Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Wunk schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:39:
Hardwareacceleratie staat aan volgens system profiler, net even gekeken met VLC door de film 300 op 1080p te kijken, lijkt allemaal vlot te gaan op m'n 2.4Ghz 20" iMac

CPU belasting is plm. 39%
Als de UVD gebruikt zou worden zou je maximaal een paar procent CPU gebruiken, niet 39%. Bij het gebruik van VLC kun je sowieso dit soort grappen al vergeten (op welk platform dan ook).

Nog even voor de duidelijkheid :

-> De UVD wordt NIET gebruikt. <-

Kijk hier voor testresultaten als de UVD wel gebruikt wordt (vanzelfsprekend/helaas niet op Mac OS) : http://www.guru3d.com/article/article/443/4 (20 Mbit H.264 stream : 3 % CPU-gebruik met een HD2400XT).

Jungian wijzigde dit bericht 19-11-2007 22:25 (29%)

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

Komt gewoon door die konijnen

Afgelopen zaterdagavond tijdens een avondje gamen met wat vrienden kon ik eindelijk m'n nieuwe iMac even showen, volgens mij gaan er straks nog wat meer mensen naar Mac switchen wat ze vonden 't allemaal wel een erg mooi ding ;)
in line of sight
Reg. datum: 14 juni 1999

Wellicht erg op de zaken vooruit lopend, maar zat te bedenken of er in januari een update zou kunnen komen op de huidige imac? Nieuwe ati videokaart of nvidia zoals in MBP. Ik wil rond die tijd een imac aanschaffen. Het zal uiteindelijk wel afwachten ... worden.

** Apple Cinema Display 20" | Apple MacBook Pro C2D | Sony DSLR A200 | www.flickr.com/robertdoeleman **

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
RD schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:05:
Wellicht erg op de zaken vooruit lopend, maar zat te bedenken of er in januari een update zou kunnen komen op de huidige imac? Nieuwe ati videokaart of nvidia zoals in MBP. Ik wil rond die tijd een imac aanschaffen. Het zal uiteindelijk wel afwachten ... worden.
http://buyersguide.macrumors.com/#iMac

Hou deze maar eens goed in de gaten. :)

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Volgens mij staat er niet zoveel spannends te gebeuren atm. De quadcore mobile versies komen pas in Q2 2008 en de videokaarten bieden volgens mij ook niet zoveel spannends. Misschien led-schermen ofzo?
Komt gewoon door die konijnen

quote:
neographikal schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:10:
Volgens mij staat er niet zoveel spannends te gebeuren atm. De quadcore mobile versies komen pas in Q2 2008 en de videokaarten bieden volgens mij ook niet zoveel spannends. Misschien led-schermen ofzo?
Blue-ray of HD-DVD schrijver/brander wellicht ?
quote:
Wunk schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:32:
[...]

Blue-ray of HD-DVD schrijver/brander wellicht ?
denk het niet gezien het feit dat die nog erg duur zijn, en of apple bereid is een keuze te maken in de blu-ray / hd-dvd strijd?

wanneer is de volgende macexpo o.i.d.? wil namelijk ook een 24" imac aanschaffen echter wil niet na 2 maanden al een nieuw model op de markt zien komen

critique me

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

in line of sight
Reg. datum: 14 juni 1999

Mac expo is altijd eind januari volgens mij, dus dat is voor mij nog wel wachten waard. Mac komt er toch pas half januari. Als het komt.... geld kwestie.. hihi!

** Apple Cinema Display 20" | Apple MacBook Pro C2D | Sony DSLR A200 | www.flickr.com/robertdoeleman **

quote:
RD schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:11:
Mac expo is altijd eind januari volgens mij, dus dat is voor mij nog wel wachten waard. Mac komt er toch pas half januari. Als het komt.... geld kwestie.. hihi!
Macworld Expo takes place from January 15-18th, 2008 in San Francisco, California.

critique me

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:40:
[...]
wanneer is de volgende macexpo o.i.d.? wil namelijk ook een 24" imac aanschaffen echter wil niet na 2 maanden al een nieuw model op de markt zien komen
Tsja, zo kun je blijven wachten natuurlijk Phuse, maar je zit redelijk veilig aangezien de iMac onlangs nog een update gehad heeft. Zelf ben ik blij dat ik hem nu heb aangeschaft, ik had hem in principe nu nodig dus dan heb je sowieso al weinig keus.

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2.0 | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

Als ik naar de timeline op macrumors kijk, dan valt er pas in augustus een flinke update te verwachten. Dat valt ook samen met de introductie van de quad cores op het mobiele platform waar de iMac gebruik van maakt.

Zelf twijfel ik toch ook nog een beetje though. 320/500GB disk of toch nog wachten tot eind jan...
Zelf heb ik de 500GB genomen, daar ik toch al korting kreeg als docent zijnde en ook nog wat meer korting kreeg via Surfspot. Ik heb thuis een aantal externe harde schijven, en het downloaden van tv-series doe ik op m'n Windows 2003 server. Dat zou ook nog steeds prima kunnen op m'n iMac.

Vandaar dat ik er snel uit was. Tegenwoordig is het verschil tussen externe en interne harde schijven in euro uitgedrukt erg klein. En eenmaal een externe schijf gekocht, dan kun je daar meestal ook een grotere harde schijf in stoppen mocht je dat willen.
Qua overgebleven usb/firewire aansluitingen heb je hetzelfde probleem als intern. Er is namelijk een beperkt aantal aansluitingen beschikbaar. Daar ben je met externe schijven natuurlijk vele malen flexibeler.

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2.0 | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

Dat wel ja, maar je zit wel weer met een extra ding wat constant aan staat. Het elegante aan die mac is juist dat het zo'n alles-in-een-ding is. Ik heb op dit moment een kleine 250GB die dan nog intern kunnen staan. Met een 500GB kan ik dat nog wat langer rekken, hoewel de fotocollectie gestaag groeit :)
quote:
Xilantof schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:41:
[...]

Ik heb hier zelf ook last van. Aangezien ik zelf veel zw/w fotografeer, en dit bewerk en het bij mij bij deze handelingen het meest storend is wil ik de mijne dus ook laten verbeteren... Ik zit alleen met tegenstrijdige verhalen vanuit de winkels. Sommige winkels claimen dat hier niets aan te doen is, zelfs met een nieuw paneel erin. Andere zeggen doodleuk dat ik hem naar hun hoofdkantoor kan brengen en daar zal ie gemaakt worden.

Wat is waar?
Volgens de lokale Apple reseller is de Imac 24" voor Professionals bedoeld (is ook de duurste iMac). Mankementen zoals een gradient over je beeldschem, 1 dode pixel of meer etc. vallen onder de garantie van Apple. Hij had al een paar klanten met 1 dode pixel doorgestuurd naar Apple en de problemen zijn allemaal onder garantie gerepareerd.

doperwt
Reg. datum: 01 december 2000

Ik zit een beetje in dubio. Mijn vader wil graag een iMac gaan gebruiken voor het bewerken van al zijn digitale videoopnames; daarbij moet er ook parallels (of vmware) worden gedraaid omdat er voor zijn werk een programma gedraaid moet worden dat niet voor de mac ondersteund wordt, helaas.
Verder gaat hij iPhoto gebruiken om alle foto's mooi bij te houden.
Nu vraag ik me af of die 0,4 Ghz verschillen tussen de 24" modellen nu echt zo zijn weerslag vindt tijdens het monteren van video's.
Die missende GB aan werkgeheugen kun je ook gewoon van een 3rd party kopen begreep ik, dat scheelt sowieso aangezien dat tegenwoordig niets meer kost.
Een externe HD van 500GB heeft hij al dus voor het 180GB verschil hoef je ook geen 2,8 te bestellen.
Bij de benchmarks kan ik niet specifieke resultaten vinden tussen beide.
Kan iemand me hierover adviseren? 2,4 of 2,8?

.

( o )( o )
Reg. datum: 12 november 2001

quote:
Mr.Zop schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:28:
Kan iemand me hierover adviseren? 2,4 of 2,8?
Het is 2,0 en 2,4 op het moment. Of het uitmaakt voor video's: videobewerking staat natuurlijk wel bekend als het type werk waarbij je een snelle cpu wel kunt gebruiken. Ik heb de 2,4 GHz gekocht omdat ik het prijsverschil niet zo groot vond, dat zou voor je pa misschien ook een argument kunnen zijn?

No Shit! BtM909 heeft mijn ondertitel weer gestolen! 8)7

uhhm, nee het is 2,4 ghz of 2,8 ghz hoor!

ik weet niet waar je 2,0 en 2,4 van daan haalt? misschien bedoel jij de oude (witte) imac?

( o )( o )
Reg. datum: 12 november 2001

quote:
edgarf28 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:12:

ik weet niet waar je 2,0 en 2,4 van daan haalt? misschien bedoel jij de oude (witte) imac?
Sorry, mijn fout: ik keek naar de 20" modellen.

No Shit! BtM909 heeft mijn ondertitel weer gestolen! 8)7

quote:
edgarf28 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:12:

2,4 doen. De 2.8 is relatief veel duurder dan de 2.4. En die 400 mhz maar zal je in de ideale situatie zelfs weinig van merken.

Late Night with who?
Reg. datum: 12 oktober 2000

quote:
neographikal schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:26:
nieuws: Nvidia's mobiele 8800M-gpu onder de loep

Hmz, misschien dan toch een upgrade in januari van de iMac? *trommel twijfel again :X
De volgende upgrade van de iMac wordt niet zo ontzettend boeiend (wat snellere CPU en/of snellere GPU), aangezien het hele model net helemaal vernieuwd is. Dat gaan ze echt niet op een beurs lopen presenteren, dat doen ze gewoon tussendoor een keer met een persberichtje...

ik ga lopen tot de zon komt

quote:
CrusaderNoRegret schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:45:
[...]

Volgens de lokale Apple reseller is de Imac 24" voor Professionals bedoeld (is ook de duurste iMac). Mankementen zoals een gradient over je beeldschem, 1 dode pixel of meer etc. vallen onder de garantie van Apple. Hij had al een paar klanten met 1 dode pixel doorgestuurd naar Apple en de problemen zijn allemaal onder garantie gerepareerd.
Dan ga ik morgen even X-alt bellen.... :)
Dankjewel!

Wetenschap is opgebouwd uit feiten, net als een huis is opgebouwd uit stenen, maar een berg feiten is net zo min wetenschap als een berg stenen een huis is.

Zou je je ervaringen hier willen posten? :) Ik ben benieuwd wat ze met dooie pixels en dat soort ongein doen :)
quote:
Moartn schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:45:
[...]

De volgende upgrade van de iMac wordt niet zo ontzettend boeiend (wat snellere CPU en/of snellere GPU), aangezien het hele model net helemaal vernieuwd is. Dat gaan ze echt niet op een beurs lopen presenteren, dat doen ze gewoon tussendoor een keer met een persberichtje...
Ik had ook al zo'n vermoeden: de echte upgrade zal pas in aug 2008 komen vermoed ik wanneer de quad core mobile cpu's uit gaan komen :)

neographikal wijzigde dit bericht 21-11-2007 21:13 (70%)

quote:
neographikal schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:11:
Zou je je ervaringen hier willen posten? :) Ik ben benieuwd wat ze met dooie pixels en dat soort ongein doen :)

[...]

Ik had ook al zo'n vermoeden: de echte upgrade zal pas in aug 2008 komen vermoed ik wanneer de quad core mobile cpu's uit gaan komen :)
Apple is een bitch met dode pixels, kan ik je al vertellen.

Ik denk dat macworld een mooi moment is om de iMac ook ff te upgraden, hoop in ieder geval dat het gebeurd dan haal ik er meteen eentje.

quote:
Yahiko schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:13:
[...]

2,4 doen. De 2.8 is relatief veel duurder dan de 2.4. En die 400 mhz maar zal je in de ideale situatie zelfs weinig van merken.
ben zelf ook aan t kijken voor een imac maar met de 2.8 ben je wel weer wat meer toekomstgericht. een 2.4 c2d had ik al een jaar geleden in mijn werk desktop zitten

critique me

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws