Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
FoOL schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:11:
Sorry, mijn fout: ik keek naar de 20" modellen.
En dan heb je nog steeds het 2,4 en het 2,8 GHz model.
Er is geen 2,0 GHz atm.

de leven is hard

quote:
Kaspers schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:43:
[...]

En dan heb je nog steeds het 2,4 en het 2,8 GHz model.
Er is geen 2,0 GHz atm.
How odd.

20" iMac 2.4Ghz | iPod Video / Shuffle / Touch

quote:
Phusebox schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:39:
[...]

ben zelf ook aan t kijken voor een imac maar met de 2.8 ben je wel weer wat meer toekomstgericht. een 2.4 c2d had ik al een jaar geleden in mijn werk desktop zitten
Ja, maarja megahertzen zeggen bijna niks meer dus of je daar nu op moet gaan letten. Ik zou zeggen investeer het lekker in 4 gb geheugen.

quote:
Yahiko schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:05:
[...]

Ja, maarja megahertzen zeggen bijna niks meer dus of je daar nu op moet gaan letten. Ik zou zeggen investeer het lekker in 4 gb geheugen.
ik denk dat ik over 3-4 jaar toch wel blij ben dat ik net nog dat beetje extra heb

overigens is de 2.8 een core 2 extreme? of dat nog voordelen heeft op een mac weet ik niet
Hier een vergelijking tussen 2.4 en 2.8 (voor video-encoden, photoshop enz dus toch welhandig. 10-15% sneller, dus op 4 uur per dag actief werken met photoshop scheelt me dat: 36 minuten. Ok misschien overdreven maar een kwartier per dag is ook al veel)

Phusebox wijzigde dit bericht 22-11-2007 07:52 (38%)

critique me

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

Eindelijk m'n iMac 24 inch met 500gb en 4gb binnen :) Gisteravond al mee gespeeld en het werkt echt super. Het was even wennen (1e mac voor mij), met dingen zoals Windows shares die hij niet herkende in het netwerk en dat soort dingetjes. Maar dat scherm zeg ! Ik was een 17 inch gewend en nu dus een 24 inch. Geweldig :) Nu via het netwerk nog alle muziek/foto's,etc. overzetten. Wat een klus ...

quote:
Phusebox schreef op donderdag 22 november 2007 @ 07:36:
[...]

ik denk dat ik over 3-4 jaar toch wel blij ben dat ik net nog dat beetje extra heb

overigens is de 2.8 een core 2 extreme? of dat nog voordelen heeft op een mac weet ik niet
Hier een vergelijking tussen 2.4 en 2.8 (voor video-encoden, photoshop enz dus toch welhandig. 10-15% sneller, dus op 4 uur per dag actief werken met photoshop scheelt me dat: 36 minuten. Ok misschien overdreven maar een kwartier per dag is ook al veel)
Dat is de ideale situatie en daar kom je echt niet aan... Dan moeten al je cores volledig belast zijn.

Wel zo fair om het toch even te laten weten en iedereen te bedanken voor de hulp: ik heb de 24" 2.0 besteld :)
quote:
neographikal schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:50:
Wel zo fair om het toch even te laten weten en iedereen te bedanken voor de hulp: ik heb de 24" 2.0 besteld :)
24" 2.0?? waar dat dan want die bestaat niet eens... zal wel 2.4 zijn denk ik?

critique me

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

Sinds een maandje een nieuwe iMac, werkt verder prima, maar toen ik hem vandaag startte gingen de fans als een gek blazen en dat blijft hij doen, ook na een reboot :?

Reg. datum: 02 september 2006

Reset even je PRAM door direct bij het opstarten Command - Option - P - R ingedrukt te houden. Pas loslaten nadat je de 2e "boing" hebt gehoord. Dat zou de oplossing moeten zijn.

Reg. datum: 05 februari 2007

quote:
Blaffeh schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:50:
Reset even je PRAM door direct bij het opstarten Command - Option - P - R ingedrukt te houden. Pas loslaten nadat je de 2e "boing" hebt gehoord. Dat zou de oplossing moeten zijn.
3e boing :)

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 1 avatar! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Ik ben me ook aan het verdiepen in de iMac. Wil deze binnenkort ook gaan aanschaffen, en dan natuurlijk de 24" versie. Ik houd het dan gewoon bij 2,4Ghz, maar ik vind 1 GB geheugen toch wel erg weinig. Om deze echter te upgraden naar 4GB gaat me dat bij Apple zelf ¤800,- kosten. En al wil ik best wat extra's voor het merk Apple betalen, gaat me dit wel erg ver.

Is het mogelijk om zelf het geheugen uit te breiden, en dus gewoon 2x 2GB geheugenreepjes te kopen? Dan ben je dus voor 250 euro klaar...

