de gigabyte rd790 bij ocw is wel bekend? of eigenlijk preview omdat de benchmarks op toedoen van gigabyte zijn verwijderd

Athlon X2 5600+

Hier nog wat plannen van AMD tijdens de lanch.

AMD to launch Barcelona in seven locations

En de RD790 moet deze maand nog komen in de voor van een Gigabyte en asus mobo.

AMD RD790 mobos in September
AMD RD790 slated for late September

En dat biostar mobo is gewoon een AM2 mobo, waar gewoon nog een bios update voor moet komen zover ik weet. Allemaal marketing zooi dus.

Ik heb alleen de preview gelezen, heb je de tabel nog van de benchmarks?

mad_max234 wijzigde dit bericht 04-09-2007 16:34 (21%)

Reg. datum: 17 februari 2006

quote:
mad_max234 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:26:
Nou de meeste Asus bordjes deden het prima in OC al is het geen OC merk het is een gewoon merk die gewone mobo maakt. En dat doen ze gewoon goed, en ja niet elk mobo van asus is even goed maar dat kan ook niet. ;)

Elk merk heeft daar last van, het ene mobo is het andere gewoon niet.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. :P
GigaByte doet het ook goed in OC'en, en maakt ook gewone moederborden. Maar ik vind dat je van een fabrikant fatsoenlijke ondersteunig moet krijgen. Mijn bord is nu al zo'n 15 maanden op de markt, en er zijn pas twee BIOSsen voor die final zijn. Ik heb bij een vriend een systeem met een GigaByte P35-DS3P gebouwd, dat bord is nu ongeveer 4 maanden uit en zit al aan zijn derde BIOS!
Dat zegt natuurlijk niet alles, maar het geeft je wel de indruk dat ze ondersteuning geven en proberen problemen op te lossen.
Ik denk niet dat mijn volgende bord een Asus wordt...

Verwachte leveringen van de Athlon en Phenom volgens HKEPC:
http://tweakers.net/ext/f/56b9bcc5258d7cde9c83911a74dc8ae3/thumb.png
De 3600+ zou dus binnenkort EOL moeten gaan

PowerUp wijzigde dit bericht 04-09-2007 17:17 (11%)

Athlon X2 5600+

quote:
PowerUp schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:52:
[...]

GigaByte doet het ook goed in OC'en, en maakt ook gewone moederborden. Maar ik vind dat je van een fabrikant fatsoenlijke ondersteunig moet krijgen. Mijn bord is nu al zo'n 15 maanden op de markt, en er zijn pas twee BIOSsen voor die final zijn. Ik heb bij een vriend een systeem met een GigaByte P35-DS3P gebouwd, dat bord is nu ongeveer 4 maanden uit en zit al aan zijn derde BIOS!
Dat zegt natuurlijk niet alles, maar het geeft je wel de indruk dat ze ondersteuning geven en proberen problemen op te lossen.
Ik denk niet dat mijn volgende bord een Asus wordt...
Of er mankeert gewoon meer aan de bios van gigabyte ik heb bij mijn bordje nog geen bios update nodig gehad. ;) Bios update zegt niks over hoe goed het bordje werkt, sterker nog een bios update kan er voorzorgen dat het minder goed wrekt.

En het verschilt zo vaak per serie dat je echt moet kijken naar het mobo en niet naar de merken op zich.

mad_max234 wijzigde dit bericht 04-09-2007 17:26 (5%)

-=5600+ X2 / HD4870 =-
Reg. datum: 05 april 2006

Ik ben hier al de derde Ex Asus gebruiker die ook walgt van hun bios bugs. Toch wel een teken aan de wand lijkt me.
In m'n A8R MVP Deluxe zat een FSB gab van 270-310 en een Boot bug bij oc settings veranderingen. Voor een bord van 150 euro verwacht ik wel dat deze bugs in iedergeval hersteld worden.
Volgende bordje word mss weer MSI of : Abit, DFI (wel een beetje duur), Gigabyte of Biostar
Athlon X2 5600+

quote:
Hekking schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:00:
Ik ben hier al de derde Ex Asus gebruiker die ook walgt van hun bios bugs. Toch wel een teken aan de wand lijkt me.
In m'n A8R MVP Deluxe zat een FSB gab van 270-310 en een Boot bug bij oc settings veranderingen. Voor een bord van 150 euro verwacht ik wel dat deze bugs in iedergeval hersteld worden.
Volgende bordje word mss weer MSI of : Abit, DFI (wel een beetje duur), Gigabyte of Biostar
Denk dat je bij elk merk wel bordjes heb die problemen veroorzaken als ze ver buiten hun spec draaien. Ik heb persoonlijk wat problemen gehad met een MSI Nforce2 ultra mobo, en daarvoor met een MSI KT333 ultra maar laat msi daarom niet afvallen.

Er zijn ook zat tevreden asus gebruikers lijk me ook een teken aan de wand. Zijn ook zat mensen die niks van gigabyte moeten hebben of van biostar. Het is altijd makkelijk om mensen te vinden die problemen hebben (die posten ook) maar mensen die tevreden zijn die hoor je niet zo snel. ;)
Reg. datum: 24 september 2000

Nou, dan zal ik me maar melden. De afgelopen tien jaar heb al moederborden van Asus en ik ben er erg tevreden over. Ja, het huidige moederbord (A8N-SLI) had tijdens leveren nog kuren qua bios, maar alleen met betrekking tot OCen (50% overclock valt echt buiten de specs) en daar viel omheen te werken (hetgeen ik ook gedaan heb). Juist dat iedere paar weken wel een of meerdere nieuwe BIOSen uitkwamen heb ik als zeer positief ervaren.

Athlon64 X2 3800+@2700/Asus A8N-SLI/Asus HD3870/2x1024MB TwinMOS (2,5-3-3-8)/2x200GB WD (Raid0)+WD 250GB/24" B2403WS Iiyama/Nec 4571A

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: