Reg. datum: 08 december 2003
Intel iMac 2G: Ervaringen & Discussie
Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last
Nieuw TopicReg. datum: 08 december 2003
Reg. datum: 02 september 2006
Ik mocht kiezen of ik mn geld terug wilde of dat ik een vervangende iMac wil. Ik heb nu maar weer voor vervanging gekozen aangezien ik toch weer een mac wil. Een MBP is geen oplossing omdat ik al een macbook heb en ik juist het grote scherm nodig heb.
Reg. datum: 13 juli 2006
http://interngeheugen.com/kingston_memory/mfrmod.odb
ik weet niet of die iMac 4gb ondersteund.
Het is iig KTA geheugen wat je nodig hebt. Apple's eigen geheugen zou ik niet kopen want die is veeeeeeeel te duur.
succes
http://interngeheugen.com...e+2006%29&SysID=32658
ik heb het al even ingevuld voor je zelfs.
alleen ondersteunt je systeem maximaal 3 GB geheugen.
Bigg Balls wijzigde dit bericht 14-11-2007 17:58 (14%)
Reden: 4 gb kan niet
Mmm ok dus ik kan maar max 3quote:Bigg Balls schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:57:
ferdiV
http://interngeheugen.com...e+2006%29&SysID=32658
ik heb het al even ingevuld voor je zelfs.
alleen ondersteunt je systeem maximaal 3 GB geheugen.
Die site geeft het aan. Volgens mij ligt het aan de chipset die niet meer ondersteunt maar als je zeker wilt zijn moet je gewoon Apple even bellen.quote:FerdiV schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:01:
[...]
Mmm ok dus ik kan maar max 3Ik d8 4 met Leopard?
Mmm ik lees op vele sites dat hij 3,3 kan en dat als je er 2 van 2 GB in doet hij toch iets sneller is dat 3 GB. Mmm als het prijsverschil niet groot is zal ik dat dan denk ik doen.quote:Bigg Balls schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:09:
[...]
Die site geeft het aan. Volgens mij ligt het aan de chipset die niet meer ondersteunt maar als je zeker wilt zijn moet je gewoon Apple even bellen.
Bij 2*2GB in een witte iMac kan je wel het voordeel hebben van dual channel.
Reg. datum: 14 november 2005
Dit is de weerspiegeling van het zwart op een felle lamp.quote:Bigg Balls schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:16:
Vandaag keek ik naar de nieuwe reclames van Apple en toen viel me op dat het Apple logo op de iMac niet meer zwart is maar zilver. Zijn er aanpassingen op komst?
[afbeelding]
Zie hier de commercial: klik!
(via youtube, zie hem niet meer staan zo snel op apple.com)
HELAAS DUS...
Reg. datum: 27 mei 2002
de 20" iMac heeft last van een gele waas als je onder eenquote:Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:26:
[...]
Alle TN-panelen hebben last van een gele waas?
[...]
hoek naar het scherm kijkt. Dit komt door het goedkope TN
paneel wat wordt gebruikt, het is dus geen defect. Deze
zweem komt voor bij alle TN panelen. Als je recht voor je
iMac zit heb je er weinig last van. Vergeet niet dat de iMac
even 300 euro goedkoper is geworden na de laatste upgrade,
dat is onder andere bij het gebruikte paneel weggesnoept.
De 24" iMac heeft een puik H-IPS paneel met een betere
kleurechtheid. Toch blijken veel gebruikers te klagen over
kleurzwemen en helderheidsverschillen. Dit is dan echt
een defect van het paneel: een goed exemplaar geeft een
kleurecht beeld met een vrij grote bruikbare kijkhoek, zonder
helderheidsverschillen. Voldoet je 24" iMac niet aan deze
omschrijving, dan zou ik 'm na laten kijken of omruilen.
Natuurlijk sluit ik niet uit dat er ook slechte 20" iMacs de
wereld in worden gestuurd met schermproblemen. De meeste
klachten bij de 20" gaan echter over de beperkingen van het
type paneel, niet over een defect van het scherm.
Alcatrash wijzigde dit bericht 14-11-2007 22:58 (15%)
http://www.apple.com/supp...hicsfirmwareupdate10.html
Tot dusver lijkt 't bij mij opgelost maar ik heb een uur geleden ook m'n NVRAM gereset, dus we wachten 't nog even af
iMac 24", 2.4 GHz, 3 GB ram - MacBook 13", 1.83 GHz, 2 GB ram
30D - 18-55mm f/3.5-5.6 IS - 100mm f/2.8 Macro USM
No Shit! BtM909 heeft mijn ondertitel weer gestolen! 8)7
Iemand hier toevallig ervaring mee? Bij de oude G5 hier valt het hard mee en is het zelfs legaal zo te zienquote:
Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.
Fotograaf nodig?
Een externe HD is makkelijker
“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 212 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |
Kan de iMac 2.4ghz trouwens 1080P in die MKV-files fatsoenlijk aan? Ik kan nl. nergens vinden of die hardwareacceleratie van de Radeon's in Leopard nu wel wordt gebruikt
neographikal wijzigde dit bericht 18-11-2007 14:58 (26%)
Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.
Fotograaf nodig?
Hardwareacceleratie staat aan volgens system profiler, net even gekeken met VLC door de film 300 op 1080p te kijken, lijkt allemaal vlot te gaan op m'n 2.4Ghz 20" iMacquote:neographikal schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:51:
Kan de iMac 2.4ghz trouwens 1080P in die MKV-files fatsoenlijk aan? Ik kan nl. nergens vinden of die hardwareacceleratie van de Radeon's in Leopard nu wel wordt gebruikt
CPU belasting is plm. 39%

Wunk wijzigde dit bericht 18-11-2007 15:46 (5%)
Fotograaf nodig?
Ik heb hier zelf ook last van. Aangezien ik zelf veel zw/w fotografeer, en dit bewerk en het bij mij bij deze handelingen het meest storend is wil ik de mijne dus ook laten verbeteren... Ik zit alleen met tegenstrijdige verhalen vanuit de winkels. Sommige winkels claimen dat hier niets aan te doen is, zelfs met een nieuw paneel erin. Andere zeggen doodleuk dat ik hem naar hun hoofdkantoor kan brengen en daar zal ie gemaakt worden.quote:CrusaderNoRegret schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:57:
Ik heb m'n iMac 24" ook teruggestuurd naar de winkel omdat ik last had van een gele waas in het midden van het scherm en het scherm was niet egaal. Links was het beeld helder en hoe verder je naar rechts ging hoe donkerder het werd. Het was niet extreem maar je kon het heel goed zien bij lichte achtergronden. Voor de photoshoppers, het leek net of er een gradient over het beeld zat. Hij was trouwens van augustus.
Wat is waar?
Wetenschap is opgebouwd uit feiten, net als een huis is opgebouwd uit stenen, maar een berg feiten is net zo min wetenschap als een berg stenen een huis is.
Fotograaf nodig?
“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 212 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |
Ze zijn trouwens een AASP zie ik zojuist, dus dat werkt wel makkelijk, gewoon daar afdroppen. Ik twijfel alleen nog een beetje waar ik hem ga bestellen ivm de service met de pixels en of ik die 500GB erin laat zetten
neographikal wijzigde dit bericht 19-11-2007 21:03 (16%)
Fotograaf nodig?
Reg. datum: 23 december 2006
Zelf heb ik mijn 24" via SS besteld toen bleek mijn toetsenbord defect te zijn, kon deze gewoon omruilen bij card services.
btw ik heb de 500GB er wel in laten zetten, en geheugen zelf uitgebreid.
Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last
Dit topic is gesloten.