TranceSetter wijzigde dit bericht 24-11-2007 14:22 (0%)
Reden: iMax --> iMac

hw-photo.nl v2!
400d || 24-105 F4L IS || 70-200 F4L || 100 F2.8 Macro || 430EX

Reg. datum: 04 februari 2001

ja, en ¤250 is al duur kijk hier maar eens :
http://www.macstuff.nl/pr...b71fa5d2973c01926f3414817 ;)

Nieuw geheugen er in zetten is een appeltje eitje :P

Nikon d200, Nikkor AF-S 18-200MM/3.5-5.6G DX VR,Sigma 50-500mm F4-6.3 EX APO : Imac 24" 4GB

quote:
mtenbos schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:15:
ja, en ¤250 is al duur kijk hier maar eens :
http://www.macstuff.nl/pr...b71fa5d2973c01926f3414817 ;)

Nieuw geheugen er in zetten is een appeltje eitje :P
Duidelijk! En harde schijf dan ook neem ik aan?

Hoeveel slots geheugen en hoeveel hdd ruimte heeft de Imax 24" eigenlijk. Kon het nergens vinden :z

hw-photo.nl v2!

Het staat allemaal bij de technische specificaties.

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 1 avatar! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

quote:
Oeps :o Beetje leek op Apple-gebied... Toch bedankt :>

En nu weet ik dat de iMac 2 geheugen plaatsen heeft, maar er staat niet het aantal HDD plaatsen. Kan ik bijvoorbeeld 2 3,5 schijven er in plaatsen, of toch maar 1? Wel handig bij de keuze die ik ga maken.

TranceSetter wijzigde dit bericht 24-11-2007 14:28 (27%)

hw-photo.nl v2!

De harde schijf kan je niet bij komen zonder het hele apparaat uit elkaar te halen. :) Één plaats overigens.

Frietsaus wijzigde dit bericht 24-11-2007 14:50 (11%)

quote:
Frietsaus schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:50:
De harde schijf kan je niet bij komen zonder het hele apparaat uit elkaar te halen. :) Één plaats overigens.
Ah ok. Laten we dat maar niet gaan doen dan... Dat wordt dus gewoon een externe schijf erbij kopen :)

hw-photo.nl v2!

Nou, mijn eerste imac is binnen, de 2.4Ghz met (zelf gedaan) 4GB geheugen, erg snel dingetje :D.

Toch een paar vragen / opmerkingen. Ik hoor mensen over een gele waas in het scherm, nu zie ik aan de randen wel een klein beetje een waas bij een totaal wit oppervlak, is dit wat er bedoeld wordt of is het geen ik zie normaal? (heel licht kleurverschil wat neigt naar geel).

Verder heb ik op 1 plek een stofje onder de glasplaat zitten, hebben hier meer mensen last van? Het is niet dat er veel van zie, maar eens een mierenn**ker, altijd een mierenn**ker... Nu ik weet dat het er zit vind ik het kl*te :P

Wat me nu ook nog opvalt is dat het scherm op de linkerhelft een stuk lichter is dan op de rechter helft, de brightness lijkt hier een stuk hoger op de een of andere manier :?, heel vreemd...

Ik zit erover te denken om binnenkort een iMac 24" aan te schaffen. Ik wil deze voornamelijk gebruiken voor fotobewerking (Lightroom) en als Entertainment set.

Gezien de hoogte van de investering vroeg ik me af hoelang zo'n iMac het normaliter uit zou moeten houden. Ik heb het dan niet over de specs en of 'ie de nieuwste games kan draaien, maar meer: hoelang blijft alles werken zoals het bedoeld is?

Het vervangen van een harddisk is natuurlijk altijd wel te doen, maar het display is dan een ander verhaal. Zou het display het bij redelijk gebruik na 5 jaar nog net zo goed doen, of mag je dan al bepaalde problemen verwachten?

Ik wil dit met name weten omdat ik de iMac dan uiteindelijk gewoon in mn slaapkamer aan de muur zou kunnen hangen, op het moment dat ik 'm vervang door een nieuwe computer... Dat zou de gebruikswaarde van het ding flink verhogen.

http://www.msphotographics.nl

quote:
Smie schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:09:
Gezien de hoogte van de investering vroeg ik me af hoelang zo'n iMac het normaliter uit zou moeten houden. Ik heb het dan niet over de specs en of 'ie de nieuwste games kan draaien, maar meer: hoelang blijft alles werken zoals het bedoeld is?
Lees de afgelopen twee pagina's eens door, dit was ook exact mijn vraag :)
quote:
neographikal schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:13:
[...]

Lees de afgelopen twee pagina's eens door, dit was ook exact mijn vraag :)
Klopt, maar het enige antwoord dat ik langs zag komen ging over 'veranderingen', en dat zullen dan vooral veranderingen aan applicaties e.d. zijn. Ik doel (en jij geloof ik ook) echt puur op de gebruiksduur. Wanneer gaat het kapot, of defecten vertonen.
Misschien is het gewoon te laat en heb ik het antwoord ergens over het hoofd gezien... :P

http://www.msphotographics.nl

De technische levensduur van dit soort spul gaat ver voorbij aan de (nogal rekbare) economische levensduur. Daar ben ik weer niet zo bang voor :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